LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsboek Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Zilly
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:56

Prijsboek Systemat

Ongelezen bericht door Zilly »

Hoi,
Even een vraagje over de gedrukte map van Systemat met de kasten en ook prijzen in. Je weet wel, de dikke map met binnenin de plastieke grijze flapjes die de verschillende modellen uit elkaar houden.

:arrow: De prijzen daarin vermeld, zijn dat prijzen inclusief BTW ?

Ik dacht het wel, want we zijn bij 4 leveranciers langsgeweest en overal dezelfde opstelling gevraagd:
- de ene verkoper telt er gewoon BTW bij en komt dan op ongeveer 11000 euro (oorspronkelijk was het 13000, maar hij gaf al een aanizenlijke korting! echt waar!)
- de andere trekt er -zogezegd- 30% af en komt dan op 9000 euro
- en nog twee anderen komen 9000 - 25% = 6750 euro
(prijzen telkens zonder BTW)

Telkens voor dezelfde Häcker Systemat Edition SM 4030 GL hoogglans gelakt greeploos installatie inbegrepen, zonder toestellen, zonder steen.
Bestaande uit 4 kolomkasten van 210cm + 1 onderladekast van 120cm + 1 onderkastje van 40cm + spoelbakkast met vaatwas op het eiland.
2 kolomkastzichtzijden en de zijkanten van het eiland ook zichtbaar, dus daar afgewerkt in hoogglanslak.

Het gaat hier wel om de Belgische prijzenboeken.

Dus, professionals hier aanwezig, heb ik het juist ?
Zit de BTW al in de prijzenboeken verwerkt of is een korting van 25% normaal toepasbaar op de prijzenboeken ?

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Prijsboek Systemat

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Ik heb zelf zo'n boek, maar enkel voor orderverwerking (verkoop het zelf niet)

Even gekeken en...... voor in het door u genoemde boek staat: "Deze lijst vermeldt geen prijzen doch uitsluitend verkoopitems. De vakhandel maakt voor prijsberekening gebruik van een omrekeningsfactor"

Dit betekend dat zij met "punten" werken en niet met euro's. Dit wordt vaker gehanteerd omdat bij prijsveranderingen enkel de omrekeningsfactor veranderd hoeft te worden en niet het hele prijsboek.

Zilly
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:56

Re: Prijsboek Systemat

Ongelezen bericht door Zilly »

Kan kloppen ! Die 'puntentheorie' heb ik ook al mogen aanhoren. Maar daar kwamen ze toevallig uit op de 9000 punten/euro.
bedankt om zo snel te antwoorden ! :D

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Prijsboek Systemat

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Graag gedaan :) , de kortingspercentages t.o.v. de punten weet ik niet. Maar je hebt een vergelijk van "appels met appels" zo te horen dus moet je de "beste" er maar uit pikken.

Wat ik wel weet van Vlaanderen is dat de Häcker systemat- dealers in het oosten (vooral maasland) voordeliger zijn als de verkooppunten in het westen (Antwerpen tot aan de kust).

succes!

Gesloten