LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gulden fl. = Euro € geworden!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
akina
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:54

Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door akina »

Hebben jullie ook het gevoel dat sinds de invoering van de euro alles duurder is geworden. Bijna met alles is het € teken voor het fl. teken gekomen. Voorbeeld: vroeger kostte een biertje f 2,50 nu gemiddeld € 2,50 (fl. 5,50) of duurder. Dat betaalde je vroeger in een chique hotel. Een appartement kostte gemiddeld fl. 175.000 nu € 175.000. En zo zijn er nog meer gevallen. Het salaris is hetzelfde gebleven alleen de prijzen zijn meer dan verdubbeld.
Zalm had eens gezegd dat de markt zelf zou regelen. Makkelijk gezegd als je tonnen verdient!!!!
Kortom: zijn we nu met z'n allen belazerd? :lol:


SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door SJZ »

Zalm had eens gezegd dat de markt zelf zou regelen.
En gelijk heeft hij. De consument is bereid om € 2,50 voor een biertje te betalen. Waarom zou de horeca dan de prijzen verlagen? Dan maken ze minder winst, en da's niet leuk.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee he niet weer een zeuronderwerp over de euro. Daar bestaan er al tientallen van en elke keer leiden ze tot dezelfde conclusie. Kunnen we er gewoon over ophouden?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door G7 »

JA WE WORDEN BELAZERD, DUS EINDE ZOVEELSTE TOPIC!

Karr-2, dit keer helemaal met je eens! :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dank u !

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Deze hele discussie hebben we al gehad in diverse topics, laten we aub niet weer de hele discussie opnieuw voeren.

Op slot met dit onderwerp.....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik denk niet dat het kansrijk is,
Kijk, dat zijn wijze woorden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Akina, zou jij je bronnen eens willen noemen, waaruit blijkt dat een pilsje gemiddeld 2,50 kost? Er is een onderzoek geweest, waaruit blijkt dat jij een veel te hoge prijs hanteert.

Evenzo voor ''een'' appartement. Op de eerste plaats bestaat "een'' appartement niet, op de tweede plaats hanteer jij een prijs zoals die volgens mij alleen in de randstad geldt.

Het klopt, deze discussie is in diverse topics al gevoerd, waarom open jij nog een nieuw topic erover?

Dat het salaris in de tijd dat de euro er is, niet gestegen zou zijn, is ook nonsens. Ik heb mijn salarisstroken uit die tijd nog, en zie dat er via inflatiecorrectie weldegelijk behoorlijk wat erbij is gekomen. In elk geval voldoende om de gestegen kosten (want die zijn er natuurlijk ook) van het levensonderhoud te compenseren.

En toon nu maar eens met echt steekhoudende argumenten aan, dat prijzen als gevolg van de euro zijn gestegen. Hou dan wel rekening met een gemiddelde inflatie van 3 procent per jaar. Een inflatie die er immers ook was toen er nog geen euro bestond.

Ik noem 1 voorbeeld: ik betaalde voor een liter houdbare melk in 2001 79 cent (gulden-centen), en voor hetzelfde artikel betaal ik nu al maanden 29 eurocent, en dat is 65 guldencenten. In jouw beleving zou ik voor die melk nu dus 79 eurocent betalen, ofwel Hfl 1,74.

Het is maar een voorbeeld, dat ik ook op brood kan toepassen, en nog wat dagelijkse levensbehoeften. Enne: het zijn reele prijzen, hoor.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door C200K »

Is wel even leuk om te plaatsen:

http://www.spronsen.com/public/indemedi ... prijzen%22
De bierliefhebbers kunnen het beste samen met de BOB op het terras gaan zitten in Eindhoven, waar bier
(€ 1,80) en fris (€ 1,70) het goedkoopste zijn. Het duurste biertje vonden we in Amsterdam (€ 2,20).
Dus Akina.............................. hoe kom jij in hemelsnaam op een gem. prijs voor een biertje van € 2,50. Op basis van dit onderzoek kost een bierje dus € 1,92. Dat is dut € 0,58 minder dan jij aangeedt!!!



Jij bent weer zo'n typische naprater! Je weet niet waar je over praat en begint maar wat te zwetsen!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Sep 2006 21:22 door venantius


--------------------------------------------------------------------------------
Een hele liter halfvolle melk voor maar 29 eurocent ?

Welke supermarkt is dat ?


JumLidlAldHeynDirk1000
De grootste met de kleinste
prijzen :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De Lidl en de Aldi.

Ik heb het niet over dagverse melk, ik heb het over houdbare melk.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben het geheel met je eens deze keer bodejosm43. Melk kan ik op diverse plaatsen inderdaad voor 29 ct per liter krijgen en de rest van je verhaal ben ik het volledig mee eens,

En nu aub sluiten dit onderwerp.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Sep 2006 22:37 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het geheel met je eens deze keer bodejosm43. Melk kan ik op diverse plaatsen inderdaad voor 29 ct per liter krijgen en de rest van je verhaal ben ik het volledig mee eens,

En nu aub sluiten dit onderwerp.


jonge-jonge wat zijn we het eens met elkaar.
maar die melk is niet te zuipen door dat pasteuriseren
en degelijke.Dus toch voor een dubbeltje op de eerste rang.
Zo en nu mag hij gesloten worden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door SJZ »

maar die melk is niet te zuipen door dat pasteuriseren
Ik vind gepasteuriseerde melk juist wel lekker (alhoewel vers uit de koe nog beter is. Ik houd juist weer niet van die gesteriliseerde melk. (maar anderen vinden dat nu juist weer erg lekker - mag ook hoor).

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door G7 »

Dan wil ik ook nog even mijn zegje doen hier. Ik vind/vond dus nog steeds dat veel dingen NA de euro wel duurder zijn geworden.

Enneh Bot321. Dat jij die melk niet lekker vind is wat anders. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik lust en eet ook geen stierenballen. Trouwens melk lust ik ook niet. :P

Oh bijna vergeten, hij kan/mag op slot hoor! :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik lust en eet ook geen stierenballen.

Soms kom je er pas achter na het eten zoals
in mijn geval.
En als je het nooit gegeten heb kun je ook
niet zeggen dat je het niet lust.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Dat de gulden een euro geworden is, daar konden we met z'n allen wel op wachten!,

Het is mooie handel geworden voor de overheid!, :lol: kunnen ze de "kosten" van de "vergrijzing" een beetje opvangen!, :wink:

De vergrijzing kost nu volgens de overheid handen vol geld, dus er wordt nu krampachtig gezocht naar "potjes" waar nog op te bezuinigen valt, ook is het natuurlijk heel prettig dat nu net de energieprijzen Sky high zijn!, leuk voor de extra belasting inkomsten, want iedereen wil wel warm zitten, en die auto moet rijden, de hoge brandstof prijzen worden dus met enig gemor getaald, maar men rijdt er geen meter minder om, en die 120 km/uur op de snelweg wordt door de meeste mensen zonder moeite gereden,

Wanneer iedereen eens op die snelweg 95 tot 100 km uur zou rijden, scheelt dit al snel een paar honderd kilometer op een tank benzine!, veel mensen hebben dit niet in de gaten, maar het is een gemakkelijke manier om op benzine te besparen, evenals korte stukjes op de fiets te rijden,

Dus gaan we niet zeuren over een pak gepasteuriseerde melk van € 0.49!, er zijn wel belangrijkere dingen in het leven!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door SJZ »

Wanneer iedereen eens op die snelweg 95 tot 100 km uur zou rijden, scheelt dit al snel een paar honderd kilometer op een tank benzine!,
Ja, dat weet ik ook wel, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Op een autorit van een uur zou me dat al gauw 10 minuten extra kosten, dan dok ik liever wat extra brandstof. Liever tijd dan geld.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden fl. = Euro € geworden!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Liever dood dan iets later op je bestemming aankomen. Gewoon op tijd van huis vertrekken, dat bespaart je een hoop stress.

Gesloten