LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 aug 2006 21:01
Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Al bijna een week ben ik niet bereikbaar en kan ik zelf niet bellen. Diverse malen met de helpdesk gebeld. Krijg steeds een uitspraak waar ik niets mee kan. U hoort zsm, ze zijn ermee bezig, we bellen u terug........ Zelfs op een simpele vraag of ze mijn nummer kunnen doorschakelen naar een 06-nummer moet uitgezocht worden en wacht ook daarop. Op mijn vraag of ik dus van het abb. af kan hebben ze wel gelijk antwoord.... na 42 werkdagen storing mag ik kostenloos van het abb. af.. Maar dan alleen het gedeelte wat het niet doet. Hebben anderen ook problemen met de telefonie van Orange, want ik begreep dat eea waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de laatste software update van de Life-box
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Ik ga er vanuit dat het advies van de helpdesk (reset livebox naar factory settings) al is uitgevoerd?
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Probleem trad bij mij afgelopen donderdag (14 september) op, ik kan nog wel gebeld worden, maar kan zelf niet meer bellen. Telkens krijg ik de vermelding "u belt naar een niet bestaand nummer".
Van de eerste helpdeskmedewerker kreeg ik het advies de livebox 5 x te rebooten, wat natuurlijk zinloos was. De volgende zag direct dat er iets niet goed was, en vertelde mij dat de TD er naar moest kijken.
Helaas heb ik met deze opmerking zeer slechte ervaringen, ervaring leert dat je er vervolgens weken niets meer van hoort.
De eerste storing die ik had duurde (geen internet en geen telefonie) 2,5 maand. Uiteindelijk heeft wanadoo het middels een regeling netjes met mij opgelost. Ik hoop echt dat ik over enkele dagen kan melden dat het deze keer anders gegaan is, want ik wil geen regeling, maar een goed werkend systeem.
Waar ik het meeste van baal is dat je voor langere termijn geen beschikking hebt over de overeengekomen funtionaliteit en dat je niet weet wat dit grapje je als consument (telefoonkosten, kosten helpdesk enz) allemaal gaat kosten en of het deze keer ook netjes opgelost gaat worden.
Van de eerste helpdeskmedewerker kreeg ik het advies de livebox 5 x te rebooten, wat natuurlijk zinloos was. De volgende zag direct dat er iets niet goed was, en vertelde mij dat de TD er naar moest kijken.
Helaas heb ik met deze opmerking zeer slechte ervaringen, ervaring leert dat je er vervolgens weken niets meer van hoort.
De eerste storing die ik had duurde (geen internet en geen telefonie) 2,5 maand. Uiteindelijk heeft wanadoo het middels een regeling netjes met mij opgelost. Ik hoop echt dat ik over enkele dagen kan melden dat het deze keer anders gegaan is, want ik wil geen regeling, maar een goed werkend systeem.
Waar ik het meeste van baal is dat je voor langere termijn geen beschikking hebt over de overeengekomen funtionaliteit en dat je niet weet wat dit grapje je als consument (telefoonkosten, kosten helpdesk enz) allemaal gaat kosten en of het deze keer ook netjes opgelost gaat worden.
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Helaas heb ik ook het probleem met telefoneren via Orange en de Livebox. Ik blijk al tijden niet bereikbaar te zijn op mijn KPN nummer., en op een gegeven moment werd bellen ook lastig, opnieuwe opstarten werkte zo nu en dan. De helpdesk constateerde dat de interne splitter defect is en stuurde mij vorige week een nieuwe modem. Nu kan ik dus niet bellen via Orange en niet gebeld worden op mijn Orange nummer. Al een aantal keer de helpdesk gebeld, via mijn KPN nummer, telkens inderdaad het "reset" verhaal dat dus niet werkt, en het verhaal dat het bij de Technische Dienst in behandeling is. Als ik probeer een en ander te concretiseren en vraag in welke termijn ze het probleem denken te hebben opgelost word bijzonder vaag gedaan. Ik heb mijn abonnement vanaf december vorig jaar, het ging echt een tijd goed, maar sinds Orange en Wanadoo samen zijn gegaan, ze zelf telefoondiensten zijn gaan beheren lijkt het volledig fout te gaan. Heeft iemand ervaring hoe je het oplossen van het probleem kunt versnellen?
Met vriendelijke groet,
Chiel
Met vriendelijke groet,
Chiel
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Hier ook een tevreden Wanadoo klant die ontevreden orange klant is geworden. Ik moet keer op keer resetten wat dan tijdelijk werkt. Ik weiger de telefonische helpdesk te bellen. Vind het te gek voor woorden dat ze dat uberhaupt voor stellen als je meldt dat je niet kunt bellen!
Heb nu weer een mail gestuurd dat ze mij mogen bellen als ze meer info over het probleem willen hebben
O, en dan ook nog adverteren met telefonie zonder de KPN!! Dan heb je dus helemaal niks meer...
Heb nu weer een mail gestuurd dat ze mij mogen bellen als ze meer info over het probleem willen hebben
O, en dan ook nog adverteren met telefonie zonder de KPN!! Dan heb je dus helemaal niks meer...
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Hier het antwoord van de helpdesk
Het lijkt me heel moeilijk om bij een bedrijf te werken waar ik mijn klanten dit soort antwoorden moet geven. Je kunt een klant toch niet met goed fatsoen 5 keer een handeling laten herhalen en er bij te moeten vermelden dat het mogelijk niet werkt...Geachte Mevrouw Berends,
Dit kan met de nieuwe firmware te maken hebben het probleem wordt opgelost door een reboot.
Zorg ervoor dat de stroom tenminste 60 seconden van de LiveBox is.
Soms geven klanten aan dat het probleem pas na een tweede reboot is verdwenen.
Als het probleem niet verholpen is na de eerste reboot ,dan moet u nog een keer rebooten werkt het dan nog niet, dan verzoeken wij u om dit proces tot vijf maal te herhalen.
Mocht het dan onverhoopt nog niet werken dan verzoeken wij u om contact op te nemen met onze helpdesk.
Om uw probleem goed te kunnen analyseren, hebben wij meer informatie nodig. Daarom verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk: 0900-9515 (€ 0,20/min).
Wij raden u aan om voordat u ons belt, te controleren of uw livebox volgens de instructies van de bijgeleverde installatiehandleiding is aangesloten.
Wilt u de helpdesk bellen, maar ondervindt u problemen met bellen via Orange Telefonie? Toets dan *33* vóór het telefoonnummer van de helpdesk. U belt dan via uw KPN telefoonlijn.
Houdt u er rekening mee dat de kosten voor het bellen in dit geval via uw KPN telefoonrekening worden gefactureerd.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Wat is er mis met het geven van een advies dat het probleem waarschijnlijk verhelpt?
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
ik heb helemaal nergens last van met de telefoon en internet zonde want het wel een goede internet provider als het werk
suc6 ermee
suc6 ermee
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Hier ook geen enkel probleem. Van de week nog de stroom eraf gehad. De livebox zou bij iedere start automatisch controleren op updates. Dus ga ik er vanuit dat ik ook jullie versie van de software heb. Geen enkel probleem ondervonden.
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Wahahaha
1. Lees mijn reactie in de andere thread over Orange.
2. Een nieuwe livebox omdat je splitter kapot was??? Wat een sukkels. Dat zeiden ze ook tegen mij. Oh best joh, stuur maar een nieuwe, heb ik er weer een setje kabels bij.
En idd, het is een softwareprobleem, dus het probleem was nog steeds niet opgelost. (btw: nieuwe software lijkt te werken). Onbekwame lui op de helpdesk, ik kan er niks anders van maken.
1. Lees mijn reactie in de andere thread over Orange.
2. Een nieuwe livebox omdat je splitter kapot was??? Wat een sukkels. Dat zeiden ze ook tegen mij. Oh best joh, stuur maar een nieuwe, heb ik er weer een setje kabels bij.
En idd, het is een softwareprobleem, dus het probleem was nog steeds niet opgelost. (btw: nieuwe software lijkt te werken). Onbekwame lui op de helpdesk, ik kan er niks anders van maken.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Hmmm, die nieuwe software die deze week op de livebox gezet is, geeft bij mij nogal wat problemen. Geen telefonie en sinds vanochtend werkt internet ook al niet. Resetten al geprobeerd en stekker uit het stopcontact. Werkt allemaal niet. Tijd voor een mailtje naar de klantenservice
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Welke softwareversie heb je?
3202WNLB_22204A
Blijkbaar doet dat het dus niet voor iedereen.
3202WNLB_22204A
Blijkbaar doet dat het dus niet voor iedereen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Kan ik nu niet zeggen. Ben niet thuis momenteel. Inmiddels werkt het wel weer goed. Vorige week een update gehad van orange. Toen liep de boel vast. Geen telefonie en geen internet. Na reset 's avonds liep het goed. Volgende ochtend de boel weer vast. Opnieuw reset en vanaf dat moment tot nu toe geen problemen gehad.
Re: Orange/Wanadoo telefonie icm Orange/Wanadoo Family
Het blijft inderdaad een kwestie van afwachten wanneer-ie weer eens de geest geeft. Ook met deze nieuwe versie van de software heb ik dezelfde problemen: uitval van de telefoonlijn.
En dan toch maar weer even via KPN bellen, op mijn dure belminuten (Belbudget abo)
En dan toch maar weer even via KPN bellen, op mijn dure belminuten (Belbudget abo)