LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lunanoar
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2006 21:24

Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Lunanoar »

Ik zit met een probleem.
Ik probeer al 2 maanden al mijn abonnementen op te zeggen bij upc. Helaas is me dat nog steeds niet gelukt.. Iedere keer word me beloofd dat ik een bevestigingsbrief zal krijgen na 5 a 6 werkdagen. Dus ben ik nu al 2 maanden lang om de 1,5 week aan het bellen.. Maar nog altijd is de boel niet opgezegd want ik heb nog altijd mijn bevestiging niet. EN mijn verhuisdatum komt met rasse schreden dichterbij. Iemand nog een idee hoe ik er vanaf kom? (overigens kun je de boel niet opzeggen via het internet!)

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door eksoj »

Mijn ervaring is helaas dat boos worden de enige remedie is om bij upc iets voor elkaar te krijgen, behalve natuurlijk als je je ergens voor aanmeld.
Ze houden je letterlijk aan het lijntje, jij maar bellen en hun maar rekken voor 0,10 cent per minuut, daar zijn ze ook in getraind. Ik hoop er binnenkort van af te zijn en dan nooit meer upc !!! Zoek een andere provider zou ik je aanraden.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door agro »

Stuur een aangetekende brief MET BERICHT VAN ONTVANGST voor 1 october, en vermeld daarin dat je abonnement wil beeindigen.
Houd rekening met een maand opzegtermijn, en je hebt aan je verplichtingen voldaan, en mochten van de kant van upc later problemen komen heb je bewijs dat je tijdig hebt opgezegt, en bovendien heb je dan bewijs dat er door upc voor ontvangst is getekend.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door queenfan »

Inderdaad Agro, dit is de enige manier om er van af te komen.
Je hebt dan een keiharde bewijs immers je hebt het bewijs dat je brief is aangekomen en aangenomen door UPC.
Sterkte er mee.

Chris1975
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:27

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Chris1975 »

Ik ben sinds mei bezig om van mijn digitale tv af tekomen.
We kregen een brief waarin stond dat we hem 6 maanden mochten proberen.
Een beetje wantrouwend toch maar beslotten om te proberen.
Na een paar maanden belde een vriendelijke dame van UPC om te vragen hoe het beviel.
Ik vertelde de dame dat we hem eigenlijk niet gebruikte omdat we vaak in andere delen van het huis tv kijken en dat we hem niet wilde houden.
Zij betreurde het en bedankte me voor mijn tijd.
Na een paar weken besloot ik maar eens contact op te nemen met UPC.
Ik netjes op gezegt en de heer beloofde me dat er een brief zal komen met de bevestiging.
Een paar weken later nog geen brief.
Ik naar het UPC-center met de digi-box onder mijn arm.
Na 20 min werd ik door een dame geholpen die mij vertelde dat ik hem daar niet achter kon laten en dat het eerst telefonisch opgezegd moest worden want het was nog niet opgezegd in hun systeem.
Dit was begin mei.
Ik geiriteerd naar huis.
Op gebeld om het op te zeggen. (10 c/p/m)
"we sturen u een bevestiging en een doos om hem retour te sturen"
Een week eindelijk de brief, geen doos.....
Op vakantie.
Aan de oppas verteld dat er een doos van UPC zal komen en dat de digibox retour moet gestuurd worden.
3 weken later komen we thuis.
Nog geen doos ontvangen.
Maar weer eens bellen (10 c/p/m).
O jee ik stuur hem zo snel mogelijk toe.
Een week later een brief.
Helaas heeft u de digibox nog niet retour gestuurd.
Dit moet binnen 1 week na dagtekening gebeuren anders kost dat 175 euro voor de digibox.
Ik maar weer bellen. (10 c/p/m)
O exucuus we maken het gelijk voor u in orde.
Een week later een E-mail gestuurd via hun web-site.
En later nog een.
Weer gebeld 10 (c/p/m)

GAAP

Zoals kort amsterdams zegt: "we wachten af"
Overstappen is helemaal niet eng het opzeggen is pas eng.

EstherD
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2006 09:40

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door EstherD »

Ook wij hebben lijken niet van dat digitale ding van UPC af te komen. Het wordt je eerst in de maag gesplitst en vervolgens zijn we al meer dan 4 euro aan telefoonkosten kwijt om op te zeggen. Deze week weer een email gestuurd (ditmaal de pagina uitgeprint want eenmaal verzonden heb je geen enkel bewijs meer) en nogmaals gevraagd om de retourdoos die me telefonisch is toegezegd. Ik weiger ook nog een aangetekende brief te sturen want dat kost ook weer veel geld en voorlopig heb ik al ruim 2 maanden betaald van dit zogenaamde gratis uitproberen doordat je zo lang aan de telefoon hangt om uberhaupt iemand te spreken te krijgen (10 cent per minuut).

We zijn het inmiddels zo zat dat we op het punt staan dat ding in de kliko te gooien!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door agro »

probeer eens een van de personen te bellen welke op onderstaande link staan vermeld, en doe je verhaal.
Is gewoon telefoonnummer mogelijk dat dan actie wordt ondernomen.

http://www.upc.nl/index.php?PageID=147064&R=17355

succes toegewenst

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Flipipo »

Tja, ik had ook brief gekregen dat er 6 maanden geprobeerd mocht worden. Maar er stond in als u het niet wilt, bellen! Nou ik deed dit gelijk, en ja hoor heel netjes afgewerkt! Nooi box hier gezien en ook geen brievenr of zo..... dus gewoon netjes afbellen met juiste gegevens en klaar is kees!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Walter van V »

Opzeggen altijd gewoon aangetekende brief met bevestiging van ontvangst.
Kosten wegen niet op tegen alle stress en onduidelijkheid van telefonisch opzeggen. En per aangetekende brief is zelfs met de tijd voor bezoek postkantoor meegerekend nog sneller ook gezien de wachttijden aan de telefoon.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

dus gewoon netjes afbellen met juiste gegevens en klaar is kees!
Kees wel, maar UPC niet. :lol:

Sabine1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 15:10

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Sabine1981 »

Ook wij hebben de digibox van UPC ontvangen en geinstalleerd, met in ons achterhoofd het idee dat we binnen een half jaar toch weer op konden zeggen. Na een maand vielen alle zenders weg en hebben we het pakket verhoogd, daarbij wel gevraagd of we nog steeds binnen een half jaar op konden zeggen (we verwachtten digitale televisie via de huurvereniging, dat zou binnen enkele maanden beschikbaar komen dus we wilden zeker weten dat we niet een jaar aan UPC vast zouden zitten), en dat werd bevestigd, meerdere malen zelfs en er werd ons verteld dat het betreffende telefoongepsrek opgenomen zou worden. Nu weten we dat de digitale televisie van de huurvereniging zeer binnenkort beschikbaar komt en wilden we dus UPC opzeggen. Wat blijkt nu? Dat kan niet meer omdat we toen het pakket verhoogd hebben (terwijl ons toen verzekerd was dat het wel kon), we zitten er dus wel nog een jaar aan vast en het gesprek is ook helemaal niet opgenomen dus we hebben nu geen poot om op te staan. Mijn viend en ik voelen ons echt belzerd en wilden dat we er nooit aan begonnen waren... Dank zij dit forum weet ik dat ik straks op tijd moet beginnen met opzeggen om niet nog een jaar eraan vast te zitten. Ongelofelijk wat die UPC allemaal uitspookt, en dat het zomaar kan.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door C200K »

@Sabine,

ik kan maar ik zaak concluderen; U heeft geen voorwaarden gelezen!! Die zijn er niet voor niets. U kan niet willen dat alles wordt voorgekauwd.

Verder is er bij elke digi-pakket een bijsluiter, daarin staat duidelijk dat een flink aantal zenders na 1 maand vervallen. Staat duidelijk vermeld, ook dat heeft U niet gelezen!!!!!

Wie is er dan vreemd bezig?!?!

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door marjal »

Wie is er dan vreemd bezig?!?!
UPC natuurlijk dat is een gemene firma :shock:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

ik kan maar ik zaak concluderen; U heeft geen voorwaarden gelezen!! Die zijn er niet voor niets. U kan niet willen dat alles wordt voorgekauwd.
Dat is wel heel kort door de bocht, ze hebben juist alle moeite gedaan om goed geinformeerd te worden, een medewerker liegt ze wat voor en nu is het hun eigen schuld???
UPC is zeker een fantastisch bedrijf, alleen de klanten zijn stom?

DTran
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 10:59

Re: Opzeggen abonnement UPC

Ongelezen bericht door DTran »

Tja, zij heten niets voor niets Uiterst Professionele Centenjatters :P

Ik heb het abonnement al 4 jaar opgezegd en jaarlijks krijg ik een brief van Intrum Justitia dat ik een bedrag aan UPC verschuldigd ben. Praten met hun heeft geen enkel zin, beloven doen zij wel, maar doen ho maar...

Trouwens kijken via schotel bevalt mij prima, 1 malig kosten van 200 euro en de rest uit de ether halen.

Gesloten