Sinds 1 - 1 1/2 maand heb ik problemen met mijn internetverbinding. Elke 5 minuten verbreekt de verbinding. Nou heb ik vandaag bijna 1 1/2 uur met Tiscali aan de telefoon gehangen â €0.30 p.m. + de kosten van mijn mobiele telefoon (ik kon niet bellen met mijn vaste lijn omdat ook deze elke 5 minuten weg valt). Ik zou bij mijn Esrapunt een splitter moeten maken omdat de kabel naar de modem te lang zou zijn en de KPN kabels hierop niet berekend zouden zijn. Ik heb hier ruim een jaar nooit last van gehad maar men is sinds kort hun eigen kabels aan het ''updaten''.
Een splitter bij het Esra-punt maken gaat niet, dit kastje zit bovenin mijn kast en gaat 2 cm daarboven meteen het plafond in.
Men gaat nu alles doormeten en ik zal binnen 10 dagen iets van hen vernemen is er beloofd.
Mijn vragen zijn: wanneer er dus niets aan kan gebeuren, kan ik dan per direct mijn abonnement opzeggen? (Uiteindelijk zijn het hun activiteiten die mij het internet ineens onmogelijk maken). Ook wil ik de telefoonkosten vergoed hebben, heeft hier iemand ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali, updaten van hun kabel.
Re: Tiscali, updaten van hun kabel.
Nee, je kunt niet opzeggen. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor de bekabeling. Zolang Tiscali een goed signaal op het ISRA punt levert voldoen ze aan hun verplichtingen.
Re: Tiscali, updaten van hun kabel.
al eens geprobeerd het modem direct op het isra-punt aan te sluiten?
werkt een telefoontoestel wel op het isra- punt?. de splitter wil n.l wel eens defect gaan vooral na onweer!
werkt een telefoontoestel wel op het isra- punt?. de splitter wil n.l wel eens defect gaan vooral na onweer!
Re: Tiscali, updaten van hun kabel.
Vreemd verhaal van Tiscali,
Wanneer u een jaar zonder problemen op internet kon komen en zonder problemen kon telefoneren, mag je er bijna van uit gaan dat de eigen installatie goed is,
Wanneer Tiscali de kabel gaat "updaten" en er komen dan problemen, mag je er bijna van uit gaan dat de problemen toch bij Tiscali liggen!,
Misschien moet het modem van nieuw software worden voorzien, zodat deze kan werken met de nieuwe signalen die Tiscali uitzend,
Soms wordt de cliënt wel érg makkelijk afgepoeierd, met de dooddoener, "uw installatie zal wel niet goed zijn",
Veel succes, en hopende dat u weer snel en normaal van uw telefoon en internet gebruik kunt maken,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer u een jaar zonder problemen op internet kon komen en zonder problemen kon telefoneren, mag je er bijna van uit gaan dat de eigen installatie goed is,
Wanneer Tiscali de kabel gaat "updaten" en er komen dan problemen, mag je er bijna van uit gaan dat de problemen toch bij Tiscali liggen!,
Misschien moet het modem van nieuw software worden voorzien, zodat deze kan werken met de nieuwe signalen die Tiscali uitzend,
Soms wordt de cliënt wel érg makkelijk afgepoeierd, met de dooddoener, "uw installatie zal wel niet goed zijn",
Veel succes, en hopende dat u weer snel en normaal van uw telefoon en internet gebruik kunt maken,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Tiscali, updaten van hun kabel.
Hoi . Ik heb een zelfde probleem met tiscali. Nadat een tijdje alles in orde was had ik van de ene op de andere dag geen telefoon en internet meer. Na een aantal x de helpdesk gebeld te hebben stuurden ze een monteur: Mijn bekabeling binnenshuis was niet goed! (raar hoor zo plotseling )Enfin, nieuwe kabel gelegd-nog steeds geen verbinding. Na de zoveelste x hepldesk : Ik bleek een verouderd modem te hebben , dat ze me zelf 6 maanden geleden hadden toegestuurd!!! De software was niet ok en dat werd binnen 3 minuten rechtgetrokken....En inderdaad ik had weer verbinding ! HOEZO MIJN bekabeling niet in orde !Ik heb tiscali gesommeerd om teruggave van abonnementskosten gedurende de stille periode- jammer dan ik werd tot 2x toe afgeserveerd, zelfs na dreigen met tros radar! einde abonnement .
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 sep 2006 14:10
Re: Tiscali, updaten van hun kabel.
Vorige week vrijdag is er een monteur van de KPN geweest om alle bekabeling na te kijken .... hij vond een los draadje in mijn telefoonaansluiting, voor de rest heeft hij geen storingen kunnen vinden. Deze week, maandag, kwam er iemand van Infra nog wat, deze heeft ook de bekabeling doorgemeten, kwam tot de conclusie dat er een los draadje in mijn telefoonaansluiting zat ........ Deze is wederom vastgezet maar ook heeft hij ondekt wanneer hij zijn modem op het Isra punt aansluit dat hij dezelfde storing heeft. Hij is daarna naar de centrale gegaan om te kijken of het signaal daar wel goed binnenkomt. Dit is dus het geval. Er zit dus een probleem tussen de centrale en mijn huis. Vandaag is er een afspraak gemaakt dat Tiscali samen met de KPN deze bekabeling na gaan kijken. Dit alles zal volgende week woensdag plaatsvinden ......... Het wordt een wordt vervolgd verhaal zo. Ik ben in elk geval al blij dat de storing niet binnenshuis zit.