Ik heb in maart mijn abbonnement bij een sportschool in Utrecht opgezegd. Bij het afschrijven van de laatste termijn hebben ze onrechtmatig €45,-- teveel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb dit meteen gemeld en het geld zou eind mei worden teruggestort. Dit heb ik zwart op wit in een e-mail staan. We zijn nu drie maanden verder en ik heb mijn geld nog steeds niet terug. Ik heb iedere twee weken gebeld over waar het blijft (met de eigenaar!) en hij zegt iedere keer weer: Ik heb het doorgegeven, het komt eraan, maar ik kan niets beloven.. Ik ben inmiddels zover dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering heb gebeld, maar zij komen niet in actie voor een bedrag lager dan €200,--. Ze adviseerde mij een brief te schrijven en te dreigen met een incassobureau, maar ze zei ook meteen dat ze hier waarschijnlijk niet in zouden trappen, omdat het inschakelen van een dergelijk bureau meer kost dan het oorspronkelijke bedrag.
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen. Onterecht geld van iemands rekening halen noemen ze toch stelen?
Misschien halen ze deze truc wel uit bij iedereen die zijn abbonnement opzegt!
Heeft iemand iets dergelijks mee gemaakt of advies hoe te handelen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te veel afgeschreven bij automatische incasso sportschool
Re: Te veel afgeschreven bij automatische incasso sportschool
Een onrechtmatige incasso kun je terugdraaien, maar ik vrees dat je daar nu te laat mee bent. Veel meer als de eigenaar aansporen om te betalen kun je niet doen.
Misschien er naar toe gaan en persoonlijk je geld op gaan halen? aangifte doen bij de politie wegens diefstal?
Misschien er naar toe gaan en persoonlijk je geld op gaan halen? aangifte doen bij de politie wegens diefstal?
-
Wanneer je contact opneemt met je bank en vraagt om een automatische incasso terug te draaien, dan is dat geen enkel probleem, zo heb ik inmiddels gemerkt.
Het was snel geregeld.
Echter, er zit wel een termijn aan vast, waarbinnen je moet reageren.
Ik weet niet precies hoe lang deze termijn is.
Automatische incasso's zijn prima maar je moet de zaken wel zelf in de gaten houden en zelf aktie ondernemen als er iets fout gaat.
Neem zelf initiatief en laat dan niet over aan diegene waar jij geld van terug moet hebben.
Het was snel geregeld.
Echter, er zit wel een termijn aan vast, waarbinnen je moet reageren.
Ik weet niet precies hoe lang deze termijn is.
Automatische incasso's zijn prima maar je moet de zaken wel zelf in de gaten houden en zelf aktie ondernemen als er iets fout gaat.
Neem zelf initiatief en laat dan niet over aan diegene waar jij geld van terug moet hebben.
Je had het gelijk via je bank terug moeten laten boeken. Maar daar staat inderdaad een termijn voor, bij de Postbank is dat 6 weken.
Ik zou naar die sportschool toe gaan, als het druk is, en dan de vraag stellen waarom je al drie maanden op je geld moet wachten, dat ten onrechte is afgeboekt? Dat er beloftes gedaan zijn die niet na gekomen zijn. Geloof me, dat helpt!
Ik zou naar die sportschool toe gaan, als het druk is, en dan de vraag stellen waarom je al drie maanden op je geld moet wachten, dat ten onrechte is afgeboekt? Dat er beloftes gedaan zijn die niet na gekomen zijn. Geloof me, dat helpt!
-
Als je het in je email hebt staan, dat de sportschool-eigenaar het terug zal betalen, heeft het ongedaan maken van de incasso er niets meer mee te maken. Dan doet het er dus niet toe of je te laat bent met die handeling.
De eigenaar heeft immers te kennen gegeven het geld terug te gaan storten, en dat heeft ie tot op heden niet gedaan.
De echtheid van de email kun je aantonen, dus als de sportschool-eigenaar zich erop zou beroepen, dat hij je die email niet heeft gestuurd, dan heeft hij pech, hij stuurt er immers een digitale handtekening in mee.
Ik ben van mening dat je hem met dit gegeven moet confrontreren, en als hij niet binnen een week, of desnoods 2 weken alsnog betaalt, dat je aangifte doet van diefstal. Dat maakt meer indruk dan het dreigen met een incassobureau omdat die eigenaar ook wel weet dat dit meer kosten voor jou met zich meebrengt dan dat het je oplevert.
De eigenaar heeft immers te kennen gegeven het geld terug te gaan storten, en dat heeft ie tot op heden niet gedaan.
De echtheid van de email kun je aantonen, dus als de sportschool-eigenaar zich erop zou beroepen, dat hij je die email niet heeft gestuurd, dan heeft hij pech, hij stuurt er immers een digitale handtekening in mee.
Ik ben van mening dat je hem met dit gegeven moet confrontreren, en als hij niet binnen een week, of desnoods 2 weken alsnog betaalt, dat je aangifte doet van diefstal. Dat maakt meer indruk dan het dreigen met een incassobureau omdat die eigenaar ook wel weet dat dit meer kosten voor jou met zich meebrengt dan dat het je oplevert.