LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SimtekF1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2006 09:57

Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door SimtekF1 »

Hoi iedereen, ik zit met een probleem en ik heb dit al op een ander forum geplaatst maar wil het toch hier ook nog even neerzetten.
Alvast bedankt voor de hulp.

inleiding.

Ik heb in Mei dit jaar mijn abbo bij Vodafone verlengd voor een jaar.
Daarbij kreeg ik Sony Ericsson W810i.
Echter nu blijkt dat er wat fouten in de originele firmware zit die op de telefoon staat.
Opzich niet zo'n probleem want er is al een officiele update uitgebracht door Sony Ericsson.
Alleen nu het probleem, mijn nieuwe telefoon blijkt dus Vodafone branded te zijn.

Kort gezegd komt het er op neer dat ik de officiele firmware update van Sony Ericsson dus niet kan installeren omdat mijn telefoon Vodafone branded is en ik nu dus voor altijd met een telefoon zit die niet goed functioneert.

Ik heb 2 keer gebeld met de klantenservice en die wisten het ook niet en uiteindelijk werd ik naar de winkel gestuurd.
Nou daar brak m'n klomp helemaal.

Ik legde het probleem uit en de medewerker was er vrij duidelijk over.
Vodafone zorgt dat bijna al hun telefoons branded zijn omdat ze zo hun kosten terug verdienen.
Nou mij best natuurlijk als ik die firmware update maar krijg, waarop ik als antwoord kreeg dat het niet kan en ik ook geen firmware update van Vodafone hoef te verwachten.

Het enige wat ik kon doen volgens hem, was mijn telefoon bij Vodafone laten unbranden... voor 100 euro.


De problemen die ik heb met de telefoon.
- Flitsbug (als ik overschakel tussen foto's maken en video's opnemen en ik doe het lampje aan blijft deze vaak constant knipperen, met als gevolg dat je dus niks kan filmen/fotograveren.

Nu wil ik dus proberen een andere telefoon en/of van mijn contract af komen omdat ze mij een telefoon hebben gegeven die niet goed functioneert, en ze zelf ook niet met een oplossing komen.
Als ze mij van te voren hadden gezegd dat dat *** ding branded was, had ik hem niet eens genomen.

Update van mijn probleem.
Ik ben op vakantie geweest dus het heeft allemaal wat vertraging opgelopen.
Maar hier is dan een update van het gebeuren.

Ik heb deze week maar weer gebeld met Vodafone.
Een uur gebeld, 4 verschillende mensen aan de lijn gehad.

De 1ste snapte er geen zak van.
De 2de had het over opsturen van de telefoon maar dat zou mij geld kosten.
Toen werd ik doorverbonden naar Data, die vroeg zich af wat zij er aan konden doen.
En uiteindelijk de 4de wist waar ze het over had en wist me meer duidelijkheid te geven.
Er werd me verteld dat ik 2 jaar garantie op de telefoon had en ik contact op moest nemen met Sony Ericsson om er achter te komen of de kosten voor mij zouden zijn.

Uiteindelijk Sony Ericsson gebeld en die kerel snapte eerst niet waar ik het over had.
Na het 3 keer uitgelegd te hebben begreep hij het en wist hij me te vertellen dat als het echt aan de firmware ligt, dit gratis vergoed word.

Nu moet ik de telefoon inleveren bij 1 van de service punten van Vodafone en ben ik m'n telefoon ongeveer 2 weken kwijt.

Nog een update.
Ik heb dus 3 weken geleden mijn telefoon ingeleverd bij een service point van Vodafone.
Het zou 2 a 3 weken duren dus ook hier houden ze zich niet aan de afspraak.
Misschien grappig om te vertellen, toen ik de telefoon overhandigde kreeg meneer van Vodafone het niet voor mekaar om het probleem in het systeem te zetten.
Hij zou dit later op de dag nog wel een keer proberen. :roll:
Verder wist hij dus helemaal niet waar het over ging, hij had er nog nooit van gehoord terwijl het een algemeen bekend probleem is met deze telefoon.


Nou ga ik er vanmiddag langs om te vragen waarom dit weer zo lang moet duren.
Maar eigenlijk ben ik nu echt klaar met Vodafone.
Hebben jullie misschien tips over hoe of wat ik hier nog mee kan doen.
Het liefst zeg ik meteen mijn contract op want de service van Vodafone is gewoon om te janken.

Als ik een abbo neem met een telefoon waar ik voor moet bij betalen ga ik er vanuit dat het goed functioneert en dat is dus niet zo en Vodafone komt gewoon aan alle kanten te kort.

Kan iemand deze radeloze Vodafone klant helpen??

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door Morrigan »

Da's het nadeel van die Vodafone branded toestellen! Ik zou naar een goede unlocker gaan en daar er nieuwe software op laten plaatsen, die niet Vodafone branded is, maar origineel. Dat kost je dan wel wat, maar je bent van dit ge-emmer af.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door Dragoon »

Probleem is alleen altijd dat bij het unlocken de complete garantie over het toestel komt te vervallen..
Dat is tenminste als ze er achter komen..

grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door grootvader »

Wie een overeenkomst aangaat voor een goed , mag verwachten dat deze doet wat een klant normaal gesproken van dat goed verwacht.
In dit geval de telefoon.
Elke klant die een telefoon neemt bij een contract verwacht (en mag ook verwachten) dat zo'n telefoon het gewoon doet en dat eventueel benodigde upgrades niet nog eens extra kosten met zich mee brengt of hij moet daar voor het afsluiten van deze overeenkomst op gewezen zijn.

In het verhaal van vraagsteller is dat overduidelijk NIET gebeurt kennelijk, gezien ook dat verschillende medewerkers Vodafine zelf niet eens wisten waarover het ging (Unbrandden van de telefoon).

Dat betekend dat er in principe eigenlijk niet eens een wettelijke overeenkomst is gesloten.
Immers, naast datgene wat op schrift staat in een overeenkomst moet er ook sprake zijn van een wilsovereenkomst wil die overeenkomst rechtsgeldig zijn.
En dat is het dus in dit geval niet omdat de klant een telefoon verwacht te hebben gekregen voor een overeenkomstig abonnement ZONDER de extra kosten die dus kennelijk deze nieuwe telefoon met zich mee brengt.

Antwoord;

Maak Vodafone dit hierbovenstaande per aangetekende brief met bericht van ontvangst duidelijk en, als u dit op de PC in Word tikt verzend deze dan ook nog per fax (zulke firma's schijnen nogal eens vaak zulke brieven "nooit te ontvangen"" ).
U kunt; of Vodafone verplichten zich te houden aan de overeenkomst en dus met een telefoon die ten alle tijde te upgraden is, of ontbinding van de overeenkomst en al het betaalde (ook de kosten van uw aangetekende brief) terug te vorderen.

Grootvader

MAXIEM

Re: Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag grootvader,

Ook hier al aanwezig met je kwaliteitsantwoorden.

Collegiale groet, Maxiem/Read.

SimtekF1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2006 09:57

Re: Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan

Ongelezen bericht door SimtekF1 »

Thanks voor de info allemaal.
Het probleem is inmiddels opgelost.

Bleek dat mn telefoon na 2 dagen al in orde was maar ze hebben een verkeerd nummer genoteerd en dus was ik niet te bereiken. :roll:

Had die vrijdag nog gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik moest wachten totdat ze zouden bellen, ja niet dus.

Naja, mn telefoon doet het weer en Vodafone is me volgend jaar kwijt als klant.

Gesloten