LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: Transavia

Ongelezen bericht door paul002 »

36 uur langer vakantie???

Zwembroek uit de koffer lekker hangen op het strand of zwembad.
Lekker nog wat eten (thuis had je ook je eten moeten kopen, daarbij kan je in turkije nog goedkoper eten ook)

Ik had nog een fles wijn opengerukt en een heerlijke avond ervan gemaakt samen met mijn gezinnetje....

Maar dan ben ik ook wel een heel erg positief mens he!

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Ook ik ben een heel positief mens maar zat echt niet te wachten op verlenging van de vakantie met 36 uur.
Anders had ik wel voor 10 dagen of langer geboekt.
Omdat mijn kleindochtertje op zaterdag jarig was had ik speciaal geboekt om op die dag thuis te zijn.
Mijn man moest zijn kinderen afzeggen die het weekend zouden komen.
Er waren mensen bij die een bruiloft hadden op zaterdag ,kan je dus nooit meer overdoen!
Dus het ging niet om die 36 uur maar de dingen die je op zo'n moment misloopt, daar kan geen extra vakantie tegen op.
En alle 40 hebben er wel degelijk een leuke dag van gemaakt en lekker wat wijntjes gedronken hoor, ondanks het slechte hotel waar we gedumpt waren .Maar het gaat ons allemaal om de behandeling van Transavia die klopte voor geen meter.het is een te lang verhaal om hier te vertellen.Maar Trosradar vroeg naar onze ervaringen dus wie weet komt het verhaal wel in een uitzending.
En als wij toch allemaal 400 euro krijgen lachen we iedereen uit want dan gaan we gewoon nog een keer op vakantie ,ja toch!
En zo niet nou dan hebben we altijd nog veel lol beleefd aan de reactie's van de diverse mensen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Laurent »

Is de ANWB ook een juridisch agentschap geworden ?.

36 uur later thuis komen kan inderdaad veel financiele schaden opleveren

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

ANWB heeft een afd.rechtshulp daar kan je een beroep op doen als je tenminste lid bent.

thammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2006 22:32

Re: Transavia

Ongelezen bericht door thammy »

Ik geloof niet dat een klacht neerleggen iets te maken heeft met het feit of je wel of geen positief mens bent.

Iedereen heeft het recht om voor zijn of haar ongemakken op te
komen.

Ik hoop dat in mijn geval niemand maar dan ook niemand iets dergelijks meemaakt, van wat ons is overkomen.Uitgescholden, met de dood bedreigd bespuugd en de vluchtmedewerkers deden niets.
Als Transavia het nodig vindt om dit af te schuiven met €15,- waardebonnen, had ik veel liever gehad dat ze toch waren geland in Bulgarije en er veel kosten van hadden moeten ondervinden.
Tuurlijk is het zo dat iedereen wel eens iets meemaakt met een vliegreis, maar ook is iedereen anders, en dat maakt ons mens.
Ik hoop dat dit voor CORNAl iets gaat opleveren.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Dankjewel voor dit "positieve"bericht.Het gaat niet alleen om mij maar ook voor de anderen van deze reis.En eigenlijk ook voor iedereen die vervelende dingen meemaakt met de vliegreis want ze proberen gewoon om er onderuit te komen,daarom wil de Inspectie van Verkeer en Waterstaat over deze dingen horen.Zij zijn de enigen die Transavia en andere maatschappijen op de vingers kan tikken bij calimiteiten.Vooral bedreigd worden met de dood en dan 15 euro krijgen is toch wel erg belachelijk.Dus we doen ons best voor iedereen en houden jullie op de hoogte.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Laurent »

Voor Transavia moet je pp Euro 20 bij betalen tov de de Turkse vliegers, zij worden gepromoot door alle reisburo,s in Nederland. :D

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Ben net gebeld door Tros Radar, ze maken voor de uitzending 25 sept. een programma over dit onderwerp.Dus wie er belangstelling voor heeft zou ik aanraden om te kijken.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Laurent »

Zit jij dan op de tribune als partij in dezen ??

Robocop1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2006 18:38

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Robocop1965 »

Is niet alleen bij Transavia maar ook Martinair kan er een houtje van. Verleden jaar 19 uur vertraging ook terugweg. Ga nu niet zeggen goh lekker dagje erbij? Want je moet bij de gate blijven Jippie!

Uhhh welke wet....die lappen ze aan de laars ik ben al een jaar bezig en ze wilden 23 euro per persoon geven -uit coulance- :shock: Ze zeggen dat ze volgens de regels hebben gehandeld door hotelovernachting, ik vraag me af welke overnachting want we hebben er 3 uurtjes gelslapen! Als je bedenkt dat je om 17.25 uur wordt opgehaald van je accomodatie je meteen moet inchecken en je om 19.25 gaat vertrekken, wordt al 20.30. Vervolgens zitten we in het vliegtuig gaan naar de baan en ineens rechtsomkeer terug. Daarna wachten we met z'n allen in de gate omdat we misschien gaan vertrekken. Niet dus....we weten van niks en pas tegen middernacht krijgen we een bon van 6 euro om te eten. Geen idee waar, want alles is gesloten tegen die tijd, helaas. Eindelijk horen we om een uur of 04.00 dat we naar een hotel gaan waar wij om 06.00 aankomen en om 10.00 uur weer moeten uitchecken.

Dit is nog een hele korte samenvatting.

Heerlijk toch zo'n vertraging badpakje aan en wijntje erbij :P

Maar deze dame is nog niet klaar..i'll be back.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Direct naar Tros Radar bellen of mailen ,ze vroegen of mensen wilden reageren die vertragingen hadden opgelopen.Daarom komen ze bij mij thuis opnames maken en dat wordt 25 sept uitgezonden.Doen!

Robocop1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2006 18:38

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Robocop1965 »

Bedankt voor de tip, maar ik had al gemaild naar Radar :D Hopelijk komt er eindelijk actie, want ondanks die wet zitten we nog steeds -letterlijk en figuurlijk- in hetzelfde schuitje, misschien beter als vliegen? :roll:

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Ze komen a.s. maandag bij mij thuis een opname maken en toevallig krijg ik net goed nieuws van Verkeer en Waterstaat.Ze stellen mij in het gelijk en hebben Transavia gesommeerd om binnen 8 weken de zaak naar behoren met mij af te handelen.Ben benieuwd!

Robocop1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2006 18:38

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Robocop1965 »

Hoi Cornal,

Geef ze van katoen :D Tja wat IWV betreft ze gaven mij ook gelijk maar Martinair raakt hiervan niet onder de indruk.

Vertraging hoeft niet zo erg te zijn, zolang ze maar zorgdragen voor hun passagiers. Met mijn beperkte mobiliteit hebben ze totaal geen hulp geboden. Andere passagiers met babies kregen geen dekentjes of eten.

Veel succes

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

De uitzending van afgelopen maandag de 25e ging niet door maar is verplaatst naar maandag 2 okt. Ook wil ik even meedelen dat wij een aanbod hebben gehad van Transavia van 200 euro p.p.niet vanwege de instapweigering ,want ze vinden het nog steeds overmacht ,maar uit coulance naar ons toe.

Robocop65
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2006 09:50

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Robocop65 »

Dat is niet mis zeg..Martinair bood maar 23 euro p.p uit coulance voor 19 uur vertraging waarvan we ruim 10 uur alleen de gate hebben gezien :evil: :shock:

Ik ben nu bezig met rechtshulp vanuit Amsterdam ik blijf doorgaan!

succes :lol:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Laurent »

doorgaan met de actie , je hebt recht op teruggaven van 2 betaalde vakantiedagen via de annuleingsverzekering. Succes :shock:

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Of wij die 200 euro krijgen valt nog te bezien want het aanbod gold maar voor 3 weken, de 4e sept. was hun brief gedateerd,die is vervolgens naar de ANWB gegaan ,die was de 18e gedateerd,omdat wij op vakantie waren van 16 t/m 25 sept, zijn we zo wie zo te laat voor een reactie.We hebben het aanbod wel teruggestuurd met de mededeling dat we niet eerder konden reageren dus afwachten maar.Het komt a.s maandag wel aan bod in de uitzending.Die 23 euro van martinair slaat ook nergens op vooral als er niet voor onderdak is gezorgd ,dat had Transavia in ieder geval wel geregeld.Dus ook succes!

Robocop65
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2006 09:50

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Robocop65 »

Als je op vakantie was dan valt jou niets te verwijten, als je dat bod aanneemt uiteraard.

Die 23 euro van Martinair is een lachtertje en dan moeten we het nog besteden voor de eerstvolgende vlucht met hen.....ik let sindsdien heel goed op met wie ik vlieg GEEN Martinair meer.

We hadden wel onderdak gekregen na ongeveer 10 uur hangen op de gate.....dus pas de volgende dag om half zes in de ochtend kwamen we aan bij het hotel, we hebben 3 uurtjes geslapen om vervolgens ruim een uur later weer uit te checken.

Punt is...als wij een minuutje te laat zouden zijn, dan vertrekt het vliegtuig gewoon zonder jou.

Wanneer wordt het dan uitgezonden? In oktober heb ik begrepen? Ik ga zeker kijken :lol:

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Het wordt uitgezonden op maandag 2 0kt. op ned 1 om 20.30.

Gesloten