LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Elias »

......
Cornegoor beschuldigt Aegon van bedrog ten tijde van de verkoop. Volgens Cornegoor heeft Dexia nu voldoende bewijs dat Aegon in 1999 wist dat Legio-Lease een tikkende tijdbom was, waar zij zo snel mogelijk van af wilde. 'Alles wat later tot de aandelenleaseaffaire heeft geleid, was in 2000 al in de kiem aanwezig.' De advocaat zegt dat de bank destijds geen vermoeden had van gebreken. Dexia kwam in februari 2000 met een indicatief bod en deed daarna een boekenonderzoek, waarin volgens Dexia de problemen ook niet naar boven kwamen.

Dexia zegt onlangs na een zoektocht in de archieven ontdekt te hebben dat Aegon de gegevens die voor het boekenonderzoek beschikbaar werden gesteld, eerst zorgvuldig door haar eigen adviseurs heeft laten filteren, waarbij relevante stukken zijn achtergehouden.....etc etc
Vreemd, in zo'n rechtszaak tussen de grote "bonzen" over koehandel over al die contracten van ons wordt niet gerept over het feit, dat de koersen behalve maar door blijven stijgen, ook wel eens kunnen dalen, wat voor risico voor de koper (lessee Dexia) is en dat zo'n optelsom van enorme bulk van contracten dus ook de strop kan betekenen. Hier wordt niet geleuterd over het (wederzijds ? ) ontbreken van een vergunning voor dergelijke vergunning etc etc..

Je zou haast zeggen dat de voor Dexia vette winst - los van wat de koersen dan ook zouden doen - toch al zat "verborgen" in de aard en constructie van die contracten zelf, namelijk het oplichten van de klanten zelf en het kunnen sjoemelen met de aandelen, opties en de te hoog berekende rente :roll:

Alleen, jammer voor Dexia en dat hadden ze verkeerd ingeschat, kwamen die klanten/eindgedupeerden in verzet en wordt die beerput nu opengetrokken....... :wink:

Dit ook los van het feit dat de bedriegers ook elkaar hebben opgelicht door relevante gegevens achter te houden, valsheid in geschrifte etc....
Ze moeten maar snel aangifte van oplichting en andere strafbare feiten tegen elkaar doen, dan kan de OvJ ( of de EU ?? ) een alles omvattend en diepgaand onderzoek in laten stellen, waarbij tot de bodem van de beerput wordt afgedaald..... :P

Dit ook los van het "verknipte gedrag" van PF.
Ik zou de inhoud van die kritische brieven van Moller en AFM trouwens ook wel eens willen zien. Wie weet wat ze voor ons en de rechters, waar we nu mee te maken hebben, verborgen houden..... :idea: :?:

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Waarschuwing tegen forumverziekers zoals Prettige Feestdagen: hier eerst begin en eind van het originele bericht uit 2004
janlienlijk het is aktueel en jij verdwijnt achter jll.....zucht...wat een druiloor :arrow:

Martinvdm

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Martinvdm »

:D
Laatst gewijzigd door Martinvdm op 19 nov 2007 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Okerene »

Bij deze maak ik een ieder erop attent dat het onderwerp bovenaan pagina 2 van deze thread nu ook is opgenomen in de sticky Overzicht forums/LegioLease/Wie heeft welke vergunning nodig?

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... erd#523631

De effecten voor de aandelenleasecontractanten zijn niet op wettige wijze GELEVERD.

Hieraan heb ik het volgende commentaar toegevoegd:

Noot: Ik wil de redactie van Tros RADAR complimenteren met de wijze waarop in de uitzending opnieuw uitvoerig aandacht is besteed aan het aandelenleasedrama. Het punt over de verplichting waarop de aandelen uit de contracten geadministreerd dienen te worden overeenkomstig wet en contract is eveneens goed uit de verf gekomen. Dat dhr Knuppe aangeeft ervan niet op de hoogte te zijn dat in de bij het leasecontract behorende “Bijzondere voorwaarden effecten lease” is aangegeven dat "genoemde waarden onverwijld na verkrijging ervan door Legio-Lease ten name van lessee worden bijgeschreven in de administratie van Bank Labouchere, overeenkomstig artikel 17 van de Wge...." geeft toch te denken.

Aan deze uitspraak heb ik dan ook ernstige twijfel over zijn oprechtheid in deze. Zeker nu hij als topadvocaat "de kleine lettertjes" echt wel kent.

Nog erger is het slappe verhaal van de AFM en zet opnieuw grote vraagtekens hoe adequaat zij hun opdracht van het Gerechtshof zullen uitvoeren. Gelet moet worden op niet alleen de aan- en verkoop van de aandelen maar vooral op de wijze waarop. Hoe en of zij dit volgens wettelijk voorschriften geadministreerd en aan de klant hebben gemeld.

Nogmaals bedankt. Voor de inbreng en betrokkenheid wil ik vooral Willy R. en andere medegedupeerden bedanken. Het is materiaal dat alle hulpverleners zeker op prijs zullen stellen. Laat het in ieder geval ook aan jouw advocaat weten wat er nu speelt. (In een posting hieronder meer)


Met vriendelijke groet,

Okerene


lees ook eens de al wat oudere postings hierover:

Geplaatst op: 18 Feb 2005 15:08 door Okerene
Onderwerp: UITSPRAAK ARNHEM WCK
DUISTERE PRAKTIJKEN BIJ AANKOOP AANDELEN ?

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... erd#280702

Geplaatst op: 29 Dec 2004 17:59 Onderwerp: Wie heeft welke vergunning nodig?
ALGEMENE INFORMATIE BETREFFENDE WANPRESTATIE
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... erd#258462

Jos & Marloes
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:10

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Jos & Marloes »

Hoi!

Ik probeer mijn vader te helpen maar kom er niet helemaal uit helaas. Kan iemand mij antwoord geven op de volgede vragen?
Mijn vader heeft ingestemd met de Duisenbergregeling. Hij heeft nog een lopende overeenkomst tot oktober 2009. Als er op einddatum nog een schuld aan Dexia is dan wordt die voor 1/3 kwijtgescholden. Ik begrijp uit het forum dat de regeling in Belgie ruimer en daarmee gunstiger is.

Als de effecten voor de aandelenleasecontractanten niet op wettige wijze zijn geleverd:
- komt dan de overeenkomst te vervallen?
- is de Duisenbergregeling dan nog relevant?
- wanneer en hoe moet hij actie ondernemen?

Ik hoop dat iemand mij/ons kan helpen!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door pewi »

Als de effecten voor de aandelenleasecontractanten niet op wettige wijze zijn geleverd:
- komt dan de overeenkomst te vervallen?
- is de Duisenbergregeling dan nog relevant?
- wanneer en hoe moet hij actie ondernemen?
1- Een overeenkomst komt niet zomaar te vervallen. Hiervoor zul je echt naar de rechter toe moeten stappen.
2- Bij het accepteren van de Duisenbergregeling heb je getekend voor het afzien van juridische stappen. En dat is nu precies wat dexia wil. Zoveel mogelijk mensen met een kluitje het riet in sturen. Er zal in de toekomst gegarandeerd een rechtzaak komen waarin de Duisenbergregeling op rechtmatigheid getoetst zal worden. Dit is ook gebeurd met het dexia-aanbod, maar tot nu toe, zonder succes.
3- Dat is moeilijk te zeggen. Je vertelt niet om welk soort contract het handelt, of je eegaleaser bent, of je eerder al het contract nietig hebt verklaart en ga zo maar door.

Bovendien vind ik de Belgische regeling ook ver onder de maat. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor meer informatie: www.platformaandelenlease.nl

Vrgr pewi

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Okerene »

Jos & Marloes,

Op de site van http://www.Leaseproces.nl worden bij veelgestelde vragen ook nuttige tips gegeven.
http://www.leaseproces.nl/vragen/faq/

In uw geval zou ik die zeker even nazien o.a. antwoord op:

Ik heb het "Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling"
al teruggestuurd naar Dexia. Kan ik dit nog ongedaan maken?


Als de contracten ongeldig zijn, waarom moet u dan toch nog procederen?

Helaas krijgt niemand zijn geld automatisch terug en komt niemand automatisch van zijn restschuld af. Dat kan alleen met een uitspraak van de rechter. Van de banken is bekend dat zij pas over de brug komen als zij daartoe door een uitspraak van de rechter gedwongen worden. Zij speculeren erop dat veel mensen afhaken omdat zij een procedure te duur vinden. 'Trap' daarom niet in die strategie van de banken en begin ook een procedure. Bij Leaseproces is dat simpel en voor iedereen betaalbaar.

Er zijn echter meer mogelijkheden en hulpverleners. Als u er geen verstand van heeft is het raadzaam hier eerst bij hen te informeren naar uw mogelijkheden.
Tros RADAR heeft op de voorpagina meerdere linken staan die u kunt gebruiken. http://www2.trosradar.nl/PHP/news/1/2497

Met vriendelijke groet,

Okerene

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door wreker »

Bravo voor het werk van de Tros en Antoinette.

Dit soort praktijken kunnen niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht.

Hopelijk wordt er ook nog eens aandacht besteed aan die asociale praktijken van de Fortis bank met zijn wanproducten van Fortis Groeivermogen.

daatselar
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:32

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door daatselar »

Ik probeer mijn vader te helpen maar kom er niet helemaal uit helaas. Kan iemand mij antwoord geven op de volgede vragen?
Neem eens contact op www.leaseproces.nl

Peter146
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2006 09:02

Re: 28 augustus: Dexia special in Tros Radar

Ongelezen bericht door Peter146 »

Daatselaar, Okerene en Pewi,

Dank voor de tips, net als Jos & Marloes bezien ik wat de mogelijkheden zijn voor mijn mamsje die al de Duisenberg regeling geaccordeerd heeft.

Met vriendelijke groet,

Peter

Gesloten