LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KP
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2006 13:19

Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door KP »

Op mijn oproep over Franken keukens Harderwijk schreef Opperp. dat ik even op de consumenten.startpagina.nl onder topic keukens moest gaan kijken.

Hier kwam ik Keukencontrole.nl uit Lelystad tegen.
Weet iemand of dit bedrijf betrouwbaar is en/of al lang op de markt is?

Onder hun link "Onafhankelijk" staat het volgende:

Wat houdt onafhankelijk in?

Wij zijn onafhankelijk en zullen geen keukenleveranciers of apparaten merken promoten. U zult dus ook geen reclame banners, popups of links en andere reclames vinden van keuken gerelateerde leveranciers op onze website.

Wij gaan niet over de keukenprijzen;
Wij verplichten u niets;
Wij controleren de codes t.o.v. uw ontwerp;
Wij controleren de technische eigenschappen;
Wij geven u een advies als er iets niet klopt of anders kan;
Na de controle ontvangt u per post een keukenrapport met een duidelijke beschrijving van de bevindingen en eventueel een advies hoe verder te handelen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door loesjes »

Sorrie hoor, maar ik vind zoiets complete onzin. Als je een keuken ergens wilt kopen en je hebt al zoveel vertrouwen dat je je offerte van te voren wilt laten controleren door een ander bedrijf dan denk ik dat je niet echt slim bezig bent.

men koopt toch niet alleen een keuken omdat er een goeie prijs ligt? volgens mij is vertrouwen in het bedrijf toch wel een heel belangrijk issue die de doorslag moet geven om een keuken te kopen of niet.

Verder ben ik niet onder de indruk van de site van opperp. consumenten.pagina.nl en dan de rubriek keukens.
Keukenadvies die er staat is al helemaal niet onpartijdig, maakt simpelweg reclame voor de bedrijven die hem daarvoor betalen. en tja dt keukencontrole nou ja daar heb ik hierboven al over gezegd wat ik er van vind. complete onzin dus.

KP
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2006 13:19

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door KP »

Loesje,

Ben het met je eens. zou het ook niet doen.
Wou alleen wat reacties los krijgen en even zien wie er ervaring mee had gehad.

KP

jerry smith
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:10

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door jerry smith »

Ik ga vanaf 1 september het bedrijf Keukencontrole.nl openen.

Ik heb al meer dan 10 jaar keukenervaring en weet dus dat er bij de keukens best veel mis kan gaan. Vertrouwen of niet in je adviseur betekent nog steeds niet dat je de zekerheid hebt dat de keuken technisch klopt!
Ik ben van mening dat ook al koop je een keuken op vertrouwen, dat er nog steeds dingen mis kunnen gaan.

Wat ik ga doen, is offertes of orders nakijken op mogelijke risico's die fout kunnen gaan.

Ik zal de consument dus op technisch gebied adviseren, zodat de keuken 100% technisch klopt en er geen onduidelijkheden meer in de offerte kunnen staan. Als er bij levering toch een technische fout in zit, die ik had kunnen zien, krijgt mijn klant van de betaalde factuur 100% terug.

Met vriendelijke groet,
Jerry Smith
Keukencontrole.nl

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Jerry,

Heb jij dan van ieder merk wat verkocht wordt een verkoopboek in de kast staan? Zo ja, ben jij dan van al deze merken dealer. Zo nee, hoe wil je dan gericht advies geven mbt codes , welke jij zou controleren?

Ga je net als M v Boxtel onder sponsoring klanten vertellen waar ze moeten kopen om fouten te voorkomen?

Hoe krijg jij medewerking van diegene die in jouw ogen een fout heeft gemaakt? Neem jijzelf contact op met de winkel in kwestie of moet de klant dat zelf doen? Ga jij voor de, op jouw website, genoemde tarieven ook zelf bijvoorbeeld de keukenruimte inmeten?

De meeste fouten worden gemaakt in de organisatie van een keukenprojekt (inmeetfouten e.d.) en die kan je niet aflezen van een offerte achter een computer. Laat staan dat je ze kunt oplossen.....

Ik klink erg kritisch, maar na een dergelijk SPAMbericht kun je dit verwachten. Kan niet wachten op de antwoorden.

MVG

jerry smith
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:10

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door jerry smith »

Beste maxx,

Wij zijn onafhankelijk en zullen geen keukenleveranciers of apparaten
merken promoten. U zult dus ook geen reclame banners, popups of links en andere reclames vinden van keuken gerelateerde leveranciers op onze website.

Wij gaan niet over de keukenprijzen;
Wij verplichten u niets;
Wij controleren de codes t.o.v. uw ontwerp;
Wij controleren de technische eigenschappen;
Wij geven u een advies als er iets niet klopt of anders.


In het rapport zal ik beschrijven hoe te handelen naar de keuken adviseur. Ik denk dat de adviseurs blij zullen zijn als er een technische fout wordt uitgehaald, die anders kosten voor hun zouden betekenen.
Dus nogmaals ik adviseer mijn klanten.

Op dit moment heb ik de boeken van 12 (Kern) leveranciers, dus ook de 'private labels' vallen daaronder, tuurlijk kan het voorkomen dat ik een boek van een 'kleinere fabrikant' niet in mijn bezit heb.
Dan wordt de aanvraag niet aangenomen, maar zal ik wel 'gratis'op grote lijnen via e-mail advies geven.
Ik ben geen dealer van keukens.

Op dit moment ga ik nog niet inmeten. Het is wel de bedoeling, als blijkt dat dit toch nodig mocht zijn. Ik vraag ook aan de klant de bouwtekeningen of de door hun aangegeven inmeetgegevens.
Het zou ook kunnen zijn dat ik de klant adviseer de inmeetgegevens van de keukenleverancier naar mij toe te faxen.

Ik zal zelf niet meer op dit forum reageren. Ik hoop gewoon dat er mensen zullen zijn die wel het vertrouwen in mij zullen hebben.
En dat zij de discussie op een positieve manier zullen voortzetten.

Met vriendelijke groet,
Jerry Smith
Keukencontrole.nl

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door keukenvakman »

je kunt meer verdienen door keukens te gaan verkopen en dit op een goede manier te doen, je eigen orders nakijken dus. Goed controleren op alle leverbare keukenmerken is haast onmogelijk.

Smartguy
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2006 12:38

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door Smartguy »

Hé Jerry,

Als ik nou van jou wil weten of ik een goede offerte heb gekregen, maar mijn aanbieder wil de offerte niet meegeven, wat kan ik dan het beste doen ??

Ik zou toch graag in een zo vroeg mogelijk stadium willen weten of de aanbieding klopt.

jerry smith
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:10

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door jerry smith »

Mijn advies is niet kopen!

Koop je keuken bij een bedrijf dat de offerte netjes meegeeft.
Als hij eerlijk is hoeft hij namelijk niets te verbergen.
Zelfs een "duurdere" leverancier staat voor zijn kwaliteit, als het namelijk om de prijs gaat kopen de mensen toch bij een "prijskraker"

Daarbij als je een auto wilt kopen dan wil je toch ook een offerte waarop staat dat er een routeplanner in zit en dat die mooie velgen erbij komen?

Groetjes Jerry Smith

Pfffff

Re: Keukencontrole.nl voor uw zekerheid

Ongelezen bericht door Pfffff »

Een keukenontwerp nakijken zonder in te meten , knap hoor.
En als er dan toch een fout achteraf naar buiten komt, dan neemt keukencontrole de verantwoording, dapper hoor.
90 procent van de postings gaat nu net over het financiele plaatje, terwijl de vragen over een ontwerp cq klachten na plaatsing nihil zijn.
Als je dan toch niet uit je stoel wilt komen om te verdienen, dan zou ik het financiele aspect aan pakken.
ff kijken wat ik heb liggen hier, Poggenpohl, Rational, Siematic, Bruynzeel, Systemat, Pronorm, Leicht , Zeyko , Next en het Grando gebeuren.
Ben al zowat een concurrent ;-))

Gesloten