LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actuele Opel (Meriva) aktie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Van 1 tot 30 september 2006 loopt vanwege Opel Nederland de actie 3x3 bij aankoop van een nieuwe Opel.
De actie houdt in:
1. Tot een bedrag van € 15.000,-- een financiering over 3 jaar tegen
0% rente, waardoor rentevoordeel voor de klant ontstaat t.w.v.
€ 1.756,00;
2. Fabrieksgarantie van 2 jaar wordt uitgebreid tot 3 jaar garantie t.w.v.
€ 150,--;
3. 4 winterbandengratis t.w.v. € 794,00.
Dit actiepakket belooft de koper in totaal een voordeel van € 2.700,00.

Nu rijd ik net 3 jaar in de eerste versie van de Opel Meriva. Zoals gebruikelijk ruil ik mijn Opel steeds na 3 jaar in.
De huidige versie van de Opel Meriva heeft echter veel minder standaard snujes dan de eerste, waarbij ik 3 jaar geleden ook nog eens voor een bedrag ad € 2.600,00 aan opties (extra's) heb gekocht.
Mijn 3 jaar oude Meriva wordt conform de BOVAG adviesprijs (€ 13.200)
teruggenomen door mijn Opel merkdealer in Ede. Dit is echter de adviesprijs voor een standaard auto zonder opties (extra's).
Bij de nieuwe Opel Meriva heb ik voor € 2.900,00 opties genomen, waaronder veel "extra's"die bij de eerste versie standaard werden geleverd!
Ik maakte bij de onderhandeling gewag van het feit dat ik geen gebruik wenste te maken van 2 van de 3 punten uit het actiepakket, te weten:
a. de financiering van € 9.000,00 (te betalen restbedrag na inruil)
b. de 4 winterbanden.
Ik verzocht daarom alsnog een aftrek op het te betalen restbedrag van € 9.000,00 toe te passen.
De Opel merk dealer zei echter "neen". De landelijke Opelactie moest worden uitgevoer zoals deze was aangegeven, zonder dat op enig onderdeel daarvan een vermindering van kosten wordt gegeven. De belofte dat deze actie de klant een voordeel belooft van € 2.700,00 bij aankoop van een nieuwe Opel, gaat dus niet op en blijkt een loze belofte te zijn, hoewel daarover landelijk wordt geadverteerd.

Nog een saillant punt bij de bestelling van de opties van de nieuwe Opel Meriva:
De nieuwe Opel Meriva wordt standaard geleverd met voor- en zij- airbags bij de bestuurdersplaats en de passagier naast de bestuurder.
De hoofd-airbags voor beide ontbreekt (in tegenstelling tot de Meriva van 3 jaar geleden). Om uit veiligheidsoverwegingen toch die hoofd-airbags erbij te kopen wordt deze echter als "extra" verkocht samen met een stel voor- en zij-airbags die nota bene al standaard geleverd worden, voor een totaal bedrag ad € 575,00.
Ik vraag mij af of deze verkooppolitiek van Opel misschien nog beter bij het programma "Opgelicht" thuis hoort.

Op mijn klacht bij Opel Nederland kreeg ik geen antwoord. Ik heb vandaag (5 september 2006) uit arren moede de aankoop schriftelijk bevestigd, zonder financiering en zonder winterbanden, maar met een kleine extra vergoeding op de "extra's" die in mijn 3 jaar oude auto zitten.
Geen € 9.000,00 maar € 8.975,00 die ik bij oplevering in november 2006 contant aan Opel zal betalen.

Marcel Souman.
Bennekom.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door een »

Ik begrijp echt niet waarom u de auto gekocht heeft. U bent het er blijkbaar niet mee eens en het zit u hoog, anders schrijft u dit stukje niet. Waarom dan toch de auto kopen?

1. Zo bijzonder is een Meriva cq Opel niet, er zijn meerdere merken op de markt die een vergelijkbare of betere auto verkopen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen een Meriva.
2. Er zijn andere dealers die u misschien wel tegemoet hadden willen komen.

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Het antwoord is simpel: ik ben niet alleen, dus heb ik mij wel eens bij "de meerderheid" neer te leggen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door een »

Jammer dat die meerderheid veel geld kost :D

Veel plezier met de Meriva en als je erin rijdt ben je dat geld ook snel weer vergeten!

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Dank je,
Maar misschien heeft dit muisje toch nog een staart. Opel Nederland B.V. is niet blij (ondanks mijn aankoop als gevolg van die geldverslindende meerderheid bij mij thuis) over mijn klachten met betrekking tot zijn verkooptactiek en mijn verholen dreigement om zijn beleid publiekelijk aan het oordeel van een consumentenprogramma te onderwerpen. Ik denk dat zij nu overwegen van hun kant gebruik te maken om het koopcontract binnen de wettelijke 8 dagen te ontbinden, omdat ik niet geacht word een jovele Opelklant te zijn.
Groet,
Marcel.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door C200K »

Ik ben dan toch van oordeel dat U hier appels met peren aan het vergelijken bent!!!

De actie is 3*3, simpel is dat en niet anders. De actie is samen uit te voeren of niet. Er is geen keuze voor deze aanbieding. Dat U dat nu wel eist is dan ook uw probleem.

Voorts veranderen importeurs zaken aan de lopende band. Inderdaad, soms worden zaken in nieuwe modellen gestopt om ze extra aantrekkelijk te maken en soms niet. Dat is niet anders. U kan niet terug vallen op een eerder aankoop om die afspraken uit die koop/c.q. onderdelen van die koop op deze wagen te betrekken/eisen.

Persoonlijk zou ik Opel NL gelijk willen geven om dit contract te ontbinden als is dit wel een paardenmiddel. Maar U bent hier de onterechte partij, niet die ander.

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Geweldig bedankt,
Ik voel me erg schuldig. Hoe kan ik dit op een menselijke wijze goedmaken?
Groet,
Marcel.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door C200K »

Je reactie zegt mij genoeg!!! :roll: :roll: :roll:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De opel dealer in Ede heeft U gewoon goed ingeschat.

Uit "armoede" tekent U een koopcontract voor een nieuwe auto. :lol: :roll:

Hoeveel opel dealers zijn er in NL ? ik had toch erst even bij andere dealers gekeken wat die bereid zijn te doen. ( aannemende dat de meerderheid bij U thuis perse een Opel Meriva wilde hebben ).

U laatste reactie begrijp ik helemaal niet, hoezo schuldig ???

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door gerland »

De belofte dat deze actie de klant een voordeel belooft van € 2.700,00 bij aankoop van een nieuwe Opel, gaat dus niet op en blijkt een loze belofte te zijn, hoewel daarover landelijk wordt geadverteerd.
Klopt wel, maar dan moet u wel van deze aanbieding gebruik maken, en niet selectief winkelen door eigenmachtig de voorwaarden te wijzigen.

seagoing racer2 slaat de spijker op de kop: de verkoper heeft u goed ingeschat: u suggereert dan wel dat er sprake zou kunnen zijn van oplichting, u koopt de auto even goed, en wel tegen de voorwaarden die de verkoper stelt!

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Inmiddels bericht gehad op mijn klacht: Opel heeft bovenop de afgesproken en correcte BOVAG advieskoers van mijn 3 jaar oude Opel nog eens € 2.100,-- toe gegeven. Conclusie voor deze handelwijze is erg lang en technisch, maar is ongeveer te vergelijken (niet helemaal dus) met: wanneer u in de winkel een artikel voordeliger geprijsd ziet staan dan het in werkelijkheid kost, maar aande kassa toch de oorspronkelijke (duurdere) prijs moet betalen, dan krijgt u toch het artikel voor de lagere prijs mee. Hiermee is een deel van het pakketvoordeel verdisconteerd in de hogere inruilprijs voor dr grbruikte auto. Daarmee is het "voordeelpakket" in tact gelaten.
Einde discussie van mijn kant.
Marcel.

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Inmiddels bericht gehad op mijn klacht: Opel heeft bovenop de afgesproken en correcte BOVAG advieskoers van mijn 3 jaar oude Opel nog eens € 2.100,-- toe gegeven. Conclusie voor deze handelwijze is erg lang en technisch, maar is ongeveer te vergelijken (niet helemaal dus) met: wanneer u in de winkel een artikel voordeliger geprijsd ziet staan dan het in werkelijkheid kost, maar aande kassa toch de oorspronkelijke (duurdere) prijs moet betalen, dan krijgt u toch het artikel voor de lagere prijs mee. Hiermee is een deel van het pakketvoordeel verdisconteerd in de hogere inruilprijs voor dr gebruikte auto. Daarmee is het "voordeelpakket" in tact gelaten.
Einde discussie van mijn kant.
Marcel.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door een »

Zo, da's toch erg netjes van Opel. Kun je toch weer iets leuks van doen!

Marcel Souman
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:18

Re: Actuele Opel (Meriva) aktie

Ongelezen bericht door Marcel Souman »

Jah. Thanks
Marcel.

Gesloten