LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onvrijwillige incasso
onvrijwillige incasso
Onlangs werd ik verrast door een autoamtische afschrijving van mijn bankrekening voor een bedrag van 29 euro wegens "Div. Artikelen". Omdat ik geen idee wat ik zou moeten hebben besteld, ben ik op zoek gegaan naar de incasseerder. Dit blijkt Sanoma Uitgevers te Hoofddorp te zijn. Via Internet een telefoonnummer achterhaald en maar eens gebeld. Na veel heen en weer kom ik er achter dat ik telefonisch tickets besteld zou hebben voor de Home & Garden Fair. Omdat ik die zeker niet besteld had heb ik de incasso laten storneren. Ook heb ik verteld dat die bestelling vorig jaar wél had plaats gevonden. Toen heb ik via internet tickets voor die beurs besteld. Maar dit keer niet, en ik heb verondersteld dat men zich had vergist. Hoewel ik het raar vind dat mijn gegevens zijn bewaard van een eenmalige transactie een jaar geleden!
De mevrouw die mij te woord stond was een beetje narrig, want ik had op 7 april telefonisch kaarten besteld. Ik nogmaals aangegeven dat ik die niet had besteld en dat ik ze ook helemaal niet wilde.
Nu krijg ik op 26 april nota bene een herinnering met de dreiging van verhoogde kosten etc. als ik niet aan mijn betalingsverplichting voldoe!
Het moet niet gekker worden.
Maar hoe kom ik nu van dat gezeur af?
De mevrouw die mij te woord stond was een beetje narrig, want ik had op 7 april telefonisch kaarten besteld. Ik nogmaals aangegeven dat ik die niet had besteld en dat ik ze ook helemaal niet wilde.
Nu krijg ik op 26 april nota bene een herinnering met de dreiging van verhoogde kosten etc. als ik niet aan mijn betalingsverplichting voldoe!
Het moet niet gekker worden.
Maar hoe kom ik nu van dat gezeur af?
Re: onvrijwillige incasso
Als ik het wist had ik het je verteld. Ik heb zelf ook problemen met 2 instanties: BizzFit te Lelystad en Pathé Groningen.
Beide onterecht geld geincasseerd.
Medewerker van BizzFit zegt dat ik me heb aangemeld via internet dus gewoon moet betalen terwijl in hun eigen algemene voorwaarde staat dat ik eerst moet ondertekenen daarvoor anders is de aanmelding niet geldig. Dat heb ik dus niet gedaan toch wordt er geld afgehaald. Heb gewoon een klachtenbrief gestuurd en desnoods mij geld bij de bank terugvragen als ze niet reageren.
Bij Pathé ben ik geabonneerd op een unlimited pass. Betaalde medio April 17,50 aan de kassa voor de eerste maand en werd mij verteld dat de betaling voor de 1ste maand dus was voldaan en ik voor de volgende maand dus pas medio Mei zal gaan betalen. Nu zie ik eind April 17,50 afgeschreven voor de maand April! Wat ik dus al betaald heb. Klopt dus ook niet!
Lijkt alsof alle organisties je geld zomaar afhalen en kom daarna maar zeuren. Enige tip die ik heb is neem je geld terug schrijf een klachtenbrief en ga naar een rechtadvies bureau want je staat bijna altijd in je recht. Succes
Beide onterecht geld geincasseerd.
Medewerker van BizzFit zegt dat ik me heb aangemeld via internet dus gewoon moet betalen terwijl in hun eigen algemene voorwaarde staat dat ik eerst moet ondertekenen daarvoor anders is de aanmelding niet geldig. Dat heb ik dus niet gedaan toch wordt er geld afgehaald. Heb gewoon een klachtenbrief gestuurd en desnoods mij geld bij de bank terugvragen als ze niet reageren.
Bij Pathé ben ik geabonneerd op een unlimited pass. Betaalde medio April 17,50 aan de kassa voor de eerste maand en werd mij verteld dat de betaling voor de 1ste maand dus was voldaan en ik voor de volgende maand dus pas medio Mei zal gaan betalen. Nu zie ik eind April 17,50 afgeschreven voor de maand April! Wat ik dus al betaald heb. Klopt dus ook niet!
Lijkt alsof alle organisties je geld zomaar afhalen en kom daarna maar zeuren. Enige tip die ik heb is neem je geld terug schrijf een klachtenbrief en ga naar een rechtadvies bureau want je staat bijna altijd in je recht. Succes
Re: onvrijwillige incasso
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met Sanoma. Ondanks het feit dat je tien keer belt en tig brieven stuurt, blijven ze herinneringen en aanmaningen sturen. Als ik jou was zou ik een brief sturen naar de afdeling betaling van Sanoma. Meer tips kan ik je nog niet geven, want mijn probleem is ook nog niet opgelost.
Re: onvrijwillige incasso
Nou, wij hebben ook problemen met Sanoma Uitgevers uit Hoofddorp.
Had een proefabonnement genomen op een tijdschrift, dus 3 tijdschriften voor een leuk bedragje.
Bij geen interesse meer moest ik bellen tussen blad 2 en 3.
Dus heb de klantenservice gebeld tussen blad 2 en 3 en het werd geregeld.
En nu hebben ze me tóch een jaarabonnement gegeven en 46,20 euro van onze rekening afgeschreven!
Wij terug laten vorderen want voor dit bedrag hebben wij géén automatische incasso afgegeven!
Dus een brief gestuurd om hun even het geheugen op te frissen dat ik had afgebeld.
Krijgen we nota bene een accept-giro met hetzelfde bedrag!!
Doe je alles keurig volgens de aanwijzingen en dan krijg je dit!
Zojuist gebeld en krijg te horen dat wij fout zijn en wél moeten betalen!!
Dit is toch van de zotte!!!!
Er heeft er 1 zitten slapen bij de klantenservice toen ik afbelde en nu moeten wij ervoor opdraaien???
Had een proefabonnement genomen op een tijdschrift, dus 3 tijdschriften voor een leuk bedragje.
Bij geen interesse meer moest ik bellen tussen blad 2 en 3.
Dus heb de klantenservice gebeld tussen blad 2 en 3 en het werd geregeld.
En nu hebben ze me tóch een jaarabonnement gegeven en 46,20 euro van onze rekening afgeschreven!
Wij terug laten vorderen want voor dit bedrag hebben wij géén automatische incasso afgegeven!
Dus een brief gestuurd om hun even het geheugen op te frissen dat ik had afgebeld.
Krijgen we nota bene een accept-giro met hetzelfde bedrag!!
Doe je alles keurig volgens de aanwijzingen en dan krijg je dit!
Zojuist gebeld en krijg te horen dat wij fout zijn en wél moeten betalen!!
Dit is toch van de zotte!!!!
Er heeft er 1 zitten slapen bij de klantenservice toen ik afbelde en nu moeten wij ervoor opdraaien???
Re: onvrijwillige incasso
Ze zitten allemaal te slapen bij Sanoma, dit is niet een op zich zelf staand probleem. Dus ga er niet mee accoord!
Re: onvrijwillige incasso
Ik (gast van 2 mei 14:12) heb inmiddels de consumentenbond deze situatie voorgelegd en zij zullen me hierbij helpen.
Moet nu een brief schrijven waarin zij moeten bewijzen dat ik accoord ben gegaan met een jaarabonnement. En dat hebben ze niet!
Tevens gaf de medewerkster van de consumentenbond aan dat ze momenteel veel klachten binnenkrijgen van Sanoma Uitgevers Hoofddorp.
Moet nu een brief schrijven waarin zij moeten bewijzen dat ik accoord ben gegaan met een jaarabonnement. En dat hebben ze niet!
Tevens gaf de medewerkster van de consumentenbond aan dat ze momenteel veel klachten binnenkrijgen van Sanoma Uitgevers Hoofddorp.
Re: onvrijwillige incasso
Ik ben gelukkig van Sanoma af.
Had zo'n mooi Disney boekenclub abo voor de kids, toen het nog niet van Sanoma was ging alles perfect.
Iedere maand keurig een boekje met acceptgiro erbij. Als het boekje om wat voor reden niet in de smaak viel stuurde je het gewoon terug, niets aan de hand.
Tot het moment dat het Sanoma werd Herinneringen van wel teruggestuurde boekjes, herinneringen van nog niet verlopen betalingstermijnen. Niets dan ellende.
Op een gegeven moment nooit meer een boekje gekregen. Daar ben ik dus mooi vanaf.
Had zo'n mooi Disney boekenclub abo voor de kids, toen het nog niet van Sanoma was ging alles perfect.
Iedere maand keurig een boekje met acceptgiro erbij. Als het boekje om wat voor reden niet in de smaak viel stuurde je het gewoon terug, niets aan de hand.
Tot het moment dat het Sanoma werd Herinneringen van wel teruggestuurde boekjes, herinneringen van nog niet verlopen betalingstermijnen. Niets dan ellende.
Op een gegeven moment nooit meer een boekje gekregen. Daar ben ik dus mooi vanaf.
Re: onvrijwillige incasso
onze zoon van 13 jaar kreeg op 10 mei van de postcode loterij bericht dat hij voor 4 loten meedeed vanaf 15 mei. van zijn girorekening was geen geld afgeschreven, maar miijn kokende woede kwam op 16mei toen automatisch 4x€ 7,75 was afgeschreven van MIJN girorekening! nu heeft hij inderdaad op internet zitten 'freeweehlen' en waarschijnlijk ?? iets gedaan wat niet goed bleek te zijn. hij bezweert ons dat hij het niet weet. de loterij controleert geen gegevens,stuurt geen briefje waarop je kunt aangeven of de aanvraag wel/niet goed is. op het email adres van zoonlief is geen reactie gestuurd van de loterij. ook bleken niet alle gegevens ingevuld te zijn maar dat werd niet gecontroleerd.
ik ben hierover zeer verbolgen en kan vervolgens nog eens 3a4 weken wachten op mijn geld terug.
ik ben hierover zeer verbolgen en kan vervolgens nog eens 3a4 weken wachten op mijn geld terug.
Re: onvrijwillige incasso
Welnee, één telefoontje naar de bank en het wordt gestorneerd. Heeft u het overmorgen weer terug.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08
Re: onvrijwillige incasso
Maar na het storneren volgt het incassobureau, zie mijn post van zojuist