LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kruimel69
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:29

goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door kruimel69 »

ik heb op 07 september savonds laat een vakantie geboekt en een auto gehuurd voor 15 t/m 22 september. computer uitgezet,slapen en uitgeslapen.smiddags kijken of alles gelukt is en zie tot mijn verbazing dat Neckermann reizen een bevestiging heeft gestuurd voor 08 september t/m de 15e. De hele dag had ik afspraken staan, was 6sept. jarig geweest moest boodschappen doen enz. dus probeerde ik tussen de bedrijven door contact te leggen via een 0900nr a 0,25ct pm.steeds in de wachtstand,ophangen en later nog eens tot de tijd verstreken was en het vliegtuig weg was. Ik ga er vanuit dat ze je dan bellen, ze hebben toch niet voor niets je telnr???niet dus. en ja noem me dom of naif, maar ik dacht dat de fout ontdekt was en hersteld. hoeveel mensen boeken er zo kort vantevoren en mogen gratis weg, want de machtiging zou pas deze week afgeschreven worden, nou met die korte vertrekdatum was ik al weer teruggeweest. 11 september blijkt dat mijn man het spaargeld niet op tijd op de opgegeven rekening kreeg dus ik bellen. na het bandje en minutenlang wachten werd ik doorverbonden en doorverbonden.Toen pas kreeg ik te horen dat het geen foutje was geweest, de vlucht was gewoon gegaan en wij waren er niet.Bizar wat er dan door je heen gaat. maar ook deze dame kon me niet helpen dus weer minutenlang in de wacht om daarna te horen boeking is boeking. Wat nou boeking, ik heb dat niet geboekt!!!!! Met de auto-reservering is wel alles goed gegaan en die heb ik direct erna gedaan. Ik ben niet achterlijk, ik ken echt het verschil tussen 08-15 en 15-22. Ik heb het gelezen, mijn man heeft het gelezen, sterker nog, ik heb het voorgelezen terwijl mijn man meelas!!! Gaat er bij zo'n bedrijf geen lichtje branden als een reis zo kort van te voren geboekt word???? Dan bel je toch smorgens even of het klopt of dat iemand een rotgeintje uithaalt???? maar ja, na 50 minuten aan de telefoon kreeg ik te horen dat zij mij terug gingen bellen. Dat deed ze inderdaad, toen konden ze m'n telnr wel vinden. maar het antwoord bleef negatief. dus ja , vandaag de rechtsbijstand gebeld om ze in te schakelen en advies te vragen. En dat doe ik hier dus ook.HEEFT IEMAND ADVIES VOOR MIJ OF KENT U IEMAND DIE HETZELFDE IS OVERKOMEN MET EEN BOEKINGSCOMPUTER GEEF DAN AUB EEN BERICHTJE.Misschien kunnen we dan dit soort domme dingen aanpakken zodat de bedrijven eerst iets checken in plaats van de computer dit soort dingen te laten doen. Alvast bedankt.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door Laurent »

Kruimel, wil jij naar Turkije gaan ? P L ligt in een zakelijk gevecht met Corendon.

kruimel69
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:29

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door kruimel69 »

nee ik wil naar een van de canarische eilanden La Palma. wie is P L??

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door Zarine »

Kruimel heeft bij NECKERMANN geboekt..niet bij Peter Langhout.

Na het boeken van de reis, heb je toen direct een (automatisch gegenereerde) boekingsbevestiging gekregen met de details van de reis?

Of is er pas de volgende dag (ochtend/middag) een boekingsbevestiging verstuurd?

Het is een beetje schemergebied dit. In principe is een reis die via internet geboekt definitief, maar in de praktijk is moeilijk te bewijzen dat je ook daadwerkelijk degene bent die geboekt heeft. Eigenlijk geldt nog steeds dat er een handtekening dan wel bv een opgenomen telefoongesprek als bewijsmateriaal moet worden overlegd. Ook (aan)betalingen op een reis zorgen ervoor dat de overeenkomst juridisch een meer definitief karakter krijgt.

Toch zou ik niet gaan ontkennen dat je de reis geboekt hebt, wel blijven vasthouden aan het feit dat er iets misgegaan is. Als Neckermann geen sjoege geeft schrijf dan een dwingende brief. Trek ook de machtiging in (indien mogelijk). Komen jullie er niet uit win dan juridisch advies in.

Veel succes

kruimel69
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:29

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door kruimel69 »

heb savonds laat toen ik al in bed lag een bevestiging gekregen maar die de dag erna geopend, net als die van het autoverhuurbedrijf, die vroegen tenminste nog even een bevestiging.Vandaag nieuwe reis geboekt bij het reisburo, niet bij neckermann!! Op het reisburo begrepen ze er niets van, alleen al het feit dat in de bevestiging stond dat ik mijn tickets kon halen op het vliegveld zonder dat er betaald zou zijn, zelfs geen aanbetaling. dit had ik ook gevraagd bij neckermann, want dat is toch gek???? Volgens hen is dat geen probleem. Nou het reisburo zei ook dat het nooit mogelijk is dat je de tickets zonder betaling meeneemt, automatisch incasso of niet, want als je rekening leeg is heb je in principe een gratis vakantie. Maar ja, deze gang van zaken versterkte eigenlijk mijn vermoeden dat hun fout al rechtgezet was en ik gewoon de 15e zou vliegen. Doe ik nu ook, kost alleen nu 2 reizen inplaats van 1. Maar we blijven lachen, tranen heb ik even niet meer. :roll:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hoi Kruimel69,

Hebben ze nu inmiddels het geld van je via internet geboekte reis afgeschreven?

Als dat niet zo is, zou ik de boel NU laten blokkeren, het is voor jullie nog maar zo kort dag.

Als je de zaak op zijn beloop laat tot na je vakantie, heb je een rotte week.

kruimel69
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:29

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door kruimel69 »

hoi bodejosm43,

nee, hebben ze wel geprobeerd maar dat lukte ze even niet, was al geblokkeerd op advies van de rechtsbijstand. Op hun advies moeten we wel zelf het geld overmaken maar dan bij mededelingen zetten: ONDER PROTEST. Ga zometeen de hele papierhandel opsturen naar de rechtsbijstand en dan maar uit mijn hoofd zetten. Ga lekker onze koffers inpakken en morgen toch op vakantie en genieten van mooi weer en van een prachtig eiland.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door Walter van V »

goed, even gelezen n.a.v. andere topic...
In essentie denk ik dat al de goede adviezen gegeven zijn. M.b.t. betaling zijn er 2 opties
1. niet betalen want niet geleverd wat gevraagd, en fouten gemaakt bij de boeking. DUs zou inhouden dat wanneer er een zaak van komt en u krijgt geen gelijk de kosten voor uw rekening komen in de zin van ophoging met wettelijke rente. De rechtbankkosten worden dan overigens gedragen door uw rechtsbijstandsverzekering.
2. wel betalen , wat indien u gelijk krijgt terug komt en ter uwer gunste verhoogd wordt met wettelijke rente ..!

e.e.a. hangt denk ik ook wel af van de mening en visie van de rechtsbijstandsverzekering...
Wat in hun nadeel werkt is dat zij dus geen sluitend systeem hebben voor foutencontrole, en ook niet voor herstel... zeker niet als ze telefonisch of langs andere weg ook nog eens niet of bijna niet bereikbaar zijn...

ik begrijp dat u geprobeerd heeft het telefonisch na te gaan, en geen e-mails gestuurd heeft?? was wel een optie geweest zo kort van tevoren.
Indien zij geen mailadres hebben of vermelden dan hebben zij overigens weer een poot minder om op te staan.

Dus alles goed vastleggen! dossiervorming heet dat..

succes!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kruimel: ik wens je dan ondanks dit nare voorval een fijne week toe. Zelf zou ik onder geen enkel beding betaald hebben. Zij hebben niet geleverd wat jij vroeg, waarom zou je daarvoor moeten betalen?

Overigens gebeurde mijzelf vandaag iets geks. Ik ga zaterdag naar Gent, en heb daar 1 overnachting geboekt. Leuk hotel, vriendellijk geprijsd en midden in het centrum.

Ik krijg de bevestiging schriftelijk: staat daar UITREISJAAR 2010, in plaats van 2006. Ik check mijn ingevoerde gegevens. Blijkt dat ZIJ de fout hebben gemaakt, want in mijn uitgaande mail staat 2006.

Ik heb voor alle zekerheid opgebeld, en het is in orde. Zij begrijpen echt wel dat 1 nacht niet overeenkomt met 4 jaar. En het stond in hun reserveringsboek wel correct. Een kleinigheidje, maar je zou een louche hoteleigenaar tegenover je hebben, brengt ie je wel 1460 nachten in rekening........

En wat me nog even invalt: zorg dat je daar in Spanje niet in handen valt van de timesharing-maffia.

kruimel69
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:29

Re: goed geboekt maar foute bevestiging via boekingscomputer

Ongelezen bericht door kruimel69 »

hoi, ben weer terug van een heerlijke vakantie en uitgerust.

Walter van V[quote]Indien zij geen mailadreshebben of vermelden dan hebben zij overigens weer een poot minder om op te staan.[quote]

toen ik ze neckermann reizen de eerste keer aan de lijn had zei die mevrouw ook dat ik een email had kunnen sturen. Toen heb ik haar gevraagd wat het emailadres was, want dat ik het niet kon vinden! die wist ze niet en op de website stond het niet vermeld, maar ja daarna zei ze dat het dan toch te laat was geweest omdat het een annulering op de laatste dag was????

bodesjosm43
Zie je dat er best wel veel fouten worden gemaakt in de reiswereld. gelukkig kreeg je ze telefonisch te pakken. Als het neckermann was geweest hadden ze waarschijnlijk gezegd dat het heel normaal is dat iemand 4 jaar in een hotel woont. Enne timesharing-maffia had aan mij toch niks gehad, na het betalen van een dubbele vakantie is mijn potje even iets leger hahahaha :)

Gesloten