LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lipmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2006 20:22

hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door lipmans »

Wij hebben een offerte van een hacker keuken liggen. Als ik de keukenzaak mag geloven is dit een zeer goed merk. Weet iemand hoe hoog (of laag) ik dit merk/keuken in mag schatten? Ik heb ook nog een offerte liggen van een nobilia keuken. Aangezien de meeste reacties op dit forum hierover nogal verschillend zijn, is dit naar mijn idee een doorsnee keukenmerk.
Is de hacker een "beter" merk? Is de hacker een miele of een ariston. Wie weet mijn vraag te beantwoorden?
Nog een vraag over de lak. Is deze krasgevoelig? Volgens een keukenzaak is een foliekeuken niet minder dan een lak keuken. En hoe kan ik krasjes "wegwerken"?
Ben benieuwd naar de reacties!
vr gr lipmans

Mirror
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:29

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Mirror »

niet zo heel lang geleden heeft een keukenkenner Hacker, Active en Systemat (allen zelfde fabriek) beschreven en uitgelegd. Zoeken even met die trefwoorden...
Men zegt dat Systemat vergelijkbaar is met Siematic oftewel bij de betere helft van het middensegment.

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Jannekee »

Ik zou zelf niet voor een keuken gaan met folie. Wij hebben zelf net een gelakte keuken gekocht. Puur omdat de afwerking mooier is. Met folie is het gewoon net niet. Vergelijk maar eens een kastje met folie en eentje die gelakt is. Dit is echter wel een persoonlijke voorkeur.

Hoe het zit met krasjes, daar heb ik geen idee van.

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Ga eens met deze offerte naar Ardland (Nordhorn-Dld) of Gerwens (Gronau-Dld). Zij verkopen ook allebei Hacker. Misschien de moeite waard en je hebt wat te vergelijken.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door pickles »

Ga eens met deze offerte naar Ardland (Nordhorn-Dld) of Gerwens (Gronau-Dld). Zij verkopen ook allebei Hacker. Misschien de moeite waard en je hebt wat te vergelijken.
Rij dan meteen even door naar Warschau(P) en daarna naar Moskou(R) schijnt erg goedkoop te zijn.... :roll:

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Sorry snikkles, ik wil je niet beledigen. Ik ben daar zelf geweest, ben zeer goed geholpen en heb 4500 euro verdiend. Van dat geld ga ik op vakantie naar Warschau en misschien Moskou

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door mar53 »

Roberto rijdt ook een skoda.

Als je het kan ophoesten koop dan een Hacker, Dan heb je een Jaquar.
Geweldig mooie keuken van top kwaliteit.

Die Skodarijder Koopt Bribus, ( Gribus in de handelsterm genoemd)
Kan ook 20 jaar meegaan, net als die Skoda.

Ik rij liever Jaquar.

Met vriendelijke groet en doe je eigen voordeel ermee.

Mar53

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Mar53, Ik ben blij dat je liever een hacker hebt. Want laat ik die nu net hebben gekocht, met een Boretti Fry-Top en Boretti afzuigkap en voor de rest Bosch apparatuur. Een Hacker Classic.
Offerte in Nederland met diezelfde apparatuur over de 20.000.
In Dld. incl plaatsen 15.000.
Wie is er nu gek!

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door keukenkast »

en heb 4500 euro verdiend
blijf dromen..... :lol:

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door loesjes »

Nou inmiddels is hier op het forum alom bekend hoe het plaatsen van onze oosterburen gebeurt, de rest van de offerte zal wel net zo vergelijkbaar zijn dan he......

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Jammer Loesjes en Keukenkast dat jullie niet eerlijk zijn. Ik begrijp dat jullie niet kunnen concureren met prijzen zoals in Dld. Dat is ook helemaal niet erg zolang er genoeg mensen zijn die ook naar jullie toekomen. Wat niet eerlijk is om te zeggen dat keukens in Dld. worden gekocht niet goed worden geplaatst. Jullie zijn trouwe gasten van het forum en weten net als ik dat veel mensen goede ervaringen hebben en natuurlijk zijn er ook bij met slechte ervaringen. Net zo goed als met keukens die door nederlandse bedrijven worden geplaatst.
Bovendien hoef ik pas de laatste 10 % pas te betalen als alles geheel en naar wens is geplaatst. Doen jullie dat ook? Ik dacht het niet.
En kom nu ook niet met dat L*Lverhaal dat Hacker een slecht merk is, want jullie weten dat dat niet waar is. (Zie het forum).
Geef gewoon eerlijk toe dat Dld. een stuk goedkoper is en gun diegene die het er voor over hebben dat pleziertje. Ik ben trouwens in NL bij de kleine keukenspeciaalzaken zeer correct en kundig te woord gestaan, maar ik let ook op de kleintjes

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door loesjes »

Hacker is een prachtig merk dus daar zul je mij niet over horen, verkoop het tenslotte zelf, maar als wij monteren dan monteren we ook compleet dus incl aansluiten van apparatuur en spoelbak en kraan.
das wel even een verschil.

en ik durf gerust te stellen, dat wij geen 5000 euro duurder zijn als onze duitse collega's op een keuken van 20000 dan worden er geen appels met appels vergeleken. ik zie hierbij mij in de zaak ook gerust klanten hoor met duitse offertes, en ben niet sterk onder de indruk van hun prijzen en kan heel beslist meekomen,

en roberto wat een flauwekul om te zeggen dat mijn oordeel niet eerlijk is, je kent mijn bedrijf niet eens, je kent mijn prijzen niet, je kent mijn betalingsvoorwaarden niet,
jij hebt dan toevallig een keuken in duitsland gekocht die je goedkoper is aangeboden dan een nederlandse keukenleverancier en gelijk scheer je alles over 1 kam, in duitsland is het stukken goedkoper, in duitsland zijn de betalingsvoorwaarden stukken beter etc etc.
er staan op dit forum anders berichten genoeg waarin het tegendeel staat, en verder was er een tijdje terug ook zelfs nog een forumgast bereidt fotos te plaatsen van een keuken die gekocht en geplaatst was in duitsland en daarbij bleek wel duidelijk dat de afwerking veel te wensen over liet.


het gras bij de buren lijkt altijd groener he, maar als je er op loopt zie je dat het vol met onkruid zit......

Roberto01
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:48

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Roberto01 »

Loesjes,
Ik scheer niet alles over een kam, dat doe jij door te zeggen dat alles wat uit Dld. niet goed geplaatst wordt, e.d. Die voorbeelden hebben wij in NL ook (Lees Forum). Hier zitten klanten soms ook 3 mnd. te wachten op een granietenblad of nieuwe frontjes en ook de keukenconcurrent sluit niet alles aan enz. enz. Ook bij jouw in de zaak worden fouten gemaakt . En het gras is daar niet groener en in NL zie ik ook onkruid (o.a. DMG).
En jouw betalingsvoorwaarden ken ik niet. Nu doe ik een aanbetaling van
10%, dan 80 % bij aflevering en 10 % na plaatsing. Ik ken geen bedrijven in NL die dit ook zo doen.
En wat de prijzen betreft, die zullen niet overal zo veel verschillen, maar in mijn geval heb ik exact dezelfde offerte door diverse keukenhandelaren laten berekenen en het grootste verschil was eerlijk 4.500 euro. Ik begrijp heel goed dat je voor jezelf en voor de goede zaken opkomt en zoals ik al zei, ik ben ook in NL zeer goed geholpen. Maar het zou je ook sieren als je
respect hebt voor collegae uit het buitenland

RemcoW
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:36

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door RemcoW »

Häcker keukens mag je gerust als zijnde van betere kwaliteit beschouwen. Op het ogenblik zijn wij ook aan het uitkijken om een nieuwe keuken te laten plaatsen. Na heelwat vergelijken zijn we in een keukenzaak terechtgekomen die uitsluitend Häcker heeft.
Onze keuze gaat een Häcker Systemat worden. Doorslaggevend voor onze keuze is kwaliteit en prijs geweest.
Kwaliteit is afhankelijk van de fabrikant, in dit geval Häcker (Classic of Systemat uitvoering).
Voordeel aan de Systemat uitvoering is de 13 cm opbouw.
De plint is 10 cm en dan kan je zelf beginnen opbouwen wat je maar wil.
Dit zolang het maar 13 cm of een veelvoud van 13 cm is.
Vb. een lade van 39 cm (3 x 13) + een lade van 26 (2 x 13) + een deur van 78 cm (6 x 13), enz...
Prijs wordt natuurlijk mee bepaald door de keukenzaak waar je een offerte laat maken.
Hoogglans lak is beter en harder, maar ook duurder dan een hoogglans folie.
De folie kan loskomen vanaf +/- 70 graden.
Denk hierbij bv. aan het even openstaan van een ovendeur.
Wat mee de prijs van een keuken bepaalt is natuurlijk de uitvoering.
Een lade is duurder dan een gewoon deurtje.
Een lade met demping is duurder dan eentje zonder demping.
Heb je gewone deurtjes bekijk dan even de scharnieren van Häcker.
Hacker heeft niet alleen stoprubbertjes, maar heeft nu ook dempende scharnieren. M.a.w. de rubbertjes zijn er om het stof buiten de kast te houden en niet zoals bij sommige andere fabrikanten om het lawaai van de dichtgaande deur te dempen.
De scharnieren remmen de deur de laatste centiemeters af.
Let ook op wat een verkoper zegt en bekijk dit kritisch.
Vergelijk wat de verkopers in verschillende winkels zeggen en je merkt dadelijk wat maar verkooptruukjes zijn.
Vraag eventueel enkele adressen van mensen die al gekocht hebben en neem eens kontakt met deze mensen.
De verkoper waar wij onze keuken willen kopen deed dit trouwens zonder dat wij erom vroegen.
Eén van de adressen die hij opgaf was trouwens van een vriend van ons en we wisten reeds dat hij zeer tevreden was over zijn keuken.
Als je de definitieve opbouw van je keuken hebt kan je hiermee naar verschillende winkels gaan en vragen dat ze daarvoor prijs maken.
Op die manier kan je tenminste dezelfde uitvoering vergelijken.
Ik wens je alvast veel plezier met je keuken.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door reja »

Voor een "doorsnee" klant weet je Systemat wel heel goed uit te leggen, mischien moet je eens overwegen om de keukenverkoop in te gaan??????????????

RemcoW
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 13:36

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door RemcoW »

Reja,

Als je meer dan 20.000 euro wil uitgeven aan een keuken, dan zorg je inderdaad dat je goed geinformeerd bent.
Met zelf wat opzoekwerk op internet te doen en wat tijd te steken om verscheidene winkels te bezoeken verzamel je inderdaad heelwat informatie.
Mijn stelling is : bekijk wat je krijgt voor je geld!
Een lagere prijs voor een keuken betekent niet altijd een betere koop.
Het hangt er van af wat je voor die prijs krijgt.
En in een job als keukenverkoper ben ik helemaal niet geinteresseerd, hoor.

lipmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2006 20:22

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door lipmans »

Nou, nou, al heel wat reacties gekregen! Dat is erg fijn. Wat wij dachten blijkt waarheid; een hacker keuken is een goede keuken. :) We willen nog met onze offerte (zonder prijs en naam vd keukenzaak natuurlijk), bij andere keukenzaken langs die hacker verkopen. Zodat we twee identieke offertes hebben liggen. En dan de prijs he? We gaan misschien om de kosten te drukken, toch via het internet keukenapparatuur kopen. Dat scheelt echt enorm. We hebben al uitgerekend dat we alleen al op de apparatuur, 800 a 1000 euro kunnen besparen. Kijk dat heb je dan zelf weer verdiend :wink: . Alle reacties hierop zijn welkom. Ook de negatieve. Zo kunnen wij en anderen een realistisch beeld hiervan krijgen.

sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door sks »

Buiten het feit of häcker-systemat goed of niet goed is, waar zijn al die Nederlanders die zo'n schurft hekel aan die Duitsers hebben. Néé we kunnen geld verdienen(gaat wederom weer om de centjes) dus we kopen het bij de Duitsers en gunnen onze eigen jongens geen ene rooie rot cent, onze eigen economie helpen we hiermee lekker vooruit.
Stelletje hypocrieten.
Iedereen heeft een grote bek totdat het puntje bij paaltje om zijn geld gaat, dan worden alle normen en waarden heel snel aan de kant geschoven.
Denk daar maar eens over na!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door Kulta »

Daarvoor hoef je niet naar Duitsland hoor. Je normen en waarden overboord zetten kan al voor 5 tientjes.

Laat je goed informeren, de apparatuur demonstreren. Kom 3 of vier keer om je ontwerp aan te laten passen. Zorg dat je een goede tekening en offerte krijgt, gespecificeerd met typenummers.
Ondehandel tot je de bodem prijs heb bedongen

Ga dan naar een concurerend bedrijf met hetzelfde keukenmerk, zeg dat je volledige geïnformeerd bent, een kant en klaar ontwerp en offerte hebt en dat je de keuken bij hun wilt kopen mits ze € 50.00 van de prijs af doen.

Eh voila !

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: hacker aktiv, magnolia hoogglans lak

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

ik heb jaren lang dit merk keuken verkocht.nu ik net een jaar uit de roulatie ben heb ik zelf een keuken nodig en heb dit merk dan ook zelf aangeschaft maar dan wel in Duitsland. niet alleen om de centen maar omdat het in nederland alleen maar draait om de keuken te kunnen verkopen en er wordt heel veel voorgelogen. Bij mijn aanschaf van mijn keuken ben ik maanden op pad geweest bij verschildende keuken zaken.Zat Leugens om bestwil gehoord.

Gesloten