LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Notre Dame Law School, or NDLS (http://law.nd.edu/), is the professional graduate program of its parent institution, the University of Notre Dame. Established in 1869, NDLS is the oldest Roman Catholic law school in the United States. NDLS was ranked 22nd among the nation's "Top 100 Law Schools" by U.S. News & World Report in 2007.

BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/Notre_Dame_Law_School
Ja?
En kan er daarom geen prutser werken?

En als ze dan zo goed zijn waarom zorgen ze dan niet dat er een veroordeling komt!!!!!!??? :roll:
Flutverhaaltjes en makkelijk aantoonbaar dat het verzinsels zijn...!

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

'k Heb het geplaatst omdat je blijkbaar de term "lawschool" niet kende. :oops:

Vorige bericht geeft aan dat het een gereputeerd en respectabel instituut is. "NDLS was ranked 22nd among the nation's "Top 100 Law Schools" by U.S. News & World Report in 2007." BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/Notre_Dame_Law_School

En ik denk niet dat zo'n universiteit prutser zal aannemen....

Het is niet aan een universiteit om ervoor te zorgen dat een bedrijf veroordeeld wordt. Hem is zijn expertise gevraagd in een rechtszaak van P&G vs. Amway, en op basis daarvan heeft hij een rapport geschreven, te raadplegen op: http://www.cs.cmu.edu/~dst/Amway/blakey_report.pdf

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hem is zijn expertise gevraagd
Betreffende heer is toch niet onafhankelijk?

Hij heeft toch ook boeken geschreven over zijn vakgebied? Hij geeft daar toch ook lezingen over? Hij heeft toch ook een rapport geschreven?

Of... Mag deze vergelijking niet?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Natuurlijk mag je die vergelijking trachten te trekken.

Verlies echter niet uit het oog dat hij geen banden heeft met MLM: hij geeft geen lezingen bij MLM organisaties, noch schrijft hij boeken over MLM met het doel ze te verkopen aan MLM'ers.

Hij heeft enkel, op vraag van het gerecht, een rapport geschreven over Amway.

En daarin is hij vernietigend betreffende de praktijken van Amway.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Vorige bericht geeft aan dat het een gereputeerd en respectabel instituut is. "NDLS was ranked 22nd among the nation's "Top 100 Law Schools" by U.S. News & World Report in 2007." BRON:
Helemaal 22 ste !!!
Geweldige ranking zeg !!!

Guinea staat ook 22 ste op de FIFA wereldranking van voetballanden :oops:

Dus hij heeft de capaciteiten niet om bij de nr 1 werkzaam te mogen zijn.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

En op welke plaats staat die hogeschool in Worms?

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Die had ik dus al verwacht !!

Jij schermt hier met rankingen van 1 of andere law school !!

Over die Worms is hier nooit iets over beweerd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Jef, die Law School is wel een van de meest geruputeerde, en Notre Dame een van de beste universiteiten in de VS. Alvast een instelling die meer indruk maakt dat een hgeschool in Worms.

Jij lacht met die ranking, en vergelijkt het met die van de FIFA. Geeft duidelijk aan dat je geen vergelijkingen kan trekken. Misschien moet je eens zoeken naar een ranking betreffende economische universiteiten of hogescholen in Europa? En kijken of die hogeschool in Worms erin staat?

Maar goed, laten we ons concentreren op wat die proffen te melden hebben betreffende MLM, te raadplegen op:

http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/mlmu.html


Dit zal eenieder die interesse heeft in MLM toelaten om een eigen, onafhankelijke mening te vormen.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Misschien moet je eens zoeken naar een ranking betreffende economische universiteiten of hogescholen in Europa?
Nee, geen interesse.
Maar jij komt aan met een 22 ste alsof dat super is,maar er zijn dus nog minstens 21 betere (alleen al in de VS !!)
Is alleen maar relativerend bedoeld, verder interesseert me het niet zoveel welke plaats die of die andere heeft.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Jef, 22ste op 100 top universiteiten is puik en indrukwekkend.

Maar goed, de inhoud van hun papers is belangrijker. Wat vind je van rapporten?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Dus jullie zijn allen afgestudeerd op zoeken, linken, quoten en bronvermelding...
Plus het beheersen van vakjargon en manipulatie om te verhullen dat dit alles feitelijk NERGENS over gaat.

De enige met nog zinnige input is Azalea...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Mlmangel,

Mijn mening over die rapporten?
(Zie dat de vraagstelling verdwenen is, maar toch even een antwoord.)

Zie door de bomen, lees: rapporten, het bos niet meer.
Vind zo'n rapport enkel van belang wanneer degene die er gebruik van maakt dit kan vertalen/uitleggen aan de hand van zijn eigen situatie.

Pas DAN heeft zoiets meerwaarde.

Ja, ik kan ook wel naar een universiteitssite gaan en puur op trefwoorden vanalles kopiëren en plakken, maar heb MBO en mijn Engels + dat vakjargon is ook weer niet van het nivo dat 1 en ander geloofwaardig overkomt.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

S. 'k had vraag verwijderd omdat die niet zo relevant was.

Ik ben het volledig met je eens. Dergelijke rapporten laten hen die interesse hebben in MLM toe deze te lezen, en de inhoud en boodschap hierin te vertalen naar hun eigen situatie. Is MLM iets voor mij ja of nee? Wat zijn de voor- en nadelen? Zal het opleveren wat ik ervan verwacht?

En dan, na het lezen van dergelijke informatie, en het verband leggen met je eigen situatie, dan heeft zo'n rapport een meerwaarde.

Op zich zie ik er geen graten in om informatie betreffende MLM te verschaffen op dit forum. Niet iedereen is in de mogelijkheid dit te doen, of heeft de tijd deze te vinden.

Daarom heb ik informatie verzameld op een site, hoofdzakelijk informatie die wijst op de nadelen, maar ook links naar info die wijst op de voordelen van MLM. Kwestie van academische grondigheid. Er staan zelfs links op die zelf de meest fervente MLM'er blijkbaar nog niet gevonden heeft ... Hoe dan ook, zeker geen eenzijdige informatiebron.

En net het weergeven van de beide kanten is belangrijk, want zo kan iedereen zich, onafhankelijk, een eigen beeld vormen betreffende MLM.

Wat mij betreft, op basis van de informatie die ik verzameld heb op mijn website, ben ik van oordeel dat MLM een illegale product based pyramid scheme is. Maar dat is mijn mening. Anderen raad ik aan zich goed te informeren.

Een van de informatie kanalen is www.angelfire.com/planet/mlmpage

Mocht je info vinden die niet beschikbaar is via bovenstaande site, stuur me dan een email met die info.

Salut en de kost.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Wat mij betreft, op basis van de informatie die ik verzameld heb op mijn website, ben ik van oordeel dat MLM een illegale product based pyramid scheme is.
En mijn mening is dat MLM een goede legale mogelijkheid voor iemand kan zijn om wat extra centen bij te verdienen.
Dit is dan ten alle tijden afhankelijk van 3 voorwaarden, nl

- Het MLM bedrijf waar je wil opstarten (Goed onderzoek vereist in deze om het kaf van het koren te scheiden)

- De integriteit van de Upline waar je mee gaat werken.(En van jezelf natuurlijk)

- Ben je bereid om er (veel) tijd in te steken.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel en kornuiten....,

Jullie vinden het nogal belangrijk wanneer een dokter, Professor, "geslaagd" zakenman (ex amway distr, "Bo"....), docent, etc. wat te vertellen heeft....:
Hij is dit of dat..., dus hij weet waar hij over praat...!

Telkens wanneer ik die "bewijzen"van jullie open, kom ik binnen een paar tellen kreten tegen die direct, onomstotelijk vaststellen dat de persoon in kwestie NIETS weet van mlm, of van een mlmbedrijf in het bijzonder!
Nooit komt er van jullie dan een reactie zoals, "nou, dan ziet hij dat deel fout, of hij heeft daarover niet de juiste info, schijnbaar......."....

Onmiddelijk denderen jullie door en komen met een paar honderd klaagbriefjes aan van zielige mensen....., op de vele miljoenen mlm-ers...!

Ik heb dan ook besloten niet meer op zulke belachelijke details in te gaan....

Ik houd jullie in de gaten en wanneer je het te bont maakt tegen een persoon die met een vraag over mlm komt..., dan zal ik de volgende verkrachting door jullie van de waarheid...weer gewoon ontkrachten! :twisted:
Maar ik ga niet meer achter die talloze links aanlopen van mensen die telkens weer laten zien dat ze aan het zwammen zijn.....

So be it

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Het is eigenlijk wel opvallend hoeveel ex-MLM ers hier hun verhaal doen,
over hoeveel schulden ze hebben en hun vrienden zijn kwijtgeraakt !!!
(Eigenlijk niemand dus !!)

Ik ben zelf een ex-MLM'er en ben gestopt vanwege de hoeveelheid vrije tijd die er ingestoken moet/mag worden.

Ik heb wel de ervaring dat als je er serieus mee bezig gaat, je er een leuke cent aan over kunt houden.

Verder zie ik geen enkele manier om schulden te maken of je vrienden kwijt te raken en zeker niet als je op een eerlijke manier werkt.
Enkel degene die niet op een integere manier werkt, die krijgt dus de rekenng gepresenteert.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

PS

Ik heb dus momenteel 0 Euro schuld en mijn vrienden zijn nog steeds blij om me te zien ! :lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Verder zie ik geen enkele manier om schulden te maken of je vrienden kwijt te raken en zeker niet als je op een eerlijke manier werkt.
Enkel degene die niet op een integere manier werkt, die krijgt dus de rekenng gepresenteert.
Een nuchter verslag van je.....
Misschien ben je "gehersenspoeld"? :oops:

Zonder dollen, nu....
Denk toch dat veel mensen een aantal bedrijven met elkaar verwarren, maar ja, nogmaals... een vooroordeel loslaten? Ik zie het niet gauw gebeuren...!

SBI

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Ja , van die brainwashes kom je niet zomaar vanaf !! :lol:

Loop ook al jaren bij de psychiater, dus voor hem is MLM ook een goudmijntje !

:D

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Loop ook al jaren bij de psychiater, dus voor hem is MLM ook een goudmijntje !
Een VRIEND van je?
Vriendschap is inderdaad goud waard..... :)

Vertel eens...?
Waar ben je bezig geweest en kriebelt het af en toe niet.....?
Of ben je niet lang genoeg bloot gesteld aan onze indoctrinatie????

SBI

Gesloten