LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel "heraansluitingskosten"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:05

Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door jwer »

Mijn vriendin's telefoon is afgelopen zaterdag gestolen. Ze heeft toen meteen Debitel gebeld en haar abonnement laten blokkeren. In de voorwaarden staat er niets vermeldt over kosten die hieraan verbonden zouden zijn, op de website wel.

Nu wilde ze een nieuwe sim-kaart en dat kostte 22 euro, op zich redelijk veel geld maar daar kan ik nog inkomen. Maar daarna moest ze ook even 38 Euro afrekenen voor "heraansluitingskosten" omdat ze haar abonnement had geblokkeerd!

Ik vind 60 euro echt een buiten proportioneel bedrag voor alleen een simkaartje, dan moet je dus nog een telefoon kopen ook... Hebben mensen meer ervaring met dit soort bedragen bij andere bedrijven? Iemand een reden voor zo'n gigantisch bedrag?

38 euro alleen omdat je illegaal bellen wil voorkomen vind ik echt absurd, is dit niet gewoon een service die een telefoonmaatschappij moet verlenen? Je kan voor zo'n bedrag beter gokken dat ze niet bellen...

Waarschijnlijk gaat ze nu proberen om onder haar contract uit te komen, want dat is goedkoper dan dit geintje.

Iemand tips of soortgelijke ervaring?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door ?? »

Hebben ze geen regeling dat iig de heraansluitkosten vergoed kunnen worden als je een kopie aangifte opstuurt?

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door ehltech »

heb je dit bedrag dan al gefactureerd gehad ! ik geloof dat het een misverstand is ,je betaald alleen 38 euro als je geblokkeerd was ivm openstaande rekening,dus wacht je rekening nou maar af. ik weet zeker dat er geen 38 euro opstaat !!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door Kika29 »

Deblokkeren kost hetzelfde als een kaartwissel 20,83.

jwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:05

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door jwer »

Volgens de helpdesk kost deblokkeren idd hetzelfde als een nieuwe simkaart, nl. 20e. Alles bij elkaar zonder telefoon 40 euro, maar de de-blokkeringskosten staan nergens vermeldt. Niet in de algemene voorwaarden, en de site is verwarrend en niet volledig. Op de site staat een link naar "de prijs-lijst" maar die link werkt niet, daarnaast staat op de site heel duidelijk "blokkering is gratis" terwijl het laten de-blokkeren dus wel geld kost.

Persoonlijk vind ik dit nogal verwarrend want het wekt de indruk dat het gratis is, terwijl je toch lekker 20 euro kwijt bent. Daarnaast maken ze misbruik van het feit dat je je nummer niet kan gebruiken terwijl je daar natuurlijk van afhankelijk bent dus weten ze dat je toch wel betaald om ervan af te zijn.

Ze hebben geluk dat mijn vriendin op het moment erg afhankelijk is van haar nummer en dus wel moet betalen, als het mij was gebeurd had ik eerst wat brieven die kant op gestuurd. Belachelijke gang van zaken als je het mij vraagt.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door Kika29 »

Even je bevindingen naar de klachtenservice sturen. Wie weet dat zij je verder kunnen helpen of antwoord kunnen geven.

kliop
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2006 15:20

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door kliop »

debitel zijn oplichters al die moeilijke voorwaarders die mensen niet besrijpen daar verdienen ze 100.000en euro`s aan en wij maar betalen ik haat nederland ook al ben ik d`r zelf een maar ik haat nederland met al die regeltjes het moet n keer afgelopen zijn gr.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door ronald g »

Kliop rustig maar, debitel verkoopt abbo's en is zelf geen maatschappij.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door Kika29 »

Debitel is een onafhankelijke serviceprovider die 3 netwerken aanbied.Iedere provider heeft 100enden regeltjes. Jezelf goed voor laten lichten is het belangrijkste wat je als consument moet doen.Als ik een abo bestel via internet zonder ook maar te weten wat het allemaal inhoud is het mijn verantwoording als ik ineens tegen dingen aanloop die ik niet wist.Daarnaast heeft Debitel ook nog 3e verkopende partijen.Als deze jou verkeerd voorlichten is het erg gemakkelijk om de vinger te wijzen aan wie je je rekeningen betaald. Ik blijf voorstander van gewoon je research te doen via winkels,vraag veel en laat je goed informeren...daar voorkom je voor jezelf veel ellende mee en hoef je ook niet te roepen dat wie dan ook een oplichter is.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door Big-V »

Wordt, bij het blokkeren, niet de (gestolen) SIM-kaart geblokkeerd?
In dat geval is het gewoon een kwestie van enkel een nieuwe simkaart aanvragen. Deblokkeren is dan niet nodig.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel "heraansluitingskosten"

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nee, Big-V het abonnement wordt geblokkeerd niet de sim-kaart.

Gesloten