LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verlengen NS-jaarkaart
verlengen NS-jaarkaart
Nu heb ik iets meer dan een jaar een NS-jaarkaart, en volgens de berichten zou deze automatisch verlengd worden. De laatste 2 weken van mijn abonnementsperiode was ik op vakantie en toen ik terug kwam van vakantie had ik de hoop dat er een nieuwe NS-jaarkaart in mijn postbus zou zitten met een accept-giro om deze te betalen. Helaas geen NS-jaakaart, maar wel twee oproepen om het geld over te maken. Vond ik wel een beetje laat, ik had ook niet zelf eerder het geld kunnen overmaken omdat hiervoor een klantnr, incassonr enz. noodzakelijk is. Nu krijg ik de NS-jaarkaart met anderhalve week vertraging en moet ik dagelijks treinkaartjes kopen (zonder korting). De jaarkaart die ik nog moet ontvangen zal inzijn gegaan op 22 aug (de dag na afloop van de vorige). Komt er op neer dat ik anderhalf week lang voor mijn treinreizen dubbel betaal, via mijn NS-jaarkaart die ik te laat ontvang (naar mijn mening omdat de NS de acceptgiro te laat verstuurd) en door dagelijkse kaartjes. In anderhalf week betaal ik nu 140 euro extra aan de trein Uiteraard kan ik dit niet van de NS terug krijgen. Is toch niet normaal dat je twee maal moet betalen voor een dienst? Klacht indienen bij NS?
-
Re: verlengen NS-jaarkaart
Is het niet zo dat je de kaart alleen bij automatische incasso op die manier toegestuurd krijgt? Veel mensen vertrouwen automatische incasso niet zo, maar ik heb er alleen enkele keren problemen mee gehad als het ging om de postcodeloterij.
Volgens mij kun je met je probleem naar het loket gaan, en voor de overbruggingsperiode een tijdelijke kaart krijgen. Je hoeft dus niet enkele weken de volle prijs te betalen.
Dat heb ik vorig jaar ook gehad met een vergelijkbaar probleem. Ik kreeg de kaart ook later dan was toegezegd. Ik vroeg ze tijdig aan, zou ze binnen 3 weken krijgen (stond in hun voorwaarden) maar het duurde daarop nog eens 4 weken. Ik kreeg direct een tijdelijke kaart, die met onmiddellijke ingang 2 maanden als overbrugging mocht worden gebruikt.
Na 4 weken (in totaal dus 7 weken) kreeg ik dan de huidige kaart.
De ingangsdatum was wel de datum waarop ik voor de eerste keer ermee ging reizen.
Volgens mij kun je met je probleem naar het loket gaan, en voor de overbruggingsperiode een tijdelijke kaart krijgen. Je hoeft dus niet enkele weken de volle prijs te betalen.
Dat heb ik vorig jaar ook gehad met een vergelijkbaar probleem. Ik kreeg de kaart ook later dan was toegezegd. Ik vroeg ze tijdig aan, zou ze binnen 3 weken krijgen (stond in hun voorwaarden) maar het duurde daarop nog eens 4 weken. Ik kreeg direct een tijdelijke kaart, die met onmiddellijke ingang 2 maanden als overbrugging mocht worden gebruikt.
Na 4 weken (in totaal dus 7 weken) kreeg ik dan de huidige kaart.
De ingangsdatum was wel de datum waarop ik voor de eerste keer ermee ging reizen.
Helaas niet. De kaart lag al klaar, omdat er sprake wea van een automatische verlenging. Pas na betaling van het bedrag (ik had inderdaad niet gekozen voor automatische incasso, maar voor een acceptgiro) wordt deze 7 dagen later naar je thuisadres gestuurd. Ik heb geen idee wat ik in de tussentijd kan, behalve gewone kaartjes kopen. Ook bij de NS-service hebben ze me niet verder kunnen helpen dan mee te delen: nog twee dagen wachten, en de gewone kaartjes die je nu koopt kunnen we niet vergoeden.
-
Dan hebben ze hun beleid veranderd, ik kreeg vorig jaar gewoon korting in de tijd dat ik daar recht op had.
Ik begrijp de NS ook wel: ze sturen je de kaart pas op wanneer zij het geld binnen hebben. Bij een automatische incasso konden ze erop vertrouwen dat het op tijd binnen zou zijn, en had de kaart tegelijk met het innen van die 55 euro verzonden kunnen worden.
De tijdelijke kaart die ik kreeg, was voorzien van een tekst waarbij aangegeven stond tot welke datum ze uiterlijk gebruikt mocht worden.. Met twee maanden geldigheid zul je niet snel zonder (tijdelijke) kortingskaart komen te zitten. Het was in feite eenzelfde kaartje als een gewoon vervoersbewijs dat je aan het loket krijgt, maar dan voorzien van een andere tekst.
Mijn advies: met die betalingsherinneringen naar het loket gaan, en een overbruggingskaart vragen. Ter plekke betalen, dan ben je van het probleem af.
Voor zover ik weet, kun je tegenwoordig ook een tijdelijke kortingskaart kopen, dan betaal je geloof ik iets van 10 euro, maar je bespaart in ieder geval 140-10 euro= 130 euro.
Ik begrijp de NS ook wel: ze sturen je de kaart pas op wanneer zij het geld binnen hebben. Bij een automatische incasso konden ze erop vertrouwen dat het op tijd binnen zou zijn, en had de kaart tegelijk met het innen van die 55 euro verzonden kunnen worden.
De tijdelijke kaart die ik kreeg, was voorzien van een tekst waarbij aangegeven stond tot welke datum ze uiterlijk gebruikt mocht worden.. Met twee maanden geldigheid zul je niet snel zonder (tijdelijke) kortingskaart komen te zitten. Het was in feite eenzelfde kaartje als een gewoon vervoersbewijs dat je aan het loket krijgt, maar dan voorzien van een andere tekst.
Mijn advies: met die betalingsherinneringen naar het loket gaan, en een overbruggingskaart vragen. Ter plekke betalen, dan ben je van het probleem af.
Voor zover ik weet, kun je tegenwoordig ook een tijdelijke kortingskaart kopen, dan betaal je geloof ik iets van 10 euro, maar je bespaart in ieder geval 140-10 euro= 130 euro.
Het gaat hier echter niet om een kortingskaart van de NS, maar om de NS-jaarnetkaart, het abonnement voor 2800 euro waar je gratis in de 2e klas het hele neerlandse spoor mee over kan. Waar ik normaal Utrecht-Delft dagelijks reis met zo'n NS-jaarkaart, moet ik nu dagelijks een kaartje kopen in afwachting tot ze mijn NS-jaarkaart opsturen. Terwijl het abonnement al wel is ingegaan en ik dus gewoon dubbel betaal voor mijn dagelijkse reis (via de NS-jaarkaart en via de losse kaartjes)
-
Wanneer het echt een fout is van de NS, raad ik je aan de kaartjes te bewaren, in dat geval zijn ze namelijk wel verplicht je extra kosten te vergoeden.
Nu je er zelf voor gekozen hebt niet automatisch te betalen, zul je het ongemak en de extra kosten voor lief moeten nemen.
Maar mijn advies houdt in, dat je met een tijdelijke kortingskaart die extra kosten kunt beperken.
Nu je er zelf voor gekozen hebt niet automatisch te betalen, zul je het ongemak en de extra kosten voor lief moeten nemen.
Maar mijn advies houdt in, dat je met een tijdelijke kortingskaart die extra kosten kunt beperken.
Nu beweert de NS dat ze mijn kaart al weken terug hebben opgestuurd en dat ze een duplicaat zullen maken en deze zullen sturen naar een NS station waar ik hem kan ophalen. Duurt wel 5 (werk?)-dagen, maar dan kan ik wel al mijn eerder gemaakte treinkaartjes declareren. Hopelijk een eind goed al goed en gewoon een niet al te slimme persoon aan de telefoon gehad die mij onzin zat te vertellen
-
Mooi geregeld toch, als ze hun belofte tenminste nakomen.
Waar gehakt wordt, vallen spaanders, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het siert een bedrijf (en ook de consument......) wanneer dergelijke fouten worden erkend, en wanneer er ook iets mee wordt gedaan.
Maar ik snap 1 ding niet. Nu zouden ze je de kaart al hebben toegestuurd terwijl ze dat normaal pas 7 dagen na innen van het geld doen?
Waar gehakt wordt, vallen spaanders, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het siert een bedrijf (en ook de consument......) wanneer dergelijke fouten worden erkend, en wanneer er ook iets mee wordt gedaan.
Maar ik snap 1 ding niet. Nu zouden ze je de kaart al hebben toegestuurd terwijl ze dat normaal pas 7 dagen na innen van het geld doen?
Ik heb jarenlang een NS jaarkaart gehad.
Elk jaar kreeg ik een maand voor het verlopen van de kaart een formulier dat ik in moest vullen en terug moest zenden.
Daarna kreeg ik een week voor de afloop datum de nieuwe jaarkaart toegezonden.
Daarnaast ben ik van mening dat je zelf ook verantwoordelijk bent voor het op tijd vervangen van de jaarkaart.
Elk jaar kreeg ik een maand voor het verlopen van de kaart een formulier dat ik in moest vullen en terug moest zenden.
Daarna kreeg ik een week voor de afloop datum de nieuwe jaarkaart toegezonden.
Daarnaast ben ik van mening dat je zelf ook verantwoordelijk bent voor het op tijd vervangen van de jaarkaart.
Ik krijg een dergelijke kaart via mijn werkgever, maar ook ik krijg elk jaar in ongeveer juli een formulier dat ik moet invullen en opsturen. Dan krijg ik keurig voor 1 september (de ingangsdatum van de nieuwe kaart) mijn kaart in de brievenbus en is er geen probleem.
-
Totdat de TPG een fout maakt, en het bij je buren bezorgt, zie het dan maar eens terug te krijgen. Maar jij hebt natuurlijk een TPG-bezorger die nooit een bezorgfout maakt.
Geen idee, ik ken de man of vrouw niet. Maar hij maakt regelmatig fouten aangezien ik wel eens post krijg voor mensen op hetzelfde huisnummer maar dan een straat verderop. Dus foutloos is hij/zij zeker niet, al heb ik er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
-
Dan heb je geluk gehad tot nu toe. Het kan dus ook verkeerd gaan, wilde ik er maar mee aangeven. En post die je niet ontvangt, soms weet je niet dat je die nooit gekregen hebt omdat de postbezorger het poststuk verkeerd bezorgd heeft.
En als die z'n werk wel goed doet???Totdat de TPG een fout maakt, en het bij je buren bezorgt, zie het dan maar eens terug te krijgen.
Wie krijgt dan de schuld???
De hond, omdat die eerder bij de brievenbus was als jij???
Op deze manier kan je aan de gang blijven.
Dan kan je ook zeggen "Als de hemel omlaag valt hebbenwe allemaal en blauw hoedje".
-
Nak, jij begrijpt mijn opmerking verkeerd.
Ik gaf ermee aan dat dit een van de mogelijke excuses is.
Postbodes zullen in de meeste gevallen hun werk correct doen, het zal je alleen net treffen dat het verkeerd gaat. Aan de andere kant: ook de NS zal weten dat niet 100 procent van haar verzonden kaarten aankomt, dus ze zullen met een kleine foutmarge rekening houden.
Het zou handig zijn als abonnementen, en zeker een kaart die een waarde van duizenden euro's vertegenwoordigt, aangetekend te verzenden, en dan kan de geadresseerde niet zeggen dat ie de zending niet heeft ontvangen.
Ik haal uit het verhaal van smolen twee dingen die elkaar ogenschijnlijk lijken tegen te spreken: enerzijds zegt hij dat hij verwachtte dat ie de kaart automatisch zou krijgen toegezonden, anderzijds zegt ie dat dat pas zou gebeuren 7 dagen nadat de NS het geld had binnengekregen. Uit zijn verhaal is niet helemaal duidelijk of ie in eerste instantie gewoon betaald had. Zo ja, dan is de NS in de fout gegaan. Smolen deed in dat geval wat ie had moeten doen: tijdig betalen. En dan mocht ie aan de andere kant dus ook verwachten dat de NS de kaart zou zenden.
Is Smolen gewoon vergeten de kaart tijdig aan te vragen (rekening houdend met die 7 dagen verwerkingstijd), ja, dan kan ik het ook niet helpen.
Ik gaf ermee aan dat dit een van de mogelijke excuses is.
Postbodes zullen in de meeste gevallen hun werk correct doen, het zal je alleen net treffen dat het verkeerd gaat. Aan de andere kant: ook de NS zal weten dat niet 100 procent van haar verzonden kaarten aankomt, dus ze zullen met een kleine foutmarge rekening houden.
Het zou handig zijn als abonnementen, en zeker een kaart die een waarde van duizenden euro's vertegenwoordigt, aangetekend te verzenden, en dan kan de geadresseerde niet zeggen dat ie de zending niet heeft ontvangen.
Ik haal uit het verhaal van smolen twee dingen die elkaar ogenschijnlijk lijken tegen te spreken: enerzijds zegt hij dat hij verwachtte dat ie de kaart automatisch zou krijgen toegezonden, anderzijds zegt ie dat dat pas zou gebeuren 7 dagen nadat de NS het geld had binnengekregen. Uit zijn verhaal is niet helemaal duidelijk of ie in eerste instantie gewoon betaald had. Zo ja, dan is de NS in de fout gegaan. Smolen deed in dat geval wat ie had moeten doen: tijdig betalen. En dan mocht ie aan de andere kant dus ook verwachten dat de NS de kaart zou zenden.
Is Smolen gewoon vergeten de kaart tijdig aan te vragen (rekening houdend met die 7 dagen verwerkingstijd), ja, dan kan ik het ook niet helpen.
Volgens mij had hij nog niet betaald omdat hij geen rekeninggegevens van de NS had. Tijdens zijn vakantie kreeg hij een acceptgiro omdat hij niet automatisch betaald, en daardoor komt die kaart nu ook later.
bodejosm43, 100% duidelijk.
Blijft, in mijn ogen, de nalatigheid van smolen over.
Hij gaat uit van "de berichten dat de jaarkaart automatisch verlengd zou worden". (Tijdens mijn actieve reisperiode werd alleen het gebruik van de foto 5 jaar verlengd).
Er staat nergens dat hij deze berichten geverifieerd heeft.
En dan is en blijft het makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen.
Blijft, in mijn ogen, de nalatigheid van smolen over.
Hij gaat uit van "de berichten dat de jaarkaart automatisch verlengd zou worden". (Tijdens mijn actieve reisperiode werd alleen het gebruik van de foto 5 jaar verlengd).
Er staat nergens dat hij deze berichten geverifieerd heeft.
En dan is en blijft het makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen.
Geen paniek Smolen: kaartjes bewaren en wanneer je je kaart wel hebt gekregen, kopie voor je zelf maken (vd kaartjes) , kaartjes + formulier, te halen bij het loket, opsturen en voila je krijgt ALLE GEKOCHTE KAARTJES geheel terugbetaald op je rekening
Zo jij kan weer rustig slapen!
Zo jij kan weer rustig slapen!
Hm, ik kreeg vandaag een herinnering van de NS omdat ze de maandelijkse automatische machtiging niet konden uitvoeren. Ze vermelden echter geen rekeningnummer, en aangezien dit de eerste keer is dat ik de NS moet betalen weet ik bij god niet waar het geld heen moet. Nogal vreemd
Ik heb precies hetzelfde probleem! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?Hm, ik kreeg vandaag een herinnering van de NS omdat ze de maandelijkse automatische machtiging niet konden uitvoeren. Ze vermelden echter geen rekeningnummer, en aangezien dit de eerste keer is dat ik de NS moet betalen weet ik bij god niet waar het geld heen moet. Nogal vreemd
Edit: is het rekeningnummer 421025700 ?