LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Xenos!!!!!
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Xenos!!!!!
Dit is gewoon een vorm van makkelijk scannen voorkom je fouten mee in de winkel... zodra er 3 dezelfde producten worden aangeslagen dan veranderd de prijs van de 3 artikelen
stel een kaars kost 3 euro
Greetje haalt 1 kaars
kaars1: 3.00
Neeltje haald 2 kaarsen
Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00
Pietje koopt er 3 en betaald
Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00
Kaars 3: 3.00
Hey wacht even dit zijn er 3... dus nieuwe prijzen
Kaars 1: 2.00
Kaars 2: 2.00
Kaars 3: 2.00
er is dus niets al van te voren afgeprijst geld alleen in combinatie van 3.
en het bonnetje dan? die is dan toch al gedrukt? nee, die worden meestal pas op het einde afgedrukt als alles erin staat en er is afgerekend
zelfde systeem bij de C1000....
stel een kaars kost 3 euro
Greetje haalt 1 kaars
kaars1: 3.00
Neeltje haald 2 kaarsen
Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00
Pietje koopt er 3 en betaald
Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00
Kaars 3: 3.00
Hey wacht even dit zijn er 3... dus nieuwe prijzen
Kaars 1: 2.00
Kaars 2: 2.00
Kaars 3: 2.00
er is dus niets al van te voren afgeprijst geld alleen in combinatie van 3.
en het bonnetje dan? die is dan toch al gedrukt? nee, die worden meestal pas op het einde afgedrukt als alles erin staat en er is afgerekend
zelfde systeem bij de C1000....
Re: Xenos!!!!!
Dutch_com_freak heeft waarschijnlijk gelijk.
Voor consumenten is het soms onduidelijk hoe korting verrekend wordt. 33% korting is heel wat anders dan 3 halen 2 betalen. In dit geval doet Xenos niets verkeerd, alleen zouden ze dit soort aanbiedingen misschien beter/anders kunnen communiceren.
Voor consumenten is het soms onduidelijk hoe korting verrekend wordt. 33% korting is heel wat anders dan 3 halen 2 betalen. In dit geval doet Xenos niets verkeerd, alleen zouden ze dit soort aanbiedingen misschien beter/anders kunnen communiceren.
Re: Xenos!!!!!
Waar het om gaat is dat je enkel dat aan de kassa betaalt dat op het prijskaartje/de prijssticker staat vermeld. Dit zolang het zo is dat het niet gaat om een absurde/extreme prijs. In dit geval was de prijs al aangepast dat wil zeggen met een derde verlaagd) op de prijssticker/het prijskaartje. Daarnaast geldt de actie van 3 halen en 2 betalen. Die actie is ook afzonderlijk aangegeven. De aanpassing in het prijsniveau van het produkt zelf kan dan niet gelden als actie (want is dan op te vatten als een reguliere prijsverlaging). In dat geval is er gewoon teveel betaald (en dat maakt wel degelijk wat uit).Wat maakt het nou uit? In beide gevallen heb je dezelfde korting. Je bent zelfs vrijer in je keuze wanneer ze het op deze manier doen
Re: Xenos!!!!!
Helaas heeft niet iedereen rechten gestudeerd, en als je zo op je strepen moet gaan staan bij de Xenos ben je een vreselijke zeur.
Wees gewoon eens een keer blij met de korting die je krijgt.
Ps. bovendien heb je nog steeds geen gelijk. Er staat dat je 3 produkten haalt en er twee betaalt. Er staat waarschijnlijk niet bij WAAR die korting wordt verrekend. Bij de kassa of al in de winkel. En als laatste: als je denkt dat je de verkeerde prijs gerekend is dan heb je een mond om fatsoenlijk te vragen hoe het zit. Dan krijg je antwoord en dan kun je de kaarsen wel of niet nemen. Vervolgens neem je ze dan lekker niet omdat je de extra korting waar je geen recht op hebt niet krijgt.
Wees gewoon eens een keer blij met de korting die je krijgt.
Ps. bovendien heb je nog steeds geen gelijk. Er staat dat je 3 produkten haalt en er twee betaalt. Er staat waarschijnlijk niet bij WAAR die korting wordt verrekend. Bij de kassa of al in de winkel. En als laatste: als je denkt dat je de verkeerde prijs gerekend is dan heb je een mond om fatsoenlijk te vragen hoe het zit. Dan krijg je antwoord en dan kun je de kaarsen wel of niet nemen. Vervolgens neem je ze dan lekker niet omdat je de extra korting waar je geen recht op hebt niet krijgt.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Xenos!!!!!
bij de ene xenos eccepteren ze wel verschillende formaten, bij de andere willen ze het voor het gemak houden bij drie artikelen van hetzelfde formaat.Ik werk zelf bij xenos en vind het dan ook naar om te lezen dat de verkoopster mensen beflikkert want dat is dus niet zo. Ten eerste gaat dit geheel op een eerlijke manier en ten tweede krijg ik ook maar gewoon de opdracht om het te doen.
Re: Xenos!!!!!
Bij de xenos zitten er geen prijzen op de producten toch? Alleen op de schappen. Bij de xenos waar ik wel eens kom is de korting er op de schapprijzen nog niet afgehaald, dat gebeurd pas bij de kassa bij aankoop van 3 kaarsen...
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Xenos!!!!!
Bij mijn weten prijzen ze daar ook de de artikelen per schap. Tenzij ze een partij hebben gekregen met op de verpakking voorgedrukte prijzen, waar zij onder gaan zitten, dan kunnen ze uiteraard niet anders.
Re: Xenos!!!!!
Maar natuurlijk: eerst korting of een aanbieding beloven en dan maar hopen dat men het correct nakomt. Als dat vervolgens niet gebeurt mag je erg blij zijn.Wees gewoon eens een keer blij met de korting die je krijgt.
Lijkt met dat daar het probleem niet ligt in dit geval. Het probleem ligt in de kenbaarheid van de prijs van het produkt. Die moet blijken uit een prijssticker of moet bij het schap staan aangegeven. De klant mag er dan vanuitgaan dat die prijs juist is. Vervolgens geldt de aanbieding. Als de hier vermelde redenering moet worden gevolgd, dan zou het betekenen dat je maar moet raden of je nog voor korting in aanmerking komt want plotseling blijkt dat er in werkelijkheid geen aanbieding bestaat (onder het mom dat de korting al is verrekend). Waar dienen prijsstickers of prijsaanduidingen bij schappen dan nog voor? In ieder geval niet meer om aan te geven wat de werkelijke prijs van het produkt is.Er staat dat je 3 produkten haalt en er twee betaalt. Er staat waarschijnlijk niet bij WAAR die korting wordt verrekend. Bij de kassa of al in de winkel.
Bij een verkeerde prijs? Helaas werkt het zo niet (behalve als de prijs evident onjuist is). Anders geldt de aangegeven prijs als een aanbod. Als vervolgens daarop aanvaarding volgt van de klant, dan zal de winkelier moeten nakomen voor die prijs. (Dit kan in een aantal gevallen iets anders liggen als het gaat om vermeldingen van prijzen in advertenties). In dit geval doet de Xenos iets heel anders.En als laatste: als je denkt dat je de verkeerde prijs gerekend is dan heb je een mond om fatsoenlijk te vragen hoe het zit. Dan krijg je antwoord en dan kun je de kaarsen wel of niet nemen.
Het gaat niet om een extra korting, maar om een korting op de vermelde reguliere prijs. De winkelier is verplicht die te geven. Doet de winkelier dat niet, dan wordt de klant bedonderd.Vervolgens neem je ze dan lekker niet omdat je de extra korting waar je geen recht op hebt niet krijgt.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Xenos!!!!!
gewoon niet moeilijk doen en lekker aan de kassa afrekenen kost het dan uiteindelijk toch te duur of krijg je geen korting... jammer dan laat je het staan of neem je het mee.... simpel sommige winkels (of groothandels voor bedrijven) geven ook aan dat de computer/kassa prijs bindend is.
Re: Xenos!!!!!
Maar in dit geval is toch de korting ook verrekend? Alleen staat het op de bon iets anders aangegeven dan je zou verwachten. Uiteindelijk betaal je de normale prijs voor de kaarsen min de korting. Het is niet alsof ze korting beloven en die uiteindelijk niet geven..
Re: Xenos!!!!!
De korting is hier idd verrekend, niet in het schap, maar aan de kassa. Sommige mensen zien blijkbaar liever zwarte spoken. Er wordt één kaars "gratis" gegeven, oftewel voro 3 kaarsen wordt er 2x de prijs op het schap gerekend, daar is niets moeilijks aan.
Re: Xenos!!!!!
En er zijn helaas dan ook nog winkels die met dit soort ellendelingachtig gedrag jegens de klant er dan ook nog mee wegkomen. Dit terwijl men dit niet hoeft te accepteren. Dat men dat doet bij bijvoorbeeld kaarsen is wellicht, gezien de relatief geringe prijs, nog begrijpelijk. Gaat het om duurdere artikelen: dan gewoon volharden. Een winkel komt er dan echt niet mee weg (en terecht).simpel sommige winkels (of groothandels voor bedrijven) geven ook aan dat de computer/kassa prijs bindend is.
Re: Xenos!!!!!
@mr T.
Als je zonodig EXTREEM wilt zeuren en EXTREEM precies en rechtsgeldig nog voor een paar cent de Xenos EXTRA wilt uitmelken, doe dat dan gewoon. Het is notabene een winkel die een zooi kaarsen verkoopt voor een leuke prijs, maar vervolgens kennen ze daar niet het burgelijk wetboek uit hun hoofd. Schande! Jij kunt dan, volgens jou, hun tot de allerlaatste druppel uitzuigen omdat ze onbewust een foutje maken. Wat een ellendelingen daar! Er zijn genoeg kassasystemen die geen 3 halen 2 betalen accepteren, maar die moeten het afhandelen als bij de Xenos. Moet je daar dan maar misbruik van maken, en bij de Xenos?
En je hebt het nog gruwelijk mis ook. De prijs die bij zo'n stel kaarsen staat is nog niet bindend ook. Ja, een prijs is bindend als je er als klant vanuit mag gaan dat het een redelijke prijs is. Een auto van 10000 die voor 1000 euro geprijsd staat is niet bindend, maar wanneer die foutief voor 7000 staat is de prijs wel bindend. Helaas gaat deze regel ALLEEN op als het:
1) Een fout bedrag is waarvan de klant redelijkerwijs zou kunnen weten dat deze zou kunnen kloppen
2) Het artikel moet een prijs hebben op een plaats waar de klant niet bij kan en deze niet door de klant gewijzigd kan worden.
3) De prijs moet verbonden zijn aan het produkt.
Jammer maar helaas, je hebt geen EXTRA korting af weten te troggelen van de Xenos medewerkers.
Als je zonodig EXTREEM wilt zeuren en EXTREEM precies en rechtsgeldig nog voor een paar cent de Xenos EXTRA wilt uitmelken, doe dat dan gewoon. Het is notabene een winkel die een zooi kaarsen verkoopt voor een leuke prijs, maar vervolgens kennen ze daar niet het burgelijk wetboek uit hun hoofd. Schande! Jij kunt dan, volgens jou, hun tot de allerlaatste druppel uitzuigen omdat ze onbewust een foutje maken. Wat een ellendelingen daar! Er zijn genoeg kassasystemen die geen 3 halen 2 betalen accepteren, maar die moeten het afhandelen als bij de Xenos. Moet je daar dan maar misbruik van maken, en bij de Xenos?
En je hebt het nog gruwelijk mis ook. De prijs die bij zo'n stel kaarsen staat is nog niet bindend ook. Ja, een prijs is bindend als je er als klant vanuit mag gaan dat het een redelijke prijs is. Een auto van 10000 die voor 1000 euro geprijsd staat is niet bindend, maar wanneer die foutief voor 7000 staat is de prijs wel bindend. Helaas gaat deze regel ALLEEN op als het:
1) Een fout bedrag is waarvan de klant redelijkerwijs zou kunnen weten dat deze zou kunnen kloppen
2) Het artikel moet een prijs hebben op een plaats waar de klant niet bij kan en deze niet door de klant gewijzigd kan worden.
3) De prijs moet verbonden zijn aan het produkt.
Jammer maar helaas, je hebt geen EXTRA korting af weten te troggelen van de Xenos medewerkers.
Re: Xenos!!!!!
Ik heb het onder dit topic niet anders beweerd (en heb het dus niet gruwelijk mis)En je hebt het nog gruwelijk mis ook. De prijs die bij zo'n stel kaarsen staat is nog niet bindend ook. Ja, een prijs is bindend als je er als klant vanuit mag gaan dat het een redelijke prijs is.
Het is de winkel die de klant 'uitmelkt' niet andersom. De winkel is niet het slachtoffer, maar de klant. Wie zeurt er dan eigenlijk? Een klantvriendelijk ingestelde winkel geeft een door hen gemaakte fout toe, past deze aan en geeft de klant waar het recht op heeft.Als je zonodig EXTREEM wilt zeuren en EXTREEM precies en rechtsgeldig nog voor een paar cent de Xenos EXTRA wilt uitmelken, doe dat dan gewoon.
Is het onbewust een foutje of is het inspelen op de goedgelovigheid en misleidbaarheid van de klant?Jij kunt dan, volgens jou, hun tot de allerlaatste druppel uitzuigen omdat ze onbewust een foutje maken.
Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken. Desnoods gebruiken de medewerkers van een winkel een telraam. Het gaat om de beloofde korting.Er zijn genoeg kassasystemen die geen 3 halen 2 betalen accepteren, maar die moeten het afhandelen als bij de Xenos.
Dit gaat over wat anders en is niet bepalend voor de vraag of er recht is op korting. Dit gaat over klanten die de winkel oplichten.2) Het artikel moet een prijs hebben op een plaats waar de klant niet bij kan en deze niet door de klant gewijzigd kan worden.
Wordt ruim opgevat. Kan b.v. d.m.v. een prijskaartje en een sticker. Gaat over de kenbaarheid van de prijs.3) De prijs moet verbonden zijn aan het produkt.
Re: Xenos!!!!!
Maar dat is toch ook gebeurd?Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken. Desnoods gebruiken de medewerkers van een winkel een telraam. Het gaat om de beloofde korting.
Alleen staat het ietsje anders op de bon dan je misschien zou verwachten, wellicht omdat de kassa het niet aankan.
Stel, de kaarsen kosten 3 euro per stuk.
Je koopt 3 kaarsen, dus de derde kaars krijg je gratis. Je moet dus 6 euro betalen. Dat is hetzelfde als 2 euro per kaars. Op de bon staan nu 3 kaarsen van 2 euro per stuk. => Je betaald dus 3 kaarsen min de korting.
Bij de HEMA doen ze dit trouwens ook altijd hoor. Zolang je je korting maar krijgt is er niet zoveel mis toch?
Re: Xenos!!!!!
Nee, mr T. kan niet uitstaan dat hij niet ook nog eens maar 2 kaarsen van 2 euro mag afrekenen, i.p.v. 3 voor 2 euro.
Maarja, jij vindt dat je gelijk hebt en ik vind dat de Xenos en de rest gelijk heeft. Ga jij maar lekker door het leven door op alle slakken zout te leggen en alles tot de laatste druppel uit te melken, voor zover dat wettelijk mag. Het lijkt mij dat je je tijd nuttiger kan besteden.
ZE HEBBEN GEEN FOUT GEMAAKT! Ze doen het op een andere manier dan JIJ WILT.Een klantvriendelijk ingestelde winkel geeft een door hen gemaakte fout toe, past deze aan en geeft de klant waar het recht op heeft.
Die klant KRIJGT AL DE BELOOFDE KORTING!!! En de klant heeft wel met het systeem te maken anders kan er niets afgerekend worden.Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken.
Maarja, jij vindt dat je gelijk hebt en ik vind dat de Xenos en de rest gelijk heeft. Ga jij maar lekker door het leven door op alle slakken zout te leggen en alles tot de laatste druppel uit te melken, voor zover dat wettelijk mag. Het lijkt mij dat je je tijd nuttiger kan besteden.
Re: Xenos!!!!!
Hallo,
Als je bij google Xenos E-Mail intikt wordt je dorrgewezen en kun je een bericht achterlaten
Als je bij google Xenos E-Mail intikt wordt je dorrgewezen en kun je een bericht achterlaten
Re: Xenos!!!!!
Ik werk zelf bij Xenos.
De actie zat alsvolgt inmekaar:
Voor het schap staat de prijs: 2,50
Maar de prijs in de kassa is: 1,67
Korting: 0,83
Zou je 3 kaarsen nemen:
Prijs voor het schap: 7,50
Prijs in de kassa: 5,01
Korting: 2,50
De grootste maat kaars was 2,50 dat betekend dat je er 1 gratis krijgt!
Ik vind dat deze wel klopt.
De actie zat alsvolgt inmekaar:
Voor het schap staat de prijs: 2,50
Maar de prijs in de kassa is: 1,67
Korting: 0,83
Zou je 3 kaarsen nemen:
Prijs voor het schap: 7,50
Prijs in de kassa: 5,01
Korting: 2,50
De grootste maat kaars was 2,50 dat betekend dat je er 1 gratis krijgt!
Ik vind dat deze wel klopt.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 mei 2007 14:50
Re: Xenos!!!!!
Mijn god, al die ophef over een nuance verschil
Het gaat er toch om of het eindbedrag klopt, of niet dan... dus alweer een hoop hete lucht op internet verspreid
Het gaat er toch om of het eindbedrag klopt, of niet dan... dus alweer een hoop hete lucht op internet verspreid
Re: Xenos!!!!!
Volgens mij zjn die kaarsen allang opgebrand....
zie startdatum topic!
zie startdatum topic!