LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijst

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Lijst

Ongelezen bericht door Henrice »

maar wél een schat aan werkervaring.
In bepaalde beroepen komen mensen met veel praktische ervaring makkelijk weer aan het werk zonder reintegratiecoach.

Via de uitzendbranche wordt iedereen waar geld aan te verdienen valt en wie 'verkocht" kan worden binnen no-time weer aan een baan.Ook mensen met een beperkte opleiding.

Hiebij gaat het om de spirit om te willen werken over te brengen op de consultant die je moet verkopen aan de bedrijven.

Iemand die de spirit niet heeft noch de opleiding en zichzelf enkel en alleen baseert op de 20 of 30 jaar wekervaring komt tegenwoordig bedrogen uit.

Kritisch zijn mag.
Of de gestelde kritische eisen aan de baan reeel zijn is vaak een ander verhaal.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Lijst

Ongelezen bericht door kiz »

Dat ben ik ook met je eens Henrice.
Voor de mensen (in de situatie waar we het nu over hebben) die door janrad begeleid worden vrees ik echter het ergste. Janrad lijkt, getuige zijn bijdragen op dit forum, weinig rekening te houden met de wél aanwezige capaciteiten:
Je kunt zo beginnen met tomaten plukken, paprikas plukken of op de bloemenveiling. Schoonmaak bedrijven zitten ook te springen om mensen
Ik stel me bij de begeleiding van een reïntegratiecoach toch wat anders voor. Het is ongetwijfeld waar dat in bovengenoemde sectoren zit te springen om mensen, maar men mag zich ook afvragen of dat iets met de arbeidsvoorwaardelijke kant te maken heeft: tijdelijke- en oproepcontracten en geen enkele vorm van baangarantie zijn eerder regel dan uitzondering. (het is niet voor niets dat juist ook in deze sectoren veel Polen etc. werkzaam zijn!)
Zodat je met 'n beetje pech na afloop van je tijdelijke contract (of in het geval je "gewoon" niet meer wordt opgeroepen) wederom een WW aanvraag kan doen; ditmaal met als laatstverdiende loon het absolute minimum waar je dan 70% van krijgt.
Zéker mensen die al wat ouder zijn gaan er uiteindelijk - ten opzichte van wat zij 20 of 30 jaar in loondienst hebben verdiend - zó enorm op achteruit dat ik me kan voorstellen dat ze toch liever wat kritischer zijn en hun uitkeringssituatie wat langer accepteren in afwachting van een baan met wat meer zekerheden.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Lijst

Ongelezen bericht door Henrice »

de begeleiding van een reïntegratiecoach
Volslagen overbodig voor degene die werken niet als straf zien.

in afwachting van een baan met wat meer zekerheden.
Als iemand 20 of 30 jaar lang dezelfde baan hebt gehad kan ik me voorstellen dat er nog op deze manier gedacht wordt.

Ben bang dat dat vasthouden is aan een illusie.Vooral als je al wat ouder bent kun je het beste pakken wat je pakken kan en van daaruit verder zoeken.

Iedere dag dat je tegenwoordig werkloos bent is er één te veel.
Het is beter op een sollicitatiegesprek te kunnen vermelden dat je uit noodzaak klootewerk doet in afwachting van beter.
(Zorg er vooral voor om een beetje medelijwekkend over te komen , ook weer niet te veel want dan gaan ze je zielig vinden en dat is ook weer niet goed)

Janrad zei het zelf al ; solliciteren is een vak apart.

Gesloten