LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali retour modem 2 jaar geleden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Frederique01

Tiscali retour modem 2 jaar geleden

Ongelezen bericht door Frederique01 »

Help!
Ik krijg ineens een aanmaning van een modem uit 2004, toen ik een ADSL-abonnement bij Tiscali had genomen. Destijds was de actie dat je 234 euro betaalt en 200 euro retour krijgt na inlevering van de factuur (de bedragen weet ik niet meer exact).

Ik heb enorme problemen gehad bij Tiscali: eerst kreeg ik een kapotte modem, omdat ik een vrouw ben werd ik eerst 8x niet serieus genomen, hebben ze vervolgens 4x gezegd iets te doen, moest ik een week wachten en vertelden me doodleuk dat er niets gedaan was en zo meer. Pas na 2 maanden (!!) kreeg ik een werkend modem. Ik heb toen voor bijna 200 euro moeten bellen vanwege deze wanprestaties.

Toen ik later merkte dat het bedrag van het modem nooit was afgeschreven maar de termijnen wel netjes, ging ik ervan uit dat zij dit uit coulance achterwege gelaten hadden. Bovendien was inmiddels de termijjn van het terugvorderen van dat bedrag al verstreken èn had ik nog nooit een factuur ontvangen! Ik KON dus ook niets terugvorderen.

Toen ik vorige week de aanmaning kreeg schrok ik me uiteraard rot. het meisje aan de telefoon adviseerde mij een fax te sturen. Daarin heb ik het probleem helemaal uitgelegd en voorgesteld dat ik alleen het 'per saldo' bedrag zou betalen om van alle problemen af te zijn (vond ik al best aardig van mezelf).
Krijg ik een mail van ze waarin ze zeggen dat ik gevraagd heb om opheldering over de factuur (ik heb daar helemaal geen vraag over!!!!) en dat het bedrag klopt. Dat ik dus gewoon moet betalen.
Geen antwoord op de vragen die ik wel heb, geen oplossing betreffende het terug te vorderen bedrag.

Omdat ik al meerdere malen gehoord/gelezen heb dat zij die terugbetaling gewoon niet doen, wil ik absoluut niet het volledige bedrag betalen en maar afwachten.
Ik voel me echt radeloos en vooral machteloos nu. Kan Tiscali mensen echt op deze manier een poot uitdraaien? Kunnen ze me verder ook nog eens verplichten mijn jaartermijn uit te laten zitten en dus betalen?
Kan je mensen een aanbieding doen en het spelletje zo spelen dat het voor consumenten volledig onmogelijk wordt gebruik te maken van de aanbieding? Mag je juridisch consumenten op deze manier misleiden?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!
Groet, Frederique

alfatrion

Re: Tiscali retour modem 2 jaar geleden

Ongelezen bericht door alfatrion »

U hoeft de modum niet meer te betalen, omdat dit verjaard na twee jaar. 7:28 BW De terugstoring valt m.i. niet onder 7:28 en verjaard daarom volgens 3:309 in vijf jaar. Die termijn geld ook voor het abbodement zelf, daar dit geen zaak is dus geen koop.

Hiernaast heeft u recht op schade vergoeding. 7:24 BW Deze bestaat uit de telefoonkosten en de abodement kosten voor de maanden waarin u geen gebruik kon maken van het internet. De verjaring hier op is vijf jaar. 3:310 lid 1 BW.

Verjaring kan verlengt worden met de zelfde termijn middels een stuitingsbrief of aanmaling. Maar ik begrijp dat dit niet is gebeurt.

Stuur ze een brief waarin u alles hier meld, met de wetsartikels nummers er bij, en de verjaring van uw claim stuit. In de bijlage stuurd u bewijzen o.a. specificaties van de telefoonkosten. Meld dat u uw vorderingen verreken op het rechtmatige deel (de abbodementkosten) van de vorderingen van de provider.

Frederique01

Hé!
Superbedankt.
Nadat ik vanochtend 2x gebeld heb, werd ik ook 2x na 10 minuten gewoon weggedrukt (!). Zij registreren hier zelf ook niets van dus ik krijg ook telkens weer een andere medewerker en moet telkens mijn verhaal opnieuw doen.
Nu heb ik maar weer een fax geschreven met daarin alle wetsartikelen.
Hopelijk helpt het!
Nogmaals: Bedankt!

Frederique01

Daar ben ik weer..... Het vervolg, ga er goed voor zitten en schrik niet:

• Het bleek dat de aanmaning bestond uit 4 delen: abonnement voor augustus 2004, september 2004 en aansluitkosten, en ze waren vergeten (!) de termijn voor november 2004 te incasseren.
• augustus 2004 en september 2004 waren onterecht omdat het modem kapot was en de aansluitkosten waren onterecht omdat ik met een actie meedeed, waardoor ik de aansluitkosten niet hoefde te betalen
• De aanmaning voor wat betreft november 2004 was correct, deze heb ik dus ook op 21 september 2006 betaald, op 22 september werd dit door de bank overgeschreven
• Op 16 oktober 2006 ontving ik een brief van de afdeling finance van Tiscali waarin meegedeeld werd dat het gedeelte van de aansluitkosten inderdaad ten onrechte was aangemaand en gecrediteerd zou worden. Op de rest van mijn klachten werd niet ingegaan, en er zou een bijlage verstuurd worden met een gecorrigeerde herinnering, deze was niet toegevoegd
• Op 17 oktober 2006 heb ik gebeld, de rest van mijn faxbericht zou ook beoordeeld worden, ik hoefde dus niets te doen, voordat ik weer een brief van Studentennet zou ontvangen
• in plaats van de zaak verder af te handelen zoals afgesproken is de vordering naar Interim Justitia verstuurd
• Op 29-11-2006 ontving ik een onjuiste en zeer onvriendelijke brief van Interim Justitia hierin staat vermeld dat het dossier volledig overgedragen is naar Interim Justitia dus dat ik alleen nog maar kan communiceren met hen
• Op 29-11-2006 heb ik Interim Justitia gebeld, en werd onjuist, onbeschoft en onprofessioneel behandeld
• Dus heb ik op 29-11-2006 naar de help-desk van Studentennet gebeld. Alles uitgelegd en inderdaad: het was allemaal verkeerd gegaan, alles zou zo spoedig mogelijk rechtgezet worden en Studentennet zou contact opnemen met Interim Justitia zodat ik door hen niet meer lastig gevallen zou worden. Ik heb gesmeekt om een bevestigingvan deze afspraken maar in het handboek o.i.d. stond dat dat niet mocht
• Op 8 december 2006 kreeg ik een brief van Interim Justitia waarin ten onrechte gesteld werd dat mijn klacht ongegrond was (immers Studentennet had mij al verteld dat ik inderdaad gelijk had en niet meer lastig gevallen zou worden door Interim Justitia
• Naar aanleiding van deze brief ben ik toch maar eens verder gaan spitten en heb ik ook mijn bankzaken er eens bijgepakt. Toen kwam ik tot de conclusie dat op 9 november 2006 door Tiscali €53,43 teveel is geincasserd, nader onderzoek leerde mij dat Tiscali de bedragen betreffende augustus 2004 en september 2004 wilde crediteren maar in plaats daarvan het gedebiteerd had (!) Maar evengoed de dankzij deze onjuiste inning niet meer openstaande vordering naar Interim Justitia had doorgezet (hoe verzin je zoiets!)
• Dus vlak na 8 december heb ik maar weer met Studentennet gebeld, wederom werd mij beloofd dat alles rechtgezet zou worden
• Op 27 december 2006 ontving ik wederom een onjuiste aanmaning van Interim Justitia, hierover heb ik hen begin 2007 gebeld en gevraagd communicatieproblemen tussen Studentennet en Interim Justitia buiten mij te houden en mij niet meer te stalken met onjuiste aanmaningen. Interim Justitia verlangde van mij dat ik ùw en hun werk ging doen: oftewel alles uitleggen/uitzoeken, samenvatten in een brief en maar het beste ervan hopen etcetera.
• Dus heb ik maar weer eens naar Studentennet gebeld op woensdag 3 januari 2007. Deze keer werd alles uitgezocht en werd ik voor het eerst sinds alle problemen ontstonden 2,5 jaar geleden (!!!) teruggebeld. En er werd mij beloofd dat 59 euro terugbetaald zou worden (hoe dat met die bedragen zit is mij ook een volstrekt raadsel) èn dat nu toch echt alles geregeld zou worden. tevens werd mij beloofd dat mijn internet niet afgesloten zou worden, zoals Interim Justitia in haar dreigbrieven stelt
• Op 11 januari 2007 heeft Interim Justitia mij wederom een brief gestuurd. Omdat zij niet in staat zijn mij fatsoenlijk te woord te staan heb ik besloten hier niet over te bellen, ik had daarnaast inmiddels al zo veel telefoonkosten gehad. bovendien ging ik er (helaas ten onrechte) van uit dat nu alles toch wel geregeld was. Tevens wordt in deze brief gedreigd dat ze rechtsmaatregelen kunnen treffen (omdat de vordering ten onrechte is, is deze informatie volstrekt onjuist van Interim Justitia
• Op 6 februari 2007, ruim 2 maanden na 29 november 2006, de dag waarop alles uitgezocht was en door Studentennet toegegeven was dat zij alles verkeerd hadden gedaan, en bijna 5 maanden nadat ik voor het eerst heb uitgelegd (en Studentennet hiervan dus op de hoogte was) wat er verkeerd is gegaan, wordt ik afgesloten van internet(!!!!!!!!!!!!!!!)
• Op 6 februari 2007 heb ik Studentennet gebeld. Er werd toegegeven dat ten onrechte mijn internet is afgesloten maar niemand mag mij (wellicht opgenomen in uw handboek) iets vertellen over wanneer ik weer kan internetten) (zeer klantonvriendelijk) tevens werd mij verteld dat het technisch onmogelijk is dezelfde avond/of de volgende ochtend mijn verbinding te herstellen (volgens mij is dit is technisch gezien niet waar, het is hooguit administratief lastig)

Zoals u wellicht zal begrijpen ben ik volledig machteloos en voel ik me daardoor radeloos tegen dit geweld van fouten, wanneer houdt het op?

Is er iemand di eme kan helpen met deze situatie? Ik kan nu wel weer een fax naar Tiscali/studentennet gaan sturen, maar omdat ze al 5 maanden NIETS doen, verwacht ik dat ze nu ook niets doen. Ik vrees dat ik gewoon nooit internet meer ga krijgen, nooit meer mijn geld terug krijg en zelfs nooit meer van het incassobureau ga afkomen! Straks gaan ze een deurwaarder op me afsturen ofzo!

Help help help.
Ik ben inmiddels ECHT RADELOOS!!!!
Alvast dank, voor elke reactie, in welke vorm dan ook......

Gesloten