LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze uit 2 hypotheken

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
fem27

Keuze uit 2 hypotheken

Ongelezen bericht door fem27 »

Wie kan me helpen met de keuze uit 2 hypotheken?
De koop van ons huis is bijna rond, ik heb van mijn huidige werknemer een werkgeversverklaring en van mijn toekomstige werkgever een intentieverklaring, nu nog alleen deze keuze....

Ik heb een partner. We willen rond de 232.000 lenen binnen de NHG. Dit is mogelijk, onder goede voorwaarden. Met een aantal verstrekkers willen we niet in zee, wel met 1 van deze 2. Ik heb alleen de keuze tussen deze 2 aanbiedingen nog niet helder voor mezelf.
Ik twijfel tussen de hypotheek van de Postbank en de Hypotheker (Obvion)
Het maandbedrag is bij deze hypotheken nagenoeg hetzelfde, het gaat me vooral om de vorm.

De Postbank biedt ons:
1/2 aflossingsvrij
1/4 spaar (ongeveer 62.000)
1/4 beleggen
Combi van de Voordeel en Startershypotheek
het is 1 polis met spaar en beleg.
Via de Maatwerkhypotheek sparen we en we beleggen; hybride vorm

Obvion:
1/2 aflossingsvrij
1/2 beleggen, waarbij we een garantiebedrag krijgen van 76.000 euro.
Basishypotheek Leven
We hebben een Garantiebedrag van 76.000 euro, verzekerd via een Spaarclickverzekering; DSB Leven.

Beide hypotheken zijn dus zgn voordeelhypotheken

Ik vind het moeilijk te bepalen welke nou het beste is. Zit er een addertje onder het gras bij dat garantiebedrag? Kennen jullie die vorm?
Eerder heb ik al wel gezien dat sommige mensen wat minder te spreken zijn over de Postbank....

Wie o wie kan me helpen??

Groetjes Femke

Vosco Gamma

Re: Keuze uit 2 hypotheken

Ongelezen bericht door Vosco Gamma »

Voor mij zou de keuze van OBVION een goede zijn, ze zijn niet zo commercieel als de postbank. Obvion staat meestal boven aan de lijst als het gaat om voordelige leningen, dus mocht u veranderen willen van hoogte, zit u bij obvion goed!!

GVO

dekker69

Ongelezen bericht door dekker69 »

Geachte Femke,

Bij de Obvion zit je in principe het beste de obvion maakt geen gebruik van zgn enster tarieven en heeft de aantrekkelijkste voorwaarden voor een zgn basishypotheek.
Daarnaast geld dat de postbank basis bv een boete kent bij verkoop indien de marktrente lager is dan uw huidige rente. Dit is eventueel uit te sluiten tegen een hoger rente.

Vervolgens verbaas ik mij over de samenstelling van uw hypotheek u kiest voor zekerheid dmv garantie kapitaal maar kiest een hybride hypotheek vorm die over het algemeen duurder is dan een gewone belegingsverzekering. Wellicht is een spaar verzekering nog een beter optie.

Met vriendelijke groeten

Gerard

fem27

Hoi Gerard
bedankt voor je reactie
Ik heb toch geen hybride vorm nu bij Obvion?? Het is een beleggingshypotheek maar met een gegarandeerd bedrag.
Kan je uitleggen wat je bedoelt? Ik kan alle tips goed gebruiken nu....

groetjes

dekker69

Hoi Femke,

Ik ken het spaarclick produkt van de DSB niet het kan inderdaad een"gewone belegingspolis zijn met een garantie dekking dit komt voor. Andere maatschappijen die dit hebben zijn bijvoorbeeld Aegon of Fortis. Ik kan je dus niet met zekerhied zeggen of dit een hybride is.
Binnen een hybride polis kan je wisselen van belegingsfonds en kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een spaarfonds waarbij de vergoeding gelijk is aan je hypotheekrente. Als op deze manier jullie garantie is opgebouwd. Dus dat alles of een groot gedeelte in dit zogenaamde spaarfonds gaat dan moet je dit produkt niet kiezen. Je gaat dan niet echt beleggen maar gewoon een spaarvorm aan. Je kan dan beter echt een spaarhypotheek kiezen.

Omdat de Obvion alleen geld verstrekt ben je ook vrij in de keuze van de polis binnen de NHG grenzen. Verstandig is om meerdere vergelijken op te vragen indien je kiest voor een beleggingsprodukt. vraag dan op wat de netto opbrengst van de polis is bij 8% en 4% zo kan je snel zien welke verzekeraar de meeste kosten inhoud. Zo zie ja wat deopbrengst is als alle verzekeraars het zelfde rendement maken en niet wat ze zelf denken te maken.

De rente van de Obvion is op dit moment een van de scherpste. Een ander alternatief kan zijn Fotis asr (dus niet de bank) maar de verzekeraar.

Succes Gerard.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Femke,

Laat je je keuze afhangen van reacties op dit forum?

With all due respect...

Roxy1

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Een voordeel van Obvion is dat zij "altijd" de optie rentemiddelen bieden.

dekker69

Beste Roxy.

De aangeboden lening is een zogenaamde obvion basis deze kent geen!!! rentemiddeling.

Gerard

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Hoi Fem,

Je begint je verhaal met een verhaal over jouw werkgeversverklaringen.
Uit het begin van je verhaal begrijp ik dat je binnenkort van werkgever gaat veranderen. Wanneer staat de overdracht gepland?

Wanneer de transportdatum precies in de wettelijke proeftijd van jouw nieuwe werkgever valt kan je geen NHG vragen. De wettelijke proeftijd moet verstreken zijn en jouw nieuwe werkgever moet na de wettelojke proeftijd een verklaring afgeven dat jij nog steeds in dienst bent.

Als je zou kiezen voor de Postbank moet je de rentekorting van nu zo lang mogelijk vastzetten. Kan bij de Postbank maximaal 20 jaar.

Offertetermijn bij de Postbank is 6 1/2 maand bij Obvion Basishypotheek slechts 4 maanden. Heb je aan de gestelde geldigheidstermijn voldoende? Bij Ovbvion kan je na vier maanden niet verlengen.

fem27

Hoi Xpert
Transprotdatum is passeerdatum toch? Dat we t huis daadwerkelijk krijgen dus....dan werk ik er al een tijdje en ik kan dan een intentieverklaring krijgen. Ik probeer nu de hypotheek nog op mijn oude werkgeversverklaring te krijgen, omdat mijn contract nog niet afgelopen is.
Ik ga deze week nl de hypotheek regelen dus dat komt wel goed.
De Postbank heeft in kader van de startershypotheek een geldigheid van maar 3.5 maand; gaat me 1100 euro kosten te verlengen, terwijl t maar om 2 weken langer gaat; Obvion is dan dus lang genoeg met 4 maanden.
Het wordt denk ik Obvion; vooral om de boeteregeling bij de Postbank.
Wel wil ik bij Obvion kijken of t beleggen echt via een effectenrekening kan gaan ipv DSB leven; lijkt me meer rendement opleveren.
genoeg uit te zoeken nog dus...

Xpert

Bij Obvion heb je een vrije keuze. Je kan elke beleggingspolis die in Nederland wordt verkocht koppelen aan de hypotheek bij Obvion.

DSB Leven ken ik niet, maar een goede optie zijn AXA en Reaal.
AXA heeft de laatst etijd heel goede rendementen en is niet duur in haar premies.

Reaal is mogelijk wat goedkoper al je NIET rookt.

Waar je nog rekening mee moet houden: "wat gebeurt er als je binnen
je proeftijd ontslagen wordt?" De ontbindende voorwaarden zijn dan al verlopen en je hebt geen nieuwe verklaring dat je bij de werkgever kan blijven. Wil jij dit risico lopen? Ben je er zeker van dat deze nieuwe werkgever je in je proeftijd niet zal ontslaan???

fem27

Ik ben er zeker van dat ze me niet gaan ontslaan.
ik ga er gewoon ook vanuit dat ze mijn oude contract niet controleren....
:D

Xpert

Als je bij de hypotheekaanvraag een werkgeversverklaring meezend van zowel de oude als de nieuwe werkgever zal de bank normaliter navraag gaan doen na je proeftijd bij de nieuwe werkgever.

DE bank kan in de offerte stellen dat je na de proegftijd een aanvullende verklaruing van de werkgever moet overleggen anders komt mogelijk de offerte te vervallen.

Bij een hypotheek met NHG dan is de Bank verplicht navraag te doen na de proeftijd of je nog wel in dienst bent.

Realiseer je in ieder geval dat jij het risico op je neemt!!! De tussenpersoon zal zich daarvoor niet aansprakelijk willen stellen. De Hypotheker (ja zeker!!!!) in ieder geval niet.

Gesloten