LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenconcurent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
margreetvB
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2006 12:50

keukenconcurent

Ongelezen bericht door margreetvB »

Wie heeft er nog meer slechte ervaring met de keukenconcurent. Wij namelijk wel.
Wij gingen nl gisteren orienterend kijken. Er was een actie die 50% korting gaf.
Wij konden die korting krijgen, dat later ook geldig is. Door een papier in te vullen. Je zat NERGENS aan vast. dit heb ik nl wel 3x gevraagd.
Of we even konden tekenen. Ik eerst eens goed lezen.
Je was dus WEL gelijk verplicht om daar een keuken te kopen.
Bij annulering binnen 10 dagen, was je al 350 euro kwijt.
1 maand 10% in ons geval dus 800 euro enz.
Dit tot wel 30 %
Ja ik ben niet gek. Dat teken ik dus niet.
Ik wil nl wel ook ergens anders kijken.

Zegt de verkoper, ja dat kan ook!

(Ja dat heeft niet veel zin, als je toch verplicht bent om hem daar te kopen)

Ook moest ik DEZE dag tekenen, anders kon het niet voor dat bedrag.
Dit terwijl de actie nog 2 dagen duurde!!!

Slechte ervaring dus. Ik ga echt niks tekenen voor een bepaald bedrag, terwijl we nog niet precies wisten wat we wilden/ wat we zouden krijgen!!

Ik hoor graag andere positieve of negatieve ervaringen met de keukenconcurent.

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

Zoek maar eens op dit forum genoeg over geschreven niets nieuws.

8)

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door slik »

Nog steeds niks gekocht schippertje.....

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

nee nog bezig komt wel goed hoor voor 2010 denk ik.

8)

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door slik »

Beter next 125....

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

zijn we inderdaad mee bezig maar je heb van die mensen die beloven alles.
Je zit uren in een voor hun de mooiste zaak van Nederland.
En ja hoor 4 weken later nog niets dat schiet wel op.

8)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door loesjes »

en dan blijf je wachten?????

als een offerte al zolang zo duren, hoe lang is dan wel de levertijd, en hoe snel zijn ze met service gevallen.

Het zegt toch al genoeg als je zo lang moet wachten op een offerte??? kom op he, er zijn meer keukenzaken hoor ook die het merk next verkopen.

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door Schippertje »

Ik ga daarmee alleen aan hoe gelukkig weinig keukenzaken met hun klanten omgaan.
En eerlijke klanten je kan ook laten weten dat je geen intresse heb.

8)

robbie10
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:36

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door robbie10 »

:cry: :wink:

A.H. van den Heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2006 12:49

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door A.H. van den Heuvel »

Hoi,

koop geen keuken bij keukenconcurent!!!!
week 22 is bij ons een keuken geplaatst, (was kleurverschil in bovenkasten) is nu week 36, is nog steeds niet opgelost.
Je wordt steeds doorverwezen naar een servicecentrum, vervolgens sturen zij je weer naar winkel (Son).
Je moet altijd zelf[bellen, en wordt NOOIT teruggebeld!!
Wij hebben het helemaal gehad en ben zojuist voor de 5de in Son geweest.
Heb er geen vertrouwen meer in dat het nog goedkomt.
in een woord SPIJT!!!

groeten Arno

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door reja »

Ja, het is heel vervelend als er iets fout gaat met de keuken en niet goed wordt opgelost.
Keuken Concurrent is er meester in om problemen niet goed op te lossen of het probleem gewoon bij de klant terug te leggen.
Alleen door de winkel op te blijven bellen of langs gaan heeft weinig zin want die ondernemen toch geen actie, want zodra een keuken verkocht is doen ze niets meer voor de klant.
Je moet gewoon het hoofkantoor blijven bellen en toch proberen het via service van de Keuken Concurrent op te lossen.
De keuken Concurrent is trouwens een onderdeel van de Mandemakers Groep, dus je hebt ook gewoon met hun service afdeling te maken, die over het algemeen niet heel erg slecht is.
Succes!!!!

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door 16again »

Arno,

KC is aangesloten bij het CBW, dus je een stok achter de deur:
(dreigen met) een gang naar de geschillencommissie

EWK
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2006 08:25

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door EWK »

Beste mensen,

laat je niet gek maken door een KORTINGSPERCENTAGE maar kijk naar de eindprijs, en wat nog veel belangrijker is: vergelijk 2 offerten goed met elkaar.

Het loont ook vaak de moeite om een wat kleinere keukenzaak te bezoeken voor een prijsvergelijk.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door reja »

Wat vergelijk je dan met deze 2 offtertes??, de prijs of het product :shock:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door rayke »

Citaat uit een intervieuw met Ben mandemakers
" wij geven het gevoel goedkoper te zijn, maar de kleinere keukenzaak kan makkelijk met ons concurreren"
"Op de inkoop scheelt het maar een heel klein beetje"

Laat je dus niet gek maken met al die rambam kortingen

Mirror
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:29

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door Mirror »

Gewoon niet naar dit soort zaken gaan, tenzij je een doorgewinterde superonderhandelaar bent. Zes jaar geleden een keuken gekocht met veel ergernis bij Verkerk (inmiddels failliet). Koste me veel moeite, tijd en vechten om de allerlaagste prijs eruit te halen.

Nu een nieuwe keuken bij de "kleine" keukenboer. Weet nu dat het nog steeds veel tijd kost om zeker te zijn van de keuze voor een keuken (er zijn te veel merken en types, qua kastjes, app en bladen) met de juiste prijs en service, maar het gaat wel een stuk relaxter.

Ik ben ervan overtuigd dat je dezelfde prijs krijgt bij de kleine (duur uitziende) keukenleverancier, als bij de grote ketens, als in Duitsland.

sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door sks »

Lieve mensen, de Keuken Concurrent is erop uit om de klant te manipuleren, dat gaat alsvolgt:

Ze hebben regelmatig een marathon week(adverteren iedere keer alsof het uniek is). Leuze: hele keukens half geld.
Je wordt gewoon in de maling genomen(dat willen jullie klanten zelf) want 50% korting op een keuken gaat gewoon weg niet. De verkopers moeten dus de prijzen eerst opwaarderen. Dit wordt vorm gegeven door bewuste optelfouten te maken, BTW(let wel 19%) op de prijzen te gooien, een duurdere prijsgroep te pakken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Eén grote leugenachtige bende. Daarom moet de druk ook opgevoerd worden en moet men in één keer een keuken verkopen.

Men heeft bij de Keuken Concurrent een uniek formulier. Zij weten namelijk ook dat een keuken uitzoeken een hoop tijd in beslag neemt. Dus u wil gebruik maken van die "unieke"actie, dan vult men een verkort formulier in, men kruist een deurtje aan(vlak of klassiek), kruist een type werkblad aan(kunststof of graniet), etc. 2 minuten werk. Men vraagt wat had u gedacht aan de keuken uit te geven. Stel je antwoord 10.000,= euro dan zegt men het volgende. U kunt wanneer u terug komt een keuken uitzoeken van wel 20.000,= euro, let wel 20.000,=, u krijgt op de hele keuken 50% korting.

Nou, 50% korting my ***. De verkoper lacht zich helemaal rot. Hij(lees hij of zij) heeft een keuken verkocht(lees lucht) maar krijgt hierover provisie. Ketjeng, kassa.
Wanneer u terug komt op een ander moment ervaart u dat er beslist heel weinig mogelijk is voor die zogenaamde 20.000,= euro.

Kortom een walgelijk systeem. Ze zouden hiervoor bestraft moeten worden. Ik heb het niet over de verkopers, ik heb het over de verantwoordelijken(dhr. Ernst Bareman en de heer Ben Mandemakers). kei en keihard aanpakken.

Lieve klanten/consumenten, die kortingen en fantastische stunts zijn allemaal geweldig, gratis montage, gratis vaatwasser, televisies, snoep reisjes, caravans, etc.. Geweldig.

Keep on dreaming. Ik wil ook kussen als ik genomen word.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door reja »

SKS,

Goed geschreven stuk, en niets anders dan de waarheid. Maar helaas niet alleen bij de Keuken Concurrent waarderen ze de prijzen op, dit gebeurt bij alle keukenzaken die onder de Mandemakers Groep vallen.
Neem nou bijvoorbeeld de Keuken Kampioen, daar zijn de prijzen in de verkoop boeken, standaard met maar liefst 40% VERHOOGD.
Nu kunnen ze namelijk ook lekker veel zogenaamde korting geven op apparatuur, terwijl de klant ter plekke wordt opgelicht.
En de klant maar denken dat ze een mooie Steinhaus keuken hebben gekocht.
Moet je eens naar Duitsland gaan en proberen de Steinhaus fabriek te vinden, nou dan kan je lang zoeken, of probeer het eens via internet, na één nacht zoeken heb je wel lasogen gekregen, maar GEEN Steinhaus keukens gevonden.
En zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar helaas valt er weinig tegen te beginnen tegen dit soort bedrijven, al hoop ik van harte dat ze de Mandemakers Groep eens kei en keihard gaan aangepakken.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door loesjes »

Zolang er klanten zijn die helemaal g**l worden van die kortingen zal dit altijd blijven doorgaan

Ik snap verder niet hoor waar jullie je zo al te druk om maken, zet je energie om in positieve energie in je eigen bedrijf en dat zal ongetwijfeld zijn vruchten gaan afwerpen.
wees niet zo bang voor b.m wees overtuigd van je eigen sterke kracht.

sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

Re: keukenconcurent

Ongelezen bericht door sks »

mmm
Laatst gewijzigd door sks op 23 sep 2006 21:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten