LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge telefoonrekening tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
smblaas

Hoge telefoonrekening tele2

Ongelezen bericht door smblaas »

Twee weken geleden heb ik van tele2 een enorme hoge rekening gekregen van €819, - Iemand heeft mij telefoonlijn misbruikt om in de periode van do. 17 augustus 23.00 tot za 9.45 uur 675 x te bellen naar 0909 servicenummers en gratis nummers die te maken hebben met illegaal gokken op het internet. Mijn gemiddelde rekening bij tele 2 was €6, - per maand over de laatste 2 jaar. Aanvankelijk wist ik niet om welke nummers het ging. Via de Opta ben ik er inmiddels om welke bedrijven het gaat. Deze bedrijven, die naar het schijnt in een telenetwerk samenwerken, schrikken er niet voor terug om banners te plaatsen op jongeren sites.Verschillende keren zijn hierover al kamervragen gesteld bij Minister Donner door de pvda , de sgp en de christenunie. Voorlopig onderzoek wijst uit dat mijn computer (adsl +vaste telefoon) met norton redelijk goed beveiligd was toen ik alleen thuis was.Ik werk bij Ecosol een maatschapelijk bedrijf dat juist leerwerkprojecten opzet om jongeren juist van het gokken af te helpen en ze weer toekomstperspectief te bieden. Wie heeft dit ook mee gemaakt? Wie weet hoe ik dit moet aanpakken? :(

Dilbert29

Re: Hoge telefoonrekening tele2

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je telefoonlijn kan alleen misbruikt worden van binnen je eigen huis, dus ik zou eens aan de mensen in je huis vragen wie er de schuldige is.

Verder heeft het plaatsen van banners op jongerensites niets te maken met zogenaamd telefoonmisbruik. Tenzij je nog gebruik maakt van een inbelverbinding en een dialer heb geinstalleerd, maar dan moet er al iemand zijn die die dingen aangeklikt heeft.

Kortom, vraag eens aan je huisgenoten wie de schuldige is.

PaulvanDongen

Ongelezen bericht door PaulvanDongen »

Heb je je oude modem van je PC afgekoppeld? Het schijnt, dat dialers kunnen inbreken via je oude modem, als die nog is aangesloten. Deze heb je niet meer nodig als je ADSL hebt.

smblaas

Er zijn geen huisgenoten. Ik woon alleen op 3 hoog , niemand heeft de sleutel van mijn appartement. Nadat ik gesurfd heb op het internet ben ik om hal2 naar bed gegaan. Het bellen is volgens de specificatie gewoon doorgegaan tot 0700 's nachts.

smblaas

Ik heb een Sony Vaio computer. Daar zit standaard ook een inbelmodem in. Deze is niet verbonden met een telefoonlijn. Er was bij 'Verbinding' geen nieuweinbelverbinding aangemaakt.
Er is alleen een speech touch modem van adsl met een splitter. Kan iemand in mijn flat na de splitter fysiek toegang tot mijn koperdraadjes hebben gehad? Verder ben ik nadat alle 0900 nummers zijn geblokkeerd zelf gebeld. Toen ik de hoorn oppakte en mijn naam zei, kreeg ik een ingesproken bandje met daarop een vrouwlijke stem: Er zijn nog vijf wachtenden voor u. Hoe kan dit?

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

That's the question.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kan iemand in mijn flat na de splitter fysiek toegang tot mijn koperdraadjes hebben gehad?
Theoretisch zal het best mogelijk zijn, maar dan moet je wel een expert zijn in dit soort dingen om de correcte draadjes te pakken en specifiek jou nummer te misbruiken.

Ik denk toch dat je het slachtoffer bent geworden van een dialer.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hoe kan dat dan als de topicstarter niet gebruik maakt van een analoge modem?

Ik vind het sowieso een beetje een dubieus geval; het gaat eerst over een hoge telefoonrekening en vervolgens over kamervragen en het al dan niet mogen promoten van goksites. Wat is nu het probleem?

smblaas

Ik zelf heb de nummers niet gebeld. Technisch onderzoek heeft uitgewezen dat er geen sprake is van een 0900 dialer Momenteel zijn er meer mensen die onverklaarbaar hoge rekeningen ontvangen, die door incasso maatregelen van tele 2 en kpn steeds hoger oplopen. Voordat je het weet heb je een hoge schuld. De nummers die tele2 bij mij in rekening brengt zijn diensten via hun lijn, van bedrijven die naar mijn mening in opspraak zijn. Het gaat om een telenetwerk van telediensten , telefoonbedrijven en website bouwers die illegaal gokken op het internet mogelijk maken via schimmige servers in het buitenland. Als tele 2 hiervoor geld in rekening brengt maakt het naar mijn mening dus ook onderdeel uit van zo' n netwerk. Ook kan tele2 van te voren bedenken dat deze nummers bij hun klanten voor problemen kunnen gaan zorgen. Daarnaast is de kans op hacken bij zo'n illegaal netwerk theoretisch veel groter dan bij een legaal netwerk. Rondom illegaal gokken is veel criminaliteit. Ik denk dat ik hiervan het slachtoffer ben.
Misschien om die reden heeft Donner illegaal gokken op het internet met servers die zich fysiek in het buitenland bevinden verboden. Het College van toezicht heeft justitie onlangs op zijn vingers getikt. De digitale recherche heeft tot nu toe nog weinig gedaan. Het is namelijk moeilijk te bepalen wie er aansprakelijk is. Feit is dat iedereen momenteel zijn verantwoordelijkheid afschuift. En dan zou ik, die met deze troep niets te maken wil hebben, dan wel de rekening gepresenteerd krijgen en aansprakelijk worden gesteld? Natuurlijk wil iemand weleens legaal een gokje kunnen wagen. Daar is niets op tegen, maar dan het liefst via legale servers die beter controleerbaar zijn. Alleen niemand wil dat zijn rekening geplunderd wordt, toch..?

Gesloten