LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
hoeksteenvanhetmuurtje

Re: reïntegratie en sociale dienst contactpersonen

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Hoeksteen, krjigen we hierop nog een coherent antwoord van je? Dankjewel.
Mijn these is dat een ambtenaar van Soza de wet uitvoert en dat gevallen niet ageren tegen de ambtenaar in casu, maar tegen de wet.

In de rechtspraktijk kom ik veel gelijke gevallen tegen. Elke impliceren dat een ambtenaar niet integer zou zijn. Vaak blijkt echter het geval dat client het niet eens is met de wetgeving.

Geef mij één voorbeeld in de afgelopen jaren laten we zeggen na 16 mei 1992 (bewust gekozen datum) waar eem ambtenaar van soza berispt is op niet integer handelen?

Aj.....dat wordt lastig, geen toegang tot juridische bronnen. Nou laat ik u het antwoord geven. Deze zijn er niet. En er zijn wel sinds deze tijd grosso modo 324 beroepsprocedeus geweest in Nederland tegen ambtenaren soza. De rechtbank kwam echter telkenmale tot (ongeveer) dezelfde conclusie. Laat ik een uitspraak nemen waar ik zelf bij betrokken was. Je kan de stukken nalezen bij het Kantongerecht te Haarlem.

De rechter sprak: "de ambtenaar heeft gehandeld naar de letter van de wet. De ambtenaar heeft echter de wet wel zeer streng in de hand gehouden. Desalniettemin vraagt de huidige samenleving een strenge handhaving van regels, ook dat kom ik als rechter in mijn dagelijkse praktijk tegen. Betrokkene heeft door zijn non-cooperatieve houding zaken voor zichzelf slechter gemaakt dan zij in eerste instantie al zijn. Immers de wet geeft zeer duidelijk aan dat het weigeren van ...."

De ambtenaar kan in alle gevallen kiezen, maar zal als Steuntrekkers zich abberaat gedragen de meest objectieve benadering keizen en dat is nou eenmaal de wet. Dat de wet hard is, daar heeft met zelf voor gezorgd door LPF/VVD/CDA te keizen.

U doet derhalve ook de ambtenaren van soza tekort door hen allen over een kam te scheren en als "misselijk makende personen".

Dit zijn twee verschillende zaken.
Je haalt beide zaken hier doorelkaar. Het is ook niet zo dat de een een mannen variant is en de andere een vrouwenvariant.
Waarom hebben beide ziekte dat in zowel de DSM-IV (TR) en de ICD-10 dezelfde klassering?

Waario behandelt de HSK /Riagg/ en andere behandelaars beide ziekten met dezelfde protocollen?

Waarom bestaat er een patientenverening voor mensen met Borderline / ASP? en waarom zegt deze zelfde vereniging op haar eigen site dat beide ziekten simulair zijn en dat ASP bij voornamelijk mannen voorkomt en Borderline bij voornamelijk vrouwen??

Toch raar.

In ieder geval stop ik met dit forum ik kan niet tegen zo veel domheid.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Jammer.... :cry:

Weer een kleurrijk persoon minder.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

De ambtenaar kan in alle gevallen kiezen, maar zal als Steuntrekkers zich abberaat gedragen de meest objectieve benadering keizen en dat is nou eenmaal de wet. Dat de wet hard is, daar heeft met zelf voor gezorgd door LPF/VVD/CDA te keizen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Je blijft lachen.

S.

En toch heeft ie gelijk.

Langhaar

S, goed lezen.

S.

S. leest goed en vind nog steeds dat de schrijver van die quote gelijk heeft.
Maar jij hebt blijkbaar een andere mening. Zou je die toe kunnen lichtten?

koetjeBoe

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Hoeksteen, pas op:
DOMHEID ALERT!!! DOMHEID ALERT!!! DOMHEID ALERT!!!
Mijn these is dat een ambtenaar van Soza de wet uitvoert en dat gevallen niet ageren tegen de ambtenaar in casu, maar tegen de wet
Dus volgens jou voert een ambtenaar <u>slechts</u> de wet uit en is een klacht van een client jegens een ambtenaar altijd ongegrond.
Nogal arrogant vind je niet?
Vaak blijkt...
Maar niet altijd?

Maar ja, wat is integriteit? Dat is niet slechts het zich onthouden van graaien in de kas op welke wijze dan ook door ambtenaren.
Wanneer een ambtenaar een client voorliegt, bewezen valse verklaringen jegens client accepteert als waar, vastgestelde procedures weigert te volgen of bepaalde omstandigheden weigert mee te nemen in een beslissing dan word zo'n ambtenaar als niet integer ervaren.
Ambtenaren worden vanuit hun eigen gemeente niet zo gauw berispt op dit soort zaken.

Jouw uiteenzetting ontkracht geenszins mijn stelling dat een ambtenaar niet per defenitie integer is.
U doet derhalve ook de ambtenaren van soza tekort door hen allen over een kam te scheren en als "misselijk makende personen".
Nergens heb ik hen over een kam geschoren.
De "misselijk makende personen" verwijzing werd door een andere persoon gedaan, maar ik moet zeggen dat ik deze omschrijving in sommige gevallen kan onderschrijven.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat er ook ambtenaren zijn op wie deze qualificatie geenszins van toepassing is.
Waario behandelt de HSK /Riagg/ en andere behandelaars beide ziekten met dezelfde protocollen?
Dit lijkt mij geen goede zaak, en ik denk dat dit ook zal veranderen in de toekomst. In ieder geval zijn er voor Borderline syndroom nieuwe behandelingen mogelijk, maar de details hiervan moet ik je helaas schuldig blijven.
Op deze en de andere waarom-vragen wil ik je voorstellen hen het rechtstreeks te vragen, dan krijg je die informatie van de spreekwoordelijke "horse's mouth".
Ik denk dat dit een andere reden heeft. Je structureert je responses zodanig dat duidelijk naar voren komt dat je vind dat je ijzersterke argumenten hebt, die een tegenparty volledig met de mond vol tanden zal doen staan. Alleen gebeurt dat niet, en daarom begin je te steigeren.
Maar je vind het voeren van argumentatie zoals jij dat doet veel te leuk, je komt waarschijnlijk wel terug....

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Hoeksteen, chappoo, ik vind je keuze een abberate beslissing en volgens de strenge regelgeving in dit land de enige juiste.

In ieder geval ben ik blij dat we hier op de afdeling bezwaar en beroep objectieve personen hebben zitten die zogenaamde objectieve ambtenaren (ik weet wel zeker van niet) wél tot de orde roepen. Het zal nog zo'n vier maanden duren voordat ik de uitslag krijg van mijn bezwaar maar ik kan je verzekeren dat, indien het negatief voor mij uitpakt, ik dit keer zeker naar de rechter stap omdat ik keiharde bewijzen heb, zwart op wit dat men hier de regelgeving gewoon niet goed uitvoert en weldegelijk onterecht persoonlijke verhoudingen meeneemt in beslissingen. In mijn geval dus omdat ik ook in het verleden voor mijn rechten op kwam en niet willoos alles deed wat een ambtenaar voor mij verzonnen had. Teven heb ik regelmatig bezwaarschriften voor anderen en mijzelf 'gewonnen' en hier kan men absoluut niet tegen. In ieder geval ben ik over 4 maanden zeker uit die bijstand omdat ik eindelijk weer partime werk en druk solliciteer naar een fulltime baan.

Veel succes met je these casussen.

koetjeBoe

Hoeksteen,

Even een erkenning richting jou.
Je betoog bied geen enkele garantie dat een soza ambtenaar inderdaad slechts de wet uitvoert, maar in ieder geval heb je aangegeven waarop je jouw mening baseert.
Vriendelijk bedankt!

koetjeBoe

Ha Eddie,

Sorry Hoeksteen, maar ik moest wel even lachen om die laatste opmerking van Eddie.

Eddie, mocht je nog gevoelige gesprekken moeten voeren dan kan ik je aanraden deze op te nemen indien je de mogelijkheid hebt.
Je zult hierop bezwaar ontmoeten maar daar hoef je niet op in te gaan.

groetjes van Koetjeboe

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

ah dat is niet geheel juist!! gesprekken opnemen mag alleen indien de andere gesprekspartner(s) hiervan op de hoogte en akkoord is.

enige uitzondering bij wet meen ik jusitie met een strak protocol en zeer goede redenen...(zware criminaliteit).

Als je toch zaken opneemt zonder toestemming kan je er dus niets mee lijkt mij.

koetjeBoe

ah dat is niet geheel juist!! gesprekken opnemen mag alleen indien de andere gesprekspartner(s) hiervan op de hoogte en akkoord is
Hallo Walter,

De door jou genoemde voorwaarden zijn niet van toepassing.
Mocht je hiervoor een wettelijke basis kunnen aangeven dan hoor ik het graag expliciet.

koetjeBoe

Grappig genoeg heb ik eens hetzelfde argument met een wethouder gehad.
Deze wilde mij imponeren door te zeggen dat hij misschien iets nieuws vertelde maar dat.... - zo'n beetje hetzelfde wat jij schreef.
Vervolgens deed ik hem het voorstel af te spreken om wetsartikelen op basis waarvan wij elk tot ons eigen oordeel kwamen te vergelijken.

Hier had deze geen enkele interesse in. Tsja!

Eddie2

Bedankt voor de tip maar ik maak altijd al opnamen maar gebruik hiervan alleen transcripties. Nogmaals, in dit geval heb ik alles zwart op wit dus transcripties heb ik niet eens nodig.

Grts,

Ed

koetjeBoe

maak altijd al opnamen maar gebruik hiervan alleen transcripties
Heel goed van je Eddie. Ik maak ook transcripties van de opnamen, veel handiger.
groet van koetjeboe

janrad

Ongelezen bericht door janrad »

Kun je niet veel beter energie steken in het vinden van werk Koetjeboe?

Langhaar

janrad,

Het is en en en niet of voor koetjeboe.

Snap je dit?

Waarschijnlijk niet.

Te moeilijk voor je.

Eddie2

Ach ja janrad kan tegen mij niet beginnen, ik heb werk, dus dan begint hij maar tegen iemand anders.By the way, de Polen komen nu echt. We zijn er maar klaar mee.

Langhaar

Eddie2,

Ja we zijn er inderdaad klaar mee.

Fredje

Ongelezen bericht door Fredje »

In de Sovjet-unie en China waren/zijn ook wetten. Wil dat automatisch zeggen dat ze dan ook juist/sociaal zijn????
De enige goede case-managers zijn binnen de korste keren ziek of gaan weg.
Helaas heeft de meerderheid van het, naar mijn mening, egoistisch, domme volkje welke voornamelijk naar de korte termijn kijkt en eigen belang, zelf voor deze regering gekozen die, onder de leiding van onze Fuhrer, Blakenellende Nederland langzaam maar zeker wil omdopen tot een politiestaat. (Zie de mini-staatsgreep van JP B. deze week).
Een overheid die onschuldigen en kinderen opsluit in brandgevaarlijke gevangenissen lijkt mij toch niet helemaal zuiver.
En alle medewerkers van alle instanties lopen er slaafs achteraan, want wet is wet niet waar? Heb ik dat niet eerder gehoord?
Een oproep aan alle medewerkers van deze instanties: Wordt wakker, zien jullie niet wat er gebeurd? De mens wordt een middel om geld te verdienen, om macht te krijgen.
Een paar kernwoorden om wellicht een lichtje te laten branden: paspoort-vingerafdruk, DNA-databank (zeer gevaarlijk), iedereen een chip inbouwen. Wijkt wellicht een beetje af van het onderwerp, maar het beleid voor werklozen is een klein onderdeel hier van.
KIJK NAAR HET GROTE GEHEEL MENSEN!!!!

Gesloten