LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Gast84

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door Gast84 »

Die afkoelingsperiode geldt alleen als je iets koopt aan de deur. Op BartSmit.com gelden dezelfde regels als in de winkel, alleen omruilen voor een andere titel binnen 24 uur

!!!
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:43

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door !!! »

inderdaad bart smit en intertoys behoren tot de blokker holding maar de regel die ze stellen zijn qua multi-media hetzelfde maar qua speelgoed geeft bart smit 14 dagen en intertoys 30 dagen...

ik zelf werk al een tijd bij bart smit. ik heb heel veel klachten gelezen op dit forum maar inderdaad het klopt welk filiaal je hebt! maar toch het staat goed aan gegeven... daarmee ga je akkoord als je bij deze winkels wat koopt, dus net nijdig terug gaan kom je echt niet ver mee! als je het normaal uitlegt kom je bij ons filiaal heel ver... dat er filialen zijn waarbij je eigenlijk word uitgelachen...tsjah heel jammer vind ik dat! het kan anders.... je zou dus eigenlijk niet alle bart smit filialen 1 pot nat kunnen noemen. er zijn ook bart smit winkels die wel wat voor de klanten over hebben!!!

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door smitje »

De garantie voorwaarden van Bart Smit staan duidelijk vermeld op de kassabon en in de winkel.

Multimedia (DVD's, games, CD's) ruilen binnen 24 uur na aankoop of indien geseald binnen 2 weken na aankoop MET BON ! eenmalig RUILEN muv games met een eenmalige opstartcode.

Speelgoed ruilen binnen 2 weken na aankoop MET BON !

Waarom multimedia ruilen binnen 24 uur ? wegens het kopieren.

Op Multimedia word GEEN geld en GEEN tegoedbon gegeven.

Op speelgoed kunt u kiezen tussen ruilen of geld terug krijgen.

Bart Smit geeft geen tegoedbonnen !

Zonder bon ruilen gaat gewoon weg niet omdat je dan geen bewijs heb dat je het bij Bart Smit heb gekocht, je kan het net zo goed bij een andere winkel hebben gekocht.

De winkelier moet bij verkoop van multimedia duidelijk vertellen dat er binnen 24 uur geruilt moet worden of vragen indien het een kado is of het geseald moet worden.

De garantie van consoles (PS2, GBA, NDS etc..) verschilt per console, maar er zit standaart 2 weken garantie op via Bart Smit en de rest van de garantie periode loopt via de fabriekant. Dit moet ook duidelijk worden verteld door de winkelier aan de klant.

De garantie voorwaarden zijn duidelijk en niks verkeerds aan.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door alfatrion »

E-Plaza dude schreef:Daarna kocht ik nog enkele controllers voor matchen met mijn vrienden. Deze waren meerdere keren kapot in een periode van 1 tot 3 dagen. Elke keer mocht ik ruilen. Tot 5 maal toe !!! Als dat geen service is?
In een periode van ca. 14 dagen is dit product maar liefs 4 keer defect naar de winkel terug gegaan. Dat is iets heel negatiefs!!!
E-Plaza dude schreef:Klanten hebben inderdaad een garantie. Normaal gezien hebben zij een periode van 4 weken om defecte goederen terug te brengen naar de verkoper. Tenzij dit anders vermeld word.
smitje schreef:De garantie van consoles (PS2, GBA, NDS etc..) verschilt per console, maar er zit standaart 2 weken garantie op via Bart Smit en de rest van de garantie periode loopt via de fabriekant. Dit moet ook duidelijk worden verteld door de winkelier aan de klant.

De garantie voorwaarden zijn duidelijk en niks verkeerds aan.
Ze zijn tegen de wet. Bij een consumentenkoop geld dat op alle producten die in de EU worden verkocht minimaal zes maanden garantie wordt gegeven en een levensduur van twee jaar, bij een consumentenkoop. Verder is de winkelier het aanspreek punt omdat de consument daar een overeenkomst mee heeft. De verkoper mag het dus niet maken om de koper door te verwijzen naar zijn leverancier.

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door smitje »

Mocht er binnen 2 weken wat mis met de console zijn kan je terug naar het Bart Smit filiaal na die 2 weken loopt de garantie van min. een jaar bij de levarancier van de console.
Mocht er wat mis zijn na 2 weken met de console dan kan je hem GRATIS terug sturen naar de leverancier en krijg je binnen 1 werkweek een nieuwe thuis gestuurd dit is in overleg met Bart Smit en de leverancier geregeld.

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door smitje »

Over wat ik hier lees dat mensen pissig zijn over het ruilbeleid van mutlimedia (games, dvd's etc..) is de winkel heel duidelijk in.
Overal bij het multimedia staan bordjes ruilen binnen 24 uur na aankoop (GEEN GELD TERUG, GEEN TEGOEDBON, ALLEEN RUILEN VOOR ANDER MULTIMEDIA VAN DEZELDE PRIJSKLASSE) of mits het geseald is kan het worden geruild binnen 2 weken.
Ook moet dit duidelijk worden vermeld door de verkoper aan de kassa.
Ook staat dit duidelijk op de bon !

Wanneer je dit niet leest is het je eigen zorg en moet je niet achter af klagen en zeggen dat je nooit meer wat bij Bart Smit koopt !

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mocht er binnen 2 weken wat mis met de console zijn kan je terug naar het Bart Smit filiaal na die 2 weken loopt de garantie van min. een jaar bij de levarancier van de console.
Bart Smit MOET producten in ontvanst nemen als consumenten willen dat Bart Smit de garantie afhandeld. Met deze voorlichting doet Bart Smit de consument geloven dat je bij de leverancier moet zijn en dat is misleiding.
Mocht er wat mis zijn na 2 weken met de console dan kan je hem GRATIS terug sturen naar de leverancier en krijg je binnen 1 werkweek een nieuwe thuis gestuurd dit is in overleg met Bart Smit en de leverancier geregeld.
Dat staat niet vermeld op hun site en wordt dus ook niet gegarandeerd. Daarnaast zijn er nog andere nadelen om dit zo af te handelen.

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door smitje »

Bart Smit zal heus NIKS doen wat verboden is in de wet.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat doen ze wel dergelijk.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... 40&cat=624

Daarnaast staan in de algemene voorwaarden nog een paar andere bdingen die daar niet in mogen staan. Dell is voor vergelijkbare algemene voorwaarden nog veroordeeld.

Sergio2
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 aug 2005 11:07

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door Sergio2 »

smitje
Geplaatst op: 13 Aug 2006 22:33 Onderwerp:



Bart Smit zal heus NIKS doen wat verboden is in de wet.
Volgens mij ben jij vakkenvuller bij de BS :lol:

Het is wel degelijk tegen de wet. Snap ook niet waarom ze er mee wegkomen. Blijkbaar gaan de mensen niet naar de rechter voor een speelgoedje.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door roro25 »

Mensen er zit een groot verschil tussen ruilen en garantie. Bij ruilen wil je het gekochte product terugbrengen en er een ander product of geld voor terugkrijgen. Ruilen is niet gebonden aan wettelijke regels. Dat is afhankelijk van de verkoper.

Garantie is een door de verkoper toegezegde eigenschappen van het product en waarbij de consument bij het ontbreken van die eigenschappen bij de verkoper mag reclameren ogv consumentenrecht.

IS een DVD dus beschadigd dan mag je hem terugbrengen en volgens art 7:21 lid 1 BW in volgorde aflevering van eht ontbrekende, herstel of vervanging eisen. GEdurende de eerste 6 maanden ligt er een bewijslast bij de verkoper. De verkoper zal moeten bewijzen dat het product voldoet aan de door hem aanbevolen eisen en niet kapot was bij verkoop.

Ik heb ook een discussie met Bart Smit gehad over een spelletje dat ik voor mijn neefje cadeau had gedaan. Twee weken na aankoop (ivm defect op de cd-rom) ben ik teruggegaan en er werd geprobeerd mij onverrichter zaken terug te sturen. Alleen ik hield vol. De medewerkers krijgen een instructie welke niet volgens het consumentenrecht werkt. Alleen de bedrijfsleiders weten een heel klein beetje de regels. Ik heb mijn geld in het filiaal in eerste instantie niet terug gekregen, maar na flinke communicatie tussen mij en het hoofdkantoor heb ik het geld terug gekregen. Ik heb helaas wel moeten dreigen dat ik bereid was om voo 40 euro naar de rechtbank te gaan om mijn gelijk tekrijgen.

Dat helpt heel erg goed. Dit meot je alleen niet in de winkel doen. De heren en dames krijgen gewoon neit uitgelegd wat te doen bij garantie en ruilen en schermen met de algemene voorwaarden.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door mediaservice »

Een paar jaar terug hadden wij een (toen nog) Nintendo 64 spel gekocht van 50 gulden.
Het spel was echter saai en niets aan.

Toen terug naar Bart Smit in veenendaal.
Geld terug?Niks daarvan.
Gekocht is gekocht, je krijgt een tegoedbon van 25 gulden.
Dus was er zoiezo al 25 gld. weg!
Toen gedreigd van Politie bellen, maar dat kon ze niets schelen.
Ook gedreigd met bellen naar hoofdkantoor, maar kon ze ook niets schelen.
Toen kwam er opeens een Politie de winkel in lopen, om de inbraakveiligheid te controleren, maar die Bart Smit medewerker dacht dat we de politie echt hadden gebeld.
Toen gaven ze snel die 50 gulden terug, op voorwaarde dat we direct weg moesten.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de winkel is men alleen maar verplicht om producten terug te nemen indien men dit voor of tijdens de koop bekent wordt gemaakt. Daar mogen ze voorwaarden aan verbinden. Geen geld maar een bon is redelijk. De helft van de geld kwijt is niet gebruikelijk noch fatsoenlijk, maar wel legaal.

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door smitje »

Dat het ruilbeleid van MULTIMEDIA zo streng en strict is komt door het vele misbruik, zoals het kopieren van een PC-spel en de volgende dag terug komen en geld terug willen en zo een gratis spel erbij.
Het is te danken aan die klanten die er dus misbruik van hebben gemaakt.
Ben je het niets eens met de regels die in de winkel, bij de kassa hangen dan ga je naar een andere winkel die exact dezelfde regels hanteren.
Bij Freerecord Shop bijvoorbeeld is geld terug krijgen alleen mogelijk als het geseald is.

Het is net zoals je een t-shirt op vrijdag koopt bij H&M en zaterdag gebruikt bij het uitgaan en zondag ga je het wassen en hecht je het prijskaartje weer aan het t-shirt en maandag ga je weer je geld innen bij H&M, winkels zijn geen bibliotheek.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door gerland »

@mediaservice
Een paar jaar terug hadden wij een (toen nog) Nintendo 64 spel gekocht van 50 gulden.
Het spel was echter saai en niets aan.
Toen terug naar Bart Smit in veenendaal.
Geld terug?Niks daarvan.
Gekocht is gekocht, je krijgt een tegoedbon van 25 gulden.
Dus was er zoiezo al 25 gld. weg!
Toen gedreigd van Politie bellen, maar dat kon ze niets schelen.
Ook gedreigd met bellen naar hoofdkantoor, maar kon ze ook niets schelen.
Misdraagt u zich altijd zo in een winkel?

Gekocht is gewoon gekocht. Dat u het spel saai vond, was uw probleem. En dan maar dreigen met de politie (?!).
De medewerker kende de wet kennelijk niet, anders had hij wel de politie verzocht u de deur uit te zetten.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door puttputt »

ik moet Gerland wel gelijk geven
iedereen weet dat men DVD`s en games binnen 24 uur moet ruilen.
Want daarna nemen ze ze niet meer terug, en dat heeft alles te maken met het illigaal kopieren van die dingen.

En dat u een spel saai vind, is u probleem er loopt personeel rond om te vragen of je het spel daar mag uit proberen voor u het koopt

ikbenik

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op internet kun je van verschillende spellen ook demo-versies downloaden.
Je kunt dan het spel eerst spelen en vind je het een leuk spel dan kun je de volledige versie kopen.

En een spel terugbrengen omdat je het niet leuk vind is nooit een reden om geld terug te geven!

Als ik een spel koop en achteraf vind ik het niks dan denk ik: pech gehad. De volgende keer beter!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

In bovenstaande reacties kan ik me wel vinden.

Het grote probleem is dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van digitale gegevensdragers, dwz het schenden van intellectueel eigendom.

Ondanks dat dit een praktijk is die al jaren bestaat (wie heeft ondertussen niet een CD-tje van de bibliotheek gekopieerd?), is er wettelijk nog geen adequate regeling van kracht.

Tot die tijd zullen we het moeten doen met elkaar, verkoper en consument. Iedereen probeert zijn eigen recht zo goed mogelijk te beschermen, dus als iedereen nou eens normaal tegen elkaar doet...

jonneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2006 20:36

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door jonneke »

nooit echt nooit zet ik nog een stap in de winkel van bart smit in waalwijk. wat een klant-onvriendelijke service geven ze daar zeg. ik had een cd-rom gekocht en er werd erbij vermeld dat ik hem binnen 24 uur nog mocht ruilen. omdat het een decemberkado was heb ik hem gelijk geprobeerd. na veel pogingen deed hij het niet. de volgende dag ging ik weer terug en ik mocht hem ook alleen ruilen, geen tegoedbon dus. toen ik een andere cd-rom uit had gekozen kreeg ik te horen dat ik deze dus niet meer mocht ruilen. alsof het mijn schuld was dat die eerste het niet deed.ik liep dus het risico dat ik met nog een cd-rom kwam te zitten die het niet deed buiten mijn schuld om. ik was al goed kwaad maar ze hielden hun poot stijf. toen zocht ik maar speelgoed uit, dan loop ik tenminste geen risico dacht ik. sta ik dus voor de derde keer in de rij(op zaterdag, zucht) krijg ik te horen dat ik het niet tegen speelgoed mag ruilen. wat eeen kloteservice zeg, maar ze verblikken of verblozen daar niet.uiteindelijk heb ik maar 2 dvd's gekocht die ik anders nooit gekocht had. was het nou zo moeilijk om een tegoedbon uit te schrijven? moest ik ook nog een retourbonnetje invullen, PIETJE LUT heb ik erop geschreven, want dat zijn het. ik kom er nooit meer, al geven ze alles voor niks weg.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: WAARDELOZE GARANTIE BIJ BART SMIT.....

Ongelezen bericht door gabi »

Je had hem toch gewoon om kunnen ruilen voor dezelfde titel. Misschien werkte die je eerst had niet, maar een nieuw exemplaar wel. Dan kun je denk ik gewoon afspreken met de verkoper dat wanneer een tweede het ook niet doet, je hem alsnog kan ruilen. :)

Gesloten