LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OOH wat erg !!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door sks »

Lieve mensen,

Ik begeef me met enige regelmaat op internet op zoek naar woningen voor klanten. Ten eerste wil ik opmerken dat de prijs/kwaliteitsverhouding overspannen is. Van de honderd woningen zijn er met veel geluk 4 te vinden die fatsoenlijk afgewerkt zijn.

Men bezuinigd naar mijn mening erg op kwaliteits bouwmaterialen, keukens en badkamers. De meeste keuekns en badkamers zien er uit als vloeken, verschrikkelijk.
Op design gebied hoort Nederland gelukkig tot de top. Maar helaas zie je er weinig van terug in de interieurs(en de tuinen).
Er wordt altijd geroepen, "over smaak valt niet te twisten", dat is naar mijn bescheiden mening flauwekul. Mensen laat je goed adviseren, geef daar gewoon een beetje meer geld aan uit.
Geloof me, er zijn echt mensen op deze aardbol die snappen hoe je interieurs moet vormgeven.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door joost28 »

En wat moeten wij met deze informatie?
Laatst gewijzigd door joost28 op 23 sep 2006 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Sep 2006 18:36 door joost28


--------------------------------------------------------------------------------

En wat moeten (wij) bij met deze informatie?
-------------------------------------------------------------------------------
Zou zeggen gewoon ff goed lezen joost28 want als je
de reacties van sks leest zie je dat hij in tegenstelling
tot jou wel verstand van keukens heeft.
Trouwens wat condenseren aangaat in je andere reactie.
Condenseren is van koud naar warm of van warm naar
koud gaan,dan krijg je condens.Dus niet van gas of damp
naar vloeibaar.Dat is de uiteindelijke reactie van condenseren.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door joost28 »

Misschien toch nog eens terug naar de natuurkunde boeken:

con·den·se·ren1 (onov.ww.)
1 (van gassen) tot vloeistof verdicht worden

Condensatie
In de eenvoudigste betekenis van dit woord is condensatie het van gas- of damp-vorm overgaan naar vloeibare vorm.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door loesjes »

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat sks bedoeld met een goed vormgegeven interieur. wie bepaald er wat goed is???

sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door sks »

Kom op Loesjes,
Interieur en vormgeving is een studie, en buiten die studie zijn er een aantal mensen die van nature meubels, kleuren, materialen zo kunnen kombineren dat het emoties los maakt of je tot rust laat komen of je thuis laat voelen.
Maar die landhuiskeuken in dat hypermoderne huis is als een vlag op een modderschuit. Dit mag je natuurlijk niet zeggen want over smaak valt niet te twisten.

En dat is nu juist mijn punt. Over smaak valt wel te twisten. Niet iedereen heeft hier gevoel voor. Zie het net als ieder ander beroep: de een kan goed zorgen en wordt verpleeg(st)er, de ander is goed met cijfers en wordt accountant. Ik kijk wel uit om in discussie te gaan met de accountant over cijfertjes. Zo kun je het ook bekijken als het om het interieur gaat. Dat is mijn punt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door maxx »

Beste SKS,

Als verkoper kun je bepaalde opties aandragen, maar de klant beslist of de keuken in zijn huis komt.

Natuurlijk kun je altijd vragen naar de rest van het interieur. Op de MOW/Kuchenmeile werd juist gehamerd op de combinatie van keuken en woonkamerinrichting. Ik denk dat jij het wel naar je zin zou hebben gehad.

Wilde plannen voor een keukeninrichting worden vaak teniet gedaan door het gebrek aan lef van de klant, da's jammer maar niet meer dan dat. Het gaat erom dat de klant gelukkig is met zijn/haar nieuwe aankoop.

MVG

aloha
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2006 17:25

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door aloha »

Onzin sks,
iedereen heeft zijn eigen perceptie van smaak, degenen die advies hierin nodig hebben missen gewoon wat en dat zijn er niet zo veel of hebben er geen tijd voor dan wel zin in en dat zijn er weer iets meer. En ik zou wel degelijk met de accountant over de cijfertjes steggelen, je zal verbaasd zijn wat je er aan over kan houden.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Aloha,

Dus jij zou een klant vertellen dat je de keuken niet wilt leveren vanwege zijn/haar wansmaak?

Wij zijn altijd eerlijk over de indeling en gebruiksgemak van een keuken, maar als een klant een kleurencombinatie wil hebben en niet op andere gedachten te brengen is, wat moet je dan?

Leuke denkwijze maar economisch gezien onhaalbaar. Voordeel is dan wel dat als we failliet zijn, geen boekhouder meer nodig hebben...

MVG

aloha
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 sep 2006 17:25

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door aloha »

Natuurlijk niet en het is zeker goed jouw objectieve mening als vakman te geven. Vaak wordt hier wel eens in door geschoten alsof de mensen niet meer kunnen bepalen wat ze wensen. Maar als de klant voet bij stuk houdt ondanks welgemeende adviezen is hij natuurlijk koning. Trouwens het niet nodig hebben van accountants zou wel eens een zegen kunnen zijn.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door joost28 »

sks is typisch iemand die denkt te kunnen vertellen wat een consument nodig heeft, het spijt me ten zeerste, maar zo werkt het niet meer in de hedendaagse marketing.

Overigens, jullie spreken over een accountant, spreek liever over een boekhouder, want een gemiddelde keukenzaak heeft echt geen accountant nodig.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door maxx »

Daar zal mijn accountant anders over denken.

MVG

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Sep 2006 23:06 door joost28


--------------------------------------------------------------------------------

sks is typisch iemand die denkt te kunnen vertellen wat een consument nodig heeft, het spijt me ten zeerste, maar zo werkt het niet meer in de hedendaagse marketing.
---------------------------------------------------------------------------------
Vraag me eigen dan toch af waarom jij met zoveel vragen
op dit forum gekomen bent als je alles al weet.
Je bent zelf ruim een half jaar bezig geweest met het kopen van
een keuken en nou wil jij keukenverkopers ff uitleggen wat wel
en niet goed is.
Zou zeggen lees je eigen topics is na en kom dan met opmerkingen
over een ander.
En nee ik pruim jou niet met die eigendunkt van je.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door hera »

Bovendien kan een keuken heel goed in samenspel met een interieur gekozen zijn maar het grootste deel van het interieur gaat met een verhuizing mee.....

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door joost28 »

bot321, je snapt het echt niet geloof ik he... je trekt conclusies die op basis van mijn postings helemaal niet te trekken zijn, je creeert in je hoofd een bepaald beeld...

maxx, is je zaak controleplichtig dan???

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Nee hoor joost 28 ik creëer helemaal niks.
Ik trek mijn conclusie uit jouw postings.
Je hebt een vraag over iets je krijgt er antwoord op
en vervolgens weet je het gelijk beter.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door joost28 »

U hebt gezegd.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door puttputt »

tja sks ik denk dik ikzelf toch echt wel beter weet wat in mijn interieur past.

Zo`n man die bij de keukenzaak werkt, kan wel ideeen voorleggen , maar die weet toch echt niet hoe ik verder mijn huis heb ingericht.
Wij hebben vorige week onze nieuwe keuken gekregen,.
hebben mijn man en ik zelf compleet uitgezocht.
De man die ons hielp heeft wat suggesties voorgelegd, maar de uiteindelijke keuze is aan ons als klant.
En zo hoort het ook :)

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door hera »

Ik ben het wel met sks eens dat je af en toe keukens ziet en combinaties dat je je afvraagt wat de motivatie is geweest..

Maar ik zie ook af en toe vreselijk mooie combinaties en goed ruimte gebruik (ik werk in de makelaardij).

Op dit moment ben ik mij aan het richten op tuinaanleg en daarin zitten ook heel veel verschillen.

Maar smaken verschillen en het zou toch wel heel raar zijn als de keukenverkoper knopen voor u zou gaan doorhakken en u wit opdringt als u voor kersen komt..

sks
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:20

Re: OOH wat erg !!!

Ongelezen bericht door sks »

mogu,

Erg leuk al die reacties, uiteraard ben ik ook niet van gisteren en ben commercieel genoeg om keukens te kunnen verkopen die in het geheel niet aansluiten bij mijn smaak of stijl. Hoewel over het algemeen mensen best wat van me willen aannemen. Een goed ontwerp hoeft heus niet altijd meteen extreem te zijn. En dat van die accountant was maar een voorbeeld om aan te geven dat er meer vertrouwen in vakmensen mag zijn! Positief bedoeld voor ons "keukenfreesks". Tuurlijk ben ik niet alwetend en heb ik de wijsheid in pacht.

gegroet.

Gesloten