LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Elias »

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het risico van beleggen met geleend geld veel te riskant was. En heb vervolgens zelfstandig besloten om met geleend en eigen geld bij de bank wat aandelen te kopen. Dat heeft ook mij, vanwege het instorten van de beurskoersen, aanvankelijk flink wat geld gekost.
Aldus Koop(K).

Je hebt dus heel bewust ZELF besloten "op de beurs te gaan", o.a. ook met geleend geld en dus niet door toedoen van een ander opgelicht of benadeeld.
Dus ben je per definitie geen "aandelenlease-gedupeerde".

Snap dan ook niet dat je hier zo afgeeft op andere mensen die in een geheel andere situatie zitten.
Beperk je dan tot positieve meningsvorming en discussie of blijf hier weg en reageer je "eigenschuld-dikkebult-frustraties" ergens anders af a.u.b. !

Groet,
Elias.

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Je hebt dus heel bewust ZELF besloten "op de beurs te gaan", o.a. ook met geleend geld en
Inderdaad Elias, net zoals alle leasegedupeerden door het ondertekenen van een aandelenlease overeenkomst ZELF EN BEWUST besloten hebben aandelen te leasen

positief
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:53

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door positief »

Beste Joop (K),

Wij hebben ons toendertijd voor (op) laten lichten door zo'n vriendelijke jongen van SS en omdat wij totaal geen ervaring hadden met aandelen en voor de constructie die ons is aangeboden. En wij ter goeder trouw volledig op de financiele adviseur vertrouwde, want zo goedgelovig waren wij toen nog. Is het bij ons helaas erg verkeerd gegaan. (dan druk ik me nog zachtjes uit) Want had ik toen geweten wat ik nu in de loop der jaren heb geleerd over aandelen en wat er mogelijk was, en niet alleen de mooie (positieve) staatjes en er kon niets misgaan praatjes van de SS vertegenwoordiger, waren wij er nooit aan begonnen.
Maar dat jij de folders wel goed begrepen hebt, is fijn voor jou, maar die kregen wij eigenlijk na het financiele plan te zien en toen was alles al zo goed als rond. En als je als eerste het financieel plan hebt gelezen kijk je totaal anders naar zo'n brochure.
Maar het is heel prettig voor jou dat jij zo slim bent geweest om er niet in te trappen. Maar dat wil nog niet zeggen dat wij de schuld op ons moeten nemen. Wij zijn gewoon verkeerd voorgelicht. Punt uit. En daar zullen binnenkort de rechters het wel mee eens zijn. En zoals op 14 augustus de rechter in amsterdam al een uitspraak heeft gedaan, zal ook voor ons de zon binnenkort weer gaan schijnen en hoeven wij de eindjes misschien niet meer aan elkaar te knopen om rond te kunnen komen.

Martinvdm

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Sorry hoor mensen....

Maar zelf beleggen op de beurs of de situatie waar wij in verkeren kun je niet met elkaar vergelijken...

Zo lust ik er nog wel een paar !!

Ben het ook met Elias eens en vraag me ook af wat voor bevrediging sommigen zien in het afgeven op gedupeerden...

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door cornelis »

Wij zijn gewoon verkeerd voorgelicht. Punt uit.

En besodemieterd opgelicht ik heb een naar achteraf blijkt een lening van zowat € 100.000 aan me broek met een inkomen van nog geen €1300 vind ik dat pure oplichting misdadig gewoon en dat dient keihard afgestraft te worden maar dat gebeurd niet ondanks deze grove oplichting word dexia nog steeds van alle kanten de hand boven het hoofd gehouden en zijn er ook nog rechters die menen dat er ook een stukje eigen verantwoordelijkheid in zit ben ik het helemaal niet mee eens,rechters die zulke uitspraken doen worden van hogerhand gestuurd het is te gek voor woorden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Janny »

En besodemieterd opgelicht ik heb een naar achteraf blijkt een lening van zowat € 100.000 aan me broek met een inkomen van nog geen €1300 vind ik dat pure oplichting misdadig gewoon en dat dient keihard afgestraft te worden

Cornelis,
Dit is nou juist de situatie waarom een Bank verplicht is om bij het aangaan van een geldlening een risico analyse uit te voeren. Elke zich zelf respecterende bank zal dat ook zeker doen. Omdat men bij geen of te weinig zekerheidsstelling ( onderpand, vaak onroerend goed)niet gegarandeerd krijgt of men garant kan staan voor de lening.
Daarom heb ik voor deze nalatigheid , dit ook opgenomen in mijn dagvaarding.
Dexia heeft echter helemaal geen onderzoek gedaan naar financiele draagkracht. Ook niet bij de BKR, maar achteraf gebruikt ze dit wel als pressie middel. Ze laten dan ook duidelijk zien uit wat voor hout ze gesneden zijn. Als je opzettelijk zonder analyse iedereen die een naam heeft een lening aansmeerd, is men schoftig bezig. en verdiend men vervolging door het OM. Ik heb goede hoop, al zal het nog zo lang duren , dat het toch gaat gebeuren. Dat men verantwoording van daden zal moeten afleggen.
Hou vol
Janny

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Positief schrijft:
En wij ter goeder trouw volledig op de financiele adviseur vertrouwde, want zo goedgelovig waren wij toen nog. Is het bij ons helaas erg verkeerd gegaan. (dan druk ik me nog zachtjes uit) Want had ik toen geweten wat ik nu in de loop der jaren heb geleerd over aandelen en wat er mogelijk was, en niet alleen de mooie (positieve) staatjes en er kon niets misgaan praatjes van de SS vertegenwoordiger, waren wij er nooit aan begonnen.
Je uiteenzetting spreekt me in zo verre aan dat je zo eerlijk bent om ook een deel van de schuld van de situatie waarin je als gevolg van het aandelenlease gebeuren terecht bent gekomen, bij je zelf neer te leggen. Heel veel schrijvers op dit forum ontberen dit zelfkritische vermogen en hebben de onhebbelijke gewoonte de schuld van het aandelen lease drama alleen maar en volledig bij anderen neer te leggen: bij Legio Lease, bij Spaarselect, bij de banken, bij Dexia, bij de tussenpersonen, bij Zalm, bij God wie weet nog meer. Iedereen en alles krijgt de schuld behalve de gedupeerde zelf. Even kritisch in de eigen huiskamerspiegel kijken en toegeven dat je ook zelf steken hebt laten vallen bij het aangaan van de overeenkomst, is er niet bij.
Laatst gewijzigd door Joop(K) op 22 sep 2006 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door wreker »

Arme Joop(k).....hij heeft zichzelf opgelicht. :shock:

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Wreker schrijft
Arme Joop(k).....hij heeft zichzelf opgelicht.
Wreker onderstreept hiermee nogmaals dat hij er weinig van begrijpt. Immers de aandelenkoersen zijn de laatste twee jaar omhoog geschoten. :lol:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door cornelis »

Hou vol
Janny
Dat zal ik ook zeker doen ik ga door tot het einde en zal geen enkele regeling accepteren daarvoor heeft dexia ons gezin te veel pijn gedaan.

Heb alles in handen gegeven aan een advokaat die sprak er ook schande van.

Gelukkig heeft mijn partner niet ondertekend.

Groetjes

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door wreker »

Immers de aandelenkoersen zijn de laatste twee jaar omhoog geschoten
Natuurlijk droom maar lekker verder!!!!!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door croosjes »

Piet Hein Donner (Justitie)

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Natuurlijk droom maar lekker verder!!!!!
Dit kan wreker niet voor de voeten geworpen worden Joop, hij is zo blind geworden van z'n zgn wraakacties dat hij de realiteit niet meer kan zien.

Loopt al jaren fortis te beklagen op dit forum, dat de stijgende koersen totaal aan hem zijn voorbijgegaan.

Beetje sneu en zinloos is het wel als je je zo laat verteren door je woede.
De imagoschade die fortis heeft opgelopen door wreker z'n acties is 0%, al zal hij zelf anders geloven. :cry:

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Ja croosjes, Donner was minister van justitie, je hebt de link goed aangegeven, nou dan zal het vanaf nu wel snel beter gaan, toch?

Bruce
Berichten: 169
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:34

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Bruce »

Je hebt dus heel bewust ZELF besloten "op de beurs te gaan",
Jij werd zeker gedwongen met een pistool, Elias?

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door wreker »

De imagoschade die fortis heeft opgelopen door wreker z'n acties is 0%, al zal hij zelf anders geloven.
Welnee de imagoschade die Fortis door de oplichtingspraktijken met Fortis Groeivermogenwanproducten heeft opgelopen heeft Fortis helemaal in eigen hand gehad, knap he? :lol: :lol: :lol:

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door peus306 »

Wreker..................Toppie!!
Joop:
Heel veel schrijvers op dit forum ontberen dit zelfkritische vermogen en hebben de onhebbelijke gewoonte de schuld van het aandelen lease drama alleen maar en volledig bij anderen neer te leggen: bij Legio Lease, bij Spaarselect, bij de banken, bij Dexia, bij de tussenpersonen, bij Zalm, bij God wie weet nog meer. Iedereen en alles krijgt de schuld behalve de gedupeerde zelf.
Dus voortaan maar luisteren naar de almachtige JOOP?
het orakel voor wat betreft aandelenlease.
BAL GEHAKT!!

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Ach, Kneus306, als een uitspraak of stelling jou niet uitkomt dan is het blijkbaar onzin. Slaap lekker verder, snurk niet te hard en.... vergeet morgen vooral niet wakker te worden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door Janny »

Heel veel schrijvers op dit forum ontberen dit zelfkritische vermogen en hebben de onhebbelijke gewoonte de schuld van het aandelen lease drama alleen maar en volledig bij anderen neer te leggen:
Om met het eerste te beginnen. Kritisch naar me zelf kijken, daar ben ik mee begonnen, Ik was die grote sukkel die dit gebeurde, ik was degene die het allemaal had gedaan. Ik Ben degene die de handtekening zette. Niet mijn echtgenoot.
Echter, wat ik toen niet door had, was, dat om een lening aan te gaan als de bedragen van een Wvdd , je schijnbaar geen risico analyse nodig hebt in de benadering van Legio-lease. Dat punt is en was voor mij de bottleneck van het gebeuren. Aan mensen met een uitkering, zal een normale bank nooit die bedragen lenen..Zelfs niet met voldoende betrouwbaar onderpand.(proefondervindelijke kennis.) Dat een bank dat dus wel deed, zegt veel over de bank! en zijn benadering naar clienten toe. Dat het nodig is, laten ze nu ook terdege merken, omdat ze nu wel weten waar de BKR voor dient. waarom achteraf voorzorgen nemen.
Oke , iedereen hier op dit forum mag van mij zeggen dat ik stom was, Ik zei het zelf ook. Maar iemand op deze manier de lust in leven afnemen, omdat men financieel kapot is, doordat men misleidt is, daarvan zeg ik, dat is niet gerechtvaardigd.
Daarom pleit ik ook voor de rechtbank om rechtspraak.
Janny

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: WANNEER UITSPRAAK DUISENBERGREGELING

Ongelezen bericht door peus306 »

Beste Joop,
ik ben wakker, ik snurk niet en sta elke morgen weer vrolijk op.....maar ik heb een bloedhekel aan mensen die hier op dit forum maar even gaan vertellen hoe dom de ander wel even is. Nooit gehoort van jezelf een spiegel voorhouden??. En, by the way, we weten het nu zo langzamerhand wel..........

Gesloten