LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraskaarten Tenerife

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor de goede orde: het gaat nooit of te nimmer om een REIS.

Het gaat in het gunstigste geval om een verblijf.

Alle andere onderdelen van deze vakantie betaal je alsnog, en het is nog maar de vraag of je wel goedkoper uit bent.

Je betaalt je vervoer, je moet je luchthavenbelasting en je verzekeringen betalen, en in veel gevallen ook nog het vervoer van de luchthaven naar de accommodatie.

Tel voor de aardigheid eens bij elkaar wat je die ''vooruitbetaalde'' vakantie alsnog meer kost dan dat ze je hebben voorgespiegeld. Kijk eens in een willekeurige gids wat een dergelijk arrangement je zou kosten, wanneer je het uit die gids zou boeken. Misschien ben je goedkoper uit met die time-sharing-constructie, maar ik ben er bijna zeker van dat je duurder uit bent. Bovendien: je zit vast aan de periodes die HUN uitkomen. Probeer in dat geval je vakantie maar eens rond te krijgen wanneer je bijvoorbeeld studerende kinderen hebt.

Bedenk, dat die viezerikken juridisch de boel hebben dichtgespijkerd. Je kunt er hier onderuit, wanneer het contract over minimaal 36 maanden gaat. Ja, en wat blijkt? Het heeft een looptijd van 35 maanden, en dus is het in de ogen van die oplichters geen time-sharing.

Er is weliswaar een regeling in de maak die de consument in het geval van deze kortere looptijd ook bescherming biedt, maar daar zullen die handige harry's ook wel weer iets op vinden.

Ja, ik weet het, ik lijk wel een grammofoonplaat, heb dit verhaal al eerder hier neergezet. Maar het gaat om veel geld, en je kunt beter 10 keer gewaarschuwd worden, dan helemaal niet (en zwaar het schip in gaan, en dan bedoel ik niet het cruise-schip).

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

Opmerkelijk dat er weinig mensen reageren die ervaringen hebben, met het reizen, met dit soort organisaties.

Dat moet je toch aan het denken zetten!!!!! :?

renske78
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2006 23:17

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door renske78 »

Wij zijn net terug van een vakantie van tenerife en hebben ook ruim twee uur naar de verkooppraat van Carpe Diem geluisterd.
Gewaarschuwd als we waren voor kraskaarten van time-sharing organisaties hebben we eerst de kaartjes niet aangenomen. Aan het einde van de vakantie zijn we toch voor de bijl gegaan, kaartje aangenomen en wat een verrassing... prijs!

Ons laten overhalen om mee te gaan naar die organisatie, dat was maar een paar minuutjes met een taxi. Wij dachten dat we best wel even 90 minuten konden luisteren om een vakantie of 1200 euro te winnen (dat was de prijs volgens dat kaartje!).

Leuk gesprek gehad met die kerel, over tenerife, marketing, de ontstaansgeschiedenis van carpe diem. Na een poosje kwam hij met allerlei rekenvoorbeelden hoe een vakantie goedkoper kan. Prijsverschillen. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn.

Korte internetdemonstratie, waaruit eigenlijk niks duidelijk werd.

Pas na anderhalf uur (!!), vertelt hij dat je jaarlijks 135 euro lidmaatschap moet betalen en dat je vakantievouchers moet aanschaffen. En toen viel het kwartje bij ons pas echt. Wij waren ineens niet meer zo enthousiast, en onze man haalde zijn baas erbij. Dat was pas echt een gladde aal. Strak in 't pak, jonge vent, vlotte babbel, allerelei rekenvoorbeeldjes.

Ik was het zat en ik vroeg: "Dus het komt erop neer dat u nu 6000 euro van ons wilt zien" Hij zei "Ja". Ik: "Dat gaat gewoon niet gebeuren."

En ineens was het gesprek afgelopen. Heel plotseling. We kregen een hand en we kregen onze prijs: een vakantie.

Naderhand gaan nadenken en nu thuis even snuffelen op internet. En wat zie je? Ga eens naar www.carpediemresort.com en daar kan je de "prijs" gewoon aanvragen. Iedereen die aan hun voorwaarden voldoet, kan "gratis" naar hun resort.

Het lijkt mij inderdaad een vorm van timesharing.

Als ik alle verhalen lees, ben ik blij dat wij er niet ingetrapt zijn. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er in mee gaat. Die mensen zijn echt zo geslepen. Bah!! Dat je zo je brood wil verdienen. Ik zou het niet kunnen.

Maar mensen: gebruik je verstand. Ga geen grote verplichtingen aan als je op vakantie bent, met een bedrijf waarvan je totdat je van de straat geplukt werd, nog nooit van had gehoord.

En voor degenen die hun geld proberen terug te krijgen: succes! Ik hoop echt dat het lukt.

Karinr
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:59

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Karinr »

De site ziet er aardig uit, ik begrijp alleen de agressieve verkooptactieken niet................................................
Dat is dus pure oplichterij, of ben ik nu blond???????? :twisted:

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door paul002 »

Wordt er druk op ons uitgeoefend tijdens ons verblijf om Deeltijds Vakantie Eigendom te kopen?

Neen , dit is geen promotie Deeltijds Vakantie Eigendom.

:roll:

--------------------------------------------------------------------------------

IK HEB DIT HELEMAAL NIET GESCHREVEN??? WIE HEEFT ER INGELOGD MET MIJN GEGEVENS????
Laatst gewijzigd door paul002 op 07 okt 2006 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

dirkie1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2006 17:06

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door dirkie1956 »

pfffffffffff, ben ik toch blij dat ik stevig in mijn vacantie slippers stond.
ook wij hadden de HOOFDPRIJS. maar toen ik aan bijna het einde van de rit vertelde dat ik niet gelijk zou beslissen (!!!???) werden ze ineens anders.
het was NU of NIET. NIET dus zei dirk. manager werd er ook nog bijgehaald, maar daar werd ik niet warm of koud van. en toen kregen we onze t.shirts en een aanvraag formulier van de gratis (??) gewonnen reis. dat gratis is alleen het verblijf. vliegkosten en administratie kosten zijn voor eigen rekening.

nogmaals, ik ben blij dat ik er niet " intrapte".

Dirk.

Nerotje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2006 16:08

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Nerotje »

Wat een ellende die gasten wij zijn er dus ook ingetrapt maar gelukkig nog niks betaald,we proberen nu dus onder het contract uit te komen wat dus niet meevalt mieschien is er iemand met tips voor ons.
Je kan ook je spullen naar het Stichting Consumenten Informatie Punt in utrecht sturen die sturen het dan weer door naar de spaanse politie, daar is nog niet veel uitgekomen maar hoe meer mensen hun spullen in sturen hoe beter.

Nerotje :twisted:

dion F.M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2008 14:26

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door dion F.M. »

Wij zijn in april/mei 2 weken naar Tenerife geweest, en ook wij hebben kennis gemaakt met deze slimme oplichters. Het verhaal is bijna een copie van "Geplaatst op 19 Jul 2006 11:55 door Joris en Marielle"!
Wij werden op het strand aangesproken door een Belg met het verhaal dat vakanties véél goedkoper konden, en of we geintersesseerd waren in een promotiepresentatie. We zouden t-shirts krijgen, en één van de volgende prijzen. A een geldbedrag van 1200 Euro B een gratis vakantie C een digitale camera. We werden per taxi naar een hotel gebracht voor de presentatie. Ik zal het verloop van dit gesprek in het hotel niet beschrijven omdat dit een exacte copie is van het verhaal van Joris en Marielle. Hij hebben gelukkig niets getekend, en werden na 90 minuten weer uitgeleide gedaan. We mochten nog even een laatste vakje openkrassen en hadden een week "gratis vakantie" gewonnen.
Toen we de kleine lettertjes lazen bleek onder andere dat je 135 Euro administratiekosten moest betalen. Ook moest je "als gast van de directie" verplicht een presentatie bijwonen. Zodat ze je alsnog een oor konden aannaaien :wink:

Wel een kleine aanvulling: Het bedrijf heet nu
Your Dream Holidays S.L.
CC América Plaza . Local R4 . Playa de Las américas
Arona 38650 . Tenerife . Canary Islands
www.yourdreamholidays.net

Deze website zou een live chat aanwezig zijn, maar de site is nog onder constuction....

Beste mensen: TRAP ER NIET IN!!!!

Dion Broeders

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

!!
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.

taschken
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:39

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door taschken »

goede middag iedereen,

ik wou ook eens mijn verhaal doen, mijn pa is ook een gedupeerde voor zo ongeveer 20 000 euro, hij is al een paar keer op reis geweest en was tot nu toe nog altijd tevreden.
tot hij nu thuis kwam en tegen mij vertelde dat hij een zeker coby visscher heeft ontmoet en dat ze momenteel in de problemen zou zitten, ze zou in een proces zitten met de liftmaatschappij Coopman, nu zou ze 70 000 euro willen om haar advocaat te betalen, nu had ik mijn vader al zot verklaard, maaar hij vertelde mij dat hij na 7 maanden 120 000 euro terug kreeg, nu is mijn vraag, heeft al iemand eens zijn geld terug gezien, want ze zijn daar maar altijd bezig van we gaan die weken verkopen voor een bedrag dat je bijna om ver van valt. ik heb nu een bewijs van haar dat ze dus aan mijn vader het geld gaat geven maar ik vertrouw het niet, als ik dit hier allemaal lees.
samen gaan we mss sterker staan als we haar te pakken kunnen krijgen


ik heb ook haar adres Barclays
plaza inglesias 38650
lost christianos, arona, tenerife
alé dat heeft ze toch door gegeven.
hopelijk kan er mij meer vertellen over die coby

alvast bedankt Natasja :twisted:

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

B :arrow:
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

spy
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:03

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door spy »

Ik ben 3 jaar geleden door mooie praatjes van Carpe Diem ook ingetrapt, door het aanschaffen van een return investment programma van € 15.000,00 . Dit programma garandeert een teruggave van het geïnvesteerde, plus daarnaast een minimale bedrag van € 3.000,00 winst. Ik heb deze investering 3 jaar geleden gedaan, omdat ik op het gebied van timesharing in 1998 reeds op Aruba een hotelkamer gekocht had en deze na jaren weer probleemloos kon verkopen, dus uit ervaring zou je dan zeggen.


Zoals de meeste, heb ik ook een uitnodiging gehad af te reizen naar Tenerife voor een gepaste oplossing voor de ontstane situatie. Omdat ik nooit op de hoogte ben gehouden van de stand van zaken, wist ik niet hoe we ervoor stonden. Daar aangekomen kreeg ik te horen dat Carpe Diem niet meer bestond en dat de klanten werden overgenomen door RCI, die voor een passende oplossing zou zorgen(van de geleden schade). Mij werd verteld dat de politie het kantoor van Carpe Diem begin mei gesloten heeft, maar bij navraag bij de polite van de gemeente Arona, was hier niks van bekend.


En ja hoor, het bekende verkoop praatje zoals voorheen. RCI bood mij aan, voor 60% het pakket over te nemen van Carpe Diem, maar dan verder gaan met een nieuw contract bij hun afsluiten, met een rest bedrag dat betaald dient te worden van € 9.000,00. Dit contract heeft ook weer een looptijd van 3 jaar en werkt met een punten systeem. Na 3 jaar mag je verkopen en krijg je gegarandeerd meer terug dan waarvoor je het gekocht hebt (die 9000.00 + 60% van Carpe Diem), dus na 3 jaar je geïnvesteerd geld terug (beweren ze)!!!

Ik heb het dus zeker niet gedaan, maar ben op onderzoek uitgegaan op Tenerife. Bij het kantoor van Carpe-Diem aangekomen bleek deze inderdaad afgeplakt te zijn met plakband, met jawel............. politieplakband. Dan maar naar de politie om te informeren hoe het zit. Deze hebben het voor me uitgezocht en kwamen met verassende informatie; de politie kon ons mededelen, dat zij het gebouw niet ontruimd noch gesloten hebben. Verder werd gezegd dat het een groot bedrijf betreft en dat ik me niet moest laten oplichten (het kwaad was al geschied).


Wat ik wel vreemd vind is, dat deze gasten van RCI, waarschijnlijk dezelfde personen zijn die voor Carpe Diem werkten. Hoe zouden ze anders over alle contracten kunnen beschikken? Zelf heb ik ook contact opgenomen met TSH, en deze hebben mij gezegd, dat de personen van Carpe Diem met de noorderzon zijn verdwenen en dat hun advocaten ze niet heeft kunnen traceren (ook hun zijn geld kwijt). Ik weet niet of ik TSH moet geloven. Deze weten dondersgoed hoe reizigers opgelicht worden (het is niet nieuw voor ze).

Ik zou zeggen, het heeft geen zin naar Tenerife af te reizen voor een gepaste regeling. Ze zetten hun praktijken door in een Ander ressort.

Wordt nog vervolgd, maar hoe!!!!!

taschken
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:39

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door taschken »

ik heb nog een vraagje, kent er iemand die coby visscher!!!!! want zij zou het brain zijn van alles.

hopelijk krijg ik een antwoord, want die blijft zagen tegen mijn vader voor het geld!!!!


alvast bedankt Natasja

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:D
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.

bazza74
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2008 21:25

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door bazza74 »

Ook wij zijn in dit sprookje getrapt.
Kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan, maar het leed is toch al geschied. Het income en returnprogram is het programma dat je 15000 inlegd en ze beloofden 14000 retour met een minimum van 3000.
Zijn hier nog meer mensen ingetrapt?? Of weet iemand of deze mensen nog te achterhalen zijn.
Ik geloof, na het verhaal van Spy, dat het allemaal in rook is opgegaan, en dat we met dit verlies zullen moeten leren leven.

rosekisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 17:11

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door rosekisa »

Beste spy en alle anderen ook wij zijn er ingetuimd drie jaar geleden en hebben braaf betaald. We wisten er niets van dat carpe diem niet meer bestond en kregen een week of wat geleden een mailtje of we naar tenerife wilden komen voor slechts 99,- en daar kregen we dan een afspraak voor verdere afhandeling van zaken. Dit was de reden dat we eerst flink zijn gaan spitten op het net en jullie verhaal lazen. Momenteel proberen we via de mail achter een email adres te komen of een naam eerst vriendelijk maar na wat heen en weer gemail iets daadkrachtiger en je raadt het al tot nu toe niks meer ervan vernomen. Wellicht is het een idee om met zijn allen hier achteraan te gaan? Wij hebben nog heel wat email adressen via carpe diem zelf van andere mensen die in het zelfde schuitje zitten (waarschijnlijk) als ons. We hebben namelijk ooit een mail gehad met nog 20 a 30 anderen voor een aanbieding of iets waarbij alle adressen open en bloot te lezen stonden en deze hebben we maar bewaard dus ook deze mensen willen we proberen over de streep te trekken om er met zijn allen wat aan te doen. Wij denken dat we meer indruk maken met 50 man dan met 1 dus hopelijk doen jullie mee? Na Spy zijn verhaal hadden we namelijk geen zin meer om met twee hele jonge kinderen zo een reis te maken voor zo een 'geweldige' aanbieding zullen we maar zeggen!
Laat het even weten en wie weet zijn er nog meer mensen die we kunnen bereiken!

ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Jammer genoeg moeten we bekennen dat we er ook ingestonken zijn
op Tenerife,met die kraslootjes. Een boel geld kwijt,en de lui zijn met de noorderzon vertrokken.Het reisbureau TSH weet van niets. Het is inmiddels ook al van 2004,maar je schaamt je voor je vrienden en familie. We weten ook helemaal niet hoe we zoiets in het vat moeten gieten,om er werk van te maken.We horen nooit van iemand iets die er ook mee van doen heeft,en procederen op je eentje, en dan in het buitenland,kost een vermogen,en alleen sta je ook niet sterk.Hoop dat we nog mensen kunnen vinden, zodat we gezamenlijk iets kunnen ondernemen.

O&K
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 13:56

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door O&K »

Wie of wie of wat zou ons kunnen helpen om stappen te ondernemen en/of een poging te ondernemen om in ieder geval IETS van ons geld terug te krijgen? Want ook wij zijn zo STOM geweest om in die mooie praatjes te trappen.....

Mvg,
O&K (nu K.O.)

frans1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 18:49

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door frans1949 »

Wij zijn ook voor 15000,- het schip ingegaan,hetzelfde verhaal als rosekisa misschien staan wij ook wel op hun emaillijst.
Mijn laatste informatie is dat de criminelen nog steeds actief zijn op Tenerife en zelfs administratief personeel vragen.
Op de uitnodiging om naar Tenerife te komen voor een oplossing zijn we maar niet ingegaan. het verhaal van de ezel is bekend genoeg.
Even zo goed tonen ze hier mee aan hoe hondsbrutaal ze zijn door je rustig weer onder ogen te komen en je weer proberen op te lichten.
Je gaat zo langzamerhand denken dat misdaad loont,tenslotte kunnen zij gewoon hun gang gaan, en de rest is kennelijk machteloos.
Dus als iemand een manier weet om ze aan te pakken.ik hoor het graag.

Verdann
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2009 18:15

Re: kraskaarten Tenerife

Ongelezen bericht door Verdann »

Als men een contract heeft afgesloten met dergelijke maatschappijen kan men binnen de 15 dagen dit laten vernietigen. Bij deze maatschappijen zal me dit natuurlijk betwisten maar men kan zich altijd wenden tot o.a. het O.M.I.C.( Oficina Municipal de Information al Consumidor ) dat o.a.een bureau heeft in Adeje. Daar zal men alle nodige documenten opstellen om de afgesloten overeenkomst te annuleren. Of men zijn betaalde euro's nog terug krijgt hangt af van maatschappij tot maatschappij; bij sommigen is het volgens de bediende van het O.M.I.C. geen probleem, bij anderen ziet men zijn betaalde centen niet terug. Als men slechts een deel betaald heeft moet de rest in ieder geval niet meer storten.

Gesloten