LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hypotheek

dsb bank

Ongelezen bericht door hypotheek »

hallo,

Wij hebben onlangs een offerte laten maken door de dsb bank.
Nu horen we her en der slechte verhalen van de dsb bank.
wij hebben de offerte door verschillende mensen (die er vaker mee te doen hebben ) laten lezen.
Deze zeggen allemaal dat dit wel een goede offerte is.

Het valt me op dat op de forums het vaak de zelfde zijn die zeggen dat dit soort geldverstrekkers slecht zijn.
Er wordt alleen geroepen niet mee in zee gaan.
Kan iemand ons dan eens vertellen waarom niet en waar je goed op moet letten?

ik neem aan dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn met de dsb bank.

Groetjes

eb18

Re: dsb bank

Ongelezen bericht door eb18 »

Wij hebben een offerte laten maken bij de dsb bank. Ze zijn langs geweest en we hebben deze offerte ondertekend. Ze heeft op dat moment geen enkel idee achter gelaten dat het niet zou lukken. Wij hebben ook nog voor een vezekering getekend dat als wij onder het koopcontract uit moesten komen om wat voor redenen dan ook dat zij dan de boete zouden betalen en wij dat dan in termijnen terug zouden betalen. Met die wetenschap hebben wij het koopcontract getekend. Nou werd ik gisteren gebeld dat de hypotheek niet door kon gaan. Van die verzekering wisten ze in een keer niks meer af. Maar in middels heb ik het koop contract getekend van de woning en zit ik zonder hypotheek.
Ik ben heb de dsb bank terug gebeld met de vraag of ik degene mocht spreken die bij ons geweest is. Die was op dat moment aan het werk. Toen is er tegen mij gezecht ik kan haar voice mail in gaan spreken maar of ze u terug willen bellen is een tweede. Ik heb gezecht dat dat een verplichting is van haar kant uit. Toen ik voor een tweede keer terug belde en nog een keer om uit leg vroeg werd er tegen mij gezecht als u nu met 15000 euro op de proppen komt kunnen wij de hypotheek voor u afsluiten. Ik heb gezecht dat ik niet meer met zulke mensen in zee wil gaan. Ze adverteren heel mooi met hun lage rente maar lees ook goed de kleine letters bijv. op oversluit kosten etc. uiteindelijke ben je duurder uit.
TIP VOOR Mensen ga niet met de dsb bank in zee.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

DSB doet aan koppelverkoop. Lening met een verplichte verzekering die meot zorgen voor de aflossing. Dus je lost niet af, maar je stort in een kapitaalverzekering waarbij het eind de uitkering van deze verzekering als aflossing dient. Voorspelde rendementen worden te gunstig voorgesteld, waardoor je aan het einde van de looptijd altijd moet bij betalen. Rente is variabel waarbij het eerste jaar een gustige rente wordt aangeboden, maar na het tweede jaar gaat dit flink omhoog.

scully1

Ongelezen bericht door scully1 »

Het kan best een goede offerte zijn. De rente is behoorlijk lager dan de marktrente. Ze zitten nu op ongeveer 1e jaar 2,9% en daarna 9 jaar 4,3%. Gemiddeld betaal je bij de banken ongeveer gemiddeld 4,6% voor een 10 jaars tarief. Hun kapitaalpolis kan wat ongunstig zijn ivm. kostenstructuur. Sluit dus gewoon een aflossingsvrije hypotheek en koppel er zelf een kapitaalpolis aan. Qua rente zit je dus best wel goed, maar sluit bij hun geen koopsom of kapitaalverzekering!
Succes

janR

Ongelezen bericht door janR »

Ik heb een offerte laten maken door de DSB bank.

Tot op heden gaat het proces goed. Geen flauwekul hoger dan de waarde van het huis.

Andere ervaring heb ik met ABNAMRO.
1e hypotheek, foutje vergeten notariskosten mee te nemen. Doe dan maar een prive limiet op de rekening.
Verbouwing, doe maar een hypotheekkrediet en een doorlopend kredier.
Laaste verbouwing blijkbaar een goede accountmanager, gewoon een tweede hypotheek.

N.a.v. de offerte van de DSB bank tevens een verzoek uitgezet bij ABN.
maar het blijft wel heel stil.

En de rente van de DSB is lager. Bovendien tevens de maandlasten.
Wat je daar in mee neemt bepaal jezelf. kwestie van goed lezen

janR

O, ja nog even vergeten.
Koppelverkoop.

Bij alle banken naar mijn weten ben je verplicht om een levensverzekering af te sluiten. Krijg je erbij maar niet gratis.

janR

Ik heb nix meer te melden. ABN heeft gereageerd.
Sluit nooit een hypotheek af voordat de centenboel gregeld is.

Gesloten