LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amina
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2006 22:41

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door amina »

Ik heb al vanaf oktober 2004 een probleem met nuon..
waardoor ik geen gebruik kon maken van mijn woning wegens het feit dat er geen zekerheid was of er sprake was van een correcte aanmelding..ik wilde geen nuon maar essent. Daarnaast kon ieder moment de stroom van mijn huis stopgezet worden...daar ik een alleenstaande moeder ben leef van een studifinanciering en mijn dochter reuma heeft en schoolgaan is het voor ons geen optie om in een woning te gaan zitten waarvan er geen zekerheid is om we stroomlevering kregen..die werd wel ongevraagd geleverd aan de woning maar kon daar ik geen overeenkomst had gesloten met de nuon..en ook telkens geen specificatie kreeg wat ik moest betalen (had overigens wel centjes opzij gezet.maar wilde gewoon alles zwart op wit hebben en zekerheid..ik had overigens nog geen wateraansluiting maar dat ging via de hydron aansluitkosten daarvan waren 500 euro..na bijna een jaar kon ik met behulp van een advocaat eindelijk overstappen naar essent..maar haalde mijn tentamens niet door de stress en zorgen die het mij baarde..het is verschrikkelijk om in een provincie te komen wonen..waarbij je absoluut niet weet of je bij een energielevancier terecht kan,,je wel de rekening wil betalen..maar telkens geen algehele specificatie krijgt en ook het incassobureau je in gelijk stelt..maar de nuon je laat soreken met tig call center medewerkers waarvan de ene persoon je uitscheld en beschuldigd voor leugenaar..de ander je verteld dat je strafbaar bent etc..en dan sta je daar..met je kindje..ndat de regeling is getroffen tussen mijn advocaat en de juridische afdeling van de nuon die betrekking had op de ganse tijd dat ik volgens Nuon bij hen was aangemeld inclusief een aantal eindrekeningen jaarekeingen (het ging om 8 maanden) kon ik eindelijk naar Essent deze maatschappij heet mij overigens zooo ontzettend goed geholpen..ik heb de regeling netjes afbetaald..wel had de nuon op 1 dag 6x 82 euro ingehouden (had toen tentamens dus was volledig overstuur geraakt ook tentamen niet gehaald daardoor..+ in de spanning gezeten hoe alles af zou lopen..waardoor ik andere tentamens ondanks zeer hard leren en mijn goede kennis niet heb kunnen halen en ik voorts een heel jaar extra aan collegegeld kon betalen..toch na de regeling met de advocaat en overgang naar essent had ik niets meer van nuon vernomen (netbeheer betaal ik aan essent en wordt afgedragen via hen naar nuon)..totdat het juni was en ik 4 aanmaningen kreeg op 1 dag en het verhaal van voren afgaan ging..ik heb met zoveel medewerkers gesproken en iedereen zegt wat anders en is er i eimand die mij zou helpen ze is al 3 maanden bezig maar kan me geen bevesting sturen van haar bevindingen ze wilde ook zelf contact met de juridische afdeling mar dat lukte haar niet..ik kan haar ook niet persoonlijk bereiken..en terugbellen heeft ze 2 keer gedaan, dan blijkt er ook nog een of andere gemeente op mijn klantnr te zijn ingeschreven en moet al 3 maanden telkens het verhaal opnieuw vertellen..en ondanks het feit dat al de aanmaningen die ik krijg betrekking hebben op de periode van het vorig jaar ..en de factuurnr overeenkomen met de factuurnr's uit de regeling die is voortgekomen via mijn advocaat en juridische afd. v nuon.. en dus de aanmaningen als niet verzonden kan beschouwen kan beschouwen staat overigens zelf in de brieven stond er ineens een incaaseerder voor mijn deur onverwacht zonder aankondiging om mij af te sluiten (ik betaal maandelijks 180 euro aan essent heb daar geen achterstanden..en dan dit...Het meest schandalige vind ik dan nog dat ik dan eindelijkz o blij was dat ik LIVE iemand van de Nuon kon spreken (vorig jaar had ik ook een super lieve incasseerder die gelijk contact opnam met de nuon zelf) maar deze man zei me weer contact op te nemen met de klantenservice (duh waarom was hij er uberhaupt toch ook jegens de ondeskundigheid van de klantenservice? ) Vervolgens had de man het lef om te zeggen tegen mij dat er vorig jaar nog helemaal geen sprake was van vrije energiemarkt ..en daar moet je dan dus op vertrouwen? De man bekeek mijn betalingsbewijsjes en de aanmaningen en ipv van goed te kijken en te zeggen ja mevrouw ik zie dat u betaald hebt..en ik zal het direct doorgeven..vertelde hij me dat hij er geen wijs uit kon..dat is toch schandalig ik ben door nuon zo ontzettend gedupeerd ik ben de ganse dag overstuur..en via essent proberen ze ook al te claimen dat ze een vordering op mij hebben en willen via hen 521 euro hebben.
Maandag heb ik weer tentamenperiode en moet ik nu echt Al mijn tentamens inhalen anders kan ik mijn bachelor niet halen en dus mijn master niet doen..dat betekent dus dat ik helemaal mijn master niet meer kan halen omdat ik maar 4 jaar recht heb op studifinacniering heb en wegens mijn leeftijd geen recht heb op een lening..+ daarnaast heb ik omdat het vorige gedoe zich ook in augustus 2005 afspeelde ook een jaar extra moeten doen met de goede hoop het alsnog nu in te kunnen halen..en WEER ipv van studeren ben ik maar aan het malen..ik had er vorig jaar zoveel tijd ingestoken..Ik ga nu toch weer terug naar mijn advocaat ik heb ten eerste mijn betalingsbewijsjes..vorig jaar ging ik akkord met een regeling omdat ik zo verschrikkelijk moe was geweest van het gevecht ondanks dat ik geen gebruik maakte van de woning en nooit een leveringscontract had afgesloten met hen..wilde ik gewoon op een goede manier van hen af..dan maar betalen maar dan had ik in ieder geval bewijs dat er was betaald..en kon ik met een gerust hart naar essent..ik heb overigens geen sptijt van de transfer want essent bel je gratis ze bellen zelfs nog terug ook..sturen ook gespreksbevestitingen en je kan naar ze toe..en nu heb ik via hun klachtendienst (had ook betrekking op nuon) een vast contact persoon die ik altijd kan bellen en bereiken + dat zij ook een aantal keer had gebeld wanneer ze me niet kon beireken dan stuurde ze mij een brief..terwijl ik bij de nuon geen van dat alles heb..en maar van het kastje naar de muur gestuurd word maar dan wel bijna werd afgesloten..De spanning is zo hoog en ik kan er gewoon niet mer tegen... er blijven maar de gekste bedragen naar me toe komen..en ik ben boos en net als. Ik heb zo ontzettend veel verlies geleden door de nUon maar echt tot in de duizenden euro's en waarschijnlijk dalijk nog meer + mijn carriere naar de maan..als ik niet kan afstuderen dan is alles voor niets geweest
Ik ben nu boos echt boos. Ook mbt terugbellen vanaf maandag zijn mijn tentamens en begint daarna mijn school weer en kan dan niet mijn mobiel aanlaten staan..maar heb ook geen geld genoeg om mijn voicemails af te luisteren (klinkt mischien stom maar om met zijn tweetjes van een studiefinacniering te leven is nu eenmaal geen vetpot..+ dat mijn telefoonrekening zo hoog is geworden dat ik deze dus niet kan betalen in 1 keer (alleen maar 0900 service nummers..kost 10 ct per minuut en je wordt soms 20 minuten in de wacht gezet..brief sturen heeft geen zin want dan hebben ze het niet ontvangen..en later terugbellen is ook niet altijd een optie..
Ik wil er ook tegenin net als fiasco

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Geachte Amina,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de facturen die u van Nuon heeft gekregen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u toelichting te geven, Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Lau10 »

Anima,

svp geen prive zaken doorgeven :roll: :oops:

amina
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2006 22:41

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door amina »

prive zaken? uhm sorry hoor..ik vat je even niet..!

amina
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2006 22:41

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door amina »

mijn contractnr 3004390509 ..

Ik werd vandaag gelukkig gebeld door een medewerker van de nuon...die erg hard zijn best aan het doen is..
Hij wist mij een en ander te vertellen dat op mijn klantnr een gemeente van een stad is gevestigd zij hebben nml als klant die gemeente met mij als contactpersoon en sturen daarom die rekeningen dus op mijn adres wat voorts vreemd is..want die gemeente is gevestigd in het zuiden van nederland en ik woon in noordoosten..

daarnaast bleek dat nuon nooit mijn naam mocht aannemen in het begin..de vorige bewoners wisten toevallig wie de nieuwe bewoner zou zijn en had bij hun afmelding en doorgeven van de meterstanden mijn naam genoemd..bleek dat nuon ivb met de privacy die gegevens niet zomaar mocht aannemen..het nooit ingevulde contract heb ik dan ook hier liggen..wat ik erg fijn vind is dat ik gelukkig een faxnr heb gekregen waarbij ik de medewerker die mijn zaak nu behandelt in mijn bezit heb..dus voor het eerst is men nu eindelijk serieus aan het werk...wat ik aan de ene kant op prijs stel. Maar er is iemand van de nuon aansprakelijk voor al hetgeen er is gebeurd..en voorts voor de onkosten die ik heb gemaakt en de verliezen die ik heb geleden + de enorme spanning die het heeft opgebracht..

een foutje maken dat kan..dat overkomt ieder mens..maar dit is bizar..en als ik om mij heen kijk hebben de meeste mensen hier ongeveer hetzelfde meegemaakt.. en weet je wie nu de dupe zijn? De mensen van het callcenter..die krijgen de boze consumenten aan de lijn.. en kunnen zelf vaak geen kant op.. omdat de niet te geschriften hebben die de klant wel heeft ontvangen.. en natuurlijk is de consument de dupe...

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Amina,

Ben ik niet helemaal met je eens. Een call-center agent kan, wanneer jij je beklag doet en hij/zij genoeg informatie verzamelt, de hulp inroepen van een collega die het wel weet. Vaak allrounder genoemd.
Het is alleen helaas zo dat de meeste call-center agents niet die moeite nemen. Als jij ophangt is het niet meer hun probleem, informatie invullen in het systeem en volgende klant.

Echt waar, niet alle agents werken zo en ik ken er zelf een paar die alles op alles zetten om 'hun' klanten goed te helpen en die winden zich ook erg op over het feit dat collega's van hun er zo met de pet naar gooien.

In ieder geval veel succes Amina met je probleem en je studie natuurlijk!

@ Lau10

Natuurlijk moet je nooit privé informatie op het forum zetten, maar als je De Medewerker bezig hebt gezien, dan had je ook geweten dat alleen zij iets met het contractrekeningnummer kan. Voor ons, consumenten, is het niet meer dan een reeks cijfers :!:

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Lau10 »

I hope so.
met een contractnummer kun je iemands gegevens bij de nutsbedrijven boven water halen.

amina
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2006 22:41

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door amina »

hoi tjoektjoek (geweldige naam trouwens)

wat je zegt heb je ook wel gelijk in hoor..maar bv iemand die met mijn zaak bezig was...wilde zelf graag met de juridische afd spreken..aangezien zij een voorstel hadden gemaakt mbt betalingsovereenkomt en specificatie hebben gemaakt..maar het meisje werd afgewezen..
Die werd ook op een gegeven moment nog kwader en gefrustreerder dan ik...

ik moet eigenlijk vandaag ook best een beetje lachen om de ontvangst van die incasseeerder..
Toen die man voor de deur stond en hij zei dat hij van de nuon was dacht ik dat hij de meters kwam opnemen..ik was zoooo blij dat ik nu eindelijk iemand persoonlijk kon spreken dat ik hem naar binnen trok ..en meteen uitriep oooooooooh wat geweldig dat u er bent nu hoef ik niet helemaal naar arhem in september..en duwde hem verder de keuken..de beduusde man zei weet u wel waar ik voor kom..ik kom om af te sluiten..(ik storte wel in...maar ik denk dat die man nog nooit zo in zijn leven was onthaald om af te sluiten..toch is het ook wel erg sneu hoor dat je dan eindelijk'persoonlijk contact hebt je de spullen laat zien inc bewijzen..nog het lef heeft om te zeggen dat er vorig geen sprake was van vrije energiemarkt.... dan denk ik man man man wat verschrikkelijk dat zo'n iemnad totaal geen kennis heeft mbt zijn vak..
daarnaast als hij incasseerder is en ziet dat er betaald is..dan zou hij daar toch een notificatie van kunnen maken..Ik vertrouw erop dat het goed gaat komen want ik pik het echt niet meer..

kusjes amina

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Lau10, dat is gedeeltelijk waar.
De Medewerker kan alleen (en andere mensen die bij Nuon werken en hier rondzwerven) je gegevens bij Nuon opvragen. Het contractrekeningnnummer is per bedrijf anders. Ik weet niet eens of ze überhaupt spreken van een contractrekeningnummer bij bijvoorbeeld Essent of Eneco. En doen ze dat wel, dan komt het nog steeds niet overeen met het crnr van Nuon.

Amina, ik kan het me best voorstellen dat je door de grond zakt. Dit is natuurlijk ook niet normaal. Die 'beste' man doet natuurlijk ook wat hem is opgedragen, maar dan moet je (die man dus) nog wel beleefd blijven, want elke klant is een andere met een ander verhaal.

En het is jammer dan ook een medewerker die je probeert te helpen tegen een muur oploopt. Dat kom ik (helaas) in mijn werk ook wel eens tegen. Maar via je leidinggevende of een omweg kun je er ook vaak wel komen. Neemt niet weg dat het soms echt niet wil door stijfkoppigheid van andere medewerkers. Heel frustrerend.

Ik hoop dat de medewerker je kan helpen. Die doet in ieder geval d'r best.

Heel veel suc6 ermee!

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Hallo amina. Ik zou als ik jou was naar de geschillencommissie gaan ( www.geschillencommissie.nl ) en daar je zaak aankaarten als je met nuon er nog niet uit bent want als je het begin van deze berichten hebt gelezen ben ik na vele problemen ook naar de geschillen commissie gegaan en die heeft toen contact opgenomen met nuon die vervolgens weer contact met mij opnam en toen konden we wel tot goede afspraken komen. Je moet bij de geschillencommissie gas en water zijn op de site www.geschillencommissie.nl Laat je ons weten hoe het afgelopen is.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door laurens1966 »

wij zijn sedert 10 oktober dit jaar op aandringen overgestapt naar NUON (ik kende helaas deze verhalen niet)

ikkrijg nu ineens een termijnrekening binnen van tw ruim 235 euro???

klantenservice gebeld, die zeiden het is een factuur die is niet te wijzigen eerst betalen want in december volgt de eindafrekening. ik zeg kijk eerst eens wat dat is en verreken dat dan, en trouwens waar is de termijnrekening op gebaseerd. dat kon ze mij niet vertellen en ik moest gewoon betalen.

ik wilde een leidinggevende die wel wat meer kon vertellen maar dat was niet mogelijk, leidinggevende liep wel over de vloer maar mocht ze neit geven.

nu zit j ineens met een hoge rekening waarvan men niet eens kan zeggen waarop gebaseerd dat is 1, het is trouwens mijn eerste rekening die ik van hen krijg, en dan weet men doodleuk niks meer te vertellen.

kunnen ze hier gewoon mee weg komen??? of zijn er alsnog mogelijkheden het contract te ontbinden?? :twisted:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Shine »

Maar ehm, het is mij nu even niet helemaal duidelijk. Welke schade hebt u dan precies geleden Fiasco?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Shine »

De termijnrekening is gebaseerd op het verbruiksgemiddelde van betreffende woning. Dit verbruiksgemiddelde geeft de netbeheerder aan de leverancier door. Die hier vervolgens zijn termijnbedrag op berekend.
De termijnbetaling die u nu in handen hebt is inderdaad niet te veranderen. Die zult u moeten betalen. Afhangende wanneer u belt, kan de termijngbetaling voor de volgende maand wel aangepast worden. Maar nogmaals, dat is erg afhankelijk wanneer u hierover contact opneemt.
Als u in december de jaarafrekening ontvangt (dan vindt de bekende rekensom van meterstanden, uw verbruik en het door u betaalde plaats) zal het eventueel teveel betaalde teruggestort worden en een nieuw termijnbedrag vastgesteld worden.
Een leverancier kan dus niet al op voorhand een of andere verrekening laten plaatsvinden. Immers, u bent ook nog maar sinds kort klant van de Nuon. Dit termijnbedrag is welbeschouwd uw eerste ontvangen rekening van de Nuon.
En welke verrekening zou er dan moeten plaatsvinden volgens u?

Ik zie nu dat u spreekt over een eindafrekening. Als het een eindafrekening betreft, zal het in dit geval de eindafrekning van uw vorige leverancier betreffen. Immers, daar stop u uw leveringscontract mee. Het is vrij logisch dat de ene leverancier niet met een andere leverancier allerlei verrekeningen gaat doen.
Een V&D doet dat ook niet met de Hema. De slager op de hoek ook niet met de slager verder in de straat. Enz.

Hopenlijk is het nu wel wat duidelijker geworden.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door sprokkel »

De komende jaren wordt in alle huishoudens een digitale stroom- en gasmeter geplaatst. Daardoor kan op afstand de stroomtoevoer worden afgeknepen zodat wanbetalers bijvoorbeeld nog maar de helft van het normale stroomgebruik geleverd krijgen. Nuon verwacht dat op die manier de betalingsproblemen kunnen worden teruggedrongen.

We gaan weer terug naar af vanwegen de marktwerking, het oude gasmuntje wordt weer ingevoerd, zijn dit de normen en waarde van dit zgn. rijke land.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

We gaan weer terug naar af vanwegen de marktwerking, het oude gasmuntje wordt weer ingevoerd, zijn dit de normen en waarde van dit zgn. rijke land.
Duidelijk ja.
Ik moet eerst m'n prepaid opwaarderen, benzine voor m'n auto kopen, die nieuwe LCD TV aanschaffen en betaling van het energiebedrijf dat komt wel.....er komt toch altijd wel stroom uit het stopcontact en water uit de kraan.

Blijkt dat mensen die hun prio's niet op een rijtje hebben toch een handje geholpen moeten worden; net als vroeger.........

(laat, als je dan toch marktwerking wilt hebben, de overheid een energiesubsidie in het leven roepen voor de mensen die echt onder de armoede grens leven. Zo maak je in ieder geval geen sociaal fonds van private marktpartijen).

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Er is snel geroepen het Energiebedrijf is schuldig. Ik hoef Nuon niet te verdedigen want ik ben klant bij zowel het Netwerkbedrijf als het Leverigensbedrijf van Essent. Ervaren bedrijven, net als Nuon en bijvoorbeeld Eneco.
Verder heb ik niets toe te voegen aan voorgaande opmerkingen van Shine en Ali Bensalah.
(Wat staat er af en toe toch onzin in reacties van deze forums :shock: )

Joost van Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2008 16:14

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Joost van Hoek »

Ik heb ook een goed verhaal over de Nuon.

In augustus 2006 ben ik verhuisd van Den Haag (Eneco gebied) naar Voorschoten (Nuon gebied). Eneco had wel goede stroom dus die hebben we behouden als leverancier.

De post van de oude bewoners werd automatisch doorgestuurd, maar wat nu blijkt is dat de rekening voor het gebruik van het netwerk niet van naam is gewijzigd. De Eneco heeft dit wel goed doorgegeven, maar dit is bij de Nuon blijven hangen.

En het trieste is dat ik hier pas achter kwam toen ik als voor tientallen euros aan telefoontjes (bij elkaar vijf uur) had gepleegd naar Eneco (het ligt aan de Nuon) en Nuon (het ligt aan de Eneco) had verspilt. Er was me door beide organisaties al twee keer toegezegd dat ze het op zouden lossen maar dit is nooit gebeurd.

Maargoed afgelopen week stond de Nuon dus voor de deur om te boel af te sluiten en was de druk hoog genoeg om het eindelijk op te lossen. Nu krijgen we dus een rekening van 600 euro aan onze broek (waarvan wij niet konden vermoeden dat wij dit moeste betalen - dit deden we bij de Eneco immers ook niet).

Wat mij nog het meeste steekt aan dit alles is dat het op zich normaal is dat op een plek waar mensen werken fouten worden gemaakt. Dat kun je niet voorkomen. Maar dat niemand het oplost en het niemand ook kan schelen (u wordt teruggeld - niet dus) en ook dat ze je niet direct kunnen terugbellen als je naar hun 0800-nummer belt.

Gesloten