Advies uitbrengen omdat je moet scoren, omdat je op provisie staat zorgt dat je afstompt. Je word zelfzuchtig en denkt maar aan een ding, omzet(lees geld
Conclussie1: wees eerlijk en oprecht, lukt je dit niet kies dan a.u.b. een ander vak. Of zoek hulp. Ja, het is een vak.... keukens. Niet iedereen kan keukens ontwerpen, weten hoe een kok zich beweegd in de keuken, heeft mensenkennis(niet hoe manipuleer ik de klant?), houd van mensen en van het leven en van zijn/haar werk.
De keukenbranche is een prachtige afspiegeling van de samenleving, corrupt, asociaal, zelden oprecht, weinig flexibel. De boventoon wordt gevoerd door stropdassen(omdat ze anders meteen door de mand vallen).
Het meeste van het bovenstaande is ook van toepassing op consumenten, de meesten zijn ook niet eerlijk, helaas.
Conclussie2: Waar gaat het om, juist ja om geld.... alles draait om geld, alles draait om macht.
Drop the **** be real.
Wanneer ik mijn ouders of beste vrienden naar een keukenzaak toe zou sturen blijven er in Nederland maar een handjevol over, best een trieste conclussie.