LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ladida
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2006 00:03

Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Ladida »

Wij zijn net terug uit Gumbet (bij Bodrum) we hadden geboekt bij Sunplus. Wij zaten in ons hotel met smart te wachten op een bericht van onze reisorganisatie over onze definitieve vertrektijd terug naar Nederland. Op onze tickets stond 06.30 uur Bodrum - Amsterdam. 's Avonds om 20.00 uur vonden we uiteindelijk een verfrommeld faxje op een tafel (tussen de reismappen) met daarop de gegevens dat wij om 07.10 uur zouden vliegen en met pen erop geschreven van DALAMAN!!

We zouden om 01.25 (!!!) opgehaald worden van ons hotel. Dit betekende dat we een transfertijd hadden van 4 uur! Na contact met hostess van Siba (maxisun, sunplus en weet ik wat voor organisaties er onder vielen) meldde ziij ons: kan er niks aan doen, heb al 300 klagende mensen aan de lijn gehad. Het is de schuld van onur air.

Ik heb er bewust voor gekozen om een locatie te kiezen waarvan de transfertijd naar het hotel (in ons geval 45 minuten) dichtbij was. UIteindelijk duurde ons busreis 4 uur, dat was zelfs langer dan de daadwerkelijke vliegreis.

Bij aankomst op Amsterdam was wel de vlucht (die op onze tickets stond) uit Bodrum wel gewoon op vertrokken en op tijd in Ams aangekomen.

Kan je zomaar???

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Chief »

Wij hadden dit vorig jaar ook en het schijnt zomaar te kunnen, lullig maar waar.
Volgens mij weten ze dit soort dingen ook al van te voren, ik denk zelf dat het te maken heeft met lastminutes, en het indelen van de vliegtuigen, ze nemen een boeking aan zetten doodleuk gewoon de tijden op je vliegticket, alleen als je terug gaat blijkt dat dat het vliegtuig vol zit. Volgens mij weten ze allang dat dit het geval was en krijg jezelf pas een avond van te voren te horen dat je met een ander vliegtuig terug gaat.En ja het mag ook nog allemaal het is eigenlijk te gek voor worden want zelf heb je geen poot om op te staan.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Beer2 »

ja dit mag een luchtvaartmaatschappij cq touroperator doen, ze behouden zich altijd het recht in geval van de reis te wijzigen. Hieraan kan je dus niets doen. Het enige wat je kan doen om misschien toch enigsinds een compensatie te krijgen is een klachtenbrief naar de touroperator te sturen en vaak geven deze uit coulance een vergoeding.

Ladida
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2006 00:03

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Ladida »

Bedankt voor de info, ik ga toch maar eens een pittig briefje dichten.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door rene112 »

sunplus valt onder het drama bedrijf corendon

Ladida
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2006 00:03

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Ladida »

Valt Sunplus "echt" onder Corendon? Of bedoel je de categorie...

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Laurent »

Sunplus en Corendon horen niet bij elkaar.

Inderdaag kan men de vluchttijden en transfers wijzigen, kleine lettertjes.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door rene112 »

sun plus is een dochter van corendon reisburo

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Nadine »

Volgens mij vergis je je Rene. Condendon is wel aangesloten bij de ANVR. Sun plus niet. Ik kan ook nergens een verwijzing vinden.

Zover ik kan nagaan hebben ze niets met elkaar te maken.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Kan een reisorganisatie je terugvluchthaven zomaar wijzigen?

Ongelezen bericht door Mr1 »

http://2miljoen.nl/details-24348811-000 ... anismanlik


vage club in mijn ogen....dit bedrijf zit op het adres wat sunplus op zijn website heeft...

Gesloten