LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
serve_vliegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2006 14:02

130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door serve_vliegen »

Hallo,

ik wil melding maken van het volgende geval:
ik ben een weekendje in Wenen met mijn vrouw, hem mijn mobieltje (Debitel) meegenomen. De telefoon zit in onze rugzak, maar helaas ben ik vergeten de toetsen te blokkeren.
Op een of andere manier, door het bewegen of door een veel te volle tas, activeer ik de toetsen.
Gevolg: mijn telefoon stuurt 130 SMS'jes naar mijn eigen nummer zonderdat ik het weet.
's Avonds zie ik dat ik berichtje heb ontvangen.
Na twee weken krijg ik de rekening thuis van Debitel: 350 Eurootjes.
Ik vind dit volslagen belachelijk en heb natuurlijk meteen gebeld.
Helaas helaas, de medewerker van de klachtenlijn kon niets meer doen: eigen verantwoordelijkheid etc.

Mijn vraag: KAN IK HIET NOG IETS AAN DOEN, kan ik dit aanvechten of wat dan ook?
Het geld is natuurlijk al afgeschreven van mijn rekening...

Groeten,
Serve

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door Antigoon »

Serve,

Wat zou je dan willen aanvechten? Bewust of onbewust, jij hebt een dienst van ze afgenomen die ze ook netjes hebben geleverd.

Dat ze daar vervolgens ook voor betaald willen hebben lijkt me redelijk.

Ben het wel met je eens dat het heel vervelend is, zoveel geld uitgegeven voor helemaal niets, maar dat lijkt me niet de leverancier te verwijten.

Groeten,
Antigoon

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

130 sms'en naar je eigen nummer omdat je telefoon in de rugzak zat? Da's behoorlijk lullig ja, 'k heb nog nooit een telefoon gehad waar dat mee kon maar als dat zo gebeurd is dan ben ik bang dat u er niet onderuit komt omdat ze wel met dat toestel verstuurd zijn... :?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik sluit me geheel aan bij voorgaande posters, ik denk dat je weinig kans maakt om hier nog onderuit te komen. Het toestel is niet gestolen, je hebt het al die tijd bij je gehad en door wat voor oorzaak dan ook is je toestel SMS berichten gaan verzenden. Lijkt me een typisch geval van "jammer maar helaas" betalen zal je moeten vrees ik.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door blaat »

Wat ik wel weet is dat er toestellen zijn, waarin een fout in de software zit en dat gaat het toestel zelf smsberichten versturen. VAak kun je dit zien als de smsjes sec. na sec verstuurd zijn. Dan is het natuurlijk niet terecht als jij moet opdraaien voor die kosten.
Ook al zou je toetsenblokkade uit staan, moet je net toevallig steeds bij elke stap bij het knopje verzenden uitkomen.... lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik sluit me aan de ene kan wel met bovenstaande posters aan, maar je moet het wel laten uitzoeken door bijv. een technische dienst van je provider oid...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Is het een nokia uit de 6000-serie? Dan klopt het inderdaad, dat dit veroorzaakt is door een fout in de software.

Wat ik nu zeg, klinkt misschien erg gemakkelijk, maar mijn broer heeft iets soortgelijks gehad. Die kreeg tientallen sms-berichten in rekening gebracht, berichten die hij nota bene verstuurd zou hebben naar het vaste telefoonnummer bij hem thuis.

Hij is met het toestel naar Belcompany gegaan, zij hebben de software opnieuw geinstalleerd, ALLE kosten vergoed (die waren, omdat het gweoon binnen Nederland was, geen 350 euro, maar wel tegen de 100 euro), en als pleisetr op de wonde heeft hij voor de eerste twee maanden nadat hij het toestel terugkreeg, ook nog 50 procent korting op het abonnement gekregen.

Hij heeft een abonnement bij Vodafone, en zij waren het volmondig met hem eens, dat het probleem niet aan de consument ligt, maar in de software gezocht moest worden.

Dus: jammer maar helaas is hier geen optie. Gewoon je geld terugvorderen dus, met als ondersteuning het software-verhaal.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dus: jammer maar helaas is hier geen optie. Gewoon je geld terugvorderen dus, met als ondersteuning het software-verhaal.
Makkelijk is dat he, reageer het maar af op de software als je geen zin hebt om te betalen. Het is iedereen zijn schuld, behalve de jouwe.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

misschien is 't inderdaad wel de schuld van de telefoon, kan me niet voorstellen dat dat komt doordat je je telefoon in een rugzak propt

Do1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:56

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door Do1984 »

Het is inderdaad een vervelende situatie.
Maar helaas ben je als klant zelf verantwoordelijk voor het blokkeren van jouw telefoon.
Net als wat een andere persoon op die forum heeft vermeld hebben ze de "dienst" netjes afgeleverd.

Natuurlijk zou ik hier zelf wel een brief over schrijven, wie niet waagt, wie niet wint.

Succes.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr-2:

de provider die mijn broer heeft, Vodafone, heeft erkend dat het weldegelijk een software-probleem was. Mijn broer heeft alle geleden schade vergoed gekregen, plus nieuwe software op zijn toestel.

Als je ergens geen verstand van hebt, moet je niet zomaar wat gaan leuteren.

Jij bent toch die kampioen braaf alles betalen wat je wordt voorgeschoteld? Blijkt maar weer.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waar je die onzin vandaan haalt is mij een raadsel, maar als mijn telefoon in mijn zak 350 SMS'jes gaat verzenden dan is dat inderdaad mijn eigen schuld en niet die van de provider of de software.

Vodafone zal dan een uitzondering op de regel zijn.

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door weelden22 »

dan klopt het nog niet 130 smsjes kom ik niet uit op 350 euro hoor smsjes zijn 9 cent en dan kom ik uit op een bedrag van 11.70
dus dit lijkt mijn sterk

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door blaat »

Waar je die onzin vandaan haalt is mij een raadsel, maar als mijn telefoon in mijn zak 350 SMS'jes gaat verzenden dan is dat inderdaad mijn eigen schuld en niet die van de provider of de software.
Het is geen onzin. Het is gewoon een bekend probleem. Dit wordt ook door de toestelfabrikant erkent.
Denk je nou werkelijk dat een provider zo maar 350 smsjes gaat vergoeden??
Jammer dat Karr-2 iemand meteen begint af te kraken als deze een probleem beschrijft, terwijl hij/zij er zelf ook helemaal geen verstand van heeft.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door RobbieP »

als je het niet eens bent met een rekening, en je kan het ook hard maken dat die niet klopt, dan heeft het zeker zin om te klagen (ook al moet je soms een beetje doorzeiken)

als je kan aantonen dat je de berichten niet zelf / moedwillig hebt verstuurd (wat bv blijkt als er gedurende bv een kwartier elke 10 seconden een bericht wordt verstuurd, wat bij dit soort software-problemen vaak het geval is) dan is de operator wellicht bereid om in de kosten tegemoet te komen.

Sony-Ericsson heeft ook toestellen met dit soort problemen. Een vriend van mij had er entje die voortdurend berichten verstuurde naar de eerste persoon in het telefoonboek.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door RobbieP »

Jammer dat Karr-2 iemand meteen begint af te kraken als deze een probleem beschrijft, terwijl hij/zij er zelf ook helemaal geen verstand van heeft.
ach er wordt wat afgeblaat op dit forum...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

dan klopt het nog niet 130 smsjes kom ik niet uit op 350 euro hoor smsjes zijn 9 cent en dan kom ik uit op een bedrag van 11.70
dus dit lijkt mijn sterk
Voor binnenlands verkeer heb je volkomen gelijk. Overigens is een los sms-bericht een stuk duurder dan 9 cent. Ligt eraan wat je met je provider hebt afgesproken.

Maar als je vanuit een buitenlands netwerk sms-berichten verzendt, kan de prijs oplopen tot 75 cent. De starter van het topic gaf aan dat ie in Oostenrijk was. nog steeds geen 350 euro, maar er zal misschien ook zo zijn gebeld op het buitendlandse netwerk, terwijl Serve zich niet realiseerde dat daar exhorbitant hoge tarieven voor worden gerekend.

Mijn broer had het geluk dat het hem alleen overkwam in Nederland, hij komt zelden buiten de landsgrenzen.

Maar het was dus een softwarefout, die Vodafone keurig heeft hersteld. En niet alleen dat, mijn broer kreeg gewoon alle schade vergoed. En duizendmaal excuses van Vodafone.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

hallo,

ik heb het zelfde probleem maar je moet RADAR!!!!!!!! een brief schrijven hier over hoe meer brieven hier over binnen komen hoe beter!!!!!

DOE DIT AUB!!!!!!!!! ECHT IEDEREEN DIE DIT HEEFT GEHAD OF NOG STEEDS HEEFT!!!!

ik ben er nu druk mee bezig en radar neemt mijn brief serieus dus schrijf een brief naar ze met jou verhaal misschien specificatie van de nummers en je factuur mee sturen en ze kunnen er wat mee want er zullen vast mensen zijn die dit geintje betalen en die zou ik ook willen helpen want is pure FRAUDE!! OPLICHTING!!!!

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door blaat »

fraude? oplichting? heeft iemand bij debitel dan op de zend toets gedrukt? dacht het niet.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: 130SMS'jes in een uur: 350 Euro!

Ongelezen bericht door ehltech »

350 euro = normaal gesproken kost sms<n vanuit het buitenland tussen de 45 en 75 cent ,je hebt dan meer dan 130 verstuurd !

Gesloten