LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rational versus Systemat versus SieMatic

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KP
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2006 13:19

Rational versus Systemat versus SieMatic

Ongelezen bericht door KP »

Op een speurtocht naar een nieuwe keuken zijn we tegen de volgende merken aan gelopen. Hacker Systemat SM (dacht rondom kunststof om de fronten), Rational (Front Cambia 2 (Micro) lak)) en SieMatic (Front SC 15).
Wie van het forum kan onze vertellen wat de verschillen zijn?
En waar wij beslist op moeten lettten?

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: Rational versus Systemat versus SieMatic

Ongelezen bericht door Daanvg »

De onderlinge verschillen zitten hem in de prijs. We hebben zelf ook gekeken bij de verschillende topmerken maar hebben uiteindelijk een TriStar keuken van eigen bodem gekocht Dit is kwalitatief net zo goed zoniet beter en kost minder. Als we zouden zeggen dat we een Siematic hebben gekocht geloofd iedereen ons dus ik zou ook eens bij een Tristar dealer in de buurt kijken.

Zilly
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:56

Re: Rational versus Systemat versus SieMatic

Ongelezen bericht door Zilly »

Ik heb hier in België prijs gevraagd voor een Rational Cambia micro lak (dat is mat) en een Systemat SM4030 Greeploos (!) hoogglans. De matte kleur is bij Systemat blijkbaar dezelfde prijs als hoogglans.

De systemat is aan kastjes alleen 54% duurder dan de Rational.
(De plaatsingskosten en de graniet bij de Systemat zijn ook nog eens hoger. Het is weliswaar een andere keukenleverancier. Dus de prijs onder de streep is ook hoger.)

Voor de Rational Cambia hoogglanslak betaal je 35% meer dan de microlak (op de kasten), en dit bij dezelfde leverancier. Dit vind ik ook al vreemd.

Een Siematic verkoper heeft me verteld dat je (voor een greeploze keuken) makkelijk 30 à 40 % moet bij doen bij de prijs van een Systemat. Of dat waar is, kan ik pas binnen 2 weken melden.

Dus
Rational mat = 100% (zelfde aanbieder)
Rational hoogglans = 135 % (zelfde aanbieder)
Systemat greeploos = 154 % (andere aanbieder)
Siematic greeploos = 190 % (siematic dealer)

Gesloten