LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Echt" zijn in de keukenwereld(komt u dat wel eens
"Echt" zijn in de keukenwereld(komt u dat wel eens
Echt zijn in de keukenwereld houd mij steeds meer bezig, wie is er tegenwoordig nog echt geïnteresseerd in zijn klanten. Wie wil er echt een mooi ontwerp maken vanuit een gevoel(aangeboren) van willen ontwerpen, je creatieviteit botvieren. Wie wil die klant blij maken met een geweldig funktionerend produkt, doordacht en voorzien van alle moderne gemakken. Dit betekend dus dat je de klant beter moet leren kennen, je inleven. Wie schaamt zich nog kapot wanneer er iets niet goed gaat?
Advies uitbrengen omdat je moet scoren, omdat je op provisie staat zorgt dat je afstompt. Je word zelfzuchtig en denkt maar aan een ding, omzet(lees geld ). Advies uitbrengen terwijl je een onmogelijk hoge target moet halen komt de consument niet ten goede.
Conclussie1: wees eerlijk en oprecht, lukt je dit niet kies dan a.u.b. een ander vak. Of zoek hulp. Ja, het is een vak.... keukens. Niet iedereen kan keukens ontwerpen, weten hoe een kok zich beweegd in de keuken, heeft mensenkennis(niet hoe manipuleer ik de klant?), houd van mensen en van het leven en van zijn/haar werk.
De keukenbranche is een prachtige afspiegeling van de samenleving, corrupt, asociaal, zelden oprecht, weinig flexibel. De boventoon wordt gevoerd door stropdassen(omdat ze anders meteen door de mand vallen).
Het meeste van het bovenstaande is ook van toepassing op consumenten, de meesten zijn ook niet eerlijk, helaas.
Conclussie2: Waar gaat het om, juist ja om geld.... alles draait om geld, alles draait om macht.
Drop the **** be real.
Wanneer ik mijn ouders of beste vrienden naar een keukenzaak toe zou sturen blijven er in Nederland maar een handjevol over, best een trieste conclussie.
Advies uitbrengen omdat je moet scoren, omdat je op provisie staat zorgt dat je afstompt. Je word zelfzuchtig en denkt maar aan een ding, omzet(lees geld ). Advies uitbrengen terwijl je een onmogelijk hoge target moet halen komt de consument niet ten goede.
Conclussie1: wees eerlijk en oprecht, lukt je dit niet kies dan a.u.b. een ander vak. Of zoek hulp. Ja, het is een vak.... keukens. Niet iedereen kan keukens ontwerpen, weten hoe een kok zich beweegd in de keuken, heeft mensenkennis(niet hoe manipuleer ik de klant?), houd van mensen en van het leven en van zijn/haar werk.
De keukenbranche is een prachtige afspiegeling van de samenleving, corrupt, asociaal, zelden oprecht, weinig flexibel. De boventoon wordt gevoerd door stropdassen(omdat ze anders meteen door de mand vallen).
Het meeste van het bovenstaande is ook van toepassing op consumenten, de meesten zijn ook niet eerlijk, helaas.
Conclussie2: Waar gaat het om, juist ja om geld.... alles draait om geld, alles draait om macht.
Drop the **** be real.
Wanneer ik mijn ouders of beste vrienden naar een keukenzaak toe zou sturen blijven er in Nederland maar een handjevol over, best een trieste conclussie.
Re: "Echt" zijn in de keukenwereld(komt u dat wel eens
Dit is een perfecte omschrijving voor de gehele Mandemakers Groep, als deze groep wordt opgedoekt, zijn we een behoorlijk stuk op weg in de goede richting. Misschien is er nog HOOP!!De keukenbranche is een prachtige afspiegeling van de samenleving, corrupt, asociaal, zelden oprecht, weinig flexibel. De boventoon wordt gevoerd door stropdassen(omdat ze anders meteen door de mand vallen).
waarom heb jij zo;n angst voor de mandemakers groep reja dat je ze in bijna ieder bericht moet afkraken?
Ik denk niet dat het angst is. Het is een antipatie tegen alles wat een oorsprong heeft in oneerlijkheid, in list en in bedrog. Ik vraag me af wat er van een heleboel organisaties(lees mensen) terecht komt wanneer het kortings spelletje afgelopen is.
Let op.
Stel je voor. Vanaf morgen is het per wet geregeld dat elk onderdeel van ieder merk is vast gelegd in voor een ieder toegangkelijke database. De consument weet dus exact wat alles kost. Dan vallen er zo verschrikkelijk veel bedrijven door de mand.
En weet je waarom?
Omdat het dan pas echt gaat om wat je kan, zegt en waarmaakt.
Alle afleidings maneuvres vallen weg zoals die fantastische kortingen. Nee dan komt het er echt op aan hoe je je vak verstaat.
Deze maatregel scheelt een hoop keukenzaken in een overspannen markt. Opgeruimd staat netjes.
Let op.
Stel je voor. Vanaf morgen is het per wet geregeld dat elk onderdeel van ieder merk is vast gelegd in voor een ieder toegangkelijke database. De consument weet dus exact wat alles kost. Dan vallen er zo verschrikkelijk veel bedrijven door de mand.
En weet je waarom?
Omdat het dan pas echt gaat om wat je kan, zegt en waarmaakt.
Alle afleidings maneuvres vallen weg zoals die fantastische kortingen. Nee dan komt het er echt op aan hoe je je vak verstaat.
Deze maatregel scheelt een hoop keukenzaken in een overspannen markt. Opgeruimd staat netjes.
Loesjes,
SKS, heeft met zijn laatste bericht allemaal heel goed weergegeven.
Het is geen angst tegen de DMG, maar oprechte antipati tegen dit soort bedrijven en als jij wat meer wist over de DMG zou je wel anders reageren.
Ik probeer ook de consument tegen dit soort louche bedrijven te waarschuwen, en dat is mijn goed recht!
SKS, heeft met zijn laatste bericht allemaal heel goed weergegeven.
Het is geen angst tegen de DMG, maar oprechte antipati tegen dit soort bedrijven en als jij wat meer wist over de DMG zou je wel anders reageren.
Ik probeer ook de consument tegen dit soort louche bedrijven te waarschuwen, en dat is mijn goed recht!
Beste SKS,
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wees blij dat iedere klant die jij helpt een mooie keuken te verwezelijken uit de klauwen van slechte vakbroeders blijft.
Werk jij zelf ook in de keukenbranche of heb je een slechte ervaring achter de rug met de keukenwereld? Door de jaren van puin ruimen van slechte verkopers en organisatie heb ik als monteur eerst de andere kant van de keukenwereld bekeken. Hierdoor heb ik een behoorlijk dikke huid gekregen want iedere klant wil zijn verhaal kwijt, goed of slecht.
Nu hebben mijn collega en ik een eigen keukenwinkel en kunnen eindelijk zelf bepalen wat en hoe. Ik moet zeggen dat dat heel verfrissend werkt.
Gewoon die offerte meegeven en meteen een normale prijs neerleggen is ons motto en we draaien zeer goed. Geen letter reclame in de krant en toch iedere keer de offertemap vol. Je merkt dat klanten de eerlijke aanpak waarderen door de mensen die worden doorgestuurd door de klanten. Dat geeft een goed gevoel.
De markt is aardig verziekt door de kortingszieke reclameuitingen van de bekende keukenwinkelketens, maar je ziet dat veel keukenzoekende mensen hier steeds vaker doorheen prikken.
Wij zijn heel bewust in een kleine gemeente een winkel gestart. Scherp blijven en nakomen wat je belooft is essentieel als je niet stuk wilt lopen op antireclame. Op nog geen 3 kilometer van meubelboulevard Beverwijk verklaarden veel kenners ons voor gek om daar te investeren in een keukenwinkel. Gelukkig hebben wij doorgezet en bewijzen onze klanten dat de kenners ongelijk hebben.
De maatregelen die jij stelt zijn een mooie utopie maar niet meer dan dat. Ik blijf in ieder geval met je hopen op verbetering van de situatie!
MVG
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wees blij dat iedere klant die jij helpt een mooie keuken te verwezelijken uit de klauwen van slechte vakbroeders blijft.
Werk jij zelf ook in de keukenbranche of heb je een slechte ervaring achter de rug met de keukenwereld? Door de jaren van puin ruimen van slechte verkopers en organisatie heb ik als monteur eerst de andere kant van de keukenwereld bekeken. Hierdoor heb ik een behoorlijk dikke huid gekregen want iedere klant wil zijn verhaal kwijt, goed of slecht.
Nu hebben mijn collega en ik een eigen keukenwinkel en kunnen eindelijk zelf bepalen wat en hoe. Ik moet zeggen dat dat heel verfrissend werkt.
Gewoon die offerte meegeven en meteen een normale prijs neerleggen is ons motto en we draaien zeer goed. Geen letter reclame in de krant en toch iedere keer de offertemap vol. Je merkt dat klanten de eerlijke aanpak waarderen door de mensen die worden doorgestuurd door de klanten. Dat geeft een goed gevoel.
De markt is aardig verziekt door de kortingszieke reclameuitingen van de bekende keukenwinkelketens, maar je ziet dat veel keukenzoekende mensen hier steeds vaker doorheen prikken.
Wij zijn heel bewust in een kleine gemeente een winkel gestart. Scherp blijven en nakomen wat je belooft is essentieel als je niet stuk wilt lopen op antireclame. Op nog geen 3 kilometer van meubelboulevard Beverwijk verklaarden veel kenners ons voor gek om daar te investeren in een keukenwinkel. Gelukkig hebben wij doorgezet en bewijzen onze klanten dat de kenners ongelijk hebben.
De maatregelen die jij stelt zijn een mooie utopie maar niet meer dan dat. Ik blijf in ieder geval met je hopen op verbetering van de situatie!
MVG
Reja, jij probeert nu al meerdere mensen de mond te snoeren door te zeggen dat ze er niet veel van af weten en als ze dat wel wisten dat ze dan wel anders zouden reageren.Het is geen angst tegen de DMG, maar oprechte antipati tegen dit soort bedrijven en als jij wat meer wist over de DMG zou je wel anders reageren.
voor je info, ik heb een eigen kleine keukenzaak en weet echt wel wat de zaken van dmg voor politiek bedrijven.
Wij hebben het lekker druk met onze zaak en dat komt enkelt doordat wij ons prima kunnen onderscheiden van de zgn grote jongens. Bij ons is de klant namelijk geen object wat binnen een uur een ontwerp, prijsopgave moet hebben en het liefst dan ook nog getekend voor akkoord. Wij nemen uitgebreid de tijd voor info en geven de klant de ruimte om over ons voorstel na te denken en weet je waarom? omdat we niet bang zijn voor dat ze na een ander gaan.
Een klant die bij ons enkelt komt op de goedkope prijs komt van de koude kermis thuis, wij zijn waarschijnlijk lang niet altijd de goedkoopste maar daar heb ik ook geen streven naar.
wij ontvangen de klant warm en hartelijk ( zonder appelflappen, dure koks etc etc) maar gewoon met onszelf. Daar ligt namelijk onze kracht
vriendelijkheid, hartelijkheid, goede informatie, tijd nemen, goed product, goede service etc etc.
hoe graag B.M het ook zal willen hij zal dit nooit kunnen evenaren. hij zal omzetsnelheid moeten hebben en zal nooit die rust kunnen pakken bij behandeling van klanten.
Wij hebben geen dure verkopers hier lopen, wij hebben alles in eigen hand.
Ik heb daarom ook geen behoefte om hier in elk berichtje b.m aan te vallen, laat hij maar doorgaan met zijn praktijken wij plukken wel de vruchten daarvan.
Ik weet niet of je de KIM ook leest, maar het intervieuw met B.M bevestigt enkelt mijn berichtje.
Dus laat mij lekker m'n gang gaan, dan laat ik jou ook met rust, goed zo???