| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zeer slechte service mediamarkt nieuwe update 13-09-2006
zeer slechte service mediamarkt nieuwe update 13-09-2006
hallo,
op 03-06-06 heb ik bij de mediamarkt een haier notebook gekocht.
na ongeveer 3 weken laadde de accu niet meer op, ik heb de laptop zelf opgestuurd via thuisservice van de fabrikant en had de laptop met 1 week weer terug .( toestemming mm )
het moederbord was vervangen stond in de brief die was bijgevoegd.
na 3 dagen weer hetzelfde probleem dus weer opgestuurd naar het reparatiecentrum .
dit keer duurde het exact 2 weken voordat ik de laptop terug had en was weer het moederbord vervangen volgens bijgeleverde brief.
toen ik hem uit de doos haalde bleek dat ze het backpanel aan de onderkant niet goed hadden terugmonteerd.
hierop ben ik ermee naar de mm gegaan en zeiden ze dat ze hem moesten opsturen ( 3e keer ) want konden hem niet te plekke maken .
na 23 dagen had ik hem terug en wat bleek het backpanel was nog niet goed gemonteerd en de verpakking waar de laptop inzat in de doos was ook niet meer compleet waardoor de laptop alle kanten op kon vallen in de doos.
nadat ik dit kenbaar maakte bij de service namen ze de laptop mee naar achteren en hadden ze zelf het backpanel opnieuw gemonteerd.
heb verteld waarom dit niet de eerste keer kon want dan was ik hem ook niet 23 dagen kwijt geweest.
die betreffende medewerker zei dat hij toen op vakantie was en hij het verder niet wist .
tevens was door het verkeerd monteren van het backpanel de laptop kromgetrokken en staat de voorkant los van de grond.
hier wilden ze niets aan doen , alleen de optie weer opsturen maar daar pas ik voor want ga nu een aangetekende brief sturen naar hun hoofdkantoor .
heb hun ook kenbaar gemaakt dat dat als hij nu weer defect raakt ( zou de 4 e keer zijn ) ik het aankoopbedrag terugeis , maar dat deden ze zowieso niet , hoogstens een tegoedbon.
zelf weet ik dat ik daar geen genoegen mee hoef te nemen als ze geen deugdelijk product kunnen leveren en na herhaalde reaparaties.
heb bij de mediamarkt al verschillende producten gekocht maar dit was wel het laatste.
wordt vervolgd...
update :
vanmiddag een telefoontje gekregen van mediamarkt.
na wat bla bla werd me verteld dat ze toestemming hadden van het hoofdkantoor om me een tegoedbon te geven .
heb ze direct duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee accoord ging zoals ik ook al had aangegeven via de aangetekende brief .
toen moesten ze het zogenaamd weer overleggen en kreeg ik 10 minuten later weer een telefoontje dat ik het volledige aankoopbedrag terug kreeg.
heb inmiddels mijn aankoopbedrag weer terug.
p.s het is me wel opgevallen dat op het servicecenter het een komen en gaan is van consumenten met klachten dat zegt genoeg , en die ze vervolgens met het zelfde kluitje in het riet proberen te sturen .
laat je niet afschepen na herhaalde reparaties ,
want als ze geen deugdelijk product kunnen of willen leveren heb je gewoon recht om je geld terug te eisen .
dus een koude douche voor dit gebeuren.
op 03-06-06 heb ik bij de mediamarkt een haier notebook gekocht.
na ongeveer 3 weken laadde de accu niet meer op, ik heb de laptop zelf opgestuurd via thuisservice van de fabrikant en had de laptop met 1 week weer terug .( toestemming mm )
het moederbord was vervangen stond in de brief die was bijgevoegd.
na 3 dagen weer hetzelfde probleem dus weer opgestuurd naar het reparatiecentrum .
dit keer duurde het exact 2 weken voordat ik de laptop terug had en was weer het moederbord vervangen volgens bijgeleverde brief.
toen ik hem uit de doos haalde bleek dat ze het backpanel aan de onderkant niet goed hadden terugmonteerd.
hierop ben ik ermee naar de mm gegaan en zeiden ze dat ze hem moesten opsturen ( 3e keer ) want konden hem niet te plekke maken .
na 23 dagen had ik hem terug en wat bleek het backpanel was nog niet goed gemonteerd en de verpakking waar de laptop inzat in de doos was ook niet meer compleet waardoor de laptop alle kanten op kon vallen in de doos.
nadat ik dit kenbaar maakte bij de service namen ze de laptop mee naar achteren en hadden ze zelf het backpanel opnieuw gemonteerd.
heb verteld waarom dit niet de eerste keer kon want dan was ik hem ook niet 23 dagen kwijt geweest.
die betreffende medewerker zei dat hij toen op vakantie was en hij het verder niet wist .
tevens was door het verkeerd monteren van het backpanel de laptop kromgetrokken en staat de voorkant los van de grond.
hier wilden ze niets aan doen , alleen de optie weer opsturen maar daar pas ik voor want ga nu een aangetekende brief sturen naar hun hoofdkantoor .
heb hun ook kenbaar gemaakt dat dat als hij nu weer defect raakt ( zou de 4 e keer zijn ) ik het aankoopbedrag terugeis , maar dat deden ze zowieso niet , hoogstens een tegoedbon.
zelf weet ik dat ik daar geen genoegen mee hoef te nemen als ze geen deugdelijk product kunnen leveren en na herhaalde reaparaties.
heb bij de mediamarkt al verschillende producten gekocht maar dit was wel het laatste.
wordt vervolgd...
update :
vanmiddag een telefoontje gekregen van mediamarkt.
na wat bla bla werd me verteld dat ze toestemming hadden van het hoofdkantoor om me een tegoedbon te geven .
heb ze direct duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee accoord ging zoals ik ook al had aangegeven via de aangetekende brief .
toen moesten ze het zogenaamd weer overleggen en kreeg ik 10 minuten later weer een telefoontje dat ik het volledige aankoopbedrag terug kreeg.
heb inmiddels mijn aankoopbedrag weer terug.
p.s het is me wel opgevallen dat op het servicecenter het een komen en gaan is van consumenten met klachten dat zegt genoeg , en die ze vervolgens met het zelfde kluitje in het riet proberen te sturen .
laat je niet afschepen na herhaalde reparaties ,
want als ze geen deugdelijk product kunnen of willen leveren heb je gewoon recht om je geld terug te eisen .
dus een koude douche voor dit gebeuren.
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:56, 8 keer totaal gewijzigd.
-
ikbenik
Re: zeer slechte service mediamarkt nieuwe update 13-09-2006
In dit geval dien je een nieuw apparaat te krijgen.
Je kunt MM hier niet de schuld van geven, maar de reparatiebedrijf die de reparatie heeft uitgevoerd.
Dat er zo met de reparatie wordt omgesprongen is ronduit schandalig.
Je kunt MM hier niet de schuld van geven, maar de reparatiebedrijf die de reparatie heeft uitgevoerd.
Dat er zo met de reparatie wordt omgesprongen is ronduit schandalig.
Als je slim bent koop je niet een HAIER laptop van 499 euro! Dat zijn baggerdingen!
Wat had je verwacht met je haier-tje, wonderen soms?
Als je kwaliteit en geen gezeik wil neem een ACER, Fujitsu Siemens, Sony e.d. maar geeeenn HAIER.. en ook eentje met wat meer geheugen enz enz...
Alleen die naam zegt me alles!
Wat had je verwacht met je haier-tje, wonderen soms?
Als je kwaliteit en geen gezeik wil neem een ACER, Fujitsu Siemens, Sony e.d. maar geeeenn HAIER.. en ook eentje met wat meer geheugen enz enz...
Alleen die naam zegt me alles!
stanley, haier is een onderdeel van acer dus zou ik ook geen acer moeten kopen.
maar dit doet verder niet terzake want hij moet het gewoon goed doen.
en als na herhaalde reparaties etc de verkopende partij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen heb ik recht om mijn aankoopbedrag terug te krijgen basta , punt uit
maar dit doet verder niet terzake want hij moet het gewoon goed doen.
en als na herhaalde reparaties etc de verkopende partij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen heb ik recht om mijn aankoopbedrag terug te krijgen basta , punt uit
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'het goed doen' is maar een relatief begrip. Waarom denk je dat ik mijn fotogenieke moeder een Macbook Pro heb laten kopen, ook al werkt ze jaren met Windows?maar dit doet verder niet terzake want hij moet het gewoon goed doen.
Niet omdat ie beter is, gewoon omdat ie makkelijker voor haar is.
Een IBM laptop van € 2000,- doet het net zo goed, maar het vergelijken van een haier/acer van € 499,- met een MacBook is als appels vs. peren.
Een haier 'doet het' een MacBook 'doet het goed' en een rugged QNX 'doet het altijd'. Maar ja, over een jaar is de Haier 'bagger' de MacBook 'doet het' en de QNX ouderwets.
Tis net als een Fiat Panda vs. Mercedes SLK
Je kan iemand niet afkraken omdat ie een Haier koopt bij de MediaMarkt, maar er over klagen heeft ook weinig zin. Je krijgt waarvoor je betaald.
-
ikbenik
Klopt niet helemaal.
Als de verkoper zelf het product naar de fabrikant of diens reparatiebedrijf stuurt is de verkoper aansprakelijk.
Echter.....
Als je als klant zijne buiten de verkoper om en zonder hem te informeren zelf naar de fabrikant gaat of diens reparatiebedrijf en er gaat dan iets fout, dan is de verkoper NIET aansprakelijk en verantwoordelijk!
Als verkoper zou ik dergelijke claims ook niet honoreren.
heb toestemming van mediamarkt dus dit is niet aan de orde
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het opsturen heeft hier plaatsgevonden met instemming van de MediaMarkt. Mag dus worden gezien als een poging tot nakomen van de koopovereenkomst. Dat lukt de MediaMarkt niet in dit geval. Dit betekent dat de koop kan worden ontbonden en dat het hele aankoopbedrag terug moet. Dat men interne regels heeft met betrekking tot een tegoedbon doet er niet toe (is een poging om onwetende klanten te blijven binden). Probeer er met een filiaalchef o.i.d. uit te komen en wijs op de bepalingen van 7:17 BW, 7:18 BW, 7:21 BW en 7:22 BW. Lukt het niet om er uit te komen dan rest nog een schriftelijke ontbinding van de koop of (in het uiterste geval) een gerechtelijke.tevens was door het verkeerd monteren van het backpanel de laptop kromgetrokken en staat de voorkant los van de grond.
-
HedenWasIkNuchter
Hier gaan we weer...Precies alsof er met die merken nooit problemen zijn.Als je kwaliteit en geen gezeik wil neem een ACER, Fujitsu Siemens, Sony e.d. maar geeeenn HAIER.. en ook eentje met wat meer geheugen enz enz...
Ik weet zelfs nog niet hoe ik hier op moet reageren. Het geeft je onkunde zo duidelijk aan.Alleen die naam zegt me alles!
Zie daar eens. Nu blijft er van je "acer-is-beter-dan-haier"-theorie niet veel meer over.stanley, haier is een onderdeel van acer dus zou ik ook geen acer moeten kopen.
Wist je trouwens dat sommige van die onderdelen van acer zich bezichhouden met het fabriceren van Medion notebooks? Ai....nog een treffer onder de gordel. http://www.hardware.info/nl-NL/articles ... MD_41300/3
Als je slim bent ga je (degelijke) argumenten zoeken om Haier neer te halen.Als je slim bent koop je niet een HAIER laptop van 499 euro! Dat zijn baggerdingen!
I p v hier wat uit je nek te liggen lullen.