LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

welke provider heb jij?

T-mobile
3
43%
Vodafone
1
14%
KPN
3
43%
Orange
0
Geen stemmen
Hi
0
Geen stemmen
Telfort
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

hoi,

ik wil even mededelen wat ik al tot nu toe heb gedaan over dit onderwerp. :!: :?: :idea: :arrow:

ik kreeg opeens een telefoon rekening van € 600,- binnen ik zou in een maand tijd ruim 500 smsjes hebben ontvangen van allemaal betaal nummers.

hiervan heb ik er dus nog NOOIT 1 ontvangen.

heel raar wat je krijg ook niet een brief of een sms van T-MOBILE dat je bel gedrag wel erg hoog word.

maar goed een goede brief opgesteld met uitleg, fraude commisie van T-MOBILE in geschakelt en een klacht gemeld.

hierop kreeg ik een lullig briefje wat een sms dienst is ja heel leuk maar dat weet ik echt wel :!:

brief naar kassa, radar en de ombudsman geschreven en gelukkig heeft radar gereageerd.

voor iedereen die dit ook heeft mee gemaakt of nog hebSCHRIJF RADAR EEN BRIEF HIEROVER EN LEG ZE HET PROBLEEM UIT stuur een specificatie mee van de nummers waardoor je ben lastig gevallen en je factuur.

hoe meer mensen dit doen hoe sterker we met ze allen staan.
want dit is pure oplichting en fraude!!!!

ik ga woensdag naar de politie met al mijn bewijs materiaal en wat ik er aan heb gedaan want hoe kan mijn factuur de volgende maand normaal zijn???? zonder dat ik ook maar in van de 6 smsdiensten heb opgezegt.

het ergste is nog ik weet totaal niet wie het zijn wat ze sturen en hoe ik hieraan gekomen ben en eraf!!!! want ik heb nooit 1 sms hiervan binnen gehad!!!!

DOE AUB HET ZELFDE ALS MIJ ZO STAAN WE STERK EN HOEF JE DIE TOREN HOGE REKENINGEN NIET TE BETALEN


en schakel de politie ook in :idea:


doe ook aub de poll misschien kunnen we hier wat uit op maken of het om 1 en de zelfde provider gaat :twisted:

ik heb last van de volgende sms dienst nummers:

4411
5588
9060
4060
5020
2040
2428
9876
7779
6000

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door karr-2 »

DOE AUB HET ZELFDE ALS MIJ ZO STAAN WE STERK EN HOEF JE DIE TOREN HOGE REKENINGEN NIET TE BETALEN
Ha ha en jij gelooft dat? Als er geen oorzaak is waardoor je die SMs berichten ontvangen of verstuurd heb, zal je toch echt moeten betalen. En de oorzaak ben je waarschijnlijk zelf, alleen wil je dat nu niet meer toegeven om dat de kosten ineens wel erg uit de hand lopen.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door Accutron »

Ongevraagde smsjes van 1 afzender zou misschien nog wel kunnen maar die lijst die jij hier neerzet is echt onwaarschijnlijk. Dit zijn shortcodes van verschillende bedrijven en die sturen je echt niet allemaal zomaar smsjes zonder dat je er voor aangemeld hebt. De meeste zijn ook nummers die door sms sex en dating sites gebruikt worden en om daar smsjes van te krijgen zul je je toch echt eerst zelf moeten aanmelden.
Beetje sneu dat je nou je een hoge rekening hebt dit topic opent.Gewoon betalen en niet meer smsen zou ik zeggen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Theoretisch kan het best dat je een oud telefoonnummer toegewezen hebt gekregen. En dat de voormalige bezitter van dat nummer zich wel op al die dubieuze diensten heeft geabonneerd.

En dan kun je er inderdaad niets aan doen. Het lijkt me ook raar dat je door verschillende bedrijven op deze manier wordt benaderd.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

nou sorry hoor dat je zo reageer maar in de praktijk klopt dit plaatje totaal niet en dit is voor mensen die hier ook de dupe van zijn geworden!!! en niet voor zulk soort mensen die hier maar wat neer zetten.

het kan wel degelijk en als je het hard speel komt de waarheid echt wel boven tafel zoals aangifte tegen T-MOBILE!!! laat ze maar alles uit zoeken al komt er een recht zaak :!:

en tegen wordig zijn er zoveel dingen waarmee ze je kunnen pakken je staat er nog eens versteld van!!

als je er meer zou in verdiepen en je voor zou lichten zou je weten dat ik geen onnozel bericht neer zet want als je even veder lees zie je dat ik niet alleen de dupe hier van ben

en ik ga toch niet betalen voor een dienst wat mij niet geleverd is???? staat tenslotte in de wet anders stuur ik je nu een factuur dat je mij 4 stoelen en 4 tafels heb besteld en even 300 euro wil betalen doe je toch ook niet???? want je heb ze nooit ontvangen tja dan ik ook zeggen ja maar je moet toch betalen

en dat we samen sterk staan klopt zeker want tja hoemeer klachten rader binnen krijg hoe eerder dat :idea: gaat branden dat er meerdere zijn want als dit flauwe kul zou zijn zou radar nog geen eens de moeite nemen om op mijn brief te reageren!!!

en trouwens wat heb ik aan sex smsjes?? als ik een vrouw ben???!?!?!? nou sorry hoor maar ben toch echt niet een lesbo :x

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door ?? »

Ikkuh19, wel eens overwogen om wat meer interpunctie te gebruiken? Je schrijfstijl én je gedrag op dit forum wijzen allemaal op een 10-jarig kind. Daarnaast is je verhaal dermate ongeloofwaardig dat er twee opties zijn:

1) Je bent een klein kind dat hoognodig eens aan zijn ouders moet vragen waarom ze je niet opvoeden; ga ergens anders spelen, of:
2) Je liegt hier de heleboel bij elkaar omdat je aandacht te kort komt of onder een hoge factuur uit wilt komen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Ikkuh19: als je mijn bericht nog eens goed leest, zie je dat ik probeer het voor je op te nemen, maar meer dan dat je een oud telefoonnummer toegewezen hebt gekregen (lijkt me sterk, want volgens mij gebeurt dat bij mobiele nummers niet) kan ik ook niet bedenken.

Wanneer je echt alleen maar van 1 bedrijf spook-smsjes zou hebben gekregen, zou het makkelijker zijn. Maar bedenk heel goed, al deze bedrijven hebben jouw telefoonnummer in hun systeem staan.

Een andere theoretische mogelijkheid zou kunnen zijn dat al deze nummers aan een enkele verzender toebehoren. SMS-AC uit Californie (USA) is er zo een, die van meerdere nummers gebruik maakt, Dat bedrijf zorgt ervoor dat je maandrekening honderden euro's kan bedragen, zonder dat je weet hoe je aan die troep komt.

Voor zover ik weet, heeft een van de consumentenprogramma's er een jaar of anderhalf geleden aandacht besteed aan SMS-AC. Een van de hardnekkigste bedrijven op dit gebied.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

bodejosm43--->

oke bedank daar hadden wij nog niet aan gedacht :idea:

hier even wat meer info over inwinnen want er zijn er meerdere op het forum die hier last van hebben en daar vond ik niet echt bruikbare info.

gelukkig denk je toch nog mee naar bepaalde oorzaken omdat wij niet erg ver komen met T-mobile over de nummers wat ze aanbieden ect.

------------------------------------------

en voor de andere sorry hoor maar dit is een forum voor mensen met het zelfde probleem en elkaar wegwijs te maken

maar goed denk dat jullie zelf ook beetje :?: zijn

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ ikkuh19

Ik moet ?? gelijk geven over je schrijfstijl .Het is onsamenhangend en moeilijk leesbaar. Maar goed wat ik eruit op heb kunnen maken is dat je ongevraagd smsjes krijgt. Een oud nummer zoals eerder geopperd lijkt me onwaarschijnlijk. Niet het oude nummer maar dat op dat oude nummer die diensten geactiveerd waren. oude nummers worden minimaal 1 jaar in de vrieskast gezet.Niet aannemelijk dus.

Misschien dat iemand die jou kent en boos op je is je bij allerlei sms diensten online aangemeld heeft?
www.smsafzeggen.nl heeft en hele afmeldlijst misschien dat je daar wat mee kan.

Verder heeft het weinig zin t-mobile hier de schuld van te geven.T-mobile is niet diegene die ze verstuurd en/of de bedragen ontvangt. De bedragen die t-mobile in rekeing brengt zijn afkomstig van de betaalde sms-dienst waaraan het afgedragen dient te worden. Het is dus een beetje flauw om gelijk een telefoonprovider de schuld te geven.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: SPOOKSMSJES!!! / ongevraagde smsjes ect.!!! LEES DIT

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

Kika29 --->

het afzeggen hoeft niet want opeens zijn alle 10 sms diensten verdwenen!!!! :?:

heb er nooit 1 op gezegt omdat ik niet weet wat het is ect.

en mijn schrijf styl maakt niks uit want het is normaal lees baar


over dat ik misschien een oud telefoon nummer heb gekregen kan ook niet want maanden nooit geen last van gehad opeens 1 maand is dit geintje en nu is het weer verdwenen

rara :?:

Gesloten