LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem muziek downloaden bij internet + bellen Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

probleem muziek downloaden bij internet + bellen Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Eindelijk internet + bellen van het net. Besteld in juni dit jaar, gisteren eindelijk het pretpakket ontvangen. Installeren was geen probleem. Wel een probleem is het volgende:
Shareaza en LimeWire dowloaden nu niet meer. LimeWire meldt een probleem met de verbinding of de firewall. Maar de Windows firewall heeft beide programma's uitgezonderd dus dat is het niet.
Maar wat het dan wel is? Zit er nog een extra firewall in die KPN box? En hoe kan ik die omzeilen? Iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt!

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: probleem muziek downloaden bij internet + bellen Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Via de helpsite van het net kwam ik op het volgende:

Een PC instellen als server
Voor sommige programma's is het noodzakelijk dat de firewall van de KPN Experia Box wordt opengezet. Dit gaat op de onderstaande manier:

Geef uw PC (Netwerkkaart) een vast IP adres
Wijzig de firewall-instellingen via 'Mijn Gegevens' :

Ga naar Inloggen Surfen en Bellen
Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Het Net

Ga naar 'Service en Support'
Kies: 'KPN Experia Box Beheer'
Kies: 'Aanpassen firewall-instelingen'
Kies bij 'Firewall niveau' voor: 'Server-instelling'
Bij 'Intern IP-adres' vult u het IP-adres in dat u de netwerkkaart heeft meegegeven


Jaaaaaaaa logisch! Ik zal dus server instelling moeten kiezen maar hoe geef ik mijn pc een vast IP adres?????

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: probleem muziek downloaden bij internet + bellen Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Ik was wat te vroeg met vragen... ff grasduin

De KPN Experia Box ondersteunt DHCP en dat wil zeggen dat de toewijzing van IP-nummer aan uw computers automatisch gebeurt.
Als u wilt dan kunt u hier van afwijken, bijvoorbeeld omdat u een webserver wilt inrichten op uw PC waarmee u uw computer rechtstreeks vanaf het internet bereikbaar wilt maken. Via de TCP/IP instellingen van uw netwerkkaart of draadloze adapter kunt u uw computer een vast IP-adres geven.

In onderstaande tabel wordt uitgelegd hoe u dit kun instellen voor Windows 98 / ME of voor Windows 2000 / XP

Klik op 'Start', 'Instellingen' (Settings) en 'Configuratiescherm' (Controlpanel)
Dubbelklik op 'Netwerk' (Network)
Selecteer de netwerkkaart of draadloze adapter en klik op 'Eigenschappen' (Properties)

Selecteer de optie: 'Een IP-adres opgeven' (Use the following ip address)
Tik een IP-adres in die tussen de 192.168.2.200 en 192.168.2.253 range ligt. Let op: elk IP-adres mag maar één keer in uw eigen (draadloze) netwerk worden gebruikt. Als het IP-adres al in gebruik is dan zal een besturingssysteem dit melden als een IP-conflict; vul dan een ander IP-adres in
Tik bij Subnetmasker 255.255.255.0 in
Klik vervolgens op het tabblad 'Gateway'

Voer bij nieuwe gateway (new gateway) het getal: 192.168.2.1 in en klik op 'Toevoegen' (Add)
Klik daarna op het tabblad 'DNS-configuratie' (DNS configuration)

Selecteer 'DNS Inschakelen' (Enable DNS)
Tik een willekeurige naam in bij 'HOST'
Tik bij 'Zoekvolgorde van DNS-server' 195.121.1.34 in en klik op 'toevoegen'
Tik vervolgens 195.121.1.66 in en klik nogmaals op toevoegen
Klik op 'OK' en nogmaals op 'OK'


Uw (draadloze) netwerkadapter heeft nu een vast IP adres.

Om een computer als server in te stellen, past u vervolgens de firewall instellingen van de KPN Experia Box aan. Gebruik hiervoor de beschrijving uit Antwoord 3999


Shareaza werkt nu, nu LimeWire nog aan de praat zien te krijgen.

Gesloten