LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loket-toeslag heet nu ineens automaat-korting
Re: Loket-toeslag heet nu ineens automaat-korting
o mijn god nee he, niet weer een zinloze venantius poll. Hoeveel hebben we er daar van op dit moment?
Dat zoveel mensen het lezen wil niet zeggen dat ze de polls leuk vinden
Dat ik 't topic aanklik ( en dus automatisch de poll open ) wil natuurlijk niet zeggen dat ik de poll zelf ook leuk / zinvol vind
Je zou hier natuurlijk een poll over kunnen starten
Je zou hier natuurlijk een poll over kunnen starten
De enige conclusie die je er aan kunt hangen is dat er dus 6500 mensen dom genoeg zijn om jou topics open te klikken en al dan niet te beantwoorden.
-
'k vind ze wel interessant! vaak leuker dan jouw reacties als 'k eerlijk ben...
Dat is geloof ik niet mijn probleem. Zowel mijn reacties als de zinloze polls van Venantius zijn ter eigen lezing of niet. Als het je interesseert lees je het, anders sla je het lekker over.
-
Je hebt wel aan te merken op topics en reacties van anderen, jouw mening is dan ook hun probleem niet!
Daar heb je ook weer gelijk in.
Dat moet dan een echte uitzondering zijn.Dat de mensen nu niet op de perrons lopen of alleen maar koffiedrinken in een eigen hok komt zeker niet zo veel voor als jij denkt. Het station waar ik kom struikel je over de medewerkers en ze weten altijd alles te beantwoorden wat men ze vraagt.
In Venlo en hier in eindhoven hangen ze idd ook allemaal bij elkaar om over ditjes en datjes te kleppen. Je ziet ze zelden netjes over de perrons verdeeld of op een andere lokatie waar ze makkelijk aan te spreken zijn.
Zelfs als alles goed lijkt te gaan dan nog weten ze zelf niet eens of de trein die op het 'goede' perron staat ook daadwerkelijk de juiste trein is (hen ik zelf al veel te vaak meegemaakt).
En als er een storing/vertraging is dan is het helemaal lachen. Dan weten ze nog minder dan de reizigers die vlak voor aankomst op internet of teletekst hebben gekeken. Je moet ze er bij wijze van spreke op wijzen dat er een alternatieve route is die korter is dan in de kou op de vervangende bussen te wachten ...
Dat al die rondlopende medewerkers verwarmingskosten e.d. bespaart is onzin. Dat personeel heeft nog steeds een (verwarmde) ruimte nodig om te pauzeren ... (of wil jij de hele dag voor Jan *** in de kou staan ?)
Dat is mijn ervaring dus ook.
Het was een keer hommeles richting Rotterdam en na een tijdje wachten zag ik opeens 2 perronmedewerkers uit hun hok komen. Ik stond op het perron aan de overkant en riep naar hun op welk perron de eerstvolgende trein naar Rotterdam zou vertrekken. Dat zou volgens vanaf het perron zijn waarop hun stonden.
Maar op het bord stond dat deze trein een vertraging had van 15 minuten. Toen ik hun daarop wees, stonden ze verbaasd te kijken. Ze wisten van niks. Ze zouden het gaan navragen, doken met z'n tweetjes het hok weer in, en ik heb ze niet meer gezien. 10 Minuten later vertrok op het perron waar ik op stond de trein naar Rotterdam, die andere die volgens hun eerder zou vertrekken was nog niet gearriveerd.
Het was een keer hommeles richting Rotterdam en na een tijdje wachten zag ik opeens 2 perronmedewerkers uit hun hok komen. Ik stond op het perron aan de overkant en riep naar hun op welk perron de eerstvolgende trein naar Rotterdam zou vertrekken. Dat zou volgens vanaf het perron zijn waarop hun stonden.
Maar op het bord stond dat deze trein een vertraging had van 15 minuten. Toen ik hun daarop wees, stonden ze verbaasd te kijken. Ze wisten van niks. Ze zouden het gaan navragen, doken met z'n tweetjes het hok weer in, en ik heb ze niet meer gezien. 10 Minuten later vertrok op het perron waar ik op stond de trein naar Rotterdam, die andere die volgens hun eerder zou vertrekken was nog niet gearriveerd.
Mjah, maar de NS informeert zoiezo niet zo goed he , dat zal ook niet beter zijn wanneer ze wel achter een loket zitten.
Met de sneeuw afgelopen winter, waren hier in Enschede werkzaamheden gepland, maar zaterdagochtend bleken en toch treinen te rijden (logisch, wie gaat er ook graven wanneer er 30 cm. sneeuw ligt?) Er moeten dus mensen zijn bij de NS die weten dat er op dat traject toch treinen rijden en geen bussen ingezet worden. Dat zijn ze alleen vergeten te vertellen aan de mensen "in" zo'n informatiepaal. Daar vertelde ze vrolijk dat er werkzaamheden waren en dat er elk moment een bus zou komen. Kortom: daar werd je ook niet wijzer van.
Met de sneeuw afgelopen winter, waren hier in Enschede werkzaamheden gepland, maar zaterdagochtend bleken en toch treinen te rijden (logisch, wie gaat er ook graven wanneer er 30 cm. sneeuw ligt?) Er moeten dus mensen zijn bij de NS die weten dat er op dat traject toch treinen rijden en geen bussen ingezet worden. Dat zijn ze alleen vergeten te vertellen aan de mensen "in" zo'n informatiepaal. Daar vertelde ze vrolijk dat er werkzaamheden waren en dat er elk moment een bus zou komen. Kortom: daar werd je ook niet wijzer van.
Als ik vraag aan de mensen die in/bij/aan/achter/op/ die informatiepaal werken of een bepaalde trein vertrokken is van een voorgaand station, moet ik ze vertellen hoelaat die weg zou moeten gaan, want zelf kunnen ze dat niet achterhalen.
En bij het loket houden ze zich aan de informatie die op teletekst staat. Tenminste, ik vroeg eens of een bepaalde trein zou rijden. De man keek op teletekst en zei 'er staat niets op teletekst dus dan zal ie wel rijden'. Nee dat schiet lekker op.
Tuurlijk ligt het niet aan mensen die op het perron lopen of achter het loket zitten. Maar als ik verkeerde informatie doorgeef omdat ik niet op de hoogte gesteld ben, krijg ik ook de wind van voren omdat ik het verkeerd heb verteld. En zo gaat het met die mensen ook. Maar ik sta ook op mijn achterste benen als ik de juiste informatie niet heb. En bij hun krijg ik vaak het idee dat het ze niet interesseert.
En bij het loket houden ze zich aan de informatie die op teletekst staat. Tenminste, ik vroeg eens of een bepaalde trein zou rijden. De man keek op teletekst en zei 'er staat niets op teletekst dus dan zal ie wel rijden'. Nee dat schiet lekker op.
Tuurlijk ligt het niet aan mensen die op het perron lopen of achter het loket zitten. Maar als ik verkeerde informatie doorgeef omdat ik niet op de hoogte gesteld ben, krijg ik ook de wind van voren omdat ik het verkeerd heb verteld. En zo gaat het met die mensen ook. Maar ik sta ook op mijn achterste benen als ik de juiste informatie niet heb. En bij hun krijg ik vaak het idee dat het ze niet interesseert.
By the way: Waar kan ik lezen dat het nu Automatenkorting heet??
Trouwens de mensen achter het loket zijn de zelfde die ook in het station rondlopen.
Zij zijn ook niet blij met de Transactiekosten, zoals dat heet.
Uiteindelijk moeten ze daaraan meewerken, wetend dat hun baan o.a. daardoor op de tocht staat..............Wel eens over na gedacht??
Juni 2004 ingevoerd en nog steeds discussies.
Trouwens de mensen achter het loket zijn de zelfde die ook in het station rondlopen.
Zij zijn ook niet blij met de Transactiekosten, zoals dat heet.
Uiteindelijk moeten ze daaraan meewerken, wetend dat hun baan o.a. daardoor op de tocht staat..............Wel eens over na gedacht??
Juni 2004 ingevoerd en nog steeds discussies.
-
Dat kun je te horen krijgen bij de loketten, kleineM. Zo noemden ze het tenminste pas nog, toen ze mij verwezen naar een automaat toen het aan het loket te druk werd.
Ik had die term dus al eerder gehoord. Vandaar dat ik er een topic over opende, een paar maanden terug.
Over die banen heb ik wel nagedacht. Alleen is het zo, dat ze bij het neerzetten van die automaten de mensen juist naar de loketten toe lokten, en ineens was dat afgelopen. Die omslag begrijp ik niet goed, en ik vraag me af of ik hem ook wil begrijpen. Want juist het verkopen van een vervoersbewijs aan het loket houdt de mensen daar aan het werk.
Ik had die term dus al eerder gehoord. Vandaar dat ik er een topic over opende, een paar maanden terug.
Over die banen heb ik wel nagedacht. Alleen is het zo, dat ze bij het neerzetten van die automaten de mensen juist naar de loketten toe lokten, en ineens was dat afgelopen. Die omslag begrijp ik niet goed, en ik vraag me af of ik hem ook wil begrijpen. Want juist het verkopen van een vervoersbewijs aan het loket houdt de mensen daar aan het werk.
Zolang het bij de NS nog niet goeg functioneert zal je discussies houden.Juni 2004 ingevoerd en nog steeds discussies. Sad
-
Meer automaten = goed, vind ik.
Maar dan moeten ze mensen die niet zo vaak met de trein reizen wel een cursus treinkaart-automaat-bediening geven
Onnodige vertragingen!
Maar dan moeten ze mensen die niet zo vaak met de trein reizen wel een cursus treinkaart-automaat-bediening geven
Onnodige vertragingen!