LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
izzi

Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Ongelezen bericht door izzi »

Hallo Mensen,

Dit verhaal loopt sinds 1 juli 2006.
Vanaf dat moment valt constant het internetsignaal weg.
Tijdens het vroegere Wanadoo was ik een tevreden klant, sinds Wanadoo de livebox heeft geïntroduceerd, dus ik overging van een speedtouch naar een Livebox is het drama.

Heb hier sinds 2 maanden contact over met de helpdesk (meneer, u moet resetten, elke keer weer) maar dit is irritant als je om de 20 minuten signaal verliest. Vervolgens weer gebelt met de klantenservice, die gaven aan maar naar de orangeshop toe te stappen. Daar aangekomen werd mij verteld, dat de orangeshop enkel pakketten verkoopt en verder geen technische medewerking kan verlenen.
Inmiddels 2 maanden verder en een monteur van cable one over de vloer gehad, 3 maanden onnodig abonnements geld betaald vorige week naar de orange shop terug gekeerd. Hier werd mij hulp geboden: ik neem contact op met de regiomanager, mocht je niet binnen 3 dagen zijn gebelt, dan kom je terug. 3 Dagen later niet gebelt, dus keerde ik terug naar de shop. Werd meteen onbeschoft behandeld door dezelfde persoon die me de week daarvoor nog gouden bergen beloofde. De regiomanager kan niets doen, gaat enkel over de sales. De klantenservice wilde ook niets meer ondernemen want hadden alles al geprobeerd werd mij verteld. Zonder overleg met mij heeft de orangeshop medewerker geregeld dat Orange mijn contract wil verbreken, zonder terugbetaling van de door mij gemaakte kosten.

Ik heb ze vriendelijk verzocht toch verder te gaan met technisch onderzoek, aangezien je voor 30 euro nergens een 20 mb/s lijn met telefonie kan vinden.

Mijn vraag is, zijn er meerdere mensen die signaalproblemen hebben? wat is een eventuele oplossing?

izzi

Re: Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Niemand heeft hier last van??? ik ben de enige in NL?

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk het.....

dummer

Ongelezen bericht door dummer »

Ik heb sedert januari 2006 een Livebox van Wanadoo nu Orange.
De internet ADSL-lite aansluiting werk correct, de telefoon viel in het begin telkens uit. Wanneer ik wil bellen moet ik een speciale kiestoon horen. Ik moet iets langer wachten om te bellen. Ik heb een Livebox genomen vanwege het voordeel van het bellen via de ADSL lijn. In het begin was dit gratis, echter een KPN belbuget is wel noodzakelijk. Het voordeel van goedkoop bellen is verminderd doordat Orange nu €0,04 rekend voor elk gesprek (uitzondering zijn betaalnummers en 06 nummers, kijk voor de tarieven op www.Orange.nl). De problemen met internet bellen zijn minder geworden doordat ik een nieuwe Livebox heb gekregen. Wanneer je problemen hebt met de Livebox probeer dan stap 1: stekker van voeding 1 minuut uit het stopcontact halen, daarna weer insteken. Wacht tot dat de rode LET lampje van de Livebox weer brand circa 2 minuten wachten. Brand alleen de ADSL lampje? steek dan de stekken van de telefoonaansluiting bij je vaste toestel uit en daarna in. Het kan ook zijn dat je Livebox bezig is met het binnenhalen van een nieuwe update. Je kunt dit zien aan de LET lampjes, wacht dan gerust 20 minuten. Stap 2: wanneer stap 1 niet werkt controleer dan de lengte van je kabel tussen je Livebox en de vaste telefoon aansluiting, volgens Orange mag dit niet meer dan 10 meter bedragen (staat nergens in de gebruiksaanwijzing vermeldt, ik denk wel belangrijk om te weten).
Verder ben ik tevreden over Orange, de klantenservice via internet is goed tot zeer goed (je krijgt altijd de volgende dag een correct antwoord), de telefonische helpdesk is zeer matig tot slecht (kan véél beter), slecht opgeleid en te verstaan personeel heb ik de indruk(?)
André

Ebby

Ongelezen bericht door Ebby »

ik heb nog nooit zoveel problemen met mijn account gehad sinds de overgang.
Telefonie werkt gebrekkig (ik kom er soms achter dat ik al een dag of 2 onbereikbaar ben), ongevraagd zijn mijn abonnementen op spamfilter en antivirus op mijn nieuwe, wederom ongevraagd verkregen, @orange.nl email adres gezet. Heeft tot gevolg dat ik nu met mega spam in mijn inbox zit en er niet af lijkt te komen. Dacht, dan maak ik een ander adres aan zodat ik die kan gebruiken tot ik er vanavond achter kwam dat de spamfilter en antivirus niet meer op mijn @wanadoo.nl adres zit... grrrr.
Volgens de helpdesk hebben ze meer info nodig en of ik maar even met hun 0900 (20 ct per minuut) nummer wil bellen. Ze leggen ook nog even uit hoe dat meot als ik via de Livebox geen verbinding krijg en vragen of ik wil checken of de livebox goed geinstalleerd is... grrrr
Ik heb een mail teruggestuurd dat ze mij ten alle tijden mogen bellen en dat ik anders via mail antwoord op vragen stel. Ben benieuwd

dummer

Ebby
problemen met je telefoon is heel erg vervelend, volgens mij beseffen ze dat niet bij digitale telefonie. De laatste tijd gaat het bij mij vrij goed.
Het enige advies dat ik je kan geven wat betreft jouw probleem is een goede anti virus cq spam filter. Ik heb zelf de Norton Security 2006 in combinatie met Orange geeft dit geen enkel probleem. Norton werk erg goed, het opstarten van je computer duurt circa 2 minuten (iets trager). Ik heb geen ervaring met andere merken.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes !!
André

zweepestaartje

Ongelezen bericht door zweepestaartje »

izzi, je bent niet de enige die gillend gek wordt van de internetverbinding van wanadoo/orange! wij hebben sinds januari een livebox van wanadoo, en die beviel altijd goed. sinds de overname van orange is het één grote ellende. de verbinding viel constant weg, ik moest wel 4x per dag dat stomme kastje resetten. na gebeld te hebben wist de klantenservice-meneer mij te vertellen dat onze livebox een update niet had uitgevoerd (dat doen ze blijkbaar zelf automatisch). moest dus handmatig, we hebben de update uitgevoerd. daardoor ging onze livebox van naam veranderen: hij heette eerst wanadoo...., nu livebox.... oke dan, wij blij, hij deed het weer! de vreugde duurde 4 dagen, toen knalde ie eruit, na de reset heette ie weer wanadoo en knalt ie er om de haverklap uit. ik heb nu wel 10x met de klantenservice gebeld, iedere x moet ik iets anders doen. ze hebben me op een bepaald moment beloofd dat 'als dit niet werkt, krijgt u een nieuwe livebox'. daarna krabbelden ze terug. ondertussen natuurlijk nog steeds geen normaal functionerend internet; een man van klantenservice had het lef tegen mij te zeggen: 'na de reset heeft u wel weer internet? nou dan is er toch niets aan de hand?' pardon, niet normaal dat het mij 30 min kost om internet op te gaan! en: 'u heeft nog maar 6 x gebeld in de afgelopen tijd, dat is ook niet veel dus t zal wel meevallen met de problemen'. nou ja zeg, ik hoor toch helemaal nooit te bellen met klantenservice! wat is dat nou voor instelling?! gek wordt ik ervan, ik heb besloten ze nu te terroriseren met telefoontjes, iedere dag bellen en de kosten terug te eisen :lol: wie doet er mee?

dummer

Hallo Orange gebruikers :D
ik kan me helemaal vinden in de kritiek die ik lees. De boel plat telefoneren lijkt mij geen goede optie. Wat blijft er dan nog over voor consument? Bij de Orange winkels hebben ze totaal geen idee van hoe vervelend het is dat je niet kan bellen of gebeld kan worden. Verkooppraatjes die hebben ze wel. Het recetten kan ik inmiddels ook met mijn ogen dicht. We kunnen wellicht een wedstrijd gaan houden onder de Orange gebruikers wie het snelst kan recetten: voor de landelijke kampioenschappen onder de Orange gebruikers. Ik vind dat Orange personeel veel beter om moet gaan met dit soort problemen. Ik hoop dat deze verhalen ook door Orange medewerkers gelezen worden en dat ze inderdaad hier iets aan doen. Het antwoord stekker eruit halen en opnieuw opstarten willen wij niet meer horen :oops: !!!!! De gebruiks aanwijzing moet beter worden uitgelegt wat er mis kan zijn bij het steeds wegvallen van de verbinding. Een soort checklijst, een programma die fouten kan opsporen, of een online verbinding voor het checken van onregelmatigheden op de lijn?
Orange doe hier iets mee! :)

Ebby

Ongelezen bericht door Ebby »

Dit is de laatste vraag die ik gesteld heb aan de klantenservice van Orange
Beste meneer de Haseth,

Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag. Ik wil dat mijn wanadoo email adres beschermd is voor spam en virussen, daar betaal ik voor. Wilt u zo vriendelijk zijn de spam en virusprotectie van mijn orange adres (die ik immers niet gebruik) te halen en die weer om mijn wanadoo adres te zetten?

Vriendelijk bedankt,
Esther Berends
En dit is het antwoord dat ik gekregen heb
Geachte Mevrouw Berends,

Sinds de naamswijziging zijn uw anti-spam en anti-virus alleen actief bij uw @orange.nl email adres,hierdoor is het dus niet mogelijk om @wanadoo daar ook in te voorzien.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
Kan dit nou zomaar???

Ebby

izzi

We gaan weer een stap verder.

Inmiddels is er een zogenaamd centralebezoek geweest.
Alles schijnt perfect te werken. Reden van slechte verbinding: Ik schijn verouderde koperen kabels te hebben naar de woning toe.
Ik moest maar downgraden naar een ADSL Starters abonnement.
Gevolg: Zit weer een jaar vast aan een nieuw contract.
Ik word vanavond opgebeld door een supervisor( denk niet dat ie belt)

ik hou jullie op de hoogte.

Van mij mag Radar eens een hele uitzending aan Orange wijden.
Dit is ONACCEPTABEL!!! al 3 maanden GEEN internet

zweepestaartje

Ongelezen bericht door zweepestaartje »

ja bij ons loopt het ook de spuigaten uit. de reacties van de klantenservice zijn echt achterlijk. 'U moet het kastje rebooten.' o ja en hoe dan? 'stekker eruit...' poem, terug gegooid naar het hoofdmenu van de helpdesk. bij een andere medewerker opnieuw geprobeerd. die was wél bereid mij te vertellen hoe je dat rotkastje reboot. belachelijk. heeft trouwens niet geholpen.
o, wat dacht je hiervan: 'ja mevrouw als u uw eigen draadloze netwerkkaart gebruikt kunnen wij niets garanderen.' joehoe, pc's worden inmiddels standaard met dl netwerkkaart geleverd, verwacht je nu echt dat ik die idiote usb-toggle in mijn laptop ga steken? idioot, wanadoo/orange, ga met je tijd mee!
dit was ook een mooie reactie: 'als u het kastje reset, en de internetverbinding werkt weer, dan is er toch niks aan de hand mevrouwtje?' nou, "meneertje" , ik betaal geloof ik geen 30€ p.m. om 2x per dag een half uur met mijn kop boven dat kastje te hangen om internet aan de gang te krijgen of wel dan?
en het toppunt was deze wel: 'u heeft nog maar 8x gebeld dus zo ernstig is het probleem dus ook weer niet'. PARDON? nog maar 8x, nog maar 8x? ik hoor toch helemaal nooit te bellen?! internet hoort het gewoon te doen! ik wil 0x gebeld hebben, 8x is dus 8x teveel! hoe halen ze het in hun hoofd? :x

izzy, ik heb net dmv via knopje 'contact' een idee aangedragen voor de uitzending. hierbij wil ik iedereen oproepen om dat ook te doen, dan krijgen we het wellicht voor elkaar dat die kwasten bij wanadoo daadwerkelijk eens iets gaan dóen.
groet, leonie.

Caboro

Ongelezen bericht door Caboro »

zo toch prettig dat ik niet de enige ben met dezelfde klachten... nog 3 maanden en dan ben ik van dat wanadoo/ornage af pffffff geen problemen met de telefoon niet meer constant van internet gegooid wordem geen spam meer, maar ja wat moet ik dan nemen?????

czijl

Ongelezen bericht door czijl »

wij hebben 2 pc's draadloos op de livebox
1 in de woonkamer en 1 op de 1e verdieping
de eerste in de woonkamer geen probleem altijd een goed signaal de 2e die boven staat daar viel de verbinding ook veel weg of laag signaal
Dit heb ik opgelost door de Livebox wat hoger te plaatsen en wat meer gericht naar de 1e verdieping te richten
Hiermee was ons probleem opgelost
groets Carla

suza

Ongelezen bericht door suza »

Wij zijn sinds begin augustus bezig met Orange om de Livebox (met Telefonie) aan de praat te krijgen. Omdat wij geen internetverbinding hebben door een falende Livebox zijn wij aangewezen op een dure helpdesk. Ik hou het verhaal kort: na twee maanden bellen met de helpdesk (meer dan 20 x) en allerlei resets, tests nieuwe Livebox etc. was er eindelijk een slimme helpdeskmedewerker die ons kon vertellen dat Norton Systemworks een probleem oplevert als de Livebox 'geupdate' wordt :?: . Of ik Norton wil deinstalleren, ook alle aanverwante software) dan de Livebox resetten op de bekende manier, en dan Norton opnieuw installeren!!!
Kent iemand dit probleem? Inderdaad werkt alles nu. Maar wij hadden meer problemen met de Livebox gehad, die niks met Norton te maken hadden. De Livebox werkte nl ervoor (vanaf april) ook zonder problemen.

Ik heb een klachtbrief gestuurd aan Orange. Voor de 2 mnd dat wij geen internet en telefonie hadden wilen wij restitutie van het abonnementsgeld. Daarnaast hebben wij voor EUR 100,-- aan belkosten met de helpdesk gemaakt!! Ook daar willen wij een vergoeding voor.
Antwoord van Orange:
Omdat de software Norton volgens hun het probleem heeft veroorzaakt bij Livebox update, krijgen wij geen kosten vergoed. Uit coulance willen ze 1 maand abonnement aanbieden. Dit is het maximale wat ze kunnen aanbieden.

Dus zweepstaartje, ik wens je veel succes, maar pas op, ze weten er vaak heel mooi onderuit te komen, en dat zit jij met de gebakken peren!
Wat betreft de helpdesk: wat een SLECHTE service bieden ze. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb eens gevraagd of zij wel de telefoongesprekken registreren, want ik kreeg bij iedere helpdeskmedewerker de opmerking dat ik eerst maar eens naar de LIVEBOX MOEST TOELOPEN EN MET EEN PEN OP DAT KNOPJE MOEST DRUKKEN EN DAN....ETC. Klinkt bekend?

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Heel vervelend allemaal, maar als providers schadevergoeding ,moeten gaan betalen voor alle gevallen waarbij het probleem wordt veroorzaakt door software van een andere fabrikant ( je kunt beter Norton Symantec aansprakelijk stellen, zij hebben het probleem veroorzaakt.) of verkeerd aangesloten modems, corrupte besturingssystemen, spyware, virussen etc. en andere oorzaken die niet door een provider worden veroorzaakt, dan zijn alle providers binnen een maand failliet.

suza

Ongelezen bericht door suza »

Het lijkt mij eerder dat de software van Livebox inferieur is. Hoe kan het anders dat bij elke update niet mijn instellingen maar standaardinstellingen worden geconfigureerd? Wij hebben ADSL-Lite (gebruikersnaam met -lite erachter), maar na de update wordt deze instelling automatisch omgezet naar ADSL Family.
Ik woon in Almere en daar KUNNEN we niet eens ADSL Family aanvragen!
Nee, het gaat bij mij er niet in dat het ligt aan de software van Symantec. Ik stel dat Orange moet voorzien in software die goed communiceert met de gangbare antivirus en firewall software.

En, weet je, ik wil alleen kosten verhalen van de slechte behandeling door hun helpdesk. Het hoeft toch geen twee maanden te duren (en 15 medewerkers verder - bedenk maar hoeveel kosten we hebben gemaakt met mobiel bellen!) voordat er eindelijk een oplossing is gevonden! Het zou fijn zijn als Orange zijn excuses daarvoor aanbood en ook een deel van die kosten zelf zou betalen.

jaywalker

Ook jij wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken, je doet allemaal aannames en beweringen waarvan jij zelf denkt dat ze waar zijn en voor iedereen gelden.

Ten eerste neem je aan dat als JIJ geen adsl Family kan krijgen, dat dit voor heel Almere geld. Je vergeet dat Almere zeker een stuk of 5 wijkcentrales heeft en ik aardig wat familieleden in diverse delen van Almere heb geholpen de livebox aan te sluiten voor adsl Family.
Jij woont waarschijnlijk in Oost of Haven en daar moet je het doen met adsl via kpn.

Ten tweede is de livebox ontworpen voor het overgrote deel dat hem op het Family gebruikt en zal hij na een reset inderdaad weer op Family ingesteld staan en ook na een Update worden deze instellingen vaak gereset. Jij moet inderdaad weer je loginnaam en wachtwoord invoeren en de abonnementsvorm kiezen.
Dus de software is niet inferieur, jij begrijpt hem alleen niet.

Ten derde zijn er tienduizenden livebox gebruikers die ook software van Norton Symantec gebruiken en dat zal dus van te voren heus wel getest zijn. en ik moet zeggen dat dit soort forums nou niet echt uitpuilen met hetzelfde soort klachten als jij hebt ondervonden, waarmee ik niet wil ontkennen dat jij wellicht een corrupte livebox hebt gehad ( het blijft electronica) of wellicht een corrupt besturingssysteem.

Ten vierde heeft niemand jou verplicht om naar de helpdesk te bellen met je mobiel, maar had je gewoon even je telefoon rechtstreeks zonder livebox kunnen aansluiten en via de gewone vaste KPN telefoon kunnen bellen.

Je ziet dus dat vrijwel je gehele verhaal op basis van feiten en argumenten onderuit gehaald is. Het enige punt waar ik het mee eens ben, maar moeilijk valt te achterhalen is de wellicht minder nette behandeling door de helpdeskmedewerkers........

dokwerker

Ongelezen bericht door dokwerker »

Ten tweede is de livebox ontworpen voor het overgrote deel dat hem op het Family gebruikt en zal hij na een reset inderdaad weer op Family ingesteld staan en ook na een Update worden deze instellingen vaak gereset. Jij moet inderdaad weer je loginnaam en wachtwoord invoeren en de abonnementsvorm kiezen.
Dus de software is niet inferieur, jij begrijpt hem alleen niet.
-----------------------------------------------------------------------------------

Jij dus ook niet ;)

jaywalker

leg eens uit dokwerker ? :idea:

tering_orrange

Ongelezen bericht door tering_orrange »

jaywalker ben jij wellicht een orrange medewerker? sorry van mijn nickname trouwes ik was beetje sjaggerijnig toen mijn internet net weer voor de zoveelste keer vandaag uitviel, kan er vreselijk boos om worden..

bij mij valt ook het internet uit heh ja ook dus. ik gebruik ook orrange adsl lite en een vriend van mij heeft het ook en zijn internet valt ook de hele tijd uit, ik gebruik trouwens nog een ouderwetse speed touch modem (het probleem is dus niet alleen met de livebox) met de laatste update erop (heb dit een week geleden gedaan op advies van zon verkoper mannetje maar dit heeft niks geholpen) en daar betaal je dan 35 euro per maand voor. Mijn email zit ook elke dag BARSTENS VOL viagra spam en vannales en nog wat. ik gebruik de nieuwste mcaffee spamfilter, ja hij staat goed geconfigureerd, en ik krijg +/- 40 reclame mailtjes per dag. je kan die mensen wel bellen en weer 15 euro kwijt aan 1 gesprek waar je niet wijzer uit word maar dit haalt niks uit. Het internet werkt simpelweg vertellen ze dan... Zodra mijn contract voorbij is stap ik dezelfde dag nog over naar een andere adsl provider ik weet de prezieze datum inmiddels uit mijn hoofd. Wannadoo deed het gewoon goed sinds deze orrange rotzooi er is is mijn internet ook rotzooi geworden... voor hetzelfde geld krijg je een ietsje langzamere verbinding bij tiscali. ik suggereer ook aan alle anderen om hier ook naar over te stappen ^^
is er geen mogelijkheid om met iedereen die adsl lite heeft naar de rechter te stappen?

Gesloten