LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde melding na update Windows xp
-
Vreemde melding na update Windows xp
Hallo,
Ik krijg sinds mijn laatste update van Windows xp de melding dat ik mogelijk de dupe ben geworden van illegale Windows xp software. Aangezien ik de computer kocht met de software er al op kan ik dat niet controleren natuurlijk. Ik vraag me wel af of het toevallig aan de update kan liggen; die worden automatisch aangeboden, maar ik vraag me af wat de herkomst is van die aanbiedingen na dit voorval. Wie heeft dit ook meegemaakt en weet hoe ik dit kan verhelpen ?
Ik krijg sinds mijn laatste update van Windows xp de melding dat ik mogelijk de dupe ben geworden van illegale Windows xp software. Aangezien ik de computer kocht met de software er al op kan ik dat niet controleren natuurlijk. Ik vraag me wel af of het toevallig aan de update kan liggen; die worden automatisch aangeboden, maar ik vraag me af wat de herkomst is van die aanbiedingen na dit voorval. Wie heeft dit ook meegemaakt en weet hoe ik dit kan verhelpen ?
Re: Vreemde melding na update Windows xp
Als je alles legaal hebt aangeschaft en de computer is voorzien van de licentiestikker, Kan je bellen naar microsoft (Gratis 0800 ) en de zaak uitleggen. zoniet zal je alsnog een orginele XPlicentie moeten kopen.Kan je bewijzen dat 1 en ander buiten jou schuld is en je kan dat aantonen zul je misschien een nieuwe licentie met korting verkrijgen. Even bellen met microsoft nederland en je weet alles.
Succes Joopataa
Succes Joopataa
Ik heb ook hetzelfde probleem, na update de melding krijgen dat we mogelijk de dupe zijn geworden van softwarevervalsing.
Geen flauw idee wat ik er aan moet doen.
Geen flauw idee wat ik er aan moet doen.
Natuurlijk kan je de melding ( tijdelijk ) verwijderen, Maar daar is het echt niet mee opgelost! Als je niet legaal bezig bent komt het toch weer terug maar dan in een andere update. Legaal bezig?, Bel microsoft en het word wel opgelost, en anders , Licentie aanschaffen misschien?
Joopataa
Joopataa
-
We hadden natuurlijk een licentie, ik heb het eerdere advies opgevolgd, bestandje gedownload, en jawel hoor... geen meldingen meer ! Gelukkig maar, want ik word niet graag voor bedrieger uitgemaakt door Microsoft . Het zal wel een truc van ze zijn om zieltjes te winnen of geld te verdienen. Is bij mij dan niet gelukt !
Ik probeer het advies van Ronald G op te volgen. Na Tools krijg ik een melding voor 3 soorten "view" waaronder remove WGAv1.2exe (dus niet
WGAv2.1exe). Klik ik op view WGAv1.2exe dan verschijnt de melding:
"Microsoft WGA Notification Tool is not currently active on your systeem".
Wat nu te doen Ronald ? Kun je mij stapsgewijs uitleggen wat ik precies moet doen om van de melding "mogelijke softwarevervalsing" af te komen ? Bij voorbaat hartelijk dank.
WGAv2.1exe). Klik ik op view WGAv1.2exe dan verschijnt de melding:
"Microsoft WGA Notification Tool is not currently active on your systeem".
Wat nu te doen Ronald ? Kun je mij stapsgewijs uitleggen wat ik precies moet doen om van de melding "mogelijke softwarevervalsing" af te komen ? Bij voorbaat hartelijk dank.
hetzelfde probleem heb ikook ondervonden.Ga naar:
www.microsoft.com/genuine/downloads/automaticupdates.nl
Aldaar kan je een legale update downloaden met een nummer KB......
Je ontvangt vervolgens: een bericht dat VALIDATIE voltooid".
dat vind je op:
http://www.microsoft.com/genuine/downlo ... ivation.nl
Dat is alles.
Voor de zekerheid kan je op de achterkant van de computerkast kijken want daar vind de code van je legale exemplaar Windows,
die je leverancier er heeft opgeplaatst
www.microsoft.com/genuine/downloads/automaticupdates.nl
Aldaar kan je een legale update downloaden met een nummer KB......
Je ontvangt vervolgens: een bericht dat VALIDATIE voltooid".
dat vind je op:
http://www.microsoft.com/genuine/downlo ... ivation.nl
Dat is alles.
Voor de zekerheid kan je op de achterkant van de computerkast kijken want daar vind de code van je legale exemplaar Windows,
die je leverancier er heeft opgeplaatst
Ter aanvulling bij de updates het vermelde kb bestandje weigeren.
Ronald.
Ronald.
-
Als je je computer met licentie bij een grote winkelketen als Dixons (in mijn geval dus) gekocht hebt, en je meldt alles keurig aan, dan zou je een dergelijke melding dus niet mogen krijgen. Maar het wordt ook niet gezegd dat je daadwerkelijk met illegale software werkt. Aleen de mogelijkheid wordt aangegeven.
Ik heb gisteren servicepack 3 binnengehaald, kreeg hem via microsoft aangeboden, en jawel hoor, ook ik kreeg de melding.
Is inmiddels in orde.
Ik heb gisteren servicepack 3 binnengehaald, kreeg hem via microsoft aangeboden, en jawel hoor, ook ik kreeg de melding.
Is inmiddels in orde.
Hier houd mijn kennis ook op. Helaas. Maar wie weet komen er nog tips van anderen.
Ronald.
Ronald.
Oké Ronald, maar nu graag de rest van mijn vraag. Bedankt.
-
ik verzoek de medewerkers van radar dit topic of in iedergeval de links naar deze illegale software te verwijderen.
De vage redenen waaronder dat windows bij iedere reboot bij microsoft gaat kijken is onzin en daarnaast.. als je al een legale versie hebt van windows? wat is er dan op tegen dat een pc een miniscuul pakketje zou zenden?
bij het installeren van deze software bent u dus illegaal bezig, als je windows versie wel legaal is gewoon microsoft bellen en je probleem uitleggen. Zij helpen je verder op een legale manier. Mogenlijk krijg je na het installeren van die WGA remove ook geen updates meer van microsoft.
De vage redenen waaronder dat windows bij iedere reboot bij microsoft gaat kijken is onzin en daarnaast.. als je al een legale versie hebt van windows? wat is er dan op tegen dat een pc een miniscuul pakketje zou zenden?
http://www.microsoft.com/genuine/downlo ... laylang=nlHet programma Windows Genuine Advantage (WGA) en het programma Office Genuine Advantage (OGA) zijn onderdeel van de continue inspanningen van Microsoft om de klanten en partners te beveiligen tegen illegale software en om de klant bewuster te maken van de waarde van een legitieme Microsoft-software.
bij het installeren van deze software bent u dus illegaal bezig, als je windows versie wel legaal is gewoon microsoft bellen en je probleem uitleggen. Zij helpen je verder op een legale manier. Mogenlijk krijg je na het installeren van die WGA remove ook geen updates meer van microsoft.
De installatie van Windows Genuine Advantage Notifications verwijderen
Met Software kunt u Windows Genuine Advantage Notifications weergeven, maar u kunt de meldingen van het programma niet verwijderen.
Het is wel mogelijk om Windows Genuine Advantage Notifications tijdelijk uit te schakelen. Daartoe klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram Notifier (Meldingen) in het systeemvak en kiest u Change Notifications Settings (Instellingen voor meldingen wijzigen). Volg daarna de instructies in het scherm. Hiermee schakelt u de meldingen uit tot een nieuwe versie van de Notification Update (Update voor meldingen) wordt uitgegeven.
Meer informatie over Windows Genuine Advantage Notifications vindt u op de volgende Microsoft-website:
Dit plukte ik van de website, maar ik lees hier toch van meerderen dat ze een legale window's versie hebben raar toch.
Wat we ook niet mogen vergeten is dat microsoft de grootste is geworden dankzij de illegale versie's. Ik vermoed dat het een offensief is om de nieuwe Vista of hoe het ook gaat heten dusdanig te beveiligen dat iedereen er niet meer om heen kan en moet gaan kopen dat wordt een joekel van een verliespost want xp werkt goed dus waarom dokken. Edoch velen hebben van xp eerst de illegale versie gehad en zijn toen overgestapt naar de legale. Iedereen die alles legaal doet met software en zo mag zijn aureooltje achter in de zaal achterlaten. In de schaal heilige boontjes.
Ronald.
Met Software kunt u Windows Genuine Advantage Notifications weergeven, maar u kunt de meldingen van het programma niet verwijderen.
Het is wel mogelijk om Windows Genuine Advantage Notifications tijdelijk uit te schakelen. Daartoe klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram Notifier (Meldingen) in het systeemvak en kiest u Change Notifications Settings (Instellingen voor meldingen wijzigen). Volg daarna de instructies in het scherm. Hiermee schakelt u de meldingen uit tot een nieuwe versie van de Notification Update (Update voor meldingen) wordt uitgegeven.
Meer informatie over Windows Genuine Advantage Notifications vindt u op de volgende Microsoft-website:
Dit plukte ik van de website, maar ik lees hier toch van meerderen dat ze een legale window's versie hebben raar toch.
Wat we ook niet mogen vergeten is dat microsoft de grootste is geworden dankzij de illegale versie's. Ik vermoed dat het een offensief is om de nieuwe Vista of hoe het ook gaat heten dusdanig te beveiligen dat iedereen er niet meer om heen kan en moet gaan kopen dat wordt een joekel van een verliespost want xp werkt goed dus waarom dokken. Edoch velen hebben van xp eerst de illegale versie gehad en zijn toen overgestapt naar de legale. Iedereen die alles legaal doet met software en zo mag zijn aureooltje achter in de zaal achterlaten. In de schaal heilige boontjes.
Ronald.
-
hmm tjah tis maar wat je wil maar als radar dan zo lekker neutraal wil blijven moeten ze niet toestaan dat er op hun forum illegaal wordt gewerkt toch? en na ervaring zijn er nogal wat windows versies illegaal in de omloop.. OOK als je een pc ergens koopt.. ALTIJD naar de lincentie sticker vragen en voor zover mogenlijk de CD.... ik ken nl zaken waarbij een coporate windows cd geinstalleerd wordt die je niet hoeft te activeren en dan krijg je toch z'n melding omdat het niet legaal is en JAH ik heb alle software LEGAAL! je kan niet anders als je een bedrijfje runt en dan daarbij valt de prijs best mee je hoeft nl geen proffesional te draaien als je het niet nodig hebt! heeft nl geen enkele meer waarde voor thuis gebruik.
is miss lame dat ze er geld voor vragen maar ze hebben wel gelijk!
is miss lame dat ze er geld voor vragen maar ze hebben wel gelijk!
Hé dutch bill gates heb jij ook geprotesteert bij madonna, of baal je dat jij het niet eerder wist dat xp ook wel eens illegaal kon zijn. Wat is de laatste mp3 die je gedownload hebt? Moraal ridder.
In de computershop waar ik wel eens wat voor klus bouwden we hele series van dezelfde types pc.
De software werd geinstalleerd door een ghost image toen er nog geen WGA was.
Deze pc's liepen natuurlijk allemaal op het zelfde serienummer vanXP.
Geen kwestie van illigaliteit want XP cd werd erbij geleverd en de sticker achterop geplakt.
Toen de WGA dus actief werd gingen bij al deze pc's de alarmbel af.
Hebben we een hoop gezeik mee gehad.
Kan hier ook wel het geval zijn.
Ik neem aan dat meer shops dit deden in het verleden.
De software werd geinstalleerd door een ghost image toen er nog geen WGA was.
Deze pc's liepen natuurlijk allemaal op het zelfde serienummer vanXP.
Geen kwestie van illigaliteit want XP cd werd erbij geleverd en de sticker achterop geplakt.
Toen de WGA dus actief werd gingen bij al deze pc's de alarmbel af.
Hebben we een hoop gezeik mee gehad.
Kan hier ook wel het geval zijn.
Ik neem aan dat meer shops dit deden in het verleden.
Om van de waarschuwingen in Windows XP Professional - dus niet Windows XP Home (zie 1a) - af te komen, doe je het volgende:
1. Zorg dat je als gebruiker met beheerdersrechten bent aangemeld;
2. In Windows Verkenner ga naar het menu Extra / Mapopties. Neem het tabblad Weergave. Vink de optie ‘Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)’ uit - als dat nog niet was gedaan;
3. Ga naar de folder waarin Windows is geïnstalleerd, standaard is dat c:\windows. Neem daar de folder system32;
4. Maak een rechtsklik op het bestand WgaLogon.dll en kies voor Eigenschappen en het tabblad Beveiliging;
5. Klik op Geavanceerd;
6. Vink de optie ‘Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven’ uit;
7. Klik daarna op de knop Kopiëren;
8. Klik dan voor iedere gebruiker of groep die in dit lijstje staat op Bewerken en vink de optie ‘Door mappen bladeren / Bestand uitvoeren’ uit. Klik tot slot op Toepassen en op OK;
9. Herstart Windows.
Het is derhalve onzin dat je niet van de meldingen af kunt komen en het is ook onzin dat het in alle gevallen gaat bij deze melding om illegale software. Microsoft geeft derhalve dan ook de nuancering aan dat het MOGELIJK kan gaan om illegale software.
De bovenstaande beschrijving is dan ook bedoeld voor die mensen die bij hun PC een OEM versie hebben aangeschaft en waarbij in een enkel geval de Windows Genuine Advantage Check niet accuraat werkt. Ik adviseer derhalve dan ook om bij installatie van Windows vooraf altijd een format (volledige format / geen snelle) toe te passen.
De beschrijving werk in alle gevallen bij WXP Professionel. Voor de Home edition versie geldt een andere procedure.
succes
Technics
1. Zorg dat je als gebruiker met beheerdersrechten bent aangemeld;
2. In Windows Verkenner ga naar het menu Extra / Mapopties. Neem het tabblad Weergave. Vink de optie ‘Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)’ uit - als dat nog niet was gedaan;
3. Ga naar de folder waarin Windows is geïnstalleerd, standaard is dat c:\windows. Neem daar de folder system32;
4. Maak een rechtsklik op het bestand WgaLogon.dll en kies voor Eigenschappen en het tabblad Beveiliging;
5. Klik op Geavanceerd;
6. Vink de optie ‘Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven’ uit;
7. Klik daarna op de knop Kopiëren;
8. Klik dan voor iedere gebruiker of groep die in dit lijstje staat op Bewerken en vink de optie ‘Door mappen bladeren / Bestand uitvoeren’ uit. Klik tot slot op Toepassen en op OK;
9. Herstart Windows.
Het is derhalve onzin dat je niet van de meldingen af kunt komen en het is ook onzin dat het in alle gevallen gaat bij deze melding om illegale software. Microsoft geeft derhalve dan ook de nuancering aan dat het MOGELIJK kan gaan om illegale software.
De bovenstaande beschrijving is dan ook bedoeld voor die mensen die bij hun PC een OEM versie hebben aangeschaft en waarbij in een enkel geval de Windows Genuine Advantage Check niet accuraat werkt. Ik adviseer derhalve dan ook om bij installatie van Windows vooraf altijd een format (volledige format / geen snelle) toe te passen.
De beschrijving werk in alle gevallen bij WXP Professionel. Voor de Home edition versie geldt een andere procedure.
succes
Technics
Laatst gewijzigd door Technics op 07 sep 2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
De fout kan ook voorkomen als de computer een foutje heeft in de BIOS - Heel simpel: controleer de datum en tijd door rechts-onder op de taakbalk op het klokje te "dubbel-klikken". Staat de tijd/datum niet goed? Goed zetten, en op de computer aangeven dat je nogmaals wilt valideren.... probleem opgelost.
berichtje aan "vogels": ook ik draai met uitsluitend legale versies op zowel PC als laptop. Wij betalen zoveel voor onze software omdat er een stel klaplopers te beroerd is om te betalen voor de software waar ze mee werken.
berichtje aan "vogels": ook ik draai met uitsluitend legale versies op zowel PC als laptop. Wij betalen zoveel voor onze software omdat er een stel klaplopers te beroerd is om te betalen voor de software waar ze mee werken.
Laatst gewijzigd door 2much op 07 sep 2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil hier ook even reageren.
Mijn buurman heeft vorige week een laptop gekocht van een familielid. Dit apparaat was voorzien van een XP-pro.
Na verwijdering van de partitie en opnieuwe installatie van een XP-home versie, geregistreerd met het nummer aan de onderzijde, kreeg ik de melding dat dit een illegale versie was. Gebeld met Microsoft kwam het er in het kort op neer dat de buurman zelf een XP-versie aan moest schaffen daar dit licentienummer op iemand anders naam stond.
Dit is de fout die wordt gemaakt bij Microsoft.
Indien ik 1 versie koop en plaats op 100 computers met mijn naam is alles o.k.
Indien ik een bestaande computer overneem moet ik zelf maar windows kopen.
Nee.....Microsoft, hang dan het registratienummer aan een computer.
Mijn buurman heeft vorige week een laptop gekocht van een familielid. Dit apparaat was voorzien van een XP-pro.
Na verwijdering van de partitie en opnieuwe installatie van een XP-home versie, geregistreerd met het nummer aan de onderzijde, kreeg ik de melding dat dit een illegale versie was. Gebeld met Microsoft kwam het er in het kort op neer dat de buurman zelf een XP-versie aan moest schaffen daar dit licentienummer op iemand anders naam stond.
Dit is de fout die wordt gemaakt bij Microsoft.
Indien ik 1 versie koop en plaats op 100 computers met mijn naam is alles o.k.
Indien ik een bestaande computer overneem moet ik zelf maar windows kopen.
Nee.....Microsoft, hang dan het registratienummer aan een computer.
en ook de medeling van Ceasar is volkomen onzin. Gewoon met Microsoft bellen op het gratis nummer het wordt hersteld of mijn procedure volgen zoals ik beschreven heb ...en met het Bios zie ander bericht heeft het niets te maken.
succes technics
(gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren oefff....)
succes technics
(gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren oefff....)