LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet ADSL over ISDN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
richcoen

Internet ADSL over ISDN

Ongelezen bericht door richcoen »

Wie is er bekend met de problemen van:

ADSL over ISDN verbinding.

Mijn situatie, heb ISDN 2 en en ADSL, mijn afstand tot de
eerste knooppunt centrale van KPN is 4.3 KM

Bij elke verhoging van snelheid (upgrade) krijg ik een downgrade
omdat de verbinding niet gehaald kan worden.
Momenteel ziet het er zo uit:
Downstream Rate: 1536 Kbps / Upstream Rate: 256 Kbps
Maar uitval van compleet ADSL signaal is zeker 10 x per dag en soms 3 x in een kwartier.

Ik ben eigenlijk ten einde raad, kan niet zonder mijn ISDN en ook niet zonder ADSL (internet verbinding)

Wie weet raad of weet een oplossing.
Zijn er andere aanbieders van bekabeling ?

Graag uw reactie

Hartelijk dank
Richard

parky

Re: Internet ADSL over ISDN

Ongelezen bericht door parky »

Ik heb hetzelfde probleem,verhuisd van 3131 naar 3155 en ook isdn mee.
Wat blijkt,Planet kan geen 6mb leveren via isdn en ben gedowngrade naar 3mb wat eigenlijk in de praktijk maar 150Kb downloaden is.
Ik wilde eigenlijk al helemaal geen isdn meer hier,maar wat doen ze daar moeilijk over zeg bij kpn/planet.
Ik wilde gewoon pstn/analoog met een budgetlijn(waar wel 6mb over kan),is dat nou zo moeilijk :evil:
@richcoen:gebruik een analoge lijn voor je fax en bel voortaan met voipbuster.com,wil ik ook doen,bellen doe ik er al mee.
Dat kpn/planet onder 1 hoedje zit wist ik,maar dat ze zo tegen werken......
Ik begrijp het wel,een isdn lijn kost je 120,- per 2 maanden zonder te bellen,analoog-budget ben je maar 21,- kwijt ofzo.
Kotsmisselijk word ik van dat 0900 bellen,het is dat ik vastzit tot 8-2007 aan planet,anders..... :x

Kan dit zomaar Radar,verhuizen en wegens afstand downgraden,da's toch niet meer voldoen aan kontrakt?
Ik heb hoge snelheid nodig voor mijn eigen bedrijf en lijdt hierdoor schade en bel me de strot uit naar 0900 van kastje naar de muur.

Heeft iemand nou niet eens een normaal serieus klachtennummer en/of mailadres????

richcoen

Ik ben vandaag gebeld voor KPN Klachten
Ongeacht dat ik een jaar kontrakt heb met mijn provider
mag ik mijn ADSL over zetten naar een analoge verbinding.

"Waarschijnlijk" :? ik mag het hopen, kan ik dan een normale verbinding krijgen.

Tevens is mij beloofd in de kosten tegemoed te komen.
Ik moet extra investeren in een analoge lijn en de aanvraag ADSL.

We zullen het zien...

Voor u ben ik wel van mening dat u onder uw overeenkomst zou moeten kunnen komen daar zij niet een verbinding kunnen garanderen.
Tevens heb ik mijn beklacht gedaan bij de OPTA via 070-3153500
en het Juridisch loket ( http://www.jl.nl ) 0900-8020

Hou je me een beetje op de hoogte...

Groeten Richard :wink:

p.s. Klachten telefoon voor KPN over de verbinding is 020-4846716
deze afdeling kan je helpen, 0900 nummer is een call center

parky

bedankt richard.
Volgende week maar een weekje vrij genomen om alles te regelen,kost ook weer geld......
Dat 020-nummer staat dik op de muur nu,bedankt.
Trouwens,vorige keer zeiden ze dat als ik om wil naar analoog,dat ik 4 weken geen adsl zou hebben,hoezo chanteren.... :evil:

richcoen

Dat 4 weken geen adsl ..dat klopt ook ! :)

Dat heeft te maken met afbreken en opbouwen van de ADSL lijn.
Maar een analoge liojn naast je ISDN nemen en de analoge lijn ADSL laten opbouwen en daarna wanneer het werkt de oude ISDN afbreken garanderen ze wel je adsl verbinding mee.

Ik kan nml niet zonder adsl. al heb ik ook wel umts en gprs verbinding mijn adsl kan ik niet missen voor mijn werk.

Ze hebben mij beloofd deze kosten tot zich te nemen.
Zit nu alleen nog te tobben met mijn VIOP nummers die ik gebruik.
Hopelijk kan dat ook goed geregeld worden.

parky

ja maar,ik heb nooit om isdn gevraagd op het nieuwe adres!
Dus ik moet betalen en wachten omdat zij iets verkeerd(opzettelijk wegens makkelijk verdienen) gedaan hebben???
Je wilt niet weten hoe snel die lijn overgezet was,ik werd gedwongen sneller te verhuizen omdat de telefoonlijn+adsl weg was!
Ik bel dat 020 maandag wel,zitten daar wél mensen met kennis van zaken die ook nog luisteren??
Desnoods inderdaad een pstn-lijn tijdelijk ernaast,dat heb jij mooi voor elkaar! :wink:

richcoen

Ja een analoog ernaast en dan kan je wel verder
alleen vervalt je account die je nu hebt
omdat ze dat niet kunnen verhuizen..
Maar mijn aliassen blijven bestaan en dat is voor mij van balang.

Doe je best maandag
ik heb ze vandaag zonder problemen kunnen spreken

Groetjes
Fijn weekend
Richard

parky

da's raar, mijn originele account/email ben ik dus kwijt,kan ik die niet terugkrijgen via pstn?
Ik ben nu na verhuizing juist mijn alias kwijt!
Weet je ik word er zo moe van en daar gokken ze op,van 'laat maar zitten'.
Wat ik niet begrijp waarom die snelheid zo gigantisch in elkaar is gestort en analoog wel weer terug zou zijn,ik kan niet eens bellen tegelijk met azureus ofzo,echt een ramp nu.

Ik voel me een beetje bedonderd,voor ik ging verhuizen wist ik dat het lastig werd qua afstand,maar ze verzekerden mij dat het gewoon hetzelfde zou zijn....eenmaal verhuisd was het kontrakt verlengd en de snelheid nergens meer.
Had ik nu maar gelijk in mei/juni opgezegd en een kabelaar genomen,mijn account wilde ik juist behouden voor mijn werk en dat gaat straks dus ook niet meer met pstn als ik jou begrijp.

parky

Nou ik heb ze gebeld,maar er is niet via normale weg uit te komen.
pstn ernaast krijg je een ander nummer wat natuurlijk niet werkt als bedrijf zijnde.
Er zit niets anders op dan via Planet de adsl eraf te laten halen,de isdn af te breken en adsl voorbereiden voor analoog.
Dat betekend dus een maand geen internet ofzo :evil:

Is er nu geen hardere maatregel mogelijk,helemaal kpn opzeggen ofzo waardoor planet automatisch eruit ligt en dan weer aanvragen?
Doe ik net of ik emigreer en mijn vriendin zich op dit adres opgeeft.
Of gewoon een kabelaar nemen met nummer meenemen.

Ik weet het niet meer :cry:

parky

ik ben eruit hoor,ik zeg heel kpn op,ik mag aannemen dat planet dan ook automatisch vervalt ondanks nog een jaar aan vast.
Ik neem eerst een kabelabbo en als dat werkt trap ik ze eraf die kpn/planet.
In geval van nood heb ik in de straat nog een paar 'open' netwerken om te kunnen internetten.
Je wilt niet weten hoelang ik weer met planet aan de lijn zat,alleen om even de adsl eraf te krijgen.
Na een uur zeiden ze dat ik opnieuw moest bellen voor optie 1 :evil:
Van mij hoeft het niet meer,dan maar kwaadschiks.
Dat 020-nummer van kpn was wel aanspreekbaar,maar uiteindelijk moet ik planet bellen en loopt het steeds spaak.

edit:even gezocht,op planet is er bijna niet onderuit te komen,of emigreren met bewijs of mijn pa's akte inscannen en modificeren :roll:
vaarwel.....

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

In zovere ik het weet is de snelheid gegarandeerd tot een bepaalde afstand (bij KPN tot 3 km als ik het goed heb).
In samenhang met ISDN heeft het ook weer een bandbredte kwestie is mij ooit verteld.

Providers via BBNED garanderen tot 5 kilometer probeer die anders.

parky

'Providers via BBNED garanderen tot 5 kilometer probeer die anders.'

geef eens wat links,want zoeken ben ik beu.
ja ik leef nog,maar via een kabelaar is ook lastig internetten als je geen tv wilt,ik kijk via schotel.
Volgens de postcode check zit ik op 2400m,leuke is dat ze zeiden via planet helpdesk dat juist via isdn sneller moet zijn,ze liegen er wat op los daar.

"Your current bandwidth reading is: 1.25 Mbps which means you can download at 160.22 KB/sec. from our servers.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2405 meter."

Dit is dus een 3mb abbo op een veels te dure lijn waar ik met geen mogelijkheid vanaf kom :cry:

Wanneer komt Planet weer eens op het matje bij Radar????

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

Als je nog een oude NT1 hebt voor ISDN (S3 of ouder type (A is ook ouder)) kan het zinvol zijn die om te ruilen bij de primafoon. Die willen nog wel eens het DSL signaal wat verstoren wat de nieuwe type niet doen (S4 en hoger).

Overigens 'garandeerd BBned' ook niets qua afstand en snelheid. Dat doet en kan geen enkele telco qua DSL techniek vooraf.

Gesloten