LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prepaid bellen van Simyo.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
markie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33

Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door markie1985 »

Met simyo bellen is goedkoop en het netwerk is goed. Soms wordt echter de sms/belkosten later in rekening gebracht omdat alles via internet gaat. Ook hier heb ik begrip voor maar dat ik nu nog smsjes moet betalen die ik 6 weken geleden al verstuurd heb gaat mij te ver! Dit is toch niet de bedoeling van prepaid bellen???!?!!?!? Wie heeft er ook zulke ervaringen met SIMYO??

SusanneZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2006 11:49

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door SusanneZ »

Goedemorgen!

Hierbij wil ik graag reageren op het bericht van Mark. 2 dagen geleden kreeg ik namelijk een e-mail van Simyo dat door een communicatiefout met providers in het buitenland niet alle kosten al verrekend zijn en dit alsnog gedaan zal worden...gevolg ik sta nu bijna 40 euro in de min met mijn beltegoed!
De rede waarom ik naar Simyo ben gegaan was het feit dat ik voor een half jaar naar het buitenland vertrok en ik toch een Nederlands nummer wilde aanhouden, ik heb mijn abonnement opgezegd en voor beltegoed gekozen zodat ik het 'in de hand' kon houden en er controle over zou hebben, plus het feit dat je je beltegoed kan opwaarderen via het internet. ideaal dus voor mij. Alleen, ik ga er dan wel van uit, dan wanneer ik mijn saldo check er ook alles verrekend is! En dat ik niet een naheffing krijg van 3 maanden geleden...

Ik zie graag reacties tegemoed!

markie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door markie1985 »

Hallo Suzanne,

Ik heb ook nog een email naar simyo gestuurd en zij zeggen dat ik het bedrag gewoon moet betalen. ik vind dit echt onterecht!!! HELP??? wat kan ik hier aan doen? weet iemand dit??? Kan ik in hoger beroep of iets dergelijks?

Bedankt!

Hoor het graag!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je hebt de SMS'jes verstuurd of de gesprekken gevoerd, dus je zal er voor moeten betalen. Dat het niet helemaal op tijd komt, is op zijn hoogst slordig, maar ontslaat je niet van de betalingsverplichting.

markie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door markie1985 »

dat is allemaal prima maar ik zou wel graag een tegemoetkoming zien want hiervoor maakt simyo geen reclame. prepaid bellen is niet ACHTERAF betalen! daar wordt ALTIJD reclame voor gemaakt. dit is alleen het geval bij een abonnement!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Verrekening van diensten kan altijd achteraf nog plaatsvinden als deze door omstandigheden pas later in rekening gebracht kunnen worden. Die regel zal, net als bij elke andere provider, in de algemene voorwaarden staan die je ongetwijfeld gelezen hebt.

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door Gaasper »

Je kan toch zien welke bedragen eraf zijn getrokken van je saldo!!
Begrijp dan niet dat je zo loopt te mekkeren!!!
Je zoekt nu spijkers op laag water.

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door agter »

Nou Markie, ik snap echt niet wat je te je te mekkeren hebt. Is toch normaal dat als jij smsjes verstuurd, dat je die moet betalen?
Ik zie het als een dienst van Simyo dat je uberhaupt nog kan bellen / sms-en terwijl je tegoed onvoldoende is.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door roro25 »

om het even simpel te stellen. Je loopt toch de supermarkt ook niet uit zonder te betalen.
JE hebt gebruik gemaakt van een dienst alleen kon die dienst niet op het juiste moment worden berekend. Zoals Dilbert29 al zei staat hier echt wel een bepaling in de alg. vw van simyo.nl

markie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door markie1985 »

ik zette mijn reactie op deze site voor hulp.. het enige wat je hier krijgt is commentaar van betweters.. hier heb ik dus niks aan! ik heb liever alleen een reactie van iemand die mij kan helpen. dat waardeloze gezeik heb ik niks aan!

markie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:33

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door markie1985 »

sorry tros radar maar hier heb ik niks aan.. de mensen die commentaar geven zijn vaak de mensen die zelf geld zat hebben op elk moment. dat is niet bij iedereen zo in Nederland.. maar goed.. enig begrip is daar niet voor dus

MAXIEM

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag markie1985,

Je hebt een bericht op dit forum gezet en dan kun je verwachten dat je veel reacties van zwetsers krijgt. Wil je de redactie van trosradar zelf inschakelen (althans een verzoek daartoe doen) dan moet je de kontactknop gebruiken.

Gegevens:

Een idee wat RADAR zou moeten behandelen? Laat het ons weten! Mocht u op zoek zijn naar informatie uit een Radaruitzending, vul dan niet dit formulier in. U kunt alle Radaruitzendingen via onze site terugkijken.

U kunt ons ook via [email protected] en per post bereiken:

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Vergeet niet uw telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent te vermelden!

U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343 (de Radarlijn is geopend op maandag van 19:00-22:00 uur en dinsdag van 13.00 uur tot 14.00 uur).

De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten. Een aantal onderwerpen komen aan bod in het programma, de rest wordt gearchiveerd. Het telefoonteam verwijst u door naar instanties die u verder kunnen helpen. Kijk eerst naar deze handige links, telefoonnummers en adressen van instanties die u snel verder kunnen helpen met uw klacht:

http://www.trosradar.nl/PHP/news/27/1617

Heeft u vragen of opmerkingen over de site of het forum? Kijk dan eerst naar Veel gestelde vragen Voor overige vragen kunt u mailen naar de internetredactie.

Heeft u een suggestie voor wat Radar moet behandelen? Laat het ons weten!

NAAM:

TELEFOON:

E-MAIL ADRES:

BETREFT:

UW SUGGESTIE:

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door blaat »

Als mensen het niet met je eens zijn zijn ze dus meteen betweters. Als je alleen maar meningen wilt horen die in jou straatje passen moet je hier niet posten.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door pvd »

Ik heb ook nog een email naar simyo gestuurd en zij zeggen dat ik het bedrag gewoon moet betalen. ik vind dit echt onterecht!!! HELP??? wat kan ik hier aan doen? weet iemand dit??? Kan ik in hoger beroep of iets dergelijks?
Je kunt het altijd proberen bij de geschillencommissie of de rechter.......

Maar op voorhand denk ik dat dat je alleen maar meer geld gaat kosten, dus mijn advies:

Indien je het geld niet hebt geef dat dan door aan Simyo en probeer een betalingsregeling te regelen. De rekening zal hoe dan ook betaald moeten worden.....Helaas

pvd

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door Gaasper »

Het is toch normaal dat je moet betalen, of dit nu direkt is of na een bepaalde tijd. Je kan alles nazien op je online rekening bij simyo. En nee ik heb geen leggende gelden moet er keihard voor werken!!!!!!!!

Neem geen woord terug van hetgeen staat in mijn vorige bericht:
Je loopt gewoon te mekkeren !!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is op dit forum al snel zo dat je een betweter bent als je een andere mening hebt dan de topic starter. gelukkig trek ik me daar weinig van aan en geef ik gewoon mijn mening.

En in dit geval ben ik het met Gaasper eens, je loopt gewoon te mekkeren !

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door joopataa »

Hier geld gewoon dat de gebruiker betaalt. Jij hebt die sms'jes verstuurt en ook al komt de rek wat later dat ontslaat jou niet van de verplichting om te betalen. En ja, Als je berichten op een open forum zet kan je verwachten dat niet iedereen naar je mond praat maar soms met kritiek komt. Als je dat niet bevalt, zet je toch niets hier neer.

Joopataa

frederique44
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2007 08:24

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door frederique44 »

Beste redactie van Tros Radar,

ik heb mijn zoon een Pre-paid belkaartje van Simyo gegeven. Hij is 16 en ik geef hem dus geen telefoon met een abonnement, want ik weet als geen ander wat er dan gaat gebeuren.
Nu het volgende: op de Pre-paid kaart heeft mijn zoon een NEGATIEF!!! saldo op weten te bouwen van -27,52!!
Simyo geeft aan dat het saldo van het beltegoed soms negatief kan zijn doordat ze de gesprekken niet afsluiten als het beltegoed op is.
Maar dit noem ik niet meer "even het gesprek afmaken" en ik vraag me af of dit zomaar kan?
Dit was voor mij de eerste, en laatste kennismaking met dit bedrijf.

met vriendelijke groet, Frederique Verboort.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door RubenF »

Het hoort volgens mij zo te zijn,dat wanneer je prepaid beltegoed op is je niet meer kan bellen en ook niet sms,en
Dus je ook geen naheffing moet kunnen krijgen.

Ik heb zelf een keer meegemaakt bij vodafone dat mijn beltegoed op was en ik toch betaalde sms'jes kreeg opgestuurt van 1 euro,waar ik op dat moment de code niet voor had om deze op te zeggen.

Ik heb vodafone opgebeld,en kreeg de bevestiging dat ik niks hoefde te betalen omdat ik geen beltegoed had.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Prepaid bellen van Simyo.nl

Ongelezen bericht door D1RK »

Als het beltegoed op is kun je nog wel gebeld worden, en niet meer bellen!

Als zij het telaat afschrijven is dat hun probleem!
SMS diensten nooit nemen alleen als je ze zelf verstuurde is het niet duur.

Als negatief saldo, daarom vooraf informeren wat er nog staat, dan neem je toch andere, hun fout, want eigenlijk mag je niet eens rood staan, slechts het laatste gesprek mag je afmaken, en dat voor de overdag prijzen, dat kan nog, maar zelfs afbreken is toegestaan!

Daarom neem ik ook geen abbo en alleen nog prepaid!
Bij een simlockvrij toestel kun je zo een andere in stoppen en dan als nieuwe klant krijg je vaak meer beltegoed als je betaalde, dus neem een nieuwe, en gooi weg die rekening van €27,- en dat was het Simyo kadotje!

Gesloten