LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TweakDSL abbo. + foute migratie van Tele2 + kosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jp608

TweakDSL abbo. + foute migratie van Tele2 + kosten

Ongelezen bericht door jp608 »

Vage titel ik weet het, maar dit is het geval:

Ik heb een abbo. bij TweakDSL en om het kort te houden:
Tele2 heeft een fout gemaakt (en inmiddels erkend) door mij te migreren naar hun netwerk. Op verzoek van TweakDSL ben ik hier zelf achteraan gegaan en Tele2 heeft hun fout hersteld door hun signaal van mijn lijn te halen en het abbonement wat ik zogenaamd zou hebben te annuleren.

(oorzaak was een abbo. wat ik lang geleden ooit aangevraagd had, niet leverbaar was, geannuleerd werd, en spontaan een ruim half jaar later hereist uit de aanvraag-dood archieven bij Tele2). Maar goed dat is dus opgelost.

Probleem is echter dat er nu geen signaal meer op mijn lijn staat van TweakDSL/BBNed. Volgens TweakDSL ben ik nu zelf verantwoordelijk voor de kosten van 175 euro die zij moeten maken om mij terug te migreren naar hun netwerk.
Ik schijn dan zelf de kosten te moeten verhalen bij Tele2. Iets waar ik niet op zit te wachten aangezien dit alles ook niet mijn schuld is en ik dan als consument de dupe wordt van slechte afspraken in de Telecom branche.

NijMeGeN

Re: TweakDSL abbo. + foute migratie van Tele2 + kosten

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Wegwezen bij tweak is denk ik het beste.

jp608

Dank je voor de info, maar toen de verbinding werkte was ik best tevreden.

Als ze volhouden dat ik die kosten moet dragen wil ik daar ook weg maar heb een 2-jarig contract voor een BBNed10Mbit verbinding.
Echter hebben ze sinds de opleverdatum 02-06 nog niet mijn ADSL2 verbinding kunnen opleveren. Het ging bij het opleveren al een tijdje fout, en daarna bij de upgrade van ADSL1->ADSL2 weer.

En daarna kwam door Tele2 nog eens overheen.

Kan ik op basis van de 30 dagen niet leveren dan nog onder het abbo. uit ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Degene die fout heeft gemaakt moet er voor zorgen dat het weer in orde komt en de kosten dragen. U heeft geen recht op ontbinding voor de 30 dagen, omdat TweakDSL geen blaam treft. Wel heeft u recht op een schadevergoeding van tele2.

??

Ongelezen bericht door ?? »

TweakDSL kan hier inderdaad helemaal niets aan doen. Het is dan ook niet reëel om de kosten van dit geheel bij Tweak neer te leggen, noch ontbinding van het contract te eisen.

Vervelend, maar Tele2 zal dit moeten oplossen.

Jan Post

Ongelezen bericht door Jan Post »

Ik zou gewoon de kosten betalen. Dan zou ik later een klacht indienen bij tele2 en de kosten van die lijn op hun verhalen.

Hier kan Tweakdsl niks aandoen en hun moeten deze kosten ook gewoon betalen.
NijMeGeN

Geplaatst op 17 Aug 2006 13:33 door NijMeGeN
Wegwezen bij tweak is denk ik het beste.
Deze reactie slaat op ? Juist ja, helemaal niks. Je doet je naam al veel eer aan met die BrEezAh.

Alvast veel succes !

jp608

Ik ben er ondertussen uit, Tweak stuurt me een rekening maar bevriezen deze in hun administratiesysteem totdat ik de kosten heb kunnen verhalen bij Tele2.

Toen het eenmaal rond was had TweakDSL me ook weer binnen 2 weken online en ik heb zelfs het idee dat mijn lijn nu sneller is dan eerst. :D

Nu nog afwachten hoe Tele2 gaat reageren op de rekening/brief die ik hun gestuurd heb. Tele2 kennende gaan ze simpelweg niet reageren maar goed.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Jan Post: (je doet je naam al veel eer aan met die BrEzAh) ??????????
Lekker wijs Jan Pot.

Gesloten