LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orion Direct, is dat vertrouwd?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ricketik

Orion Direct, is dat vertrouwd?

Ongelezen bericht door Ricketik »

Hallo,

Via een kennis van mij werd ik gewezen op Orion Direct.
Dit schijnt een verzekeraar te zijn, die wel heel erg goedkoop is!
Zij bieden bij de autoverzekering maar liefst 80% no claim korting!
Maar... hoe moeilijk doen zij als er uitbetaald moet worden?
Ze hebben weliswaar quotes van de Consumentengeldgids staan, maar hebben die in hun test ook de uitkeringsgewilligheid meegenomen?
Ik ben een beetje argwanend: als dit een solide verzekering is, dan zouden de andere verzekeraars wel HEEL veel geld in eigen zak steken! Ik vermoed dus dat er wat spreekwoordelijke addertjes onder het gras zitten... :?

Ik hoop op vele reacties!

Met vriendelijke groet,
Rick

lars78

Re: Orion Direct, is dat vertrouwd?

Ongelezen bericht door lars78 »

NIET DOEN! Orion Direct lijkt leuk tot je ze nodig hebt.
Bij schade kun je eindeloos wachten en bellen naar een duur 0900 nummer! Heb spijt als haren op mijn hoofd.....

Ben weer terug naar FBTO gegaan......

Lars

Inge1

Ongelezen bericht door Inge1 »

Orion is zeker goedkoop. De voorwaarden zijn zeker niet het meest aantrekkelijk. Kijk bijvoorbeeld naar premierestitutie en naar het moment waarop zij besluiten dat u niet langer verzekerd mag blijven.

Remi

Ongelezen bericht door Remi »

Kijk bijvoorbeeld naar premierestitutie en naar het moment waarop zij besluiten dat u niet langer verzekerd mag blijven.
Mag ik daaruit opmaken dat je uit de verzekering bent gezet? :D

----

Zover ik weet werkt Orion met CED Bergweg als expertisebureau. Dit is een landelijk bureau voor het vaststellen van schades. CED Bergweg werkt ook voor een aantal andere (grote) maatschappijen. Dus qua schadevaststelling zal het wel loslopen.

----

Orion is in principe een eenvoudige verzekeraar met eenvoudige voorwaarden. Ik (als casco verzekerde) ben er op zich wel tevreden over. Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!!

Rita0110

Ongelezen bericht door Rita0110 »

Hopelijk heb je nog iets aan mijn reactie; ik ben niet blij met orion direct en heb mijn autoverzekering ook opgezegd. Mijn auto was door een andere auto aangereden en betreffende auto is gewoon doorgereden. Dit gebeurde tijdens een apk keuring, waarna de garage de auto buiten geparkeerd heeft en ik opgebeld werd om hem af te halen. In die tussenliggende periode is hetgeen ik hierboven beschreven heb gebeurd. Gelukkig waren en getuigen die de garage waarschuwde en die heeft de politie opgebeld etc,etc. Om een lang verhaal kort te maken; het heeft MIJ diverse telefoontjes gekost naar Orion om te vragen wat de stand van zaken was mbt de schade, maar het scheen dat zolang de getuige niet reageerde ik gewoon moest afwachten. Vervolgens werd ik schriftelijk gevraagd of ik de getuige wilde benaderen om de vragenlijst in te vullen die zij hadden gestuurd. Uiteindelijk heb ik de politie een kopie van de getuigenverklaring opgevraagd en dit opgestuurd naar de verzekering. Ruim een anderhalf jaar later kreeg ik mijn schade vergoed. Maar ik heb er heel wat voor moeten doen. Zoveel dat ik het niet allemaal kwijt kan hierin.
Ik weet niet hoe dit bij andere verzekeringen gaat, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het allemaal zo lang duurt en dat je alles zelf moet uitzoeken.

sandyswevels

Ongelezen bericht door sandyswevels »

Orion Direct?? Betaald niet uit, niet met de auto, niet met de wa.....en er werken geen mensen die ervoor geleerd hebben. Je hebt gewoon te doen met Call cetnters. Nope, Orion is niet de goedkoopste, maar uiteindelijk de duurste.....

Superman1977

Ongelezen bericht door Superman1977 »

Kijk niet alleen naar de premie!! Je zult zien in de voorwaarden dat bijvoorbeeld bij een totaal verlies van de auto je veel minder uitgekeerd krijgt dan bij een andere verzekeraar.

Ik zou eens gaan kijken bij Winterthur Verzekeringen, deze heeft bijvoorbeeld de Casco All in Polis en de maatschappij staat al jarenlang te boek als beste schadeverzekeraar van Nederland

gozer29

Ongelezen bericht door gozer29 »

Sinds een half jaar ben ik verzekerd bij Orion Direct. Ik had mijn auto uitgeleend aan een kennis en die kwam een spookrijder tegen onderweg en deze reed mijn auto dus total loss. Op de afhandeling hiervan heb ik niets aan te merken. Ik heb ook netjes de exacte dagwaarde door de dealer bepaald uitgekeerd gekregen, echter na 2 maanden. Ik weet niet of dit een acceptabele termijn is aangezien ik nooit eerder zoiets aan de hand heb gehad maar verder ben ik tot nog toe niet ontevreden.
Laatst gewijzigd door gozer29 op 28 aug 2006 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik hoor verschillende verhalen over Orion Direct. Ja, ze zijn goedkoop en ja, ze kunnen moeilijk doen bij schadeafhandeling. Maar ja, welke verzekeraar niet? De een heeft nooit problemen met zijn verzekeraar, de ander constant.

Mijn tip: OHRA. Totnutoe no problemo! Maar ja, ook daar zal wel iemand een oordeel over hebben. En zo hebben we over elke verzekeraar wel wat te klagen.

Mijn eerlijk en oprecht advies: kijk niet alleen naar de premie. Ik weet, het is moeilijk in deze tijden (bezuinigen, bezuinigen), maar goedkoop blijkt maar al te vaak duurkoop.

Over de Europeesche ben ik ook lovend.

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik ben daar al 7 jaar bij verzekerd.
heb 2x schade gehad ,1keer door mijn echtgenote 1x schuld door iemand anders. kan niet zeggen dat ze slecht (vwb tijdsduur) uit hebben betaald.

maar hun systeem sluit niet aan bij andere verzekeraars.
orion direct geeft bij 3jaar schade vrij 80% korting.
als je weggaat krijg je dus een royements verklaring van 3 jaar of meer.
maar bij andere verzekeraars vragen ze naar aantal schade vrije jaren!
maw als je bij orion direct 3 jaar schade vrij heb gereden,krijg je bij een andere maatschappij 30 of misschien 40% korting.

een ander slechte eigenschap bij orion direct is dat je geen premie restitutie krijgt als je halverwege jaar weggaat! .
als je nl je autoverkoopt oid en je stuurt de vrijwaring naar orion direct
kun je daar weg,maar zonder restitutie premie,in dit geval 1/2 jaar!

ps: ineas is goedkoper en niet slechter in hun voorwaarden!
deze nemen wel de korting over van orion direct,dus vertaald naar schade vrije jaren. dus 3 jaar bij orion is max korting bij ineas!!

hg

RPT

Ongelezen bericht door RPT »

Wel wat laat deze reactie. Laat Orion direct links liggen. Kort VB: nieuwe wagen na drie weken ruit kapot. Bij Carglas vernieuwd die de lak beschadigden. Veroorzaker bekend, schade begroot op 36 euro waar niemand het voor wilde maken, we moesten zelf op zoek naar iemand die het kon repareren voor 36 euro. Via een tegenexpertise en een jaar gezuer ons gelijk behaald. Schade was 326 euro en is uiteindeijk betaald door Orion. Tussentijds de verzekering opgezegd omdat wij niet verzekerd willen zijn bij een malafide verzekeraar. Resttijd nog circa 7 maanden, restant premie kregen wij niet terug wat ons eigenlijk niet interesseerde WIJ WILDEN weg bij deze verzekeraar. Wij hadden verhoon al 65% NC. Rijden dure wagens en goed voor(nu met 75%) circa 2400 euro premie per jaar (2 wagens). Orions argument we hebben het uiteindelijk toch in uw voordeel opgelost waarom gaat u toch nog weg. Ja hoor wij hebben door volharding gewonnen van de EIGEN verzekeraar die blunderde. Nu al weer sinds jaar en dag bij CB verzekerd en meer dan tevreden. Per jaar misschien een 200,-- paar per wagen duurder, is 0,02 ct per kilometer te verwaarlozen gezien de meer dan goede service en meedenken van CB bij een schade.

oplettend

Ongelezen bericht door oplettend »

Ik heb geen ervaring met hun daar ik na veel vergelijk uitgekomen ben bij budgetpolis.nl ook de voorwaarden in combinatie met de prijs was voor mij daar het gunstigst. Zou zo maar kunnen dat je daar ook slaagt............succes

Gerborgh

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Budgio.nl was in mijn geval een goede aanbieder. Moest wel naar een tussenpersoon, maar dat vond ik niet erg (gratis kopje koffie en een goed advies!) :lol:

oplettend

duur kopje koffie hahaha :lol: tenminste in vergelijk met budgetpolis.nl

nogoplettender

Ongelezen bericht door nogoplettender »

@oplettend: ik kom je regelmatig tegen hier over budgetpolis. Zullen we dit soort fora maar onafhankelijk houden en niet alleen pleiten voor budgetpolis? Tip: dit soort reacties keert uiteindelijk tegen je

Gerborgh

Ongelezen bericht door Gerborgh »

ach, wel goed dat oplettend nog even heeft gewezen op budgetpolis. Ik heb voorwaarden en de premie vergeleken...voor mijn auto was budgetpolis niet interessant. Zal voor een ander weer anders zijn blijft dus goed vergelijken!

oplettend

eens ! vaak is het een puzzel. Net zoals met 80% korting klinkt veel maar 80% over wat ?? Ik heb liever 10% korting over 100 euro dan 80% over 1000 euro. Mijn advies vergelijk goed er is meer achter de horizon :!:

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Ben er reeds 4 jaar in verzekering en betaal geen drol
bij unive zouk zo 1600,- kwijt zijn voor dezlefde verzekering en dezelfde auto, sorry maar ik heb mijn geld binnen 1 jaar terugverdient door over te stappen.

dan nog, als er iets gebeurt dan probeert elke verzekeraar je op een of andere manier te naaien met een of ander haakje of oogje

leroyw

Ongelezen bericht door leroyw »

ik ben ook verzekerd bij orion en nooit geen problemen mee gehad. heb nu ook schade en FBTO doet moeilijk. ze willen wettig en overtuigend bewijs.

maar de brieven komen niet van orion maar van mijn rechtsbijstand verzekering. die regelt toch altijd de schade afhandeling?(als je die tenminste afgesloten hebt)

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zit zelf al 5 jaar bij Orion Direct. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik ben en wordt in feite gewoon netjes geholpen. Een aantal jaar geleden schade gehad. Helaas raakte mijn auto binnen 2 maanden na koop auto en afsluiten van de verzekering economisch Total loss. Dit kwam door een automobilist welke het schijnbaar erg leuk vond om mij tot 2 keer toe letterlijk af te snijden. De eerste keer kon ik corrigeren, maar na deze deed hij te snel opnieuw afsnijden tikte mij aan waardoor ik de macht kwijtraakte en na de tunnelwand geraakt te hebben was ik stuurloos daar mijn wieldraagarm afbrak. De veroorzaker is doorgereden en nooit gepakt. Omdat ik all-risk verzekerd ben hoefde ik mij niet te melden bij het waarborgfonds. Dit zou in feite niets uitmaken daar ik verder geen getuigen had. Ik heb binnen 1 maand mijn dagwaarde uitgekeerd gekregen en kon weer een nieuwe auto kopen.

De kleine dingen moet je soms voor lief nemen. Het is afwegen. Ik heb een eigen risico van 150 euro dat wel en dat is in feite niet mis, maar daarentegen ben ik over de snelheid en de behulpzaamheid tijdens de afwikkeling van schade goed te spreken.

Zoals een ander al schreef. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en je moet niet verwachten dat jij belangrijk bent voor hen. Het is niet meer dan logisch dat hun net als andere schadeverzekeringen zo min mogelijk uit willen keren. Uiteindelijk doen zij allemaal hetzelfde. Alleen bij de 1 valt het op en bij de ander is het weggemoffeld zodat je het niet ziet.

Helaas heb ik na jaren sinds gisteren een lichte schade aan mijn auto opgelopen door "mijn" fout. Ik ga dalijk alles opgeven en vertrouw erop dat alles weer vlotjes verloopt.

Gesloten