LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
mam 3 kids
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:17

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door mam 3 kids »

Jammer dat velen negatief zijn over Sonja Bakker. Men moet beseffen dat de boeken een houvast zijn. eenvoudig en goed te volgen. Wat betreft de kosten van de boodschappen: ik ben nu per week minder geld kwijt dan de periode voor Sonja Bakker. Gewoon met je verstand boodschappen doen en niet altijd de duurste kiezen. waarschijnlijk scheelt het bij ons gezin dat we het met 3 man volgen. Dit zal gunstiger uitpakken voor de kosten van de boodschappen.

Aan ieder dieet is wel iets aan te merken. Ik heb zelf een tijdje Herbalife gebruikt. Werkt goed, ik voelde me erg goed en fit. Wel een behoorlijk kostenplaatje. Maar een hele andere manier van eten. Stop je met Herbalife dan heb je eigenlijk nx geleerd over gezond eten.
Mijn moeder is pas 30! kilo afgevallen met het dieet "weet wat je eet".
Een enorme kostelijk dieet. je mag niet alles hebben zoals aardappels en beperkt brood en fruit. Een extra stukje fruit of groente is taboe. Wat gebeurt er als je gestopt bent ? Mijn moeder heeft nu afgebouwd. Dus gestopt met het nemen van alle pillen en poeders die erbij horen ( erg kostelijk). Ik hoop voor haar dat de kilo's eraf blijven.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen: laat ieder die tevereden is over Sonja Bakker fijn doordoen. Heb je er problemen mee, dan zoek je toch naar een ander dieet dat bij je past....

PS: onze huisarts was positief over het Sonja Bakker-dieet voor de kinderen !

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik ben tegen geen enkel dieet.
Wat me tegenstaat is de commercie eromheen.
Of je nu Atkins, SB, Brooddieet, Montignac, Southbeach, of whatever voor dieet volgt, je wordt gepushed de producten of consultatie te gebruiken waar al deze lieden geld mee maken.
Als je te dik bent is een dieet nooit klaar.
Het achtervolgt je een leven lang.
Als je lekker bent afgevallen dan val je terug in de oude fouten.
En als je dan weer lekker bent aangekomen is er wel weer een nieuwe methode om af te vallen.
Natuurlijk weer met de nodige commercie.

Ervaring leert dat je tegenwoordig met de beschikbare informatie die overal te vinden is het heel goed zelf kunt doen.
SB is niet het ei van Columbus.
Het is een hype waar je over een tijdje niets meer van hoort.
Het is gebaseerd op oude theorieën met een eigen interpretatie.
Net zoals de andere bovengenoemde methodes.
Mensen, laat je niet gek maken.
Bestudeer de materie en vind je eigen weg in dieetland.

Just my 2 cents

JannaB
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:04

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door JannaB »

Mijn man en ik zijn samen begonnen aan het Bakker-dieet. Mijn man viel in 10 weken 12 kilo af. Zelf viel ik 2 kilo af. Dit kan o.a. te maken hebben met het feit dat ik in de overgang ben, meer sport (dus meer spieren) en ook niet heel veel te zwaar ben en bovendien vegetarier ben.
Leuke bijkomstigheid voor mij is dat ik absoluut geen behoeft heb aan snoepen. Ik eet op mijn werk, voordat ik wegga mijn toetje alvast op, en heb een grote zak appels in de auto voor mijn moeilijke momenten. Mijn bloeddruk is flink gedaald, evenal mijn cholesterol (van nature nogal hoog) Ik ben dus erg tevreden. Inmiddels houden we het "dieet" vol zonder dat we nog afwegen. We eten gevarieerd en genoeg. Zodra we weer wat aankomen (onze marge is 1,5 kilo) dan denken we weer een dagje aan Sonja.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Wubo »

mensen komen aan door bepaalde licahaamseigenschappen, en dit komt uit de kern van alles, de verwerking en de werking v.h. lichaam.

Die is bij elk persoon anders.

De manier waar je het beste mee kan afvallen, is dus ook bij iedereen andres, klaar.

de ene persoon wordt dik door alleen al naar een patatje te kijken,
terwijl de ander de hele mac leeg kan eten zonder enige gram aan te komen.

Deze twee personen, hebben dus ook een heel andere wijze van afvallen, en het eraf te houden. en welke manier dat is, is verschillend.
Dus bij persoon A werkt SB goed, terwijl bij persoon B SB gewoon zwaar *** werkt.

gringo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2006 10:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door gringo1 »

Hoi, ook wij zijn aan het dieet begonnen, voor de zomervakantie, We hebben 1 keer het hele boek volgemaakt, en toen nog eens 4 weken erachteraan, :roll: Toen 3 weken gestopt, ivm de vakantie, Mijn man is ruim 6 kilo kwijt geraakt, ik 3, maar ik vond dat prima, ik wou er ook niet zoveel af, Hij had ontzettend veel last van verstopping tijdens het dieet, Heb meer klachten daarover gehoord op school, sommige vrouwen zijn er daarom mee gestopt, Nu heeft mijn man een verstopping in zijn darmen vastzitten en heeft daar veel pijn aan gehad en nog, Heeft poeders daarvoor gekregen, en nu maar hopen dat het over gaat, Wie heeft hier ook veel last van gehad?

Leen62
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2006 01:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Leen62 »

Ik reageer even op het berichtje van gringo 1. Wat naar dat je er nu zoiets aan overhoudt. Ik heb zelf sinds ik het boek volg ook wel eens last van constipatie, maar dat komt omdat je erg vetarm eet en juist het vet heb je wel nodig voor die stoelgang. Je kunt misschien eens lijnzaad door de yoghurt doen en ook sinaasappels schijnen goed te helpen vanwege de vezels. en koffie. Sonja raadt te veel koffie af, ik ben nogal een koffie leut en 3 bakjes is voor mij te weinig even dit terzijde. kun je ook proberen koffie op je nuchtere maag. Ik hoop dat het weer goed komt met je man! sterkte.

annie1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 16:27

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door annie1980 »

hallo, ik studeer zelf voor dieetiste, en ik ben niet helemaal negatief over sonja bakker, het enige wat ik wil zeggen is dat een bouwvakker en iemand die de hele dag op kantoor zit niet allebei dezelfde energie nodig hebben, dat is sowieso voor iedereen anders. het boek drukt alle mannen en vrouwen in 1 hoekje, misschien niet zo bedoeld maar zo staat het er wel, je hebt weekmenu's voor mannen en voor vrouwen, (welke mannen en vrouwen??)terwijl gewicht en bezigheden ook een rol spelen in wat men nodig heeft. en natuurlijk werkt het boek, je krijgt immers sowieso minder binnen dan je nodig hebt, want volgens sonja bevatten de menu's 1300-1600 calorieen per dag en dat is sowieso minder dan een gemiddeld mens nodig heeft!! dus een beetje beweging erbij en ja hoor de kilo's vliegen eraf!! en nog een puntje: in het programma je echte leeftijd schrijft ze wel goede dagmenu's voor (geen 2 crackers als lunch maar gewoon 3 boterhammen) dus ze schrijft niet de menu's uit haar boek voor?? maar die waren toch zo goed?? dat snap ik dan niet!! maar het antwoord heb ik al: in het programma begeleid ze iemand persoonlijk en dan krijgt iemand dus voeding wat past bij zijn lichaam en bezigheden, een tip dus: volg het boek mar eet gewon wat meer (de hoeveelheden die bij jou passen) en ik denk toch dat dat een beetje de bedoeling is, want de een is de ander niet......

annie1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 16:27

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door annie1980 »

...over wat ik zo juist schreef:als je bij een dietist loopt mag je ook de tussendoortjes die sonja voor schrijft het lijkt erop dat iedereen denkt dat dat alleen bij sonja bakkers dieet mag!! dat is dus niet zo je moet jezelf wat gunnen , maar met mate en dat is het geheim!! succes en onthoud: iedereen heeft een andere hoeveelheid voeding per dag nodig eet dus meer dan in het boek staat je zult toch blijven afslanken!! en ik kan het weten want ik at maar liefst 2 boterhammen en 1 zuivel meer en ik viel een halve a een hele kilo per week af en dat zijn gezonde normen!!! of tu wel feiten!!!!!! en laat dan die evergreen bijv een weg daar zit meer suiker in dan in een boterham!!! feit!!!!


succes!!!!

Cole
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2006 01:53

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Cole »

Sonja Bakker is niet aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland.
Kan iemand mij op dit forum vertellen wat het kost om begeleid te worden door een geregistreerde gewichtsconsulente, zodat ik de kosten kan afwegen

RD743
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2006 02:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door RD743 »

Ik ben 15 kilo afgevallen en wel door ... mijn EIGEN ... dieet.
Kan ik dit nu verkopen voor veel geld?

Mensen trap toch niet in al die dieten, ze zijn alleen goed voor de verkopers van de boeken. Verder is het allemaal onzin. We weten wel waar we vanaf vallen, gewoon minder eten en meer bewegen.

Dit Sonja ideet is ook weer zo'n jojo dieet. Veel afvallen in een zeer kort termijn. Maar je moet je levenspatroon aanpassen, anders blijf je niet op dat gewicht. Een goed dieet is een dieet dat makkelijk vol te houden is en niet vol met regels zit (of dure producten!).

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik volg een jaar het Atkins dieet, het scheelt me 15 kg gewicht eea is niet zo moeilijk vol te houden

elsbeth
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2006 10:22

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door elsbeth »

Ik zal de term broodnijd maar niet gebruiken, ligt gevoelig he. Ik vind de dietisten die nu zo lopen te zeuren, waaronder mw Handvat in de uitzending, een stelletje vervelende azijnpissers. Voorlopig werkt SB voor een grote groep mensen (ook voor mij). We weten allemaal dat overgewicht een groot maatschappelijk probleem is. Ipv SB te omarmen gaan we lekker uitvergroten wat misschien twijfelachtig is.

Eerder las ik hier dat SB maar een vervolg moet schrijven waarin ze op een aantal punten ingaat. De kriticollega's waren veel verstandiger geweest als ze zelf in de aanvullende sfeer met een boek waren gekomen: beweging, mineralen, alternatieven, eetpatroon na dieet, verschillen in energiebehoefte........... Het succes van SB had dan een onverdeeld succes kunnen worden, en dat had bijgedragen aan de gezonheid van Nederland.

Als jullie allemaal precies weten wat het probleem is en wat je eraan moet doen en met elkaar discussieren over wie wel of niet het juiste papiertje heeft, waarom doen jullie dan zo weinig want m.a.w. hoe komt Nederland dan zo dik? Kortom doe iets met je leven ipv te zeuren over iemand die dat wel doet.

sofietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door sofietje »

Het is maar wat je wil. Wil je puur gewicht verliezen of wil je er ook goed en strak uitzien. Door alleen maar af te vallen zonder enige vorm van beweging gaat de wijzer van de weegschaal wel omlaag maar je spiermassa ook. Iemand die alleen door een dieet 30 kilo afvalt (en dan natuurlijk het liefst zo snel mogelijk) kun je vergelijken met een ballon die je eerst opblaast en dan weer snel laat leeglopen. Het wordt een blubbergeval. Maar als je naast je dieet ook nog regelmatig sport (het liefst krachtsport met een combinatie van cardio) zorg je dat je spiermassa minimaal gelijk blijft of zelfs nog iets toeneemt. Gevolg is dat je gewoon een strakker lijf krijgt. Anders hou je vel over en ik vraag me af of dat nou zoveel mooier is dan dik zijn. Maar dat is mijn mening. Leuk detail is dat als je spiermassa toeneemt je ook weer iets meer mag eten.

irene van olden
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2006 09:18

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door irene van olden »

Ook ik wil nog even reageren op dit onderwerp(heb zojuist nog even het filmpje bekeken omdat ik het had gemist)
Ik doe nu zelf sinds een week dit dieet en moet zeggen dat dit het eerste dieet is waar ik me eigen goed in kan vinden.
Eindelijk is een dieet waarbij je gewoon normale dingen kunt eten die in veel huishoudens toch al aanwezig zijn en niet extreem afwijken van ons dagelijkse maal(op de hoeveelheden na dan)
Het weekmenu wat eruit is gepikt door tros radar is wel heel toevallig de fruitdag die 1 keer in het hele boekje voorkomt geloof ik,waardoor er wel een hele verkeerde indruk wordt gegeven,(vind ikzelf niet zo eerlijk)veel mensen denken nu dat je maar inderdaad zo weinig mag met dit dieet,wat absoluut niet het geval is.Ik vind het ook niet echt een dieet,je leert gewoon heel snel hoe je beter voor je zelf kunt zorgen! en zeg nou eerlijk de meeste dikke mensen(zoals ik) eten toch veel minder gezond als wat zij voorschrijft.Dus ik ga hier zeker op vooruit.
Wel ben ik het eens met de woorden dat het misschien te weinig calorieen bevat,ik eet dan ook onbeperkt groente en fruit (das iets anders als beschreven)en smokkel wel eens een enkel keertje met iets
(en kopje koffie bv met 1 klontje suiker en dit heeft dan ook geen gevolgen op mijn gewicht wat ik verlies)
Nee geen verkeerd woord over Sonja Bakker! Door haar ben ik nu eindelijk is echt super gemotiveerd!!

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door a k »

Ik sluit me aan bij WUBO en ANNIE 1980 ieder persoon is anders dus ieder persoon heeft een ander eetpatroon en stofwisseling, dus voor de een werkt sonja bakker wel en voor de ander niet. Alleen vind ik het flauw als mensen kritiek hebben meteen worden bestempeld als jaloerse mensen.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door boebele »

Ja, of als mensen bij wie geen enkel dieet zou helpen en hun frustraties op deze manier zouden afreageren.

Martientje
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2006 12:12

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Martientje »

Ik vind de dietisten die nu zo lopen te zeuren, waaronder mw Handvat in de uitzending, een stelletje vervelende azijnpissers.
Lees eens goed het hele forum dan zie wat voor een overdreven antwoord je nu geeft

Martientje
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2006 12:12

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Martientje »

discussieren over wie wel of niet het juiste papiertje heeft,
dus als een huisarts een simpel LOI papiertje had ging je ook zonder vragen af op wat hij zegt, het gaat hier wel om een medisch beroep

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door marpet »

Weten jullie hoe de meeste mensen zwaarder zijn geworden? Door af te vallen. Ik durf te wedden, dat zeker 75% van al de mensen die nu afvallen door Sonja Bakker volgend jaar zwaarder zijn dan ooit te voren.

lieve
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2005 19:19

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door lieve »

Maar dat is dan wel omdat ze weer in hun oude eetpatroon vallen...

Gesloten