LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Talla29
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2006 22:40

Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door Talla29 »

Hallo,
wij zijn van plan binnenkort een keuken te gaan kopen. Ik word al nerveus bij het idee, vooral als ik al die negatieve reacties hier lees. Ik hoor veel slechts over de Mandemakers groep. Wie vallen daar allemaal onder? Met welke showrooms hebben julie WEL goede ervaringen? Omgeving Almere/Amsterdam.

Alle advies is welkom.

Bedankt.

monteur
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2006 20:21

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door monteur »

Probeer een prijs in je hoofd mee te nemen wat je kwijt wil zijn voor een keuken met jullie wensen.
Ga op je gevoel af Probeer een wat kleinere zaak krijg je vaker een eerlijker advies en eerlijkere prijzen zij moeten opboxen tegen de prijsstunters.

Succes

Tazzer63
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:33

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door Tazzer63 »

Talla, ik zou eerst eens een paar keukenzaken bezoeken met het doel je te orienteren over kleur en opstellingen.
Ik heb dit ook gedaan en laat je niet afschrikken door verkopers.
Stel vragen en laat je niets opdringen (zeker geen handtekening zetten).
Als je een beetje weet hoe je het wil hebben kan je eventueel de keukenplanner van Ikea downloaden (niet perfect maar het helpt wel) zodat je eens een paar opstellingen voor jezelf kan maken en ga daar dan mee naar de "kleinere zaken" ( links zijn er te vinden in dit forum).

Ik wens je veel succes in keukenland en laat eens horen hoe je gevaren bent.

Groet.Taz.

raleigh
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2006 11:24

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door raleigh »

Succes!
Laatst gewijzigd door raleigh op 24 sep 2006 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door rayke »

men neme een showroomkeuken van 2.000 euro, plakke er een bord op van 4000 voor 2500.... en ff wachten tot een of andere koer er 2000 euro voor bied :-)

raleigh
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2006 11:24

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door raleigh »

Koer? Zal nog eens wat plaatsen. By the way heb jij die keuken gezien?

mke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2006 20:52

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door mke »

Hi,

Als je in de omgeving Amsterdam/Almere zoekt, kan ik Houtsma Keukens aanbevelen. Ik ben begonnen op de Ceintuurbaan in Amsterdam en ben ook langs geweest in Zaandam omdat ze daar een veel grotere showroom hebben. Uiteindelijk was ik zo tevreden over de goede service in Amsterdam dat ik mijn keuken daar gekocht heb. Ze hebben daar echt ruim de tijd voor me genomen en echt heel goed meegedacht over alternatieven. Het grappige is dat ik een compleet andere keuken heb gekocht dan ik eerst in mijn hoofd had. Deze paste beter bij mijn (niet al te ruime) budget en is uiteindelijk zelfs leuker geworden. Wat ik fijn vond dat ik niet zwaar hoefde te onderhandelen over de prijs. Ik vind dat zo'n gedoe en hun prijzen zijn redelijk netto volgens mij.

Ik ben ook bij andere zaken binnengelopen, maar bij Houtsma vond ik ze totaal niet opdringerig. Ze wisten dat ik ook bij andere zaken ging kijken. Degene die me hielp gaf voor het gemak ook de tekening mee, zodat dat weer tijd zou schelen bij de concurrent. Ik heb uiteindelijk een keuken van hun huismerk gekocht, maar ze hebben ook wat bekendere merken. Misschien zit er voor jou ook wat bij.

Een heel verhaal, maar ik ben zeer tevreden met mijn eerste keuken.

Succes met de zoektocht!

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: Nog nooit een keuken gekocht, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door djenie »

Ik ben het geheel eens met mke, ook ik heb thans een keuken van Houtsma (almere) en deze bevalt prima, goed gedegen advies en prima service, ook 6 jaar na plaatsing (een onderdeel van mijn kraan was kapot en ik kreeg terstond een reparatiesetje mee zonder enige kosten). Wel vind ik de ontwerpen thans, ik moest een nieuwe keuken uitzoeken voor mijn nieuwe woning, wat aan de saaie kant en heb uiteindelijk elders een keuken gekocht. Maar zeker met een wat kleiner budget kan je daar een prima keuken kopen en hun collectie graniet is heel uitgebreid en de afwerking prima. Succes ermee

Gesloten