LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] conflicht verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jeroenvdsande

conflicht verhuurder

Ongelezen bericht door Jeroenvdsande »

Goedemiddag, aangezien ik geen enkel bericht kon vinden wat betrekking heeft op mijn huidige situatie heb ik besloten om hier een onderwerp aan te binden.

Ik ben een bewoner van een studentenhuis en huur middels een huisvestigingcentrale een kamer bij een particulier. In deze woning vertoeven nog 5 andere personen.

Op 30-08 jl heb ik een factuur van een electricien (Decon Systems) ontvangen met betrekking tot de schoonmaak van de gezamelijke keuken. Hierin werd gesteld dat dat bedrijf 8 uur bezig was geweest met het schoonmaken van deze keuken + wc beneden.

Nu hebben ik en de medebewoners die van deze ruimte hier een bezwaarbrief op samengesteld waarin we stellen het niet eens zijn met deze factuur. Uit deze factuur vallen met name op dat het bedrijf zelf nooit werknemers heeft gestuurd om dit schoon te maken en het feit dat de opdrachtgever (Huisvestigingcentrale) Nooit kenbaar heeft gemaakt deze algemene ruimtes niet schoon genoeg te hebben bevonden. Tevens hebben ze volgens hun geen opdracht hiertoe gegeven.
Wel is het een feit dat naar het schijnt zowel de vader als moeder van de huisbaas een uur heeft staan poetsen omdat het naar hun zin niet schoon genoeg was. De reden dat deze factuur via dit bedrijf verzonden is, is vermoedelijk opdat hun uit deze situatie nog geld kunnen ontvangen.

Vandaag 26-09 heb ik reactie mogen ontvangen op deze factuur waarbij het bedrijf aangeeft de factuur te hebben aangepast. In plaats van 8 uur wordt er nu gesproken over 5 uur.

Wat nu mijn feitelijke vraag is. Dien ik op deze nieuwe factuur opnieuw bezwaar aan te maken of omdat ik al eerder kenbaar heb gemaakt het niet met de factuur eens te zijn dit zijn beloop te laten?

Wat is de procedure na het hebben ontvangen van een wederreactie van het bedrijf? Zij stellen nog steeds dat ik de nieuwe factuur binnen 30 dagen dien te betalen. Moet ik wachten tot deze zaak voor het kanton / deurrechter kan komen?

Ik heb van de gehele periode dat ik in dit huis woon altijd alle documentatie bewaard met betrekking hierbij, tevens heb ik de zaak bij de huisvestigingcentrale neergelegd en hun ook altijd van de benodigde kopien voorzien. Bij de huisvestigingcentrale heb ik tevens foto's afgegeven om aan te geven dat er alleen sprake is geweest van een summiere verschoning door de ouders van de huisbaas zelf en nooit door het bedrijf.

ik hoop snel van u een antwoord te mogen ontvangen,

Mvg,

Jeroen vd Sande

Ulbe

Re: conflicht verhuurder

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Jeroen,

De brief zoals je die ontvangen hebt is wel erg wazig!,

Jullie kregen een brief van de "electriciën" die de keuken had schoongemaakt!, wel een vreemde combinatie mag je wel zeggen!,

Nu is de ervaring dat studenten minder "schoon" leven dan de gemiddelde burger,

De huisbaas moet eerst met bewijzen komen dat er wel degelijk een schoonmaakbedrijf bezig is geweest, want zoals je brief gesteld is willen de huisbaas en de vrouw geld zien voor de gedane arbeid die zij verricht hebben, en dat dit over jullie schouders gespeeld wordt via de brief van de "electriciën",

Een vreemd en wazig verhaal die de huisbaas jullie oplegt!, niet mee accoord gaan, en evt. bij een rechtswinkel binnenstappen en info vragen naar jullie kansen voor een evt. rechtzaak, want ook huisjesmelkers kunnen gemakkelijk op deze manier geld verdienen!,

Veel succes, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Jeroenvdsande

bedankt voor de snelle reactie!

Het is inderdaad nogal een wazig verhaal, maar feit wil dat de huisbaas bevriend is met dat bedrijf en daarom ook een factuur hiervoor heeft laten aanmaken via dit bedrijf.

Het feit voor mij is wel zo dat ik liever hier niet zelf actie tegen wil ondernemen om hier zelf een rechtzaak voor te moeten beginnen, liever heb ik zoals de voorgaande keer dat ik wederom een bezwaar zou moeten maken waarop hun MIJ evt voor de rechter kunnen halen.

Feit voor mij is namelijk dat dit me ontzettend veel tijd/energie kost en zeker als ik dan ook nog eens zelf een rechtzaak zou moeten beginnen over een factuur die naar mijn mening gewoon verzonnen is. Ik kan echter nergens terugvinden wat de normale procedures hierom zijn. Is het genoeg om wederom een bezwaarbrief te schrijven, dien ik wel te reageren of kan ik wederom een reactie van hun kant afwachten als de betalingstermijn verstreken is.

//edit:
Ik heb ten tijde van de eerste factuur hiervoor contact opgenomen met bureau rechtshulp, die zeiden dat er inderdaad wel actie tegen ondernomen kon worden omdat het zou kunnen gaan om "valsheid in geschrifte".

Mvg,

Jeroen vd Sande

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik zou weleens willen weten wat de werkelijke binding van deze electricien is met jullie gehuurde object. Je huisbazen hadden wel advocaat Moscovicz of een van zijn zonen in kunnen huren (al is het maar op papier), en die rekenen een uurtarief van 250 euro. Lekker makkelijk verdiend, dat zou dan 2000 euro zijn voor 8 uurtjes.

Extra wazig wordt het (en dan mag je ervan uitgaan dat jullie zaak sterker wordt) dat die 8 uur ineens zijn teruggebracht tot 5 uur. Straks blijven daar nog maar de werkelijk gewerkte 2 uur van over.

Laat gewoon eens specificeren wat ze in die tijd precies gedaan hebben. Lijkt me niet meer dan normaal.

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Indeed en betaal het geheel gewoon niet tot het teruggebracht is tot 2 uur. Ik denk dat je prima kan aantonen wat voor een onzin dit is, dus bij een eventuele rechtsgang, neem ik aan dat je vrij duidelijk kan aangeven waarom. Een huurbaas zit vaak ook niet te wachten op een rechtszaak, aangezien het hem ook veel tijd/geld kan kosten. Geef dus vooral niet zomaar toe!

Jeroenvdsande

ik heb ondertussen een nieuwe bezwaarbrief de deur uit gedaan, hierbij ook verwezen naar het feit dat ik nooit de opdrachtgever ben geweest van het bedrijf dat de rekeningen stuurt en dat het bedrijf deze rekeningen dus naar de opdrachtgever moet sturen en niet naar mij. Verder qua inhoudelijk mbt tot de factuur heb ik hetzelfde als de voorgaande bezwaarbrief vermeld.

Ondertussen heb ik van de huisbaas zelf een brief gekregen waarin hij mij te kennen geeft dat de huurovereenkomst per 30 september door hem verbroken werd en dat ik 3 maanden nog de tijd heb om het huis uit te gaan. Reden hiervoor is dat mijn sociale gedachten anders zouden zijn als die van hem.

Verder niets mee gedaan, netjes gereageerd dat ik via een woonbemiddelaar daar zit en dat hun dit mij te kennen zouden moeten geven maar dat ik wel accoord ga me de door hun gestelde termijn.

De woonbemiddelaar aan wie ik dus ook de huur betaal wist echter niets af van deze brief tot ik hun erover informeerde, net zoals ze eerder ook al niet wisten dat ze opdrachtgever waren geweest met betrekking tot de gestuurde facturen. Het frappante van alles is hierbij ook dat ik als reactie op mijn 2e bezwaarbrief te kennen heb gekregen dat de 2e bezwaarbrief met toelichting van dit bedrijf naar de huisbaas doorgestuurd zou worden.

Mvg,

Jeroen vd Sande

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Gewoon blijven zitten dus. Tenzij je iets anders kan vinden, is ook wel wat rustiger voor je gemoedstoestand lijkt me. Maar voorlopig volgt hij niet de normale gang van zaken, jij bent als huurder behoorlijk beschermd en zolang hij niet een geldige reden kan opnoemen om jou de huur te ontzeggen, heeft hij geen schijn van kans. Door zijn "sociale" handelenen, krijgt hij alleen maar meer gezeur aan z'n broek. Een normale communicatie werkt vaak veel beter, zo ook tussen mijn huurbaas destijds, had hij gewoon rustig en normaal gedaan dan was ik niet meteen ten strijde getrokken. :) Succes Jeroen!

ps. Stuur ook een aangetekende brief met je bezwaar. Lees je contract nog eens goed door over opzeggingen en bepalingen hierbij, handelt hij in strijdt hiermee dan zit je goed.

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Mag ik even vragen of de huisbaas in het zelfde pand woont?
Jullie zijn de huurders, van het pand denk ik en hij woont elders neem ik aan?
Zonder voor aankondiging, mag hij dus niet in het pand komen, doet hij dit wel ongevraagd, pleegd hij dus huisvrede breuk.
Als Miep en Co dan toch gaan lopen poetsen, zijn ze grofweg in over treding. Laat staan dat ze daar geld voor mogen vragen en jullie tenslotte sommeren om te vertrekken. Ben het met supernov eens, blijven zitten waar je zit en zoek het achterstallige onderhoud op, waar ik zeker van ben dat het er is.

Veel sterkte en laat nog wat horen.

Gesloten