LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
inmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 13:50

14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door inmen »

Nogmaals even als onderwerp geplaatst, ik had het in eerste instantie als reactie onder Peter van de M. gezet. Dus misschien nu een beetje dubbelop.

Hallo,

Voornamelijk n.a.v. het verhaal van Peter heb ik gekozen om hier ook mijn verhaal te doen. Het verhaal van Peter lijkt zo op die van ons dat je zou denken dat wij in huis wonen.

Situatie: Gisteren donderdag 14 september wordt er een meting vericht door een NUON-medewerker. Deze beste man had ook mijn oude standen van 23 mei jl. na.v. eindafrekening van de NUON. Wij zijn naar een andere energiemaatschappij overgestapt.
Wij hebben een verschil van 14.022 KWh. Volgens de meter heb ik in nog geen vier maanden tijd dit bovenstaande verbruikt. Nu heb ik de standen vanochtend weer opgenomen en vergeleken met die van gisteren laatste opname van diegene die heeft opgemeten en hij heeft meer dan 40 KWh verbruikt terwijl ik bewust in deze vierenentwintig uur nog geen wasmachine, fornuis, oven, vaatwasser enz heb gebruikt.
Dus als ik inderdaad mijn dingen doe en mijn apparaten gebruik zoals gewoonlijk zit ik ook rustig aan de 55 KWh per dag.

Helaas was de NUON niet zo begaand met mij. Ik heb nl voor meer dan 10 euro verbeld en uiteindelijk niet wijzer geworden dan continu mij gelijk geven dat het een raar verhaal is, maar dat ze niemand langs kunnen sturen. Het lag aan mij/ons. Of evt aan de apparaten die niet goed waren. We hebben gecheckt maar als je één voor één de stoppen uit zet dan en daarna weer aan gaat de meter niet anders (extremer) als daarvoor. Ook wonen wij daar pas drie jaar en 99% van de veel gebruikte apparatuur is niet ouder dan drie jaar.

Nu is ons een formulier vestuurd om de boel te laten ijken, echter na het ontvangen van dit bewuste formulier duurt een afspraak maken minimaal 10 tot 15 werkdagen als je gelukt hebt. Ondertussen zit ik de hele dag met buikpijn thuis of op mijn werk en maar te bedenken wat het kan zijn.

Maar na het verhaal van Peter te lezen, krijg ik steeds meer het idee dat dit NIET aan ons ligt maar dat die meter op hol is geslagen. De meter is wel van 1974 (1e meter vanaf bouw woning). Wat kan ik nu nog het beste doen, afgezien van het wachten op het formulier en een afspraak maken. Is het nl. uberhaupt mogelijk een defect apparaat te hebben die het presteerd om in 4 maanden tijd 14000 KWh te verslinden. En niet te spreken over het heel veel gebruiken op dit moment.

Ik houd in iedergeval Peter in de gaten, hoe het hem verloopt en ikzelf ga nogmaal maar een poging doen om een directe afspraak te maken zoals peter in deze Forum vermelde.

Ik werk voor een woningbouwvereniging maar ik durf nu wel te beweren dat ik mij kan verplaatsen in een persoon die ook afhankelijk is van derden.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door flappie »

je bent af gerekend op basis van switch standen. Oftewel je hebt minder betaald bij je oude leverancier en te weinig bij je nieuwe leverancier.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door kiz »

je bent af gerekend op basis van switch standen. Oftewel je hebt minder betaald bij je oude leverancier en te weinig bij je nieuwe leverancier.
flappie misschien had je de rest ook moeten lezen...
Nu heb ik de standen vanochtend weer opgenomen en vergeleken met die van gisteren laatste opname van diegene die heeft opgemeten en hij heeft meer dan 40 KWh verbruikt
lijkt me inderdaad een béétje veel... zoveel is bij ons thuis het gebruik per week (alleen dagstroom) als iedereen (4 personen) naar z'n werk en naar school is geweest!

Peter_vd_M
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jul 2006 11:13

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door Peter_vd_M »

Inmen,

Jammer voor jou, maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een dergelijk probleem cq verbruik. Over welke energiebedrijven praten we nu? Zet dit eventueel achter je onderwerp, bv; 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie! (NUON - ...........).
Op deze wijze worden eventuele medewerkers van energieleveranciers geprikkeld jouw onderwerp te lezen.

Je zou eventueel nog een testje uit kunnen voeren door afzonderlijk per groep een halogeenlamp (bouwlamp) van 1000 Watt een uurtje te laten branden. Dit zou een resultaat moeten geven van één tik op je meter na een uur branden. Deze test lijkt mij overbodig, maar toch..........

Zoals je misschien al gelezen hebt had ik de mogelijkheid om de ijking op verschillende manieren uit te laten voeren. Ik heb gekozen voor een ijking aan de deur. Van deze ijk-resultaten heb ik een afschrift gekregen. Zodoende heb ik nu in ieder geval iets in handen waaruit blijkt dat de meter defect is. Nadeel van deze methode is echter dat de monteur geen officiële uitspraak mag doen of de meter kapot is of niet. Indien defect (kan niet anders lijkt mij) moet hij de meter doorsturen naar een gecertificeerd bedrijf wat vervolgens de definitieve uitslag zal geven. Op deze manier duurt het wederom langer dan je zou willen.

Probeer er verder niet te veel mee bezig te zijn, is inderdaad niet goed voor buik, gezinsleven enz.. Je bent gelukkig niet de enige met een dergelijk probleem.

Succes en ik blijf het volgen.

Peter.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Geachte Inmen,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw elektriciteitsverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door Laurent »

Prive gegevens opsnorren mag niet

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door chat »

Oh :shock: Waarom dan niet als je zelf toegang hebt en de persson in questie er in toestemd?

Hoe wordt jij dan geholpen bij een helpdesk als je ze geen toestemming geeft om gegevens te laten opvragen?

MAXIEM

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag de medewerker,

Wel een brevet van onvermogen van het bedrijf als je zo aan tevreden klanten moet komen. :idea:

Groetjes, Maxiem.

patrickverhoef
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2006 19:58

Re: 14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!

Ongelezen bericht door patrickverhoef »

:shock: :shock:
net ook de jaarafrekening gekregen en ik blijk 20.011 kwh te hebben verbruikt tov de 2695 kwh van vorig jaar. Een verhoging van 7.5 keer dus ?
Bijbetaling van bijna 2750 Euro wat ze dood leuk op de 2e van de maand willen afschrijven.

Er zal wel een defect in de meter zitten neem ik maar aan terwijl deze pas 2 weken geleden vervangen is door de Nuon !

Ik snap al helemaal niet dat er geen alarm in het systeem zit bij Nuon als iemand opeens 7.5 keer zoveel aan elektriciteit heeft verbruikt ??

vreemde zaal

Gesloten