LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door Prikker »

Lijkt me een strak plan Joy.
Ik heb namelijk nooit een waardeoordeel over iemand gegeven, tot jij je ermee moest bemoeien. Leer 'ns lezen.

Doedekameel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006 21:42

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door Doedekameel »

Hallo allemaal, Ik wolde alleen ff zeggen dat er nu een website is speciaal voorervaringen met dit soortproducten http://www.jouwervaring.nl/. Hij is volgens mij nog niet helemaal klaar, maar wel handig.

miepje19
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2006 16:37

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door miepje19 »

Moontjuh schreef:
"Het werkt in eerste instantie best goed, als je onder de douche staat en de haren verdwijnen, maar erna! Dan doet het pijn, en blijk je ineens te bloeden op plekken waar je misschien kleine bultjes hebt, en elke vrouwenbeen heeft dat! En het brand enorm erna....Ik heb niet eens pijn bij harsen of epileren, maar dit vond ik erna echt pijn doen! En heb ineens allemaal wondjes eraan overgehouden.. "
Het doet niet alleen pijn, maar de haren verdwijnen ook niet. Hoe is het mogelijk dat zo'n instantie als telsell niet gecontroleerd wordt voordat ze producten op de tv aanprijzen. Zoveel bedrog en er nog mee wegkomen ook!
En ook nog; wat betalen ze die mensen die deze dingen aanprijzen. Om zo glashard op tv te liegen moet het wel veel zijn.

meguppel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2006 13:06

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door meguppel »

Bedankt voor al jullie reakties over epil smooth. Ik was van plan om het te bestellen maar doe dat nu zeker niet.
Is er iemand die weet hoe je dan wel makkelijk kunt ontharen? Ik gebruik vaak een scheermesje van wilkinson met een scheerzeepje eraan vast. Werkt wel fijn maar met een paar dagen toch weer stoppeltjes.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Heel simpel; met een epilady. Het is even pijnlijk, maar het resultaat is goed en houdt zeker 2 weken. Die smoesjes van pijnloos epileren moet je niet geloven dus.

Keimenna
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2005 14:13

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door Keimenna »

Ik gebruik meestal ontharingscrème van Veet. Werkt goed en je hebt ook niet meteen stoppels. Zodra je wel stoppels krijgt, dan voelen ze in ieder geval zacht aan.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door boebele »

Ik epileer mijn benen ook. De eerste keer is het best pijnlijk, maar daarna worden de haartjes zachter en ik heb nu geen pijn meer. Ik wil nooit meer iets anders, want de stoppels die ik krijg als ik mijn benen scheer vind ik echt verschrikkelijk. Bovendien blijven mijn benen nu ongeveer 2 weken glad.

Henneke
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2006 19:54

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door Henneke »

Ik gebruik velvet touch ook en ben wel tevreden. Er zijn 2 typen hoesjes, bikini en benen. ik heb een gevoelige huid, dus gebruik ik bikini voor mijn benen en mijn bikinilijn los ik anders op. Ik heb er geen problemen mee gehad. Het lijkt me ook dat als je brandwonden krijgt je dit toch echt zelf veroorzaakt door te hard te drukken, of door te lang door te gaan. Je hebt het letterlijk zelf in de hand. Ik moet wel zeggen dat ik niet 2 weken haarvrij ben, maar ongeveer 1 week.

dave614
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 09:30

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door dave614 »

Waarom grijpt de overheid niet een keer in om het bedrijven als Tellsell te verbieden hun waardeloze producten steeds weer aan te bieden met de meest prachtige misleidende verhalen. In mijn ogn is het gewoon gelegitimeerde oplichting. I heb nog nooit gehoord dat iemand een product had dat wel werkt zoals beloofd.

Floupette
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 00:55

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door Floupette »

Van de zomer heb ik na lang twijfelen epil smooth ( en twee potten kalmerende creme) gekocht. Zodra het binnen was ben ik met zacht draaiende bewegingen mijn benen gaan ontharen.
En ja het werkte... tot ik me afdroogde en het leek of mijn huid een speldenkussen was. Overal kwam bloed uit. Kalmerende creme had geen effect. De volgende dag had ik op de minder beschadigde huid al stoppels.
Ik kon weken geen rokken aan, mijn benen waren een en al korst en deden pijn.
Maar ik dacht dat ik misschien te ruw te werk was gegaan, dus heb ik het ook nog een keer voorzichtig geprobeerd. Geen ellende, maar wel volop haartjes.
Vandaag wees een collega mij erop dat epil smooth dus al bekend is met deze werking.
Jammer van mijn geld, toch maar weer terug naar de epi lady. Die overigens wel zo goed en langdurig werkt.
Epil smooth -> :( :( :(

p. boven69
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2006 13:21

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door p. boven69 »

Ik heb in week 40 bij telsell een opdracht geplaatst en op 2 oktober
betaald.€ 69.--
Na 6 weken nog niets ontvangen .3 maal een E-mail gestuurd na enige
weken antwoord bestelling wordt in week 48 geleverd.
Inmiddels eind week 51 nog steeds niets ontvangen en geen reactie op verzoek geld terug te storten.
Je zou bijna gaan denken aan oplichterij.
:x
:evil: :?

syl75
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2006 22:11

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door syl75 »

Hallo allemaal,

Hier ook iemand die er in gestonken is.

het duurde ontzettend lang voordat er geleverd werd en op e-mail gereageerd werd. Zodra het binnen kwam heb ik het volgens de beschrijving onder de douche gebruikt. Terwijl je het gebruikt voel je er niks van, maar daarna!!!! Allemaal korstjes en na twee dagen is de pijn(branderig gevoel) weg, maar de stoppels alweer terug. Dit zowel bij mij als mijn man.(die wel een gladde huid heeft).

De vergelijking met schuurpapier is treffend.

Het is echt zonde van uw geld!!! (61,95). Tevens staat er op de bon dat het na opening niet retour gezonden kan worden!!! (ook al doet het product niet wat het beloofd)

Ik heb een beschaafde e-mail gezonden naar tellsell het vervolg als dat komt zult u dan lezen.

Reactie Tellsell:
Mag als uitzondering op de regel het pakketje terugsturen. Hiervoor rekenen zij zelf 2,45 administratiekosten en alle verzendkosten komen voor mijn rekening??!!! D.w.z. 6,95 voor het sturen naar mij, dan 6,20 voor het zelfterugsturen + 2,45 = 15,60 voor één keer uitproberen!

bob123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:53

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door bob123456 »

Hallo,

Veel vervelende verhalen over terugsturen en geld terugvragen en daar ook nog lang op moeten wachten....Weet niemand dan dat je rechten als consument in Nederland in zo'n geval extreem goed geregeld zijn? Je hebt helemaal geen 'Amerikaanse' toestanden nodig. Ook geen advocaat (die kosten krijg je trouwens nooit helemaal vergoed, ook al krijg je gelijk.)

Dit is wat je moet doen om je recht te halen (en je geld terug te krijgen)

1. consumenten die in Nederland iets gekocht hebben op internet vallen automatisch onder de wet Kopen op Afstand.

Hierin is geregeld dat je een bedenkperiode van 7 dagen hebt, als je een produkt hebt gekocht van internet. (er zijn uitzonderingen op speciaal voor jou vervaardigde goederen, bederfelijke producten enz).
Als je binnen 7 dagen aan de bel trekt, dan wordt de koopovereenkomst ONTBONDEN. m.a.w. Jij moet het terugsturen naar telsel, telsel moet jouw je geld teruggeven. Je hoeft dit eigenlijk niet eens nader te motiveren: je hebt je bedacht of het product werkt niet goed, dat maakt niet uit.

2. Welke kosten zijn voor jou rekening?
Alleen de verzendkosten om hem terug te sturen. De porto dus, GEEN administratiekosten.

3. Teruggestuurd, maar geen geld terug. Wat nu?

Dit is in strijd met de Nederlandse wet. (Hier heb je geen advocaat voor nodig). Bovendien, als je hem binnen 7 dagen hebt teruggestuurd, dan moet je BINNEN 30 dagen je geld terugkrijgen. Heb je het later teruggestuurd, maar heb je wel in die afkoelperiode aangegeven dat je de koop wilde ontbinden, dan schuift die termijn op. Niks tegoedbonnen. Dit is niet hetzelfde als kopen in de gewone winkel. Dus: geld terug onder aftrek van de porto die voor jou rekening komt. (zie onder 2)
Nogmaals, dit is letterlijke wetteljk geregeld!

Tot zover de theorie. Hoe ga je met zo'n bedrijf om die dwarsligt?
Je moet laten weten dat je dondersgoed weet wat je rechten als consument zijn! Dit neem je in je schriftelijke reactie naar het bedrijf op:

a. We zijn ontevreden over het produkt. We maken hierbij gebruik van ons wettelijk recht om binnen 7 dagen op de koop terug te komen. (ze wachten niet voor niets zo lang met verzenden!, maar de periode van 7 dagen begint pas BIJ ONTVANGST te lopen)

b. en dit is belangrijk: Je schrijft ook dat je het geld BINNEN 30 dagen op je rekening verwacht, conform de Wet kopen op afstand. (het kan geen kwaad die juridische term te laten vallen) Veder zeg je in diezelfde brief dat, indien het geld niet binnen 30 dagen teruggestort is, je ze IN GEBREKE STELT.

Dat laatste is belangrijk. Komen ze niet binnen 30 dagen over de brug, dan stuur je hun een aanmaning en breng je hun wettelijke rente in rekening. Het maakt niet uit als het aan 'nieuwe betaalsystemen'e.d. ligt. Dat is voor hun rekening.
Het kost hun dus geld om te wachten met jouw terug te betalen.

Komen ze nog niet over de brug, dan dreig je met incassobureau's. Alle kosten daarvoor (en die zijn hoog!) worden voor 100% doorberekend aan de verkoper. Dit in tegenstelling tot kosten van een advocaat. Maak niet de fout om te dreigen met een deurwaarder. Een deurwaarder kan niets zoveel meer zonder een rechterljk bevel en dan moet je toch eerst naar de rechtbank enz. Incassobureau dus.

In praktijk: een dreigbrief van een incassobureau en ze halen bakzeil. Dat gaat ze geld kosten. En de manager klantenservice moet dit uit gaan uitleggen aan zijn baas....
Het lullige is,dat het om een relatief zo laag bedrag gaat, dat een incassobureau zich misschien niet wil inspannen. Mogeljikheid is dan om gezamelijke vorderingen te bundelen. Ook bestaan er geschillencommissies om je recht te halen.

Natuurlijk is het jammer dat het zo hard gespeeld moet worden, maarja, je wordt zelf ook belazerd....

Hoop dat men hier iets aan heeft..

P.s. Bovenstaande is goed bedoeld advies. Je kan hier geen rechten aan ontlenen.

chiquita
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2007 13:18

Re: Werkt ontharen met epil smooth van tel sell?

Ongelezen bericht door chiquita »

Als je de reclame mag geloven zou die epil smooth geweldig zijn, ware het niet dat deze reclame al een jaartje of 2 bezig is. als dat product echt zou werken had het geen reclame nodig, zo'n goed product zou zichzelf verkopen. Verder verkoopt telsell niet alleen gebakken lucht, die stoomkleeners werken echt heel goed, maar degene die telsell aanbied zijn vaak cheapass aftreksels en dus lang niet zo effectief en geweldig als de veel duurdere varianten die wel goed zijn. tsja, wat verwacht je voor 50 euro he...

Gesloten