LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MelvinFuser
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:37

Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door MelvinFuser »

Hallo,

Ik heb in juni een bestelling gedaan bij de internetshop van tommy hilfiger; tommy-shop.nl. Nadat ik de bestelling retour had gezonden, omdat hij niet naar wens was. Hebben ze me drie keer aangemaand om te betalen, en nu dreigen ze een incassobureau te sturen.
Deze situatie is echt heel raar, het pakketje is retour gestuurd via UPS en ik heb van hun ook het bewijs van retourzending en op hun site zie ik ook dat het pakketje juist is aangekomen.
Nu denken ze daar bij tommy hilfiger dus anders over. Na veel gemail met de klantenservice verandert er dus niks, bellen gaat ook amper omdat het een duits telnr. is, wat zeer irritant is.
Kortom wie heeft wat advies met betrekking tot het incassobureau als ze aankloppen van de week.

Alvast bedankt.

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door Quintin »

Heb je het pakketje binnen de gestelde tijd geretourneerd?? Zoja, je hebt een bewijs van retourzending en op hun site zie jij ook dat het pakketje juist is aangekomen. Stuur (aangetekend!) een brief met bijgesloten een kopie van het bewijs van retourzending (en evt een printscreen van de UPS-site) naar Tommy Hillfiger of als het inmiddels al zover gekomen is naar het incassobureau. Als jij aan de retourneringsvoorwaarden hebt voldaan, hoef jij je echt niet druk te maken. Een incassobureau kan verder niks meer dan ook aanmaningen sturen met een verhoging door incassokosten, dus als je in je recht staat gewoon niet betalen.

MelvinFuser
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:37

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door MelvinFuser »

Ok bedankt voor je aandacht

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt wettelijk 7 dagen bedenktijd. Als je het in deze periode heb terug gestuurd en daar bewijs van hebt, hoef je niets aan te trekken van het incassobureau. Persoonlijk zou ik het geld niet steken in een aangetekende brief. Vraag hun gewoon om te reageren.

MelvinFuser
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:37

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door MelvinFuser »

Ja ik heb het direkt terug gestuurd en heb het bewijs dat het goed is aangekomen, alleen vindt het idee van een incasso bureau toch niet fijn, zit me niet echt lkkr dat ze daar soort mee dreigen.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bedrijven zetten op die manier wel vaker mensen onder druk om toch maar te betalen. Als je in je recht staat gaat het vanzelf weer weg.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als jij een bewijs hebt dat je de spullen hebt teruggestuurd, en zij hebben dat erkend, denk dan eens serieus na over wat het incassobureau nu werkelijk kan doen.

Je woning binnenvallen en leeghalen? Dat zou zonder meer huisvredebreuk zijn. Ze mogen zoiets niet eens. Omdat het niet om een belastingschuld gaat, er is overigens helemaal geen sprake van een openstaande schuld, hoef je het incassobureau eigenlijk alleen maar te laten weten dat jij juridische stappen tegen hen overweegt, indien ze niet ophouden met jou de stuipen op het lijft te jagen.

Ik ga er in dit gaval wel vanuit, dat je inderdaad een bewijs hebt dat de spullen terug zijn bij de leverancier, en dat zij dat zelf ook erkennen. En dan is er niets om je zorgen om te maken.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is ook diefstal. Men zou via de rechter eventueel wel een vorm van beslaglegging kunnen uitvoeren.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door rene112 »

in jou geval kost dat te veel beslag laten leggen via de rechter
en geen een incasso buro begind daar aan het incasso buro komt zeker uit den haag

MelvinFuser
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:37

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door MelvinFuser »

Nu ben ik ruim maand verder dacht dat het voorbij was krijg ik zonder pardon een brief van een Duits inkassobureau; Mediafinanz die eventjes 63 euro willen cashen. Dit gaat toch gewoon te ver? Daar in stond dat ik binnen 10 dagen moest betalen, nu is het 10 dagen verder en stuurde ze me een mail waarin staat dat ik nu binnen vier dagen verplicht ben te betalen anders worden en gerechterlijke stappen genomen waarbij nadrukkelijk stond dat ik me moest voorbereiden op advocaat kosten e.d. Sorry hoor maar ik begin me hier niet meer echt lekker bij te voelen je zou haast die 63 euro gaan betalen om er van af te zijn. En het rotte is dat alles in het Duits is, nu heb ik onlangs weer gemaild, gebeld met ze maar niks geen oplossingen of aandacht voor de zaak van hun kant. Dit kan toch niet van zon groot bedrijf, schande.

aklompe
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2006 10:46

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door aklompe »

Ik zou die lui nogmaals een kopie van je retourzendingsbewijs sturen.
En de brief voorzien van een dikke factuur, waarbij je ze aansprakelijk stelt voor de tijd en kosten die jij hebt moeten maken voor het schrijven van de brief.
Kennelijk zijn deze lui behoorlijk doof, zolang ze niet voor de rechter hard kunnen maken dat jij fout zit, heb je niks te vrezen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Help! tommy-shop.nl stuurt incassobureau op me af

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Melvin,

Een incassobureau dat zijn zaakjes echt op orde heeft, zal je niets kunnen maken. Een ander incassobureau dus nog veel minder. Wanneer jij kunt bewijzen dat je niets verschuldigd bent, zullen zij met tegenargumenten moeten komen. En het belangrijkste argument dat jij in handen hebt, is dat UPS heeft erkend dat het allemaal is afgehandeld.

Betaal ze terug met gelijke munt: de taal die ze gebruiken, doet me denken aan incasso-unie en intrum justitia. Een hoop opgeklopte lucht, maar als het erop aankomt, is er ineens geen vordering meer die open staat.

Zelf de (papieren) aanval openen, wil ook nog weleens helpen. Geef ze aan, dat jij eerst bewijzen wil zien, dat er een openstaande vordering is. Gebruik dezelfde soort taal, als zij tegenover jou gebruiken: zeg ze dat je al heel veel energie en kosten erin hebt gestoken om je vermeende schuldeiser op andere gedachten te brengen, en dat je die moeite eindelijk vertaald wil zien in vergoeding van je kosten.

Zij bluffen, jij ook bluffen.

Stel ze een procedure in het vooruitzicht, wanneer ze niet binnen een acceptabele termijn met een acceptabel antwoord komen.

Gesloten